- diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
-
Ruduo be automobilio: lietuvių keliavimo įpročius keičia dviračiai ir paspirtukai
-
Ruduo be automobilio: lietuvių keliavimo įpročius keičia dviračiai ir paspirtukai
-
Ruduo be automobilio: lietuvių keliavimo įpročius keičia dviračiai ir paspirtukai
-
Ruduo be automobilio: lietuvių keliavimo įpročius keičia dviračiai ir paspirtukai
Važinėjimas dviračiu ar paspirtuku jau seniai nebėra vien tik laisvalaikio praleidimo būdas. Šios ekologiškos transporto priemonės daliai mūsų netgi pakeitė automobilius – jais paprasta įveikti nedidelius atstumus. Be to, naudojant šias transporto priemones, ne tik tausojama aplinka, bet ir gerinama savijauta.
Svarstantiems, kurią iš šių transporto priemonių pasirinkti, „Senukų“ ekspertai rekomenduoja atsižvelgti į savo individualius poreikius bei atžvelgia svarbiausius techninius parametrus.
Paspirtukas – kompaktiškas kelionių palydovas
Vienas pagrindinių paspirtukų privalumų – jų paprastas naudojimas. Nereikia ilgai trunkančių pamokų, norint važiuoti šia transporto priemone.
Jie taip pat yra kompaktiški, laikyti galima net ir mažoje erdvėje, pavyzdžiui, po darbo stalu ar specialiame krepšyje. O mieste nereikia ieškoti specialios stovėjimo vietos paspirtukui – jį galima palikti ten, kur nebūtų trikdomas pėsčiųjų ar automobilių eismas.
Tačiau norintiems įsigyti paspirtuką, specialistai pataria atsižvelgti į kelias svarbias jų technines savybes.
#1. Paspirtuko dydis. Norint patogiai važiuoti paspirtuku, svarbu išsirinkti tinkamo dydžio priemonę, pritaikytą pagal keleivio svorį. Priklausomai nuo kūno svorio, skiriasi ir greitis, kurį tuo pačiu paspirtuku galima išvystyti.
Profesionalai pataria pasimatuoti ir paspirtuko pagrindą – ant jo patogiai turėtų tilpti abi pėdos. Jei pagrindas bus per mažas, važiuoti bus ir nesaugu, ir nepatogu.
#2. Įveikiamas atstumas | akumuliatoriaus talpa. Rinkdamiesi paspirtuką įvertinkite, kokį atstumą su juo ruošiatės įveikti. Atminkite – kuo didesnė akumuliatoriaus talpa, tuo ilgesnį atstumą bus galima nuvažiuoti. Tad jei planuojate tolimas išvykas, geriausiai rinktis didesnės talpos akumuliatorius turinčius modelius.
Taip pat reikėtų nepamiršti, kad nuvažiuojamas atstumas su pilnai įkrauta baterija priklauso ne tik nuo akumuliatoriaus talpos, tačiau ir nuo keliautojo svorio, greičio ar kelio dangos.
#3. Variklio galia. Atsižvelgus į keleivio amžių ir vairavimo patirtį, reikėtų tinkamai pasirinkti ir paspirtuko variklio galingumą. Kuo galingesnis variklis, tuo jie lengviau įveikia įkalnes, greičiau įsibėgėja, nepaisant keleivio svorio. Verta atkreipti dėmesį ir į tai, ar paspirtukas turi skirtingus galios režimus – tai itin aktualu, jei juo važinės vaikai.
#4. Ratų skersmuo. Taip pat verta atkreipti dėmesį į transporto priemonės ratus. Jei planuojate važinėtis tik lygia danga, galite rinktis paspirtuką mažesniais ratukais. Kuo ratai yra didesni, tuo paprasčiau įveikiamos duobės ar kiti kelio nelygumai. Na o jei didžiąją laiko dalį keliausite akmenuotomis senamiesčio gatvelėmis – tuomet rinkitės ne tik didesnių ratų paspirtuką, bet ir turintį amortizatorius.
Universaliausias variantas – didesnius guminius ratus turintys paspirtukai, kurie tinka įvairiems keliams: tiek miesto šaligatviams, tiek užmiesčio keliukams.
#5. Svoris. Dar vienas svarbus parametras – paspirtuko svoris. Tai ypač aktualu tokiais atvejais, jei dažnai tenka jį nešioti. Tam, kad kopimas laiptais ar jo įkėlimas į visuomeninį transportą būtų paprastesnis, verta išsirinkti lengvą ir paprastai sulankstomą modelį.
Dviratis – naudinga sveikatai transporto priemonė
Dviračiai – dar viena ekologiška transporto priemonė, vis dažniau pasirenkama vietoje automobilio. Jais galima įveikti ir didelius atstumus – priešingai nei keliaujant paspirtuku, jūsų neriboja įkrautos baterijos talpa.
Tai ir savijautą gerinanti transporto priemonė, juk minant pedalus dirba daugybė raumenų, yra stiprinama širdis ir kraujagyslės, o smegenys gamina daugiau laimės hormonų – endorfinų.
Prekybos tinklo „Senukai“ duomenimis, parduotuvėse labiausiai pardavimai ūgteli pavasarį, vos atšilus orams. Tuomet klientai domisi tiek vaikiškais, tiek suaugusiųjų dviračiais. O el. parduotuvės Senukai.lt atstovai pastebi, kad kasmet auga ir įvairių dviračių priedų paklausa – lietuviai nori mėgautis patogesnėmis ir saugesnėmis kelionėmis.
Kad tarp galybės skirtingų modelių būtų lengviau išsirinkti sau tinkamą dviratį, specialistai apžvelgia svarbiausius jų parametrus.
