- diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Seni automobiliai miestų centruose nebus pageidaujami. Susisiekimo ministerija rekomenduoja, kad jau kitais metais savivaldybės nustatytų zonas, kuriose iki 2000-ųjų pagaminti automobiliai arba nevažinėtų, arba už tai susimokėtų, praneša LNK.
„Kai kurios savivaldybės pasidarys visą miestą kaip mažos taršos zoną. Vadinasi, pačioms taršiausioms transporto priemonėms bus ribojamas patekimas į miestą“, – pažymėjo Susisiekimo ministerijos specialistas Kęstutis Vanagas.
Savivaldybių asociacija nesupranta, kodėl tokias mažos taršos zonas reikia nustatyti visiems. Esą, mažesniems miestams tai neaktualu.
„Aktualiausia didmiesčiams ir kurortams, kur didžiausias srautas ir daugiausia transporto priemonių, išreikštiems miestams su senamiesčiais ir miesto centrais, juk yra žiedinių savivaldybių, kurios neturi aiškiai išreikšto centro“, – svarstė Lietuvos savivaldybių asociacijos prezidentas Mindaugas Sinkevičius.
Panevėžys kol kas neapsisprendė, kurios miesto zonos galėtų būti švaresnės. Panevėžiečiai įsitikinę, kad senas automobilis nebūtinai taršus. Manyti, kad iki 2000-ųjų pagaminti automobiliai mažiau ekologiški, esą nepagrįsta ir neprotinga. Žmonės pritaria gamtos saugojimui, bet pasigenda sveiko vertinimo.
Visas reportažas – LNK vaizdo įraše:
Senais automobiliais dažniausiai naudojasi vyresni žmonės. Jei bus uždrausta važiuoti, kur nori, arba papildomai apmokestins, su automobiliais pensininkams teks atsisveikinti.
Panevėžiečiams pritaria Širvintų merė Živilė Pinskuvienė: „Įkalkime mokestį atvažiavusiam vyresniam žmogui iš kaimo, kuris atvažiuoja nusipirkti vaistų. Privažiavęs prie Širvintų jis turės išlipti arba susimokėti mokestį? Apie ką mes čia kalbame.“
Ministerija tikina, kad taršiausias vietas nustatys pačios savivaldybės.
„Patys miestai turės įsivertinti savo taršiausias vietas. Tai nebūtinai pagrindinė miesto gatvė, gali būti pramoninė teritorija. Galbūt būtų galima padaryti, kad keliai iki svarbių institucijų – ligoninių, nepatektų į taršos zonas“, – komentavo K.Vanagas.
Šiaulių meras taip pat nesupranta ministerijos rekomendacijų. Be to, jo mieste taršiausias ne miesto centras, o magistralinės gatvės.
„Juk nevažiuos ten vien elektromobiliai, kai kalbama apie automagistralę. Būtų utopija galvoti, kad, uždraudus vieną kitą senesnį automobilį, išsispręstų klausimas“, – svarstė Šiaulių meras Artūras Visockas.
„Turi būti subalansuotas variantas. Ne tik ribokime, apmokestinkime taršą, bet galvokime, ką keisti visuomeniname transporte, gal gatves išlaisvinti nuo spūsčių“, – bandė ieškoti kitų sprendimų būdų Lietuvos savivaldybių asociacijos prezidentas M.Sinkevičius.
„Susisiekimo ministerija turėtų labiau rūpintis ne mokesčiais, o sutvarkyti kelius, įgyvendinti žvyrkelių programą“, – pažymėjo Ž. Pinskuvienė.
Sostinei taršių automobilių problema aktuali. Į Vilnių kiekvieną dieną atvažiuoja 150 tūkst. automobilių, tarp jų tikrai pasitaiko taršių. Mažos taršos zona greičiausiai būtų įvesta centre ir senamiestyje.
„Viena galimybė – riboti transporto priemonių skaičių, patenkantį į tą zoną. Kita galimybė – riboti transporto priemones pagal charakteristikas arba kažkokius reikalavimus“, – teigė Vilniaus savivaldybės Eismo organizavimo skyriaus vedėjas Rimantas Baravykas.
Kiti ekspertai svarsto, kad tokios zonos atidarymas daug kainuotų.
