- diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Atėjus padangų keitimo metui, galioja penkios pagrindinės taisyklės, kurias pravartu žinoti kiekvienam automobilio vairuotojui.
Pirma taisyklė. Keičiantys padangas transporto priemonių techninės priežiūros ir remonto įmonėje (servise) čia gali nemokamai palikti tiek padangų, kiek keičia.
Antra taisyklė. Padangų pardavėjai privalo iš kliento nemokamai priimti nenaudojamas padangas, jeigu jos skirtos to paties tipo transporto priemonei ir jų atiduodama tiek, kiek perkama.
Trečia taisyklė. Gyventojai gali nemokamai pristatyti senas padangas į savivaldybių didelių gabaritų atliekų surinkimo aikšteles. Savivaldybių aikštelės paprastai priima keturias netinkamas naudojimui padangas per metus.
Ketvirta taisyklė. Senas padangas galima priduoti atliekų tvarkytojams, tačiau už jų pridavimą teks sumokėti, nes tokios padangos patenka tarp vertės rinkoje neturinčių atliekų.
Penkta taisyklė. Senų padangų negalima šalinti į buitinių atliekų konteinerius, palikti pamiškėse ir kitose nuošaliose vietose ar kaupti namuose. Šios atliekos ne tik teršia aplinką, bet ir daro žalą gamtai. Maža to, už bešeimininkių atliekų sutvarkymą sumoka visi mokesčių mokėtojai.
Gyventojai apie padangų ir kitų atliekų pridavimo vietas, sąlygas ir atliekų tvarkytojus daugiau informacijos gali rasti www.atliekos.lt.
Pagal Kelių eismo taisykles, nuo balandžio 10 dienos draudžiama eksploatuoti transporto priemones su dygliuotomis padangomis, o su vasarinėmis padangomis galima važiuoti jau nuo balandžio 1-osios, jei Susisiekimo ministerija nepratęsia termino dėl netinkamų gamtos sąlygų. Dėl šių taisyklių kasmet transporto priemonių vairuotojai turi pakeisti padangas į vasarines.
Padangų atliekų kiekis
Aplinkos ministerijos duomenimis, 2019 metais Lietuvos rinkai buvo patiekta 30,7 tūkst. tonų padangų, o buvo surinkta naudoti netinkamų padangų 28,3 tūkst. tonų.
Gamintojų ir importuotojų asociacijos vadovė Asta Pakštaitė-Marcinkienė sako, kad visgi padangų atliekų kasmet susidaro kur kas daugiau ir jų kiekis tik auga.
„Oficialioje statistikoje neatsispindi tūkstančiai tonų padangų, kurios patenka su į Lietuvą įvažiuojančiomis transporto priemonėmis. Gamintojams ir importuotojams nėra prievolės tvarkyti šias padangas, kaip ir tas, kurios parduodamos nelegaliai. Dar viena ilgametė bėda – ne visi gamintojai ir importuotojai Lietuvoje finansuoja padangų surinkimą ir sutvarkymą, o padangų perdirbimo pajėgumas šalyje vis dar yra ribotas“, – teigia A. Pakštaitė-Marcinkienė.
Pagal teisės aktus Lietuvoje kasmet turi būti surinkta ir perdirbta 80 proc. visų atskirai vidaus rinkai pateiktų padangų.
Aplinkosaugininkai primena, kad senos padangos gamtoje suyra tik per 120-140 metų. Senas padangas perdirbant ar panaudojant energijai taupomi gamtos ir gamybos ištekliai. Perdirbtų padangų guma tinka sporto aikštynų ir žaidimų aikštelių dangai, automobilių statymo apsauginiams kuoleliams ir kitiems gaminiams, pavyzdžiui, batų padams. Senų padangų granulės kai kuriose šalyse panaudojamos keliams tiesti.
