- diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Kaip padaryti, kad automobilių sporto centrai būtų patogūs ne tik dalyviams, bet ir žiūrovams? Kokių sprendimų imtis, kad pramoniniame miesto rajone kylanti varžybų trasa nesulauktų aplinkinių gyventojų nepasitenkinimo dėl triukšmo ir taršos?
Sudomino užklausa
Atsakymo į šiuos klausimus ieškojo Kauno technologijos universiteto (KTU) statybos ir architektūros fakulteto (SAF) studentės Ieva Kuodžiūtė ir Mylita Samoškaitė, sukurdamos automobilių sporto komplekso viziją Šiauliuose.
Automobilių sporto entuziastės parengė trasą, kurioje galimos įvairaus ilgio konfigūracijos – nuo 2 iki 8 km, įrengti požeminiai praėjimai žiūrovams, taip pat numatytos vietos įvairiems edukacijos centrams, automobilių verslo įmonėms, renginiams.
"Šią užduotį gavome projektavimo modulyje – tai buvo Šiaulių verslininko užklausa. Ji mus suintrigavo ir nusprendėme, kad pabandysime. Šiauliuose pramoninės teritorijos įsiterpia į gyvenamąsias, dėl sovietmečiu vykusios industrializacijos, sukurdamos kontrastą tarp funkcijų ir diskomfortą tiek miesto gyventojams, tiek pramonės ir gamybos vystytojams", – sakė KTU studentės.
Veiktų visus metus
Merginų projektuojama trasa orientuota į populiarėjantį elektromobilių sportą, kuris, lyginant su degimo varikliais varomomis sportinėmis mašinomis, sukelia mažesnę triukšmo ir aplinkos taršą.
Taip pat vienas iš projekto tikslų – atsodinti 140 ha miško, kuris apsuptų trasą ir sukurtų natūralų garso barjerą.
Projektuojama, kad kompleksas veiktų visus metus, jame numatytos įvairios funkcijos: automobilių istorijos muziejus, inovacijų centras, automobilių dirbtuvės ir prekybos vietos bei kiti komerciniai objektai.
Studenčių teigimu, toks automobilių pažinimo centras prisidėtų prie Šiaulių atsigavimo – pritrauktų investicijų, sukurtų naują traukos objektą ne tik verslui, tačiau ir turizmui, taip pat skatintų žmones rinktis ekologiškesnes transporto priemones.
Projektuojama, kad kompleksas veiktų visus metus, jame numatytos įvairios funkcijos: automobilių istorijos muziejus, inovacijų centras, automobilių dirbtuvės ir prekybos vietos bei kiti komerciniai objektai.
Ne varžybų metu trasa atvertų duris gyventojams kaip parkas, kuris galėtų būti naudojamas rekreaciniais ir sporto tikslais.
Kreipėsi į lenktynininkus
Suprasdamos trasų kūrimo kompleksiškumą ir kartu atsirandančius pavojus, studentės analizavo Lietuvos automobilių sporto federacijos (LASF) keliamus žiedinių trasų saugumo reikalavimus, taip pat kokia trasų projektavimo praktika yra taikoma užsienyje.
KTU studentės pabrėžia, kad, vystant šio projekto idėją, buvo labai įdomu sukurti visiškai naują koncepciją, kuri sujungtų, iš pirmo žvilgsnio, nesuderinamus dalykus – ekologiją, automobilių industriją ir kartu pagerintų miestiečių gyvenimo kokybę.
I.Kuodžiūtė ir M.Samoškaitė nagrinėjo įvairias trasų konfigūracijas visame pasaulyje, lankėsi automobilių lenktynėse Lietuvoje ir Latvijoje. Norėdamos sukurti saugesnę ir įdomesnę lenktynių trasą, studentės konsultavosi ir su automobilių sporto profesionalais.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Planuojate pirkti naudotą automobilį iš užsienio? Atskleidė, kuriose šalyse klastoja ridą10
Dabar pats tinkamiausias metas atsinaujinti ne tik savo drabužius, bet ir transporto priemonę. Ne visi turi galimybę nuvykti į saloną ir nusipirkti patį naujausią automobilį, tuomet tenka rinktis jau važinėtą. Iš kur geriausia rinktis važin...
-
Vasarą – su žieminėmis padangomis: kur čia slypi pavojai?2
Automobilių servisai jau rikiuoja eiles vairuotojų, besiruošiančių keisti automobilių padangas. Meistrai sako, kad pavasarinis keitimas mažiau aktyvus, nei lapkričio mėnesį. Yra vairuotojų, kurie ir vasarą važinėja su žieminėmis padangomi...
-
Seimas svarstys iniciatyvą įpareigoti visus paspirtukų vairuotojus dėvėti šalmus2
Parlamentarai imasi svarstyti iniciatyvą, kuria būtų nustatyta visiems paspirtukų vairuotojams dėvėti šalmus, nepaisant jų amžiaus. ...
-
Pasipiktino dėl automobilių taršos patikrinimų: ar nepermokėjo už aparatus?23
Aplinkosaugininkų planuojami automobilių taršos patikrinimai šiurpą kelia ne vienam vairuotojui. Socialiniuose tinkluose dėl to kilo pasipiktinimo bangos. Kokią teisę aplinkosaugininkai turi tikrinti taršą? O jie turi įstatym...
-
Aplinkosaugininkai pradeda tikrinti automobilių taršą: vairuotojai kai kurių bėdų gali net neįtarti57
Aplinkosaugininkai parodomojoje akcijoje pademonstravo, kaip stabdys automobilius ir tikrins jų taršą. Oficialiai tikrinti automobilius aplinkosaugininkai pradės pavasario viduryje. Kaip viskas vyks ir ką apie tai mano gyventojai, pasakota LNK repor...
-
Perspėja: minti dviratį paskui autobusą – labai pavojinga9
Norėdami išvengti vėjo pasipriešinimo, dviratininkai kartais važiuoja iš paskos didesnių gabaritų transporto priemonėms ar autobusams, tačiau net nenutuokia, kaip arti nelaimės jie atsiduria. Tokie veiksmai kelia pavojų ne tik dvi...
-
Už variklio plovimą – bauda28
Prieš parduodant automobilį pardavėjai neretai stengiasi iššvarinti ne tik mašinos išorę bei vidų, bet ir nuplauti variklį. Tačiau tai daryti autoplovyklose draudžiama, apie tai reikėtų pranešti plovyklos oper...
-
Automobilių vairuotojai turėtų suklusti: techninę apžiūrą gali naikinti iškart4
Aplinkos apsaugos departamento pareigūnai pademonstravo, kaip atrodys vairuotojų stabdymas ir jų turto – automobilių, tikrinimas dėl taršos. Nuo sausio tikrinti taršius automobilius aplinkosaugininkai gali tiesiog kelyje. Jie turi teis...
-
Pervežimai 2023-iaisiais: daugiau keleivių ir krovinių
Lietuvos transporto ir logistikos sektorius 2023 m. išlaikė stabilų augimą ir generavo 18,8 mlrd. eurų pajamų. Pernai 7 proc. išaugo keleivių vežimas visų rūšių transportu. ...
-
Dėl taršos panaikinus automobilio techninę apžiūrą, ji dar galios dvi paras14
Aplinkosaugininkams be kitų institucijų pareigūnams panaikinus automobilio techninę apžiūrą dėl viršytos išmetamųjų dujų normos, ji nuo šiol galios dar dvi paras. ...