- diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Kaip padaryti, kad automobilių sporto centrai būtų patogūs ne tik dalyviams, bet ir žiūrovams? Kokių sprendimų imtis, kad pramoniniame miesto rajone kylanti varžybų trasa nesulauktų aplinkinių gyventojų nepasitenkinimo dėl triukšmo ir taršos?
Sudomino užklausa
Atsakymo į šiuos klausimus ieškojo Kauno technologijos universiteto (KTU) statybos ir architektūros fakulteto (SAF) studentės Ieva Kuodžiūtė ir Mylita Samoškaitė, sukurdamos automobilių sporto komplekso viziją Šiauliuose.
Automobilių sporto entuziastės parengė trasą, kurioje galimos įvairaus ilgio konfigūracijos – nuo 2 iki 8 km, įrengti požeminiai praėjimai žiūrovams, taip pat numatytos vietos įvairiems edukacijos centrams, automobilių verslo įmonėms, renginiams.
"Šią užduotį gavome projektavimo modulyje – tai buvo Šiaulių verslininko užklausa. Ji mus suintrigavo ir nusprendėme, kad pabandysime. Šiauliuose pramoninės teritorijos įsiterpia į gyvenamąsias, dėl sovietmečiu vykusios industrializacijos, sukurdamos kontrastą tarp funkcijų ir diskomfortą tiek miesto gyventojams, tiek pramonės ir gamybos vystytojams", – sakė KTU studentės.
Veiktų visus metus
Merginų projektuojama trasa orientuota į populiarėjantį elektromobilių sportą, kuris, lyginant su degimo varikliais varomomis sportinėmis mašinomis, sukelia mažesnę triukšmo ir aplinkos taršą.
Taip pat vienas iš projekto tikslų – atsodinti 140 ha miško, kuris apsuptų trasą ir sukurtų natūralų garso barjerą.
Projektuojama, kad kompleksas veiktų visus metus, jame numatytos įvairios funkcijos: automobilių istorijos muziejus, inovacijų centras, automobilių dirbtuvės ir prekybos vietos bei kiti komerciniai objektai.
Studenčių teigimu, toks automobilių pažinimo centras prisidėtų prie Šiaulių atsigavimo – pritrauktų investicijų, sukurtų naują traukos objektą ne tik verslui, tačiau ir turizmui, taip pat skatintų žmones rinktis ekologiškesnes transporto priemones.
Projektuojama, kad kompleksas veiktų visus metus, jame numatytos įvairios funkcijos: automobilių istorijos muziejus, inovacijų centras, automobilių dirbtuvės ir prekybos vietos bei kiti komerciniai objektai.
Ne varžybų metu trasa atvertų duris gyventojams kaip parkas, kuris galėtų būti naudojamas rekreaciniais ir sporto tikslais.
Kreipėsi į lenktynininkus
Suprasdamos trasų kūrimo kompleksiškumą ir kartu atsirandančius pavojus, studentės analizavo Lietuvos automobilių sporto federacijos (LASF) keliamus žiedinių trasų saugumo reikalavimus, taip pat kokia trasų projektavimo praktika yra taikoma užsienyje.
KTU studentės pabrėžia, kad, vystant šio projekto idėją, buvo labai įdomu sukurti visiškai naują koncepciją, kuri sujungtų, iš pirmo žvilgsnio, nesuderinamus dalykus – ekologiją, automobilių industriją ir kartu pagerintų miestiečių gyvenimo kokybę.
I.Kuodžiūtė ir M.Samoškaitė nagrinėjo įvairias trasų konfigūracijas visame pasaulyje, lankėsi automobilių lenktynėse Lietuvoje ir Latvijoje. Norėdamos sukurti saugesnę ir įdomesnę lenktynių trasą, studentės konsultavosi ir su automobilių sporto profesionalais.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Paradoksas: greičio matuoklių daugėja, bet ir žuvusiųjų eisme – net trečdaliu daugiau9
Kurį laiką mažėję žuvusiųjų skaičiai šalies keliuose vėl šoko į viršų. Ypač skaudžių eismo įvykių būta pavasarį. Trečdalis nelaimių įvyksta dėl per didelio greičio, o jį viršija ir išgėrę ir blaiv...
-
Laukiniai gyvūnai sėja nuostolius keliuose9
Susidūrus su laukiniais gyvūnais kelyje, padariniai būna skaudūs – stipriai apgadinamos transporto priemonės, žūsta gyvūnai ar net žmonės. Antroje rugsėjo pusėje prasideda laukinių žvėrių poravimosi metas, todėl gyvūnai turi mažiau bai...
-
Į kovą su paspirtukininkais pažeidėjais stoja ir pats jų nuomotojas: kas gresia?7
Per du mėnesius įspėjimus dėl netinkamo važinėjimo paspirtukais jau gavo maždaug trys tūkst. šios transporto priemonės mėgėjų ir apie 250 buvo užblokuoti. Nuo šiol visi „Bolt“ naudotojai bus vertinami pagal re...
-
Paradoksas: kodėl šiuolaikiniai žibintai patvarumu neprilygsta senoviniams?10
Rudenį vis trumpėjant dienoms ir ilgėjant naktims, eismo dalyviams itin svarbūs tampa automobilio žibintai. Tamsiuoju paros metu tai vienintelė transporto priemonės dalis, padedanti pamatyti kliūtis ir iškylantį pavojų kelyje. Ką daryti, kad ...
-
Pirkti automobilį turguje pigiau, bet salone – patikimiau2
Anksčiau klientų gausa nesiskundę automobilių prekeiviai turguose šiandien sulaukia vis daugiau konkurencijos. Jiems iššūkį meta naujų automobilių prekybos atstovai, vienas po kito atidarantys naudotų modelių salonus ir plečiant...
-
Ralio trasoje dominavo patyręs Dakaro lenktynininkas2
Elektrėnuose vykusiame penktajame, priešpaskutiniame, Lietuvos ralio čempionato etape „Alburnus Rally Elektrėnai 2023“ netrūko nei incidentų, nei įspūdingo meistriškumo epizodų. ...
-
Vairuotojams teks saugotis ne tik greičio matuoklių, bet ir dviratininkų radarų4
Vairuotojams šalies keliuose netrukus reikės saugotis ne tik greičio matuoklių, bet ir dviratininkų radarų, praneša LNK. ...
-
Pataria tikrinti saugos diržus: avarijos atveju tai tikrai nėra smulkmena
Yra trys žingsniai tikrinant saugos diržus įsigijus dėvėtą automobilį, praneša LNK. ...
-
Techninių apžiūrų centre – netikėtumas: kokiame amžiuje gyvename?97
Klaipėdietės patirtis techninių apžiūrų (TA) centre privertė susimąstyti – kokiame amžiuje gyvename? Tvarkingas, jokių gedimų neturėjęs 2015 metais pagamintas automobilis nebuvo pripažintas tinkamu naudoti dėl absurdiškos priežasti...
-
Vaikų saugumas gatvėse – tėvų atsakomybė3
Prasidėjus naujiems mokslo metams, vienas didžiausių rūpesčių tėvams yra saugi vaikų kelionė į mokyklą. Norint suformuoti saugaus elgesio gatvėje įpročius, suaugusiesiems svarbu apie tai kalbėtis su vaikais. Psichologė-psichoterapeutė Viktorij...