- Augustas Stankevičius, BNS
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Susisiekimo ministras Jaroslavas Narkevičius teigia, kad ministerijoje svarstoma galimybė leisti automobiliams sukti į dešinę degant raudonam šviesoforo signalui.
Tuo metu susisiekimo viceministras Vladislavas Kondratovičius tikina, kad to padaryti neleidžia galiojantys tarptautiniai įsipareigojimai.
„Mes nagrinėjame situaciją, ar būtų saugu ir pagerintų eismo sąlygas iš viso leidimas prie raudonos degančios šviesos leisti atlikti posūkį į dešinę. Tai gana sudėtingas vertinimas, ekspertai turi įvairių nuomonių, bet mes ties tuo dirbame“, – LRT radijui antradienį sakė J. Narkevičius.
Susisiekimo viceministras V. Kondratovičius BNS atsiųstame komentare teigia, kad tokia galimybė negalima dėl galiojančių tarptautinių įsipareigojimų.
„Posūkis į dešinę degant raudonam šviesoforui neatitinka Kelio ženklų ir signalų konvencijos nuostatų, keltų grėsmę eismo saugai ir dėl to nėra priimtinas eismo saugos požiūriu“, – teigė V. Kondratovičius.
„1991 metų lapkričio 20-ąją Lietuva prisijungė prie Kelių eismo konvencijos ir prie Kelio ženklų ir signalų konvencijos bei įsipareigojo užtikrinti, kad nacionalinių teisės aktų nuostatos privalo atitikti abiejų konvencijų nuostatas“, – pridūrė jis.
Anot Susisiekimo ministerijos, Kelio ženklų ir signalų konvencijoje įtvirtinta, jog raudonas signalas reiškia, kad eismas yra draudžiamas, transporto priemonės negali pervažiuoti sustojimo linijos, o jei sustojimo linijos nėra, važiuoti už signalo linijos. Taip pat, kai šviesoforas pastatytas viduryje sankryžos ar kitoje jos pusėje, transporto priemonės negali įvažiuoti į sankryžą ar užvažiuoti ant pėsčiųjų perėjos ties sankryža.
Tai gal iš viso tada nereikia šviesoforo? Arba įteisinkim, kad galima važiuoti per raudoną šviesą, tai bus pats geriausias sprendimas.
Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VGTU) Automobilių transporto katedros docentas Saugirdas Pukalskas galimybę leisti sukti į dešinę, degant raudonam šviesoforo signalui, vadina „nesąmone“.
„Visad reikia žiūrėti geruosius pavyzdžius. Man tai yra Skandinavijos šalys. Tai pasižiūrėkim į ten, ar ten yra tokių nesąmonių. Jei ne, tai nereikėtų ir mums“, – BNS sakė S. Pukalskas.
„Tai gal iš viso tada nereikia šviesoforo? Arba įteisinkim, kad galima važiuoti per raudoną šviesą, tai bus pats geriausias sprendimas. Man labai įdomu, kaip jis (ministras - BNS) tą sugalvojo: ar yra specialistų parengtas sprendimas, ar šovė į galvą mintis ir pareiškė“, – pridūrė jis.
Pasak VGTU docento, Lietuvoje eismo saugumas nėra „labai pažengęs“, todėl toks siūlymas gali tik pabloginti situaciją.
„Jei mes pradėsim kažką patys išradinėti, nieko labai per daug neanalizuodami, tai galim prisisvaigti labai blogų dalykų“, – kalbėjo S. Pukalskas.
Pastaruoju metu Susisiekimo ministerija ir didžiųjų miestų, ypač Vilniaus, savivaldybės nesutaria dėl žaliųjų rodyklių grąžinimo.
Ministerija tvirtina, kad, laukiant galutinio Transporto kompetencijų agentūros sprendimo, jas savivaldybės atgal pakabinti jau gali. Tačiau patys miestai tą daryti delsia, nes gali kilti teisinių problemų, įvykus eismo įvykiams.
