- diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Parlamentarai svarsto, kaip važiavimą paspirtuku padaryti saugesnį, praneša LNK.
„Siūloma atsižvelgus į daugelio ES valstybių patirtį, nustatyti, kad elektrinis paspirtukas yra dviratė motorinė elektrinė transporto priemonė, skirta važiuoti vienam asmeniui“, – teigia Julius Sabatauskas, Seimo vicepirmininkas.
Paspirtukui suteikus naują apibrėžimą, turės būti įrengti žibintai, o vairuotojai dėvėti ryškų drabužį ar liemenę, užsidėti šalmą.
Bet paspirtukininkai sudvejojo, ar taip tikrai bus.
„Nežinau, kokiu būdu tai įgyvendins. Jeigu bus šalmas prikabintas šalia, gerai, aš jį užsidėsiu. Bet su savimi savo šalmo tikrai neturėsiu“, – kalba gyventojas.
Keisis ir vietos, kuriomis bus galima važiuoti.
„Draudžiama važiuoti šaligatviais, autostradomis, greitkeliais. Reikia važiuoti tam skirtais takais arba gatvėse pažymėtose vietose. Draudžiama važiuoti per perėją“, – sako J. Sabatauskas.
Visas reportažas – LNK vaizdo įraše:
Parlamentarai siūlo, kad paspirtukas neturėtų judėti greičiau nei 20 km/val. O jo galingumas būtų ne didesnis nei 500 W.
Kai kurie gyventojai mano, kad pakeitimams nevėlu, o jų laukė ne vienerius metus.
„Visiškai nesaugu, niekada nežinai, iš kurios vietos jie įšoks, iš kur jie važiuoja ir tave gali pargriauti, sužeisti. Jiems reikėtų tam tikros vietos, kur jie galėtų važinėtis. Važiavimas šaligatviais – tikrai labai nesaugu pėstiesiems“, – kalba gyventoja.
Paspirtukų dalijimosi platformos planuojamų pokyčių nekomentuoja. Tačiau tikina, kad apie saugumą esą jie vartotojams primena nuolat, gali reguliuoti klientų transporto priemones.
Užsimota reguliuoti ir paspirtuko valdytojo amžių. Jį planuojama leisti vairuoti tik nuo 16-os metų. Tiesa, tą galės daryti ir jaunesni eismo dalyviai. tačiau turės gauti paspirtukininko pažymėjimą.
Policija skaičiuoja: paspirtukininkų pažeidimų padaugėjo bene dvigubai. O gydytojai sunerimę, kad ir skubios pagalbos skyriuje jų vis daugiau. Vien pernai buvo daugiau nei pusė tūkstančio.
Pataisos jau įregistruotos Seime. Jei joms bus pritarta, pakeitimai turėtų įsigalioti nuo liepos 1-osios.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Lakstūnai bus stebimi dar akyliau: daugės vidutinio greičio matuoklių11
Lietuvos kelio ruožuose, kuriuose buvo įrengtos vidutinės greičio matavimo sistemos, nukentėjusiųjų avarijose per metus sumažėjo 70 proc. ...
-
Aleksote vairuotojus stebina uždengtas šviesoforas5
Aleksote, Europos prospekte vairuotojus glumina šviesoforas, kurį iš dalies uždengia apšvietimo stulpas. Kauniečiai nesupranta, kodėl priimtas sprendimas, kuris prastina eismo saugumą. ...
-
Elektromobilių įsigijimo kompensavimui prašoma 300 tūkst. eurų2
Nuo birželio pradžios bendra gyventojų ir įmonių prašoma kompensuoti elektromobilių įsigijimų suma viršija 300 tūkst. eurų, pranešė Susisiekimo ministerija. ...
-
Lietuva – priešpaskutinė: pralenkėme tik graikus11
Jau daugybę metų Lietuvos pasiekimai skatinant žaliąją energiją transporto sektoriuje yra kuklūs, o greitu metu proveržio tikėtis nerealu. ...
-
Kelionė išskirtiniu autobusu – ypatinga
Kauno „Žalgirio“ krepšinio komanda į visas išvykos rungtynes Lietuvoje keliauja aukščiausios komforto klasės autobusu „Setra S 516 HD“. ...
-
Vežėjų prognozė: gali brangti bilietai24
Keleivių vežimo verslas – vienas labiausiai nukentėjusių dėl COVID-19 pandemijos. Šiuo metu situaciją dar labiau komplikuoja brangstantys energiniai resursai, planuojami transporto verslo pokyčiai. ...
-
Įdaužų sezonas: ar visada būtina keisti stiklą?2
Iš tamsos atskriejęs akmenukas vos neužbaigė mano daugiau nei 200 km turėjusios trukti kelionės į Daugpilį. Pasak specialistų, pavasariop keliuose prasideda metas, kai aptrupėjęs kelio dangos asfaltas arba po sniegingos žiemos likęs barstymo...
-
Susisiekimo ministerija: turėsime užtikrinti visavertį žmonių su individualiais poreikiais judumą
Susisiekimo ministerija įsipareigoja iki 2027 m. viešąjį transportą Lietuvoje pritaikyti individualių poreikių turintiems žmonėms. “ ...
-
Seimui teikiamas siūlymas nuo kelių mokesčio atleisti komercinius elektromobilius
Seimui antradienį pristatomos pataisos, kuriomis komercinių elektromobilių savininkus siūloma atleisti nuo mokesčio už naudojimąsi magistraliniais keliais. Tokių automobilių savininkai per metus sutaupytų 304 eurus. ...
-
Startuolio užmojai: elektromobilių įkrovimo stotelių daugės kasmet8
Veiklą Lietuvoje pradeda Estijos startuolis „Eleport“, diegiantis elektromobilių įkrovimo stoteles. Planuojama jau artimiausiais metais Lietuvoje įrengti mažiausiai 100 viešai prieinamų transporto priemonių įkrovimo vietų. ...