Daugiausia senų padangų, kaip ir kitų automobilio atliekų (alyvos, amortizatorių, filtrų, akumuliatorių ir kitų), susidaro autoservisuose. Gamintojų ir importuotojų asociacija vykdomų aplinkosauginių projektų „Mes rūšiuojam. Autoservise“ ir „Mes rūšiuojam automobilių atliekas“ metu skatina autoservisus rūšiuoti ir rinkti atskirai atliekas, jų nešalinti su kitomis atliekomis, siekti aplinkos taršos mažinimo bei šviesti ir informuoti visuomenę apie atliekų rūšiavimą ir draugišką aplinkai veiklą.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Palangoje – pokyčiai dėl vietinės rinkliavos už automobilių statymą
Ketvirtadienį Palangos savivaldybės taryba apsisprendė dėl vietinės rinkliavos už automobilių statymą nustatytose apmokestinamose kurorto vietose pokyčių. Jie priimti Palangos rinkliavų centro siūlymu. ...
-
Nesąžiningų vairuotojų madai artėja galas: kokie pakeitimai laukia?57
Seimui palaiminus Rinkliavų įstatymo pakeitimus, akimirksniu bus sučiupti ir tie vairuotojai, kurie neteisėtai naudojasi net ir neįgaliems vairuotojams skiriama kortele, atveriančia galimybę į nemokamą parkavimąsi brangiausiose ar patogiausiose vieto...
-
Ekspertas – apie vairavimą neįprastomis oro salygomis: pradeda bijoti, ko nereikia bijoti3
Oro sąlygas, kurios nustebino šalies gyventojus pirmadienį, keiksnoja ne tik daržininkai ir sodininkai, bet ir vairuotojai. Vairuoti tokiomis sąlygomis ir dar su vasarinėmis padangomis gali būti tikras iššūkis, LNK reportaže pasako...
-
Klaipėdoje duris atvers unikalus senovinių automobilių muziejus21
Senojo dujų fabriko pastatuose vietą atrado unikali, daugiau nei prieš 100 metų pagamintų automobilių kolekcija. Dešimtmetį puoselėtas sumanymas „Senovinių automobilių namai-Memel Automuseum“ jau baigiamas įgyvendinti, ir mu...
-
„AutoTyrimai“: naudotų automobilių rinka per metus augo 1,2 proc.1
Lietuvoje sausį-kovą pirmą kartą įregistruota 36,9 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 1,2 proc. daugiau nei tuo pat laiku pernai, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis, skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
„VW Golf“ jubiliejaus proga – kelionė istoriniu automobiliu1
Laikui nepavaldus dizainas, patikimumas, praktiškumas ir laikmetį lenkiančios inovacijos – taip galima apibūdinti bet kurį „Volkswagen Golf“. Tai dar kartą patvirtino ir žurnalistas Vitoldas Milius, šio modelio 50-mečio p...
-
Sukčiavimo virusas gajus, požiūriai į tai – skirtingi7
Dėl didelių ridos klastojimo mastų Lietuvoje nukenčia ne tik naudotų automobilių pirkėjai, bet ir valstybės biudžetas. ...
-
Semsimės patirties iš ES lyderių švedų3
Lietuva toliau konsultuosis ir semsis patirties saugaus eismo srityje iš Švedijos – saugaus eismo lyderės Europoje. ...
-
Pavojus sugrįžo – ar keliuose sugyvensime draugiškai?16
Pastarosios dienos nėra palankiausios dviratėms eismo dalyvėms, bet į gatves jau sugrįžo tūkstančiai motociklininkų, dviratininkų ir paspirtukininkų. Sezono pradžioje ir automobilių vairuotojams reiktų pasikartoti Kelių eismo taisykles (KET), su...
-
Seimas spręs, ar švelninti atsakomybę taršių automobilių savininkams4
Seimas pradeda svarstymus, ar aplinkosaugininkams nustačius viršytą automobilių išmetamųjų dujų normą vietoj baudos pirmą kartą leisti skirti įspėjimą bei ilginti tokio automobilio techninės apžiūros galiojimą. ...