- diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Kaip padaryti, kad automobilių sporto centrai būtų patogūs ne tik dalyviams, bet ir žiūrovams? Kokių sprendimų imtis, kad pramoniniame miesto rajone kylanti varžybų trasa nesulauktų aplinkinių gyventojų nepasitenkinimo dėl triukšmo ir taršos?
Sudomino užklausa
Atsakymo į šiuos klausimus ieškojo Kauno technologijos universiteto (KTU) statybos ir architektūros fakulteto (SAF) studentės Ieva Kuodžiūtė ir Mylita Samoškaitė, sukurdamos automobilių sporto komplekso viziją Šiauliuose.
Automobilių sporto entuziastės parengė trasą, kurioje galimos įvairaus ilgio konfigūracijos – nuo 2 iki 8 km, įrengti požeminiai praėjimai žiūrovams, taip pat numatytos vietos įvairiems edukacijos centrams, automobilių verslo įmonėms, renginiams.
"Šią užduotį gavome projektavimo modulyje – tai buvo Šiaulių verslininko užklausa. Ji mus suintrigavo ir nusprendėme, kad pabandysime. Šiauliuose pramoninės teritorijos įsiterpia į gyvenamąsias, dėl sovietmečiu vykusios industrializacijos, sukurdamos kontrastą tarp funkcijų ir diskomfortą tiek miesto gyventojams, tiek pramonės ir gamybos vystytojams", – sakė KTU studentės.
Veiktų visus metus
Merginų projektuojama trasa orientuota į populiarėjantį elektromobilių sportą, kuris, lyginant su degimo varikliais varomomis sportinėmis mašinomis, sukelia mažesnę triukšmo ir aplinkos taršą.
Taip pat vienas iš projekto tikslų – atsodinti 140 ha miško, kuris apsuptų trasą ir sukurtų natūralų garso barjerą.
Projektuojama, kad kompleksas veiktų visus metus, jame numatytos įvairios funkcijos: automobilių istorijos muziejus, inovacijų centras, automobilių dirbtuvės ir prekybos vietos bei kiti komerciniai objektai.
Studenčių teigimu, toks automobilių pažinimo centras prisidėtų prie Šiaulių atsigavimo – pritrauktų investicijų, sukurtų naują traukos objektą ne tik verslui, tačiau ir turizmui, taip pat skatintų žmones rinktis ekologiškesnes transporto priemones.
Projektuojama, kad kompleksas veiktų visus metus, jame numatytos įvairios funkcijos: automobilių istorijos muziejus, inovacijų centras, automobilių dirbtuvės ir prekybos vietos bei kiti komerciniai objektai.
Ne varžybų metu trasa atvertų duris gyventojams kaip parkas, kuris galėtų būti naudojamas rekreaciniais ir sporto tikslais.
Kreipėsi į lenktynininkus
Suprasdamos trasų kūrimo kompleksiškumą ir kartu atsirandančius pavojus, studentės analizavo Lietuvos automobilių sporto federacijos (LASF) keliamus žiedinių trasų saugumo reikalavimus, taip pat kokia trasų projektavimo praktika yra taikoma užsienyje.
KTU studentės pabrėžia, kad, vystant šio projekto idėją, buvo labai įdomu sukurti visiškai naują koncepciją, kuri sujungtų, iš pirmo žvilgsnio, nesuderinamus dalykus – ekologiją, automobilių industriją ir kartu pagerintų miestiečių gyvenimo kokybę.
I.Kuodžiūtė ir M.Samoškaitė nagrinėjo įvairias trasų konfigūracijas visame pasaulyje, lankėsi automobilių lenktynėse Lietuvoje ir Latvijoje. Norėdamos sukurti saugesnę ir įdomesnę lenktynių trasą, studentės konsultavosi ir su automobilių sporto profesionalais.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Klaipėdoje duris atvers unikalus senovinių automobilių muziejus20
Senojo dujų fabriko pastatuose vietą atrado unikali, daugiau nei prieš 100 metų pagamintų automobilių kolekcija. Dešimtmetį puoselėtas sumanymas „Senovinių automobilių namai-Memel Automuseum“ jau baigiamas įgyvendinti, ir mu...
-
„AutoTyrimai“: naudotų automobilių rinka per metus augo 1,2 proc.1
Lietuvoje sausį-kovą pirmą kartą įregistruota 36,9 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 1,2 proc. daugiau nei tuo pat laiku pernai, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis, skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
„VW Golf“ jubiliejaus proga – kelionė istoriniu automobiliu1
Laikui nepavaldus dizainas, patikimumas, praktiškumas ir laikmetį lenkiančios inovacijos – taip galima apibūdinti bet kurį „Volkswagen Golf“. Tai dar kartą patvirtino ir žurnalistas Vitoldas Milius, šio modelio 50-mečio p...
-
Sukčiavimo virusas gajus, požiūriai į tai – skirtingi7
Dėl didelių ridos klastojimo mastų Lietuvoje nukenčia ne tik naudotų automobilių pirkėjai, bet ir valstybės biudžetas. ...
-
Semsimės patirties iš ES lyderių švedų3
Lietuva toliau konsultuosis ir semsis patirties saugaus eismo srityje iš Švedijos – saugaus eismo lyderės Europoje. ...
-
Pavojus sugrįžo – ar keliuose sugyvensime draugiškai?16
Pastarosios dienos nėra palankiausios dviratėms eismo dalyvėms, bet į gatves jau sugrįžo tūkstančiai motociklininkų, dviratininkų ir paspirtukininkų. Sezono pradžioje ir automobilių vairuotojams reiktų pasikartoti Kelių eismo taisykles (KET), su...
-
Seimas spręs, ar švelninti atsakomybę taršių automobilių savininkams3
Seimas pradeda svarstymus, ar aplinkosaugininkams nustačius viršytą automobilių išmetamųjų dujų normą vietoj baudos pirmą kartą leisti skirti įspėjimą bei ilginti tokio automobilio techninės apžiūros galiojimą. ...
-
Siūlys švelninti bausmes vairuotojams už padidintą automobilių išmetamų teršalų kiekį17
Suteikus teisę aplinkosaugininkams stabdyti ir tikrinti automobilių išmetamų į aplinką teršalų kiekį, Seime atsirado dvi iniciatyvos, kuriomis siūloma švelninti baudas už tokius pažeidimus, pradedant nuo įspėjimo. ...
-
Sostinės gatvėse testuojamas naujos kartos elektrinis autobusas3
UAB „Vilniaus viešasis transportas“ bandymams perduotas „Fencer F1 Integral EV“ žemagrindis elektrinis autobusas. Naujas elektrinis autobusas gatvėmis važinėja balandžio 11–24 dienomis, 10-uoju maršrutu. ...
-
Orams sušilus – daugiau eismo įvykių1
Balandžio mėnesio pradžia vairuotojus įpareigojo keisti žiemines padangas į vasarines. Kas nutiks, jei nepasikeitę padangų pateksite į eismo įvykį, ir apie kitas sezonines vairuotojų problemas „Labas vakaras, Lietuva“ rubrikoje „A...