- DMN inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
-
Vaidoto Žalos „Subaru“ variklio ruošimo paslaptis
-
Vaidoto Žalos „Subaru“ variklio ruošimo paslaptis
-
Vaidoto Žalos „Subaru“ variklio ruošimo paslaptis
-
Vaidoto Žalos „Subaru“ variklio ruošimo paslaptis
-
Vaidoto Žalos „Subaru“ variklio ruošimo paslaptis
-
Vaidoto Žalos „Subaru“ variklio ruošimo paslaptis
-
Vaidoto Žalos „Subaru“ variklio ruošimo paslaptis
-
Vaidoto Žalos „Subaru“ variklio ruošimo paslaptis
-
Vaidoto Žalos „Subaru“ variklio ruošimo paslaptis
-
Vaidoto Žalos „Subaru“ variklio ruošimo paslaptis
-
Vaidoto Žalos „Subaru“ variklio ruošimo paslaptis
-
Vaidoto Žalos „Subaru“ variklio ruošimo paslaptis
-
Vaidoto Žalos „Subaru“ variklio ruošimo paslaptis
-
Vaidoto Žalos „Subaru“ variklio ruošimo paslaptis
-
Vaidoto Žalos „Subaru“ variklio ruošimo paslaptis
„Trygg Racing“ komanda praskleidžia lenktyninių automobilių paslaptis. Šįkart papasakosim apie lenktynininko Vaidoto Žalos „Subaru“ variklio ruošimo paslaptis.
Pirmajame Lietuvos ralio čempionato etape Vaidotui labai nepasisekė – dar prieš lenktynes surengus testus jo „Subaru“ variklis išleido paskutinį kvapą. Teko ruošti naują, todėl ir atsirado proga plačiau papasakoti kuo šis variklis skiriasi nuo standartinio.
Standartinis – tik variklio blokas
„Trygg Racing“ komandos „Subaru“ variklis perdarytas pagal ralio čempionato nacionalinės L grupės reikalavimus. Šioje klasėje dalyvaujantiems leidžiami itin radikalūs perdarymai, todėl vienintelė likusi standartinė dalis – motoro blokas, visos kitos dalys – sportinės, pradedant įsiurbimo ir išmetimo sistemomis ir baigiant visais variklio vidaus komponentais.
Padidinto našumo tepalo siurblys, nestandartiniai vožtuvai, kalto plieno švaistikliai, kalto aliuminio stūmokliai. Modifikuotas dujų paskirstymo mechanizmas – sumontuoti Britanijoje pagaminti sportiniai velenėliai, kuriuos naudoja greičiausi Europos ralio ir ralio kroso meistrai.
Variklio turbina taip pat kitokia. Vaidoto automobilyje sumontuota garsios anglų firmos „Owen developments“ sportinė turbina su papildoma guolių apsauga. Modifikuotas įsiurbimo kolektorius. Sumontuotas elektrinis akceleratoriaus pedalas ir elektrinė droselinė sklendė, kurie leidžia efektyviau išnaudoti sportinio režimo „anti-lag“ sistemą. Visos dalys kruopščiai pasvertos ir išbalansuotos, nušlifuoti variklio bloko paviršiai.
Automobilyje naudojamas rankų darbo plonasienis, padidinto iki 76 mm skersmens duslintuvas iš nerūdijančio plieno.
Šį variklį ruošia Vilniuje įsikūrusios „EAMV Motorsports“ kolektyvas, kuris jau daugelį metų konstruoja greičiausių ne tik Lietuvos, bet ir užsienio lenktynininkų sportinius automobilius ir jų variklius.
Mažesnė kaina – didesnė galia
Nors V. Žala jau pernai Lietuvos ralio čempionate lenktyniavo nacionalinėje L grupėje, tačiau tik šiemet komanda rado laiko ir lėšų investuoti į galingesnį, šios klasės reikalavimus atitinkantį variklį. Iki šiol naudotas standartinis N grupės variklis sugedo šių metų pradžioje.
Variklis, kaip sako liaudis, „užkalė“ taip, kad teko keisti praktiškai visus jo komponentus.
„Mes tikimės, kad sumontuoti solidūs agregatai padės pasiekti didesnius variklio pajėgumus ir tuo palengvins mūsų užduotis trasoje. Nors nesureikšminame automobilio pajėgumų absoliučioje rezultatų lentelėje, tačiau kuo toliau, tuo labiau vadovaujamės logika, kad siekiant maksimalių rezultatų visi sportui itin svarbūs aspektai, įskaitant automobilio paruošimą, turi būti maksimaliai profesionaliai paruošti.“ – sako „Trygg Racing“ komandos lenktynininkas V. Žala.
