- Monika Grigutytė, ELTA
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Įperkamo automobilio vertė per metus padidėjo 8 proc. ir šiuo metu siekia 13,1 tūkst. eurų, rodo SEB banko apskaičiuotas indeksas.
Įvardindamas padidėjusios įperkamos automobilio vertės priežastis, SEB banko ekonomistas Tadas Povilauskas išskyrė didesnes gyventojų pajamas, kurios per metus didėjo beveik 9 proc.
„Per metus įperkamo automobilio vertė yra padidėjusi beveik 8 proc., iki 13,1 tūkst. eurų. Svarbiausia priežastis yra didesnės gyventojų pajamos, kurios didėjo beveik 9 proc., ir tai iš esmės yra pagrindinė priežastis, kodėl asmens automobilio įperkamoji vertė yra padidėjusi. (...)
Prognozuojame, kad kitais metais vidutinis darbo užmokesti didės maždaug 5 proc., tikėtina, kad per ateinančius metus ta įperkamo automobilio vertė gali padidėti panašiai“, – sakė jis.
T. Povilauskas taip pat teigė, kad įperkamo lizingu automobilio vertė per 5 metus vienam asmeniui padidėjo nuo 9,1 tūkst. eurų iki 13,1 tūkst. eurų – beveik 45 proc.
Per metus įperkamo automobilio vertė yra padidėjusi beveik 8 proc., iki 13,1 tūkst. eurų.
„Per penkerius metus mūsų skaičiuojamo indekso vertė, arba galimo lizingu įsigyti automobilio vertė, yra padidėjusi beveik 45 proc. Bet matome, kad vidutinė gyventojų perkamo naudoto automobilio kaina yra padidėjusi mažiau negu trečdaliu, nuo 3,7 iki 4,6 tūkst.“, – sakė jis.
Anot ekonomisto, pastebėta, kad žmonės, įsigydami automobilius, nėra linkę išleisti daugiau, nei auga jų pajamos, taip pat dažnai didesnes pajamas skiria kitoms prekėms ir paslaugoms.
„Vidutinė svertinė perkamo naujo automobilio kaina per 5 metus yra padidėjusi beveik 40 proc. Tai yra šiek tiek mažiau nei per 5 metus padidėjo gyventojų pajamos. (...) Tai rodo, kad per 5 metus žmonių santykinės išlaidos automobiliui įsigyti nėra padidėjusios. Žmonės nėra linkę išleisti daugiau automobiliui, negu auga pajamos. (...) Augant pajamoms skiria didesnes išlaidas kitoms prekėms ir paslaugoms“, – kalbėjo jis.
Kaip teigė T. Povilauskas, COVID-19 pandemija įtakos automobilių rinkai turėjo, tačiau pastaraisiais mėnesiais matyti pandemijos sukelto nuosmukio mažėjimas.
„Karantinas ir pandemija turėjo įtakos visai automobilių rinkai. Krito tiek naujų automobilių pardavimai Lietuvoje, tiek įvežtų į Lietuvą automobilių skaičius ir ne naujų automobilių registravimas. Pokytis, kalbant apie naujus automobilius, yra didesnis nei 25 proc., kalbant apie naudotus automobilius – tarp 10–20 proc. Visgi pastaraisiais mėnesiais tas nuosmukis yra sumažėjęs perkant naujus automobilius“, – tikino jis.
Tuo metu SEB banko Lizingo departamento direktorius Saulius Mickus teigė, kad, kol pavieniai asmenys už indekso vertę yra linkę pirkti gerus, tačiau jau panaudotus automobilius, du asmenys, kartu pirkdami automobilį, už indekso vertę galėtų įsigyti naują automobilį.
„Visi vieno asmens nuperkami mėgstamiausi automobiliai būtų ne nauji, bet labai geri automobiliai. Tuo metu kalbant apie dviejų asmenų įperkamus automobilius (...), visi jau galėtų būti ir nauji, tai yra pagrindinis dalykas. Jei šeima nuspręstų turėti vieną automobilį ir išleisti tiek pinigų, kiek mes suskaičiavome indekse, jie galėtų įsigyti vieną labai gerą, visiškai naują automobilį“, – sakė jis.
Ekspertas taip pat pabrėžė, kad koronaviruso pandemija įtakos planams pirkti automobilį turėjo.
Įtakos planams pirkti automobilį koronaviruso pandemija turėjo. 23 proc. apklaustųjų sakė, kad jie galbūt atidėjo automobilio pirkimo planus, tačiau net 77 proc. teigė, kad COVID-19 įtakos neturėjo, ir, jei turėjo tokių planų, toliau ketino savo planus realizuoti įsigydami automobilį.
Kaip teigė S. Mickus, atliktos gyventojų apklausos duomenys aprodė, kad renkantis automobilį figūruoja praktiniai jų pasirinkimo motyvai, taip pat pastebėta ir išaugusi ekologiškumo svarba.
„Pasirinkimo motyvai yra labai praktiški. Pirmiausia, tai yra kaina, antroje vietoje – mažos eksploatacijos sąnaudos, trečioje vietoje – degalų taupymas. (...) Pastebima, kad labiausiai išaugo ekologiškumo svarba“, – tikino ekspertas.
S. Mickus taip pažymėjo, kad hibridinių ir elektra varomų automobilių patrauklumas padidėjo dyzelinių variklių sąskaita.
„Su hibridiniu varikliu norėtų važiuoti vis daugiau žmonių: buvo 37 proc., o šiais metais – 43 proc. Žmonių dalis, kurie rinktųsi benzininį variklį, taip pat išaugo. Tuo metu dyzelinio – sumažėjo, o elektrinio – išaugo. Vadinasi, hibridinių ir elektra varomų automobilių patrauklumas padidėjo dyzelinių variklių sąskaita, ir šią tendenciją pastebėjome pirmą kartą“, – sakė jis.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Po draudimo atšaukimo – kova su milžiniškomis eilėmis
Kas lengviau – laimėti apvalią pinigų sumą loterijoje ar gauti vairuotojo pažymėjimą? Tokį klausimą šią savaitę uždavė tūkstančiai Lietuvos vairuotojų, pavargusių laukti, kada gi pagaliau galės laikyti vairavimo praktinį egzamin...
-
„Volvo Cars“ nuo 2030-ųjų gamins tik elektromobilius
Kinijos bendrovei priklausanti automobilių gamintoja „Volvo Cars“ paskelbė ketinanti nuo 2030 m. gaminti tik elektromobilius, taip siekdama gauti pelno iš sparčiausiai augančio automobilių rinkos segmento – prabangių elektromobil...
-
Susidėvėję amortizatoriai – ne tik pavojingos atliekos
Susidėvėję amortizatoriai yra pavojingos atliekos dėl juose esančio tepalo. Negana to, seni amortizatoriai tiesiogiai kenkia kitiems automobilio pakabos elementams. Visgi dar yra vairuotojų, kurie neskiria amortizatoriams pakankamai dėmesio ir dėl to v...
-
Į Lietuvą veržiasi automobiliai iš Kinijos: randa ir landų2
Lietuvoje jau nieko nebestebina Kinijos gamintojų mobilieji telefonai, pamažu, bet nuosekliai atsiriekiantys savo rinkos dalį iš žinomiausių pasaulio prekės ženklų. O kiniški automobiliai mūsų šalyje itin reti, visi ligšio...
-
Automobilis – finansinė našta? Yra alternatyvų3
Maždaug 20 proc. Lietuvos gyventojų gyventojų savo transporto priemonei išlaikyti per mėnesį yra pasirengę išleisti tik iki 50 eurų. ...
-
Studenčių vizija Šiauliams: kompleksas ne vien lenktynėms
Kaip padaryti, kad automobilių sporto centrai būtų patogūs ne tik dalyviams, bet ir žiūrovams? Kokių sprendimų imtis, kad pramoniniame miesto rajone kylanti varžybų trasa nesulauktų aplinkinių gyventojų nepasitenkinimo dėl triukšmo ir tar&...
-
Žiema priminė, kada reikia ruošti roges
2021-ųjų sausis nebuvo šaltesnis nei 2019-aisiais, tačiau techninės pagalbos lietuvių automobiliams šiemet prireikė gerokai dažniau. ...
-
Artėja motociklų sezonas: kuo svarbu pasirūpinti, kad pirma kelionė nesibaigtų nelaime1
Vis ilgiau šviečiant saulei motociklininkai su nekantrumu laukia kovo mėnesio ir pirmųjų šiltų dienų, kai po žiemos pertraukos vėl galės į gatves išvažiuoti su „plieniniais žirgais“. ...
-
Lietuviai snieguotoje Estijoje – be nuostolių
"Pradžia buvo sunki, bet įsibėgėjome. Pasaulio čempionato etapui Laplandijoje esame pasiruošę!" – po automobilių ralio Estijoje pareiškė Lietuvos lenktynininkas Vladas Jurkevičius. ...
-
Paskui bėglius – su kino kamera
Holivudo technikos arsenale yra automobilių, kurie patys neatlieka kvapą gniaužiančių triukų, tačiau prisideda prie režisierių, operatorių ir aktorių pastangų, kad vėliau žiūrovai aikčiotų iš nuostabos. ...