- diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Artėjant didžiausioms metų šventėms prekybos centrai prisipildo lankytojų. Grūsčių nepavyksta išvengti stovėjimo aikštelėse, kiemuose, kitose parkavimo vietose, todėl ir apgadintų automobilių nestinga.
Didžiuliai nuostoliai
Bendrovės „Lietuvos draudimas“ duomenys