Įdomu, kad šiemet beveik visi Lietuvos greičiausi ralio lenktynininkai techniką pasiruošė pagal nacionalinės L grupės reikalavimus. Pagrindinė tokio pasirinkimo logika paprasta – už mažesnį biudžetą automobilį galima gerokai patobulinti, nei ruošiant techniką pagal tarptautinius reikalavimus, kur leidžiama naudoti tik sportinę dokumentaciją turinčius (homologuotus) agregatus, kurie neretai yra ne tik brangesni, bet ir mažiau patikimi.
Naudotas „Subaru“ variklis kainuoja apie 7000 litų, o paruoštas pagal nacionalinės L klasės reikalavimus – bent tirs kartus daugiau – priklausomai nuo naudojamų agregatų apie 20 – 25 tūkstančius litų.
„Trygg Racing“ komandos „Subaru“ jau beveik pasiruošęs lenktynėms. Deja, Lietuvoje artimiausias ralis numatytas tik vasarą, todėl Vaidotas Žala intensyviai derina planus ir netrukus tikisi startuoti lenktynėse užsienyje.
„Jau netrukus iš mūsų komandos stovyklos sulauksite įdomių žinių“ – intriguoja gerbėjus V. Žala.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Planuojate pirkti naudotą automobilį iš užsienio? Atskleidė, kuriose šalyse klastoja ridą7
Dabar pats tinkamiausias metas atsinaujinti ne tik savo drabužius, bet ir transporto priemonę. Ne visi turi galimybę nuvykti į saloną ir nusipirkti patį naujausią automobilį, tuomet tenka rinktis jau važinėtą. Iš kur geriausia rinktis važin...
-
Vasarą – su žieminėmis padangomis: kur čia slypi pavojai?2
Automobilių servisai jau rikiuoja eiles vairuotojų, besiruošiančių keisti automobilių padangas. Meistrai sako, kad pavasarinis keitimas mažiau aktyvus, nei lapkričio mėnesį. Yra vairuotojų, kurie ir vasarą važinėja su žieminėmis padangomi...
-
Seimas svarstys iniciatyvą įpareigoti visus paspirtukų vairuotojus dėvėti šalmus2
Parlamentarai imasi svarstyti iniciatyvą, kuria būtų nustatyta visiems paspirtukų vairuotojams dėvėti šalmus, nepaisant jų amžiaus. ...
-
Pasipiktino dėl automobilių taršos patikrinimų: ar nepermokėjo už aparatus?23
Aplinkosaugininkų planuojami automobilių taršos patikrinimai šiurpą kelia ne vienam vairuotojui. Socialiniuose tinkluose dėl to kilo pasipiktinimo bangos. Kokią teisę aplinkosaugininkai turi tikrinti taršą? O jie turi įstatym...
-
Aplinkosaugininkai pradeda tikrinti automobilių taršą: vairuotojai kai kurių bėdų gali net neįtarti57
Aplinkosaugininkai parodomojoje akcijoje pademonstravo, kaip stabdys automobilius ir tikrins jų taršą. Oficialiai tikrinti automobilius aplinkosaugininkai pradės pavasario viduryje. Kaip viskas vyks ir ką apie tai mano gyventojai, pasakota LNK repor...
-
Perspėja: minti dviratį paskui autobusą – labai pavojinga9
Norėdami išvengti vėjo pasipriešinimo, dviratininkai kartais važiuoja iš paskos didesnių gabaritų transporto priemonėms ar autobusams, tačiau net nenutuokia, kaip arti nelaimės jie atsiduria. Tokie veiksmai kelia pavojų ne tik dvi...
-
Už variklio plovimą – bauda28
Prieš parduodant automobilį pardavėjai neretai stengiasi iššvarinti ne tik mašinos išorę bei vidų, bet ir nuplauti variklį. Tačiau tai daryti autoplovyklose draudžiama, apie tai reikėtų pranešti plovyklos oper...
-
Automobilių vairuotojai turėtų suklusti: techninę apžiūrą gali naikinti iškart4
Aplinkos apsaugos departamento pareigūnai pademonstravo, kaip atrodys vairuotojų stabdymas ir jų turto – automobilių, tikrinimas dėl taršos. Nuo sausio tikrinti taršius automobilius aplinkosaugininkai gali tiesiog kelyje. Jie turi teis...
-
Pervežimai 2023-iaisiais: daugiau keleivių ir krovinių
Lietuvos transporto ir logistikos sektorius 2023 m. išlaikė stabilų augimą ir generavo 18,8 mlrd. eurų pajamų. Pernai 7 proc. išaugo keleivių vežimas visų rūšių transportu. ...
-
Dėl taršos panaikinus automobilio techninę apžiūrą, ji dar galios dvi paras14
Aplinkosaugininkams be kitų institucijų pareigūnams panaikinus automobilio techninę apžiūrą dėl viršytos išmetamųjų dujų normos, ji nuo šiol galios dar dvi paras. ...