„Kaip tai bus kontroliuojama? Ar vairuotojai turės pirkti vadinamąsias vinjetes ir klijuoti ant lango, kur kameros galėtų jas nuskenuoti? Ar tiesiog automobiliai bus atpažįstami pagal numerius? Tai ir investicijų klausimas, infrastruktūros. Tam reikės pasiruošti“, – manė ekspertas Matas Buzelis.
Iš 1,6 mln. registruotų automobilių net 350 tūkst. yra 2000 m. gamybos ir senesni.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Neeilinio policijos reido rezultatai: saugos diržų nesegi net autobusų vairuotojai
Pareigūnai stabdė autobusus ir tikrino jų keleivius. Nors reidas buvo nukreiptas į keleivius, bausti dėl diržų nesegėjimo teko ir pačius autobusų vairuotojus. Tokių įkliuvo net keli, praneša LNK. ...
-
Siūlo baudas už privačioje vietoje pastatytą automobilį: tektų pakloti ir kelis šimtus eurų2
Seimo nariai konservatoriai Vilnius Semeška ir Andrius Vyšniauskas siūlo skirti baudas vairuotojams, palikusiems automobilį svetimoje stovėjimo vietoje. ...
-
Karas dėl vietos automobiliui: gyventojų išmonė atima žadą21
Centrinėse miesto gatvėse pastatyti automobilį kartais būna misija „Neįmanoma“, bet čia galioja taisyklė – kas pirmesnis, tas gudresnis. Tačiau daugiabučių kiemų situacija kur kas sudėtingesnė. Gyventojai stengiasi įvairiais b...
-
Šalyje – greičio matuoklių bumas: kelia klausimą, ar jie pastatyti teisingose vietose11
Šalies keliuose viena po kitos dygsta įvairios kameros, fiksuojančios tiek mašinų greitį, tiek numerius. Kelių direkcija sako, kad radarai skirti avaringumui mažinti ir drausmei didinti, praneša LNK. ...
-
Paradoksas: greičio matuoklių daugėja, bet ir žuvusiųjų eisme – net trečdaliu daugiau12
Kurį laiką mažėję žuvusiųjų skaičiai šalies keliuose vėl šoko į viršų. Ypač skaudžių eismo įvykių būta pavasarį. Trečdalis nelaimių įvyksta dėl per didelio greičio, o jį viršija ir išgėrę ir blaiv...
-
„Regitros“ tvarka piktina būsimus vairuotojus: diskriminuoja neišlaikančius egzamino iš pirmo karto?42
Jei „Regitroje“ iš pirmo karto nepasisekė išlaikyti praktinio egzamino, gali tekti jį laikyti pakartotinai ne tada, kai patogu, o tuomet, kai pasiūlo sistema. Būsimi vairuotojai piktinasi, kad, antrą kartą registruojantis laikyt...
-
Laukiniai gyvūnai sėja nuostolius keliuose12
Susidūrus su laukiniais gyvūnais kelyje, padariniai būna skaudūs – stipriai apgadinamos transporto priemonės, žūsta gyvūnai ar net žmonės. Antroje rugsėjo pusėje prasideda laukinių žvėrių poravimosi metas, todėl gyvūnai turi mažiau bai...
-
Tautos mėgstamiausi: visureigiai už 10 tūkst. eurų4
Vieša paslaptis, kad vadinamieji parketiniai visureigiai užkariauja vis didesnę mūsų rinkos dalį. Vieni vairuotojai juos renkasi vietoj vienatūrių, kiti – vietoj universalų. Kokį SUV modelį rinktis, jei planuojate transporto priemonei i&...
-
Specialistai perspėja: jaunas vairuotojas – tiksinti bomba24
Neseniai Lietuvoje nuskambėjo neeilinis eismo įvykis, kai nepatyręs „Volkswagen“ vairuotojas atsitrenkė į namą ir sužalojo jame miegojusius žmones, nes, jo žodžiais, vairuodamas krapštėsi nosį. Ši nelaimė, galėjusi virst...
-
Į kovą su paspirtukininkais pažeidėjais stoja ir pats jų nuomotojas: kas gresia?7
Per du mėnesius įspėjimus dėl netinkamo važinėjimo paspirtukais jau gavo maždaug trys tūkst. šios transporto priemonės mėgėjų ir apie 250 buvo užblokuoti. Nuo šiol visi „Bolt“ naudotojai bus vertinami pagal re...