Rodyklės panaikintos nuo sausio, tačiau savivaldybėms pasipiktinus dėl išaugusių transporto spūsčių, Vyriausybė sprendimą atšaukė.
Žaliosios rodyklės leidžia automobiliams sukti į dešinę ir degant raudonam šviesoforo signalui, prieš tai sustojus prie sankryžos ir įsitikinus, kad tai netrukdo pėsčiųjų, kitų transporto priemonių eismui ir saugumui.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Praktinius mokymus atnaujinančios vairavimo mokyklos raginamos nemokamai testuoti instruktorius
Nuo kovo 10 dienos praktinį vairuotojų mokymą atnaujinančios vairavimo mokyklos turi galimybę nemokamai dėl COVID-19 testuoti savo vairavimo instruktorius. ...
-
Po draudimo atšaukimo – kova su milžiniškomis eilėmis
Kas lengviau – laimėti apvalią pinigų sumą loterijoje ar gauti vairuotojo pažymėjimą? Tokį klausimą šią savaitę uždavė tūkstančiai Lietuvos vairuotojų, pavargusių laukti, kada gi pagaliau galės laikyti vairavimo praktinį egzamin...
-
Vėl į kelią – stačia galva? Pavojinga
"Atlaisvinus karantino ribojimus, nelaimingų atsitikimų skaičius gali šoktelėti. Dėl pertraukos nelavinti vairavimo įgūdžiai pradeda silpti, o tai augina avaringumo riziką", – pabrėžė draudimo bendrovės ERGO specialistas Rim...
-
Europoje į sostą sugrįžo „Yaris“2
Naujasis "Toyota Yaris" išrinktas Europos "Metų automobiliu 2021". Nedidelis miesto hečbekas geriausiu pripažintas rinkimuose, kuriuose balsavo 59 komisijos nariai iš 22 šalių. ...
-
„Volvo Cars“ nuo 2030-ųjų gamins tik elektromobilius
Kinijos bendrovei priklausanti automobilių gamintoja „Volvo Cars“ paskelbė ketinanti nuo 2030 m. gaminti tik elektromobilius, taip siekdama gauti pelno iš sparčiausiai augančio automobilių rinkos segmento – prabangių elektromobil...
-
Susidėvėję amortizatoriai – ne tik pavojingos atliekos
Susidėvėję amortizatoriai yra pavojingos atliekos dėl juose esančio tepalo. Negana to, seni amortizatoriai tiesiogiai kenkia kitiems automobilio pakabos elementams. Visgi dar yra vairuotojų, kurie neskiria amortizatoriams pakankamai dėmesio ir dėl to v...
-
Į Lietuvą veržiasi automobiliai iš Kinijos: randa ir landų2
Lietuvoje jau nieko nebestebina Kinijos gamintojų mobilieji telefonai, pamažu, bet nuosekliai atsiriekiantys savo rinkos dalį iš žinomiausių pasaulio prekės ženklų. O kiniški automobiliai mūsų šalyje itin reti, visi ligšio...
-
Automobilis – finansinė našta? Yra alternatyvų3
Maždaug 20 proc. Lietuvos gyventojų gyventojų savo transporto priemonei išlaikyti per mėnesį yra pasirengę išleisti tik iki 50 eurų. ...
-
Studenčių vizija Šiauliams: kompleksas ne vien lenktynėms
Kaip padaryti, kad automobilių sporto centrai būtų patogūs ne tik dalyviams, bet ir žiūrovams? Kokių sprendimų imtis, kad pramoniniame miesto rajone kylanti varžybų trasa nesulauktų aplinkinių gyventojų nepasitenkinimo dėl triukšmo ir tar&...
-
Žiema priminė, kada reikia ruošti roges
2021-ųjų sausis nebuvo šaltesnis nei 2019-aisiais, tačiau techninės pagalbos lietuvių automobiliams šiemet prireikė gerokai dažniau. ...