- diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Vairuojant automobilį naudotis telefonu – draudžiama. Tačiau per pastaruosius metus tokių atvejų tik daugėjo, praneša LNK.
Naudotis telefonu vairuojant – draudžiama, tačiau daugelis tai daro ir net nesiruošia to slėpti.
„Būtent tada, kai raudona dega. Visada vis tiek pasižiūri į telefoną. Paimi į rankas ir patikrini. Aišku, tai negerai. Labai negerai. Greičiausiai tai – įprotis, reikia kažką veikti, kol raudonas signalas dega“, – atviravo vienas vilnietis.
Kiti tikina, kad kai vairuoja, telefoną pamiršta ir juo nesinaudoja. Paklausus, ar nesuima pagunda vairuotoja atsako gana kategoriškai: „Oi, ne. Tikrai ne. Tikrai nesinori, todėl, kad reikia visą laiką žiūrėt į kelią“.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
Policijos duomenimis, telefonų negalinčių paleisti iš rankų vairuotojų daugėja. Prieš pandemiją kasmet pareigūnai pagaudavo maždaug 19 tūkst. pažeidėjų.
„O 2020 m. tikrai tų pažeidimų padaugėjo ir jų yra užfiksuota 34,9 tūkst., 2021-aisiai jų dar padaugėjo – iki 42,2 tūkst.“, – teigė Lietuvos kelių policijos atstovė Jorūnė Liutkienė.
Šių metų pirmų septynių mėnesių statistika rodo, kad tokio tipo pažeidėjų šiemet bus dar daugiau nei praeitais metais.
„Galbūt žmonės labiau vis dėlto priaugo prie to telefono, drįsčiau taip sakyti, ir priprato per pandeminį metą juo naudotis labiau“, – svarstė J. Liutkienė.
Įstatymų vingiai
Telefonu prie vairo besinaudojantys pričiupti vairuotojai yra linkę pareigūnams teisintis ir siekti išvengti bausmių. Dažniausiai sako, kad rankose laikė ne mobilųjį, o kažkokį kitą daiktą. Dar kartais teigia, kad automobilio variklis, kuomet naudotasi telefonu, buvo išjungtas.
„Be abejo, yra bylų, kur vairuotojai teigia, kad starter/stop sistema automatinė ir ji išjungia variklį, tačiau akivaizdu ir teismų praktika tą sako, kad automobilis vis tiek veikia, nors variklis nėra užvestas“, – dalijasi patirtimi advokatas Linas Kuprusevičius.
Siekiant įvesti aiškumo, valdžia siūlo keisti įstatymą. Dabar pagal įstatymus telefonais naudotis draudžiama, išskyrus tuos atvejus, kai stovinčios transporto priemonės variklis išjungtas.
Pakeitus įstatymą, žodžio „variklis“ nebeliktų. Būtų parašyta, kad mobiliojo ryšio priemonėmis draudžiama naudotis, kai transporto priemonė juda.
Tačiau atsiranda naujų transporto priemonių, kurios yra varomos elektriniais varikliais. Kai tokio tipo automobilis stovis, itin sunku pasakyti, variklis išjungtas ar įjungtas.
„Tai yra viena iš priežasčių, kad ta kontrolė neprarastų savo efektyvumo, kad žmogus nepradėtų sakyt „taip, mano variklis yra išjungtas““, – teigė Vidaus reikalų viceministras Vitalij Dmitrev.
Stovėdamas sankryžoje vairuotojas turi stebėti šviesoforo signalus, pėsčiuosius.
Deja, bet nauji žodžiai, pasak teisininkų, sukelia dar daugiau neaiškumų. Sustojus prie šviesoforo, perėjos ar spūstyje automobilis juk nejuda.
„Šitoj vietoj, mano įsitikinimu, gali kilti dar daugiau neaiškumų, nes pažeidėjas ar atsakomybėn patrauktas asmuo visą laiką sakys, kad jis nejudėjo“, – tikino advokatas L. Kuprusevičius.
Tuo tarpu viceministras teigia, kad sustojus prie šviesoforo ar bet kur kitur, telefonu naudotis bus galima ir pakeitus įstatymą.
„Policijos pareigūnas, užfiksavęs tokį įvykį, galės priimti sprendimą ar pažeidimas buvo padarytas. Stovėdamas sankryžoje vairuotojas turi stebėti šviesoforo signalus, pėsčiuosius“, – aiškino V. Dmitrev.
Praktika rodo, kad keturi iš penkių pagautų naudojusių telefonus vairuotojų kreipėsi į teismą ir bandė įrodyti, jog taip nedarė.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Vasarą – su žieminėmis padangomis: kur čia slypi pavojai?2
Automobilių servisai jau rikiuoja eiles vairuotojų, besiruošiančių keisti automobilių padangas. Meistrai sako, kad pavasarinis keitimas mažiau aktyvus, nei lapkričio mėnesį. Yra vairuotojų, kurie ir vasarą važinėja su žieminėmis padangomi...
-
Seimas svarstys iniciatyvą įpareigoti visus paspirtukų vairuotojus dėvėti šalmus2
Parlamentarai imasi svarstyti iniciatyvą, kuria būtų nustatyta visiems paspirtukų vairuotojams dėvėti šalmus, nepaisant jų amžiaus. ...
-
Pasipiktino dėl automobilių taršos patikrinimų: ar nepermokėjo už aparatus?23
Aplinkosaugininkų planuojami automobilių taršos patikrinimai šiurpą kelia ne vienam vairuotojui. Socialiniuose tinkluose dėl to kilo pasipiktinimo bangos. Kokią teisę aplinkosaugininkai turi tikrinti taršą? O jie turi įstatym...
-
Aplinkosaugininkai pradeda tikrinti automobilių taršą: vairuotojai kai kurių bėdų gali net neįtarti57
Aplinkosaugininkai parodomojoje akcijoje pademonstravo, kaip stabdys automobilius ir tikrins jų taršą. Oficialiai tikrinti automobilius aplinkosaugininkai pradės pavasario viduryje. Kaip viskas vyks ir ką apie tai mano gyventojai, pasakota LNK repor...
-
Perspėja: minti dviratį paskui autobusą – labai pavojinga9
Norėdami išvengti vėjo pasipriešinimo, dviratininkai kartais važiuoja iš paskos didesnių gabaritų transporto priemonėms ar autobusams, tačiau net nenutuokia, kaip arti nelaimės jie atsiduria. Tokie veiksmai kelia pavojų ne tik dvi...
-
Už variklio plovimą – bauda28
Prieš parduodant automobilį pardavėjai neretai stengiasi iššvarinti ne tik mašinos išorę bei vidų, bet ir nuplauti variklį. Tačiau tai daryti autoplovyklose draudžiama, apie tai reikėtų pranešti plovyklos oper...
-
Automobilių vairuotojai turėtų suklusti: techninę apžiūrą gali naikinti iškart4
Aplinkos apsaugos departamento pareigūnai pademonstravo, kaip atrodys vairuotojų stabdymas ir jų turto – automobilių, tikrinimas dėl taršos. Nuo sausio tikrinti taršius automobilius aplinkosaugininkai gali tiesiog kelyje. Jie turi teis...
-
Pervežimai 2023-iaisiais: daugiau keleivių ir krovinių
Lietuvos transporto ir logistikos sektorius 2023 m. išlaikė stabilų augimą ir generavo 18,8 mlrd. eurų pajamų. Pernai 7 proc. išaugo keleivių vežimas visų rūšių transportu. ...
-
Dėl taršos panaikinus automobilio techninę apžiūrą, ji dar galios dvi paras14
Aplinkosaugininkams be kitų institucijų pareigūnams panaikinus automobilio techninę apžiūrą dėl viršytos išmetamųjų dujų normos, ji nuo šiol galios dar dvi paras. ...
-
Pakaitinis automobilis: papildomos išlaidos ar nemokama paslauga?
Atsitikus eismo įvykiui, kurio kaltininkas – ne jūs, jūsų automobilis buvo taip apgadintas, kad jį teks palikti autoservise ir tai sutrikdys kasdienį gyvenimą. Tačiau ar žinojote, kad turite galimybę to išvengti? ...