- diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
-
Festivalis: „Nesenstančios klasikos“ dalyvių parade šiemet – 100 transporto priemonių.
-
Ypatingasis: geriausiu senoviniu automobiliu, pagamintu iki 1946 m, pripažintas 1931-ųjų „Bentley Speed 8“.
-
Senutė: sovietinė GAZ-M20 „Pobeda“ šįkart prizo nepelnė.
-
Prisiminimai: čekiška „Jawa 350“ – jau irgi klasika.
-
Lygis: „Horch“ – visada solidi prabanga.
-
Festivalis: „Nesenstančios klasikos“ dalyvių parade šiemet – 100 transporto priemonių.
Tradicinis festivalis „Nesenstanti klasika“, įvykęs Biržuose, šiemet pasižymėjo ir senovinių automobilių gausa, ir jų įvairove, kokybe.
Atvyko net iš Norvegijos
Renginio lygis buvo toks aukštas, kad net tarptautinei ekspertų komisijai kilo problemų vertinant automobilius ir atrenkant juos vienai ar kitai nominacijai.
Be jau pernai praktikuoto senovinių automobilių ir jų savininkų pristatymo ant podiumo, festivalio lankytojai galėjo apžiūrėti Karaliaus Mindaugo husarų bataliono technikos ir ginkluotės parodą, įsigyti katalogą su „Nesenstančios klasikos“ eksponatais.
Dalyvauti Biržuose ketino 107 istorinės transporto priemonės, tačiau atvažiavo 100 senovinių automobilių ir motociklų.
Praeitą mėnesį Lietuvoje įregistruota 160 tikrųjų elektromobilių (EV) – 116,2 proc. daugiau nei prieš metus.
Šventiniame parade buvo 34 amerikietiški automobiliai, 30 sovietinių transporto priemonių ir 36, pagamintos Europos šalyse. Iš jų – septynios dviratės ir triratės transporto priemonės. Užfiksuotas rekordinis tarpukario automobilių skaičius – 21.
Senoviniai automobiliai ir motociklai į festivalį atriedėjo iš Norvegijos (1 dalyvis), Estijos (4), Latvijos (31) ir Lietuvos (64).
„Mūsų misija nesikeičia: norime supažindinti su įdomiausiais technikos evoliuciją iliustruojančiais klasikiniais automobiliais“, – teigė klubo „Klasika“ vadovas Egidijus Einoris.
Senutė: sovietinė GAZ-M20 „Pobeda“ šįkart prizo nepelnė. / T. Zakrio nuotr.
W.Bentley šedevras
Apdovanoti šešių nominacijų laureatai, tačiau pagrindinio trofėjaus – Didžiojo prizo – nutarta neskirti.
Geriausiu senoviniu automobiliu, pagamintu iki 1946 m, pripažintas 1931-ųjų „Bentley Speed 8“ (savininkas – Albinas Monstavičius).
„Bentley Speed 8“ – vienas rečiausių inžinerinės minties šedevrų ir automobilių sporto istorijos legendų, kokius tik įmanoma pamatyti Lietuvoje.
Į Didįjį prizą pretendavo „Bentley Speed 8“, „Horch 780“ ir „Horch 830 BL“.
Istorijos metraščiuose teigiama, kad sumanymas pagaminti geresnį ir greitesnį lenktyninį bolidą Walterį Bentley apsėdo po vieno vizito į Prancūzijoje dirbusią kompaniją, kurios automobiliais nutrūktgalvis britas prekiavo ir dalyvaudavo varžybose.
Pavartęs rankose vieną kėbulo detalių tąkart W.Bentley nusistebėjo, koks lengvas yra aliuminio lakštas ir svarstė apie šios medžiagos naudojimą varikliuose. Tad W.Bentley sumanė į aliuminio lydinį įmaišyti vario ir taip sukūrė naują produktą – lengvą, tvirtą ir patikimą detalę, leidusią kardinaliai pakeisti variklį.
Prisiminimai: čekiška „Jawa 350“ – jau irgi klasika. / T. Zakrio nuotr.
1930-ieji – šedevro „Bentley 8 Litre“ metai. Tai buvo galingi, išskirtinai greiti (konstruktoriai garantavo maksimalų beveik 170 km/val. greitį) ir labai komfortiški automobiliai, jų pagaminta tik 100.
Tarp laureatų – „Volga“
Šiemet festivalio seniausio automobilio prizą pelnė 1926-aisiais pagamintas „Morris Cowley“ (savininkas – Mindaugas Jokubauskas).
Geriausio klasikinio automobilio (nuo 1946 m.) titulas suteiktas 1954-ųjų „Jaguar XK 12“ (savininkas – Markas Mejerovas, Latvija).
Gražiausiu festivalio automobiliu išrinktas 1937-ųjų „Horch 830 BL“ (savininkas – Janis Oskerko, Latvija).
Geriausiu sovietiniu automobiliu pripažintas 1964 m. GAZ-22 „Volga“ (savininkas – Edgaras Cielavas, Latvija).
Geriausiai restauruota transporto priemone tapo 1934-ųjų „Horch 780“ (savininkas – Aleksandras Obymacha, Lietuva).
Į Didįjį prizą pretendavo „Bentley Speed 8“, „Horch 780“ ir „Horch 830 BL“. Įvertinusi visų trijų kandidatų lygiavertiškumą, tarptautinė ekspertų komisija nutarė pagrindinio „Nesenstančios klasikos“ trofėjaus neskirti.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Nesąžiningų vairuotojų madai artėja galas: kokie pakeitimai laukia?46
Seimui palaiminus Rinkliavų įstatymo pakeitimus, akimirksniu bus sučiupti ir tie vairuotojai, kurie neteisėtai naudojasi net ir neįgaliems vairuotojams skiriama kortele, atveriančia galimybę į nemokamą parkavimąsi brangiausiose ar patogiausiose vieto...
-
Ekspertas – apie vairavimą neįprastomis oro salygomis: pradeda bijoti, ko nereikia bijoti3
Oro sąlygas, kurios nustebino šalies gyventojus pirmadienį, keiksnoja ne tik daržininkai ir sodininkai, bet ir vairuotojai. Vairuoti tokiomis sąlygomis ir dar su vasarinėmis padangomis gali būti tikras iššūkis, LNK reportaže pasako...
-
Klaipėdoje duris atvers unikalus senovinių automobilių muziejus21
Senojo dujų fabriko pastatuose vietą atrado unikali, daugiau nei prieš 100 metų pagamintų automobilių kolekcija. Dešimtmetį puoselėtas sumanymas „Senovinių automobilių namai-Memel Automuseum“ jau baigiamas įgyvendinti, ir mu...
-
„AutoTyrimai“: naudotų automobilių rinka per metus augo 1,2 proc.1
Lietuvoje sausį-kovą pirmą kartą įregistruota 36,9 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 1,2 proc. daugiau nei tuo pat laiku pernai, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis, skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
„VW Golf“ jubiliejaus proga – kelionė istoriniu automobiliu1
Laikui nepavaldus dizainas, patikimumas, praktiškumas ir laikmetį lenkiančios inovacijos – taip galima apibūdinti bet kurį „Volkswagen Golf“. Tai dar kartą patvirtino ir žurnalistas Vitoldas Milius, šio modelio 50-mečio p...
-
Sukčiavimo virusas gajus, požiūriai į tai – skirtingi7
Dėl didelių ridos klastojimo mastų Lietuvoje nukenčia ne tik naudotų automobilių pirkėjai, bet ir valstybės biudžetas. ...
-
Semsimės patirties iš ES lyderių švedų3
Lietuva toliau konsultuosis ir semsis patirties saugaus eismo srityje iš Švedijos – saugaus eismo lyderės Europoje. ...
-
Pavojus sugrįžo – ar keliuose sugyvensime draugiškai?16
Pastarosios dienos nėra palankiausios dviratėms eismo dalyvėms, bet į gatves jau sugrįžo tūkstančiai motociklininkų, dviratininkų ir paspirtukininkų. Sezono pradžioje ir automobilių vairuotojams reiktų pasikartoti Kelių eismo taisykles (KET), su...
-
Seimas spręs, ar švelninti atsakomybę taršių automobilių savininkams4
Seimas pradeda svarstymus, ar aplinkosaugininkams nustačius viršytą automobilių išmetamųjų dujų normą vietoj baudos pirmą kartą leisti skirti įspėjimą bei ilginti tokio automobilio techninės apžiūros galiojimą. ...
-
Siūlys švelninti bausmes vairuotojams už padidintą automobilių išmetamų teršalų kiekį17
Suteikus teisę aplinkosaugininkams stabdyti ir tikrinti automobilių išmetamų į aplinką teršalų kiekį, Seime atsirado dvi iniciatyvos, kuriomis siūloma švelninti baudas už tokius pažeidimus, pradedant nuo įspėjimo. ...