- diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Lietuviai vis labiau pamėgsta keliauti ir laisvalaikį leisti mindami pedalus. Plintant važinėjimo dviračiais kultūrai, neberetas vaizdas – dviračiais su savimi specialiose kėdutėse ar vežimėliuose vaikus vežantys tėvai. Keliauti dviračiais kartu su mažaisiais gali būti išties smagu ir įdomu tiek tėvams, tiek vaikams. Tačiau ekspertai pabrėžia, kad tokiais atvejais ypač svarbu nepamiršti saugumo.
Numatyta vieta
Dviračio vairuotojo ir keleivių, kaip žinia, nesaugo tvirtas kėbulas, oro pagalvės ir kiti papildomą saugumo jausmą suteikiantys, automobiliams būdingi atributai. Dėl to važiuojant dviračiu – ypač su mažaisiais keleiviais – būtina imtis visų įmanomų saugumo priemonių.
Viena svarbiausių iš jų yra šalmas. Jei suaugusiesiems važiuojant dviračiu dėvėti šalmą rekomenduojama, specialiose kėdutėse vežamiems vaikams tai yra privaloma. Kritimo atveju šalmas yra pagrindinė nuo sunkių traumų apsaugoti galinti priemonė.
Taip pat svarbu įsitikinti, kad vaiko kėdutė ant dviračio būtų tinkamai pritvirtinta jai skirtoje vietoje. Jei ant dviračio vaiko kėdutei vieta nėra numatyta, tuomet jokiu būdu nereikėtų mėginti patiems sumeistrauti jos pritvirtinimo mechanizmo ar kitaip naudoti kėdutės, nesilaikant gamintojų instrukcijų.
Dėmesys aprangai
Reikėtų užtikrinti, kad kėdutė vaikui būtų patogi. Taip pat rinktis tik pagal amžių ir svorį tinkančią įrangą. Paprastai prekybininkų siūlomos kėdutės yra tinkamos vaikams nuo devynių mėnesių amžiaus. Vis dėlto kiekvienu atveju svarbu ne aklai vadovautis nurodytomis amžiaus ribomis, bet įvertinti realias vaiko galimybes sėdėti savarankiškai ir stabiliai.
Dažniausiai gamintojai siūlo kėdutes, kurios tinkamos vaikams iki 4–5 metų amžiaus. Vėliau vaiką vežti kėdutėje tėčiui ar mamai paprasčiausiai gali būti per sunku.
Dviračiu vežant vaiką kėdutėje taip pat svarbu pasirūpinti, kad mažasis nesusižeistų įkišęs kojytės ar rankos pirštų tarp stipinų ar vairuotojo sėdynės spyruoklių. Tam reikia įsitikinti, kad kėdutės diržai nebūtų pernelyg laisvi, o vaikas joje galėtų sėdėti stabiliai, nepersisverdamas per kraštą ar pernelyg nepasislinkdamas į priekį. Pravartu vaiko kojytes papildomai pritvirtinti specialiais dirželiais, kurie apsaugo, kad mažasis jomis netyčia neprisiliestų prie stipinų.
Vežant vaiką dviračiu kėdutėje, šalikai, atsirišę batų raišteliai, kitos aprangos detalės gali įsivelti tarp ratų stipinų ir lemti prarastą dviračio kontrolę ar sužaloti mažąjį keleivį. Dėl to reikėtų pasirūpinti patogia ir kelionei tinkančia vaiko apranga.
Nederėtų paprasčiausiai įsodinti vaiką į kėdutę ir važiuoti taip, tarsi jo ten net nebūtų.
Apgalvotas maršrutas
Dviračių treneris Vaidas Rimkus sako, kad važiuojant dviračiu su vaikais taip pat derėtų atkreipti dėmesį ir į kelionės maršrutą. V.Rimkus pataria keliauti dviračių takais ir vengti maršrutų su daug posūkių, sankryžų ar, juo labiau, bortelių, nelygumų ir duobių.
"Be to, vežantis vaiką kėdutėje jam reikėtų skirti pakankamai dėmesio. Nederėtų paprasčiausiai įsodinti vaiką į kėdutę ir važiuoti taip, tarsi jo ten net nebūtų. Tam, kad kelionė dviračiu vaikui teiktų džiaugsmą, svarbu mažylį pakalbinti, atkreipti jo dėmesį į aplinką, aplink esančius objektus. Be abejo, jei kėdutė yra pritvirtinta dviračio gale, reikėtų reguliariai patikrinti, kaip vaikui sekasi – ar jis neužmigo, ar jam yra patogu. Tokiais atvejais idealu, jei vienas iš tėvelių vaiką vežasi dviračio gale pritvirtintoje kėdutėje, o kitas važiuoja iš paskos ir prižiūri, kad mažasis jaustųsi gerai", – sako V.Rimkaus.
Vežimėlyje saugiau
Anot V.Rimkaus, jei su vaiku važiuoja tik vienas suaugusysis, jaunesnio amžiaus mažyliams rekomenduojama rinktis dviračio priekyje tvirtinamas kėdutes. Jose vaiką lengviau prižiūrėti. Be to ir pačiam vaikui važiuoti priekyje paprastai yra įdomiau.
Jei vaikas vis dėlto vežamas dviračio gale, dviračių trenerio teigimu, reikėtų pasirūpinti, kad mažajam netrukdytų ant suaugusiojo pečių esančios kuprinės ar, pavyzdžiui, vėjo plaikstomi mamos plaukai.
V.Rimkus taip pat pažymi, kad gera alternatyva vaiko kėdutėms gali būti prie dviračio tvirtinami specialūs vežimėliai. Jie, anot dviračių trenerio, suteikia daugiau saugumo, stabilumo ir komforto. Be to, neretai vežimėliai suteikia galimybę iš karto vežti ir du vaikus.
"Iš esmės vaikų kėdutės ar vežimėliai dviračiams yra pakankamai saugūs, todėl, nepamirštant atsargumo ir tinkamai prižiūrint vaikus, minti dviratį su mažaisiais ar visa šeima gali būti išties puiki patirtis. Be to, vaikams tokiu būdu nuo mažens rodomas teigiamas pavyzdys, kad keliauti ekologiška transporto priemone ir aktyviai leisti laisvalaikį yra smagu", – sako V.Rimkus, kuris džiaugiasi, kad miestuose vis dažniau galima išvysti dviračius minant šeimas ir įvairaus amžiaus gyventojus.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Vasarą – su žieminėmis padangomis: kur čia slypi pavojai?2
Automobilių servisai jau rikiuoja eiles vairuotojų, besiruošiančių keisti automobilių padangas. Meistrai sako, kad pavasarinis keitimas mažiau aktyvus, nei lapkričio mėnesį. Yra vairuotojų, kurie ir vasarą važinėja su žieminėmis padangomi...
-
Seimas svarstys iniciatyvą įpareigoti visus paspirtukų vairuotojus dėvėti šalmus2
Parlamentarai imasi svarstyti iniciatyvą, kuria būtų nustatyta visiems paspirtukų vairuotojams dėvėti šalmus, nepaisant jų amžiaus. ...
-
Pasipiktino dėl automobilių taršos patikrinimų: ar nepermokėjo už aparatus?23
Aplinkosaugininkų planuojami automobilių taršos patikrinimai šiurpą kelia ne vienam vairuotojui. Socialiniuose tinkluose dėl to kilo pasipiktinimo bangos. Kokią teisę aplinkosaugininkai turi tikrinti taršą? O jie turi įstatym...
-
Aplinkosaugininkai pradeda tikrinti automobilių taršą: vairuotojai kai kurių bėdų gali net neįtarti57
Aplinkosaugininkai parodomojoje akcijoje pademonstravo, kaip stabdys automobilius ir tikrins jų taršą. Oficialiai tikrinti automobilius aplinkosaugininkai pradės pavasario viduryje. Kaip viskas vyks ir ką apie tai mano gyventojai, pasakota LNK repor...
-
Perspėja: minti dviratį paskui autobusą – labai pavojinga9
Norėdami išvengti vėjo pasipriešinimo, dviratininkai kartais važiuoja iš paskos didesnių gabaritų transporto priemonėms ar autobusams, tačiau net nenutuokia, kaip arti nelaimės jie atsiduria. Tokie veiksmai kelia pavojų ne tik dvi...
-
Už variklio plovimą – bauda28
Prieš parduodant automobilį pardavėjai neretai stengiasi iššvarinti ne tik mašinos išorę bei vidų, bet ir nuplauti variklį. Tačiau tai daryti autoplovyklose draudžiama, apie tai reikėtų pranešti plovyklos oper...
-
Automobilių vairuotojai turėtų suklusti: techninę apžiūrą gali naikinti iškart3
Aplinkos apsaugos departamento pareigūnai pademonstravo, kaip atrodys vairuotojų stabdymas ir jų turto – automobilių, tikrinimas dėl taršos. Nuo sausio tikrinti taršius automobilius aplinkosaugininkai gali tiesiog kelyje. Jie turi teis...
-
Pervežimai 2023-iaisiais: daugiau keleivių ir krovinių
Lietuvos transporto ir logistikos sektorius 2023 m. išlaikė stabilų augimą ir generavo 18,8 mlrd. eurų pajamų. Pernai 7 proc. išaugo keleivių vežimas visų rūšių transportu. ...
-
Dėl taršos panaikinus automobilio techninę apžiūrą, ji dar galios dvi paras14
Aplinkosaugininkams be kitų institucijų pareigūnams panaikinus automobilio techninę apžiūrą dėl viršytos išmetamųjų dujų normos, ji nuo šiol galios dar dvi paras. ...
-
Pakaitinis automobilis: papildomos išlaidos ar nemokama paslauga?
Atsitikus eismo įvykiui, kurio kaltininkas – ne jūs, jūsų automobilis buvo taip apgadintas, kad jį teks palikti autoservise ir tai sutrikdys kasdienį gyvenimą. Tačiau ar žinojote, kad turite galimybę to išvengti? ...