#1. Dviračio tipas. Renkantis tarp skirtingų dviračių modelių, svarbu atsižvelgti į tai, kokia vietove važinėsite.
Jei planuojate važinėti po miestą, rinkitės miesto dviratį, kuris bus greitas ir manevringas bei yra pritaikytas važinėti asfalto danga. Tiems, kurie planuoja dviračiu važinėti miškingose vietovėse, žinovai rekomenduoja rinktis kalnų dviratį, kuris turi patvaresnius mechanizmus ir storesnes padangas. Jeigu jūs planuojate važinėti tiek mieste, tiek už jo ribų, hibridinis dviratis – tinkamiausias variantas.
#2. Ratų ir rėmo aukštis. Vienas svarbiausių kriterijų renkantis dviratį – jo tinkamas dydis pagal asmens amžių, ūgį, kojų ilgį. Todėl būtina atkreipti dėmesį į pateikiamas rekomendacijas. Pavyzdžiui, 91-102 cm ūgio vaikams geriausiai rinktis 14 dydžio ratus, o 163-188 cm ūgio žmonėms – bent 26 dydžio.
Taip pat svarbu teisingai išsirinkti dviračio rėmo aukštį. Geriausia vadovautis taisykle, kad stovint tiesiai, turėtų likti 1-3 cm tarpas iki rėmo.
#3. Pavarų skaičius. Nors didesnis pavarų skaičius gali atrodyti patraukliau, tačiau šiuo atveju geriausiai įvertinti jų realų poreikį. Kuo kelias lygesnis ir mažesnės įkalnės – tuo pavarų prireiks mažiau. O jei ketinate leistis į kalnų žygius ar važiuoti miško keliukais, verta įsigyti modelį, turintį daugiau pavarų – taip lengviau įveiksite visus kelio iššūkius.
#4. Dviračio priedai. Kad vairavimo patirtis būtų kuo geresnė, pravartu pasirūpinti reikalingais dviračio priedais. Visų pirma – tai šalmas, būtinas kelionių palydovas. Purvasaugiai pravers lietingomis dienomis, o jei planuojate į kelionę pasiimti daugiau daiktų, juos patogiau susidėti į bagažinę ar daiktadėžę. Dar keli svarbūs priedai – tai kokybiški žibintai bei garsiniai signalai, užtikrinantys saugesnę kelionę, primena „Senukų“ ekspertai.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Ekspertas – apie vairavimą neįprastomis oro salygomis: pradeda bijoti, ko nereikia bijoti3
Oro sąlygas, kurios nustebino šalies gyventojus pirmadienį, keiksnoja ne tik daržininkai ir sodininkai, bet ir vairuotojai. Vairuoti tokiomis sąlygomis ir dar su vasarinėmis padangomis gali būti tikras iššūkis, LNK reportaže pasako...
-
Klaipėdoje duris atvers unikalus senovinių automobilių muziejus21
Senojo dujų fabriko pastatuose vietą atrado unikali, daugiau nei prieš 100 metų pagamintų automobilių kolekcija. Dešimtmetį puoselėtas sumanymas „Senovinių automobilių namai-Memel Automuseum“ jau baigiamas įgyvendinti, ir mu...
-
„AutoTyrimai“: naudotų automobilių rinka per metus augo 1,2 proc.1
Lietuvoje sausį-kovą pirmą kartą įregistruota 36,9 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 1,2 proc. daugiau nei tuo pat laiku pernai, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis, skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
„VW Golf“ jubiliejaus proga – kelionė istoriniu automobiliu1
Laikui nepavaldus dizainas, patikimumas, praktiškumas ir laikmetį lenkiančios inovacijos – taip galima apibūdinti bet kurį „Volkswagen Golf“. Tai dar kartą patvirtino ir žurnalistas Vitoldas Milius, šio modelio 50-mečio p...
-
Sukčiavimo virusas gajus, požiūriai į tai – skirtingi7
Dėl didelių ridos klastojimo mastų Lietuvoje nukenčia ne tik naudotų automobilių pirkėjai, bet ir valstybės biudžetas. ...
-
Semsimės patirties iš ES lyderių švedų3
Lietuva toliau konsultuosis ir semsis patirties saugaus eismo srityje iš Švedijos – saugaus eismo lyderės Europoje. ...
-
Pavojus sugrįžo – ar keliuose sugyvensime draugiškai?16
Pastarosios dienos nėra palankiausios dviratėms eismo dalyvėms, bet į gatves jau sugrįžo tūkstančiai motociklininkų, dviratininkų ir paspirtukininkų. Sezono pradžioje ir automobilių vairuotojams reiktų pasikartoti Kelių eismo taisykles (KET), su...
-
Seimas spręs, ar švelninti atsakomybę taršių automobilių savininkams4
Seimas pradeda svarstymus, ar aplinkosaugininkams nustačius viršytą automobilių išmetamųjų dujų normą vietoj baudos pirmą kartą leisti skirti įspėjimą bei ilginti tokio automobilio techninės apžiūros galiojimą. ...
-
Siūlys švelninti bausmes vairuotojams už padidintą automobilių išmetamų teršalų kiekį17
Suteikus teisę aplinkosaugininkams stabdyti ir tikrinti automobilių išmetamų į aplinką teršalų kiekį, Seime atsirado dvi iniciatyvos, kuriomis siūloma švelninti baudas už tokius pažeidimus, pradedant nuo įspėjimo. ...
-
Sostinės gatvėse testuojamas naujos kartos elektrinis autobusas3
UAB „Vilniaus viešasis transportas“ bandymams perduotas „Fencer F1 Integral EV“ žemagrindis elektrinis autobusas. Naujas elektrinis autobusas gatvėmis važinėja balandžio 11–24 dienomis, 10-uoju maršrutu. ...