- diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Skaisti vasario saulė teikia ne vien geras emocijas – akinantys jos spinduliai gatvėse tampa tikru iššūkiu vairuotojams. Ji yra kur kas pavojingesnė nei nepalankios oro sąlygos ar akinančios kitų transporto priemonių šviesos.
Didžiausia rizika būti apakintiems saulės ryte bei prieš sutemas – tada, kai rytinė ar besileidžianti saulė yra netoli horizonto linijos. Tuomet ji būna ryški ir nedideliu kampu itin pavojingai šviečia į automobilio priekinį ar šoninį stiklą. Būtina atkreipti dėmesį, kad laikas, kai saulė vairuotojus akina labiausiai, sutampa su transporto piko laiku gatvėse, kai žmonės automobiliais pajuda link darbo, o vakare – grįžta į namus.
Saulės apakintų vairuotojų sukelti eismo įvykiai dažniausiai išsiskiria skaudžiais padariniais, o dažniausios nelaimės – atsitrenkia į priešais važiuojantį automobilį, taip pat – į skaisčios saulės ruožą pakliuvusio vairuotojo staigiai stabdomą transporto priemonę. Dažni atvejai, kai iš paskos važiuojantis pakliūva į tą patį ruožą ir laiku nepastebi netikėto priekyje važiavusio automobilio manevro. Tokios situacijos irgi neretai baigiasi avarijomis.
Taip pat eismo nelaimės įvyksta nereguliuojamose sankryžose, išvažose iš kelių, kai saulė vairuotojui šviečia iš kairiojo šono ir dažnai sutrukdo pastebėti iš kairės artėjančias transporto priemones.
Automobilių ir kitų motorinių transporto priemonių matomumą akinant saulei pagerina visą parą privalomos artimosios žibintų šviesos. O nesaugiausiais vadinami eismo dalyviai – pėstieji ir dviratininkai – deja, tokių priemonių neturi. Dėl to jie nukenčia gana dažnai. Eismo nelaimės atsitinka tada, kai žmonės į pėsčiųjų perėją išeina neįsitikinę, kad transporto priemonės vairuotojas juos mato ir jau mažina automobilio greitį.
Itin atsargūs išvažose iš kiemų turi būti ir dviratininkai, kurie juda važiuojamąja kelio dalimi, dviračių taku ar net šaligatviu. Reikia atminti, kad iš kiemo išvažiuojantis vairuotojas privalo suteikti pirmenybę dviratininkams, tačiau dėl akinančios saulės jie dažnai lieka nepastebėti. Dviratininkams taip pat reiktų elgtis atidžiai ir tikėtis, kad vairuotojas ne visada juos mato. Nors dėl eismo įvykio tokiose situacijose dviratininkas būna nekaltas, tačiau jis paprastai patiria skaudžius sužalojimus ir nukenčia kur kas stipriau.
Vairuotojams saulė itin pavojinga važiuojant šlapiu keliu, nes saulės spindulių poveikis dar labiau sustiprėja – ji ne tik šviečia, bet ir atsispindi nuo šlapios kelio dangos.
Norint apsisaugoti nuo saulės patartina visada naudoti automobiliuose sumontuotus apsauginius skydelius nuo saulės, padeda ir akiniai nuo saulės. Jei akyse pradėjo raibuliuoti ar suprastėjo matomumas, saugiai sumažinkite greitį arba sustokite kelkraštyje.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Palangoje – pokyčiai dėl vietinės rinkliavos už automobilių statymą
Ketvirtadienį Palangos savivaldybės taryba apsisprendė dėl vietinės rinkliavos už automobilių statymą nustatytose apmokestinamose kurorto vietose pokyčių. Jie priimti Palangos rinkliavų centro siūlymu. ...
-
Nesąžiningų vairuotojų madai artėja galas: kokie pakeitimai laukia?57
Seimui palaiminus Rinkliavų įstatymo pakeitimus, akimirksniu bus sučiupti ir tie vairuotojai, kurie neteisėtai naudojasi net ir neįgaliems vairuotojams skiriama kortele, atveriančia galimybę į nemokamą parkavimąsi brangiausiose ar patogiausiose vieto...
-
Ekspertas – apie vairavimą neįprastomis oro salygomis: pradeda bijoti, ko nereikia bijoti3
Oro sąlygas, kurios nustebino šalies gyventojus pirmadienį, keiksnoja ne tik daržininkai ir sodininkai, bet ir vairuotojai. Vairuoti tokiomis sąlygomis ir dar su vasarinėmis padangomis gali būti tikras iššūkis, LNK reportaže pasako...
-
Klaipėdoje duris atvers unikalus senovinių automobilių muziejus21
Senojo dujų fabriko pastatuose vietą atrado unikali, daugiau nei prieš 100 metų pagamintų automobilių kolekcija. Dešimtmetį puoselėtas sumanymas „Senovinių automobilių namai-Memel Automuseum“ jau baigiamas įgyvendinti, ir mu...
-
„AutoTyrimai“: naudotų automobilių rinka per metus augo 1,2 proc.1
Lietuvoje sausį-kovą pirmą kartą įregistruota 36,9 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 1,2 proc. daugiau nei tuo pat laiku pernai, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis, skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
„VW Golf“ jubiliejaus proga – kelionė istoriniu automobiliu1
Laikui nepavaldus dizainas, patikimumas, praktiškumas ir laikmetį lenkiančios inovacijos – taip galima apibūdinti bet kurį „Volkswagen Golf“. Tai dar kartą patvirtino ir žurnalistas Vitoldas Milius, šio modelio 50-mečio p...
-
Sukčiavimo virusas gajus, požiūriai į tai – skirtingi7
Dėl didelių ridos klastojimo mastų Lietuvoje nukenčia ne tik naudotų automobilių pirkėjai, bet ir valstybės biudžetas. ...
-
Semsimės patirties iš ES lyderių švedų4
Lietuva toliau konsultuosis ir semsis patirties saugaus eismo srityje iš Švedijos – saugaus eismo lyderės Europoje. ...
-
Pavojus sugrįžo – ar keliuose sugyvensime draugiškai?16
Pastarosios dienos nėra palankiausios dviratėms eismo dalyvėms, bet į gatves jau sugrįžo tūkstančiai motociklininkų, dviratininkų ir paspirtukininkų. Sezono pradžioje ir automobilių vairuotojams reiktų pasikartoti Kelių eismo taisykles (KET), su...
-
Seimas spręs, ar švelninti atsakomybę taršių automobilių savininkams4
Seimas pradeda svarstymus, ar aplinkosaugininkams nustačius viršytą automobilių išmetamųjų dujų normą vietoj baudos pirmą kartą leisti skirti įspėjimą bei ilginti tokio automobilio techninės apžiūros galiojimą. ...