Tarp kaltinimų dėl prabangių pirkinių sulaukusiųjų – ir niekuo dėti žmonės

Visuomenę papiktinęs prabangių pirkinių skandalas bliūkšta vos prasidėjęs. Tarp įmonių, kurios gavo valstybės kompensacijas dėl patirtų pandemijos nuostolių, bet kartu pagarsėjo įspūdingais automobilių pasirinkimais, atsidūrė ir niekuo dėti žmonės.

Išvadino marodieriais

"Maserati", "Lamborghini", o gal "Rolls Royce" ar "Porsche" – tokią sudėtingą dilemą sprendė beveik 150 įmonių, oficialiai įtrauktų į nukentėjusių nuo COVID-19 sąrašą. Subsidijų už darbuotojų prastovas prisišienavę, mokesčių atidėjimų ir kitų didelių lengvatų išsireikalavę Lietuvos verslininkai tuo pat metu ramia sąžine sau rinkosi toli gražu ne pirmo ir ne antro būtinumo pirkinius: vandens motociklus, katerius ir jachtas. Bet daugiausia eurų upių nutekėjo į įmonių automobilių garažo papildymą.

Jei taip atsainiai dirbtų privačios bendrovės specialistas ar vadovas, jis turėtų atsakyti už tokį darbą ir nuostolius. Bet politikams tai nė motais.

Seimo Biudžeto ir finansų komiteto pirmininko Mykolo Majausko pranešime nupieštas moralinis Lietuvos įmonių veidas šokiravo ir paprastus piliečius, ir pačius politikus. Pats M.Majauskas tokį elgesį pavadino cinizmo viršūne. Anot jo, kai kurios įmonės prabangų automobilį užregistruodavo kaip krovininį, norėdamos susigrąžinti sumokėtą PVM. Be to, paramą verslui jos galimai naudojo automobilio išperkamosios nuomos įmokoms padengti.

Situacijai neliko abejingas net šalies Prezidentas Gitanas Nausėda, kirtęs dar stipriau.

"Tai ne tik ekonominio pobūdžio sukčiavimas, bet ir marodierystė (karo nusikaltimai plėšiant taikius gyventojus arba nukautus priešus – aut. past.)", – pareiškė šalies vadovas ir pabrėžė, kad taip besielgiantys verslininkai turėtų atsakyti prieš įstatymus.

Sutapimas: per 1 mln. eurų valstybės paramos sulaukęs drabužių parduotuvių tinklas įsigijo panašų "Porsche Panamera", išleisdamas apie 100 tūkst. eurų. / Scanpix nuotr.

15 metų prabanga

Tačiau taip skambiai pabarsčius kaltinimų paaiškėjo, kad ne viena įmonė į šį gėdos sąrašą pateko nepagrįstai. Nors M.Majauskas pats sąrašo neįvardijo, žiniasklaida greitai išsiaiškino blogiukus. Jį buvo sudariusios kai kurios valstybinės institucijos ir kelios privačios bendrovės.

Net neįsivaizduoju, kodėl vertintojams taip pasirodė, gal todėl, kad pats "Lexus" pavadinimas jiems simbolizuoja prabangą.

Be didelių ir ne tik Lietuvoje žinomų bendrovių savo pavadinimą jame aptiko ir mažos įmonėlės. Viena tokių Lietuvos šonaslydžio renginių organizatoriaus Lino Ramoškos valdoma mažoji bendrija "Cinkas". Automobilių sporto specialistas į galimų pažeidėjų gretas buvo įtrauktas kuriozinėmis aplinkybėmis.

Prasidėjus pandemijai ir sustojus visiems masiniams renginiams, Lino pramoginės veiklos perspektyvos tapo miglotos, tad, būdamas savarankiškai dirbantis asmuo, jis pasinaudojo valstybės pasiūlyta pagalba – parašė prašymą subsidijai gauti keičiant veiklą. Šis prašymas buvo patenkintas – vyras gavo 7 tūkst. eurų tikslinių lėšų. Ši programa nedraudžia tęsti ir buvusią veiklą, tačiau reikalauja pradėti vykdyti naują. Visus reikalavimus įvykdęs L.Ramoška jautėsi ramus, kol neišvydo savo bendrijos pavadinimo šalia kitų linksniuojant žiniasklaidoje.

Jo vadovaujama įmonė buvo įvardyta kaip įsigijusi prabangų "Lexus" automobilį. Į žiniasklaidos minimą duomenų bazę automobilis įtrauktas nepagrįstai. Mat šio automobilio rinkos vertė nė iš tolo neprilygsta prabangos sampratai. "Lexus LS 430" jau gerokai matęs gyvenimo – 15 metų senumo, pasiekęs 560 tūkst. km ridą. L.Ramoškos teigimu, jis automobilį įsigijo už 2 tūkst. eurų. Kitas ne mažiau svarbus faktas – "Lexus" pirktas ne iš pandemijos metu skirtų lėšų, o gerokai anksčiau – dar 2019-aisiais. Šiemet buvo tik pakoreguoti automobilio dokumentai dėl jame sumontuotos dujų įrangos.

Absurdas: šis L.Ramoškos penkiolikos metų senumo "Lexus LS 430", vertas apie 2 tūkst. eurų, buvo įtrauktas į prabangių pirkinių sąrašą. / L.Ramoškos asmeninio archyvo nuotr.

Suplakė į vieną krūvą

Nepaisant to, vos 2 tūkst. eurų vertės mašina buvo prilyginta kitų bendrovių pirktoms, per 50 tūkst. kainuojančioms naujutėlėms "Porsche Macan", "Porsche "Cayenne". O L.Ramoškos vėliau įsigytas automobilvežis, kainavęs triskart daugiau nei senas "Lexus", niekam neužkliuvo. Taip pat niekam neįdomus pasirodė ir dar vienas jo jau gavus subsidiją pirktas automobilis "Chevrolet".

"Net neįsivaizduoju, kodėl vertintojams taip pasirodė, gal todėl, kad pats "Lexus" pavadinimas jiems simbolizuoja prabangą, o kiti mano pirkiniai atrodo ne tokie prestižiniai", – šypsojosi pašnekovas.

Chaotiška mišrainė. Maždaug taip L.Ramoška apibūdino paviešintus gėdos sąrašus. Jo nuomone, kažkurios institucijos ir prie šio klausimo dirbę seimūnai tiesiog paėmė subsidijas gavusių įmonių sąrašus ir pažiūrėjo, kurios jų per pandemijos laikotarpį registravo automobilius.

"Jei taip atsainiai dirbtų privačios bendrovės specialistas ar vadovas, jis turėtų atsakyti už tokį darbą ir nuostolius. Bet politikams tai nė motais. Pakurstė aistras, apšmeižė vieną ar kitą įmonę, o jūs ten toliau kapstykitės patys", – piktinosi pašnekovas.

L.Ramoška spėja, jog tiek M.Majauskas, tiek kiti šios iniciatyvos autoriai siekia vienintelio tikslo – pasididinti savo politinį kapitalą.

"Visiškai neįsigilinama į konkrečias situacijas, kada ir koks automobilis pirktas, už kokias lėšas. Tiesiog viskas suplakta į vieną vietą: ir tikri pažeidėjai, ir visiškai nesusiję. Tai yra absoliutus populizmas. Galvojama apie savo karjerą, o ne apie realų problemos sprendimą", – mūsų dienraščiui dėstė renginių organizatorius.

Praminė buržujumi

L.Ramoškos įsitikinimu, neatsakingi politikų ir kitų veikėjų veiksmai turės neigiamų padarinių jo mažosios bendrijos veiklai, pirmiausia, įvaizdžiui, nes toli gražu ne kiekvienas jį pažįstantis žmogus ar partneris bei klientas gilinsis į šio skandalo aplinkybes.

"Tarkime, automobilių sporto atstovai, su kuriais aš dirbu, yra iš labai skirtingų geografinių vietų ir skirtingų interesų. Vieni gal ir išklausys mano paaiškinimus ir padarys tinkamas išvadas, o kiti išgirs, kad Linas gavo subsidiją ir prisipirko leksusų, tai, matyt, tuos pinigus iš automobilininkų ir pasisavino", – svarstė jis.

L.Ramoškos teigimu, jis jau asmeniškai įsitikino, kad su panašiomis problemomis susiduria ne viena įmonė. Keli jo bičiuliai skambino ir skundėsi, kad dėl senų pirkinių, pirktų dar gerokai iki pandemijos, buvo paviešinti kaip nesąžiningi vadovai, ne pagal paskirtį naudoję pandemines valstybės kompensacijas.

"Šita raganų medžioklė ir neatsakingas politikavimas tikrai turės padarinių įmonės įvaizdžiui ir ateities veiklai, bet mano įsipareigojimų valstybei nepakeis. Yra apibrėžti aiškūs reikalavimai, su kuriais sutikau gaudamas subsidiją. Juos privalėsiu įvykdyti ir nuo politikų savireklamos jie nei padidės, nei sumažės", – sakė L.Ramoška.

Vyras juokauja, kad bent draugų rate sulaukė tam tikro savo autoriteto augimo, nes dabar esą jo kitaip nei buržujumi (turtingo visuomenės sluoksnio atstovu – aut. past.) niekas nebevadina.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Fuij

Fuij portretas
Putino versliūgos

>

> portretas
Kaip suprantu,tai TUREJO BUTI KOMPENSACIJOS !?Kolukieciu valdzia,su niekuo nesitarusi,staiga,,uzdraude dirbti,Verslas netiketai buvo uzdraustas,kokius verslus reikejo stabdyti,ar reikejo liko neaisku.Gave psiskolinti 2 000 000 000(du milijardus) Euriuku,puole juos dalinti-pasidalinti. . Eurai,be dalintoju sazines, "krito is dangaus" tas ir "lambordzini ...",o kam ir galu nejo susivesti,kai kam ir nieko nedave,ne "sarase" buvo.Tai kas "kaltas",kas jusu vardu skolinasi,ir "isdalina" "lambom...",ar kas bande-o isgyventi !?

romosku siknos pradejo grot garmoskom

romosku siknos pradejo grot garmoskom  portretas
siaip ne taip surado tarp aferiugu ,kysininku ir variugu --vienintely kuris anot grybu motinos ..,,,cia nei prie ko,,, --bet uztat visi likusieji butent toki MORODIERIAI SUKCIAI IR PLESIKAI .
VISI KOMENTARAI 10
  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Orai
  • TV
    programa
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Facebook
  • Twitter
  • RSS

Galerijos

Daugiau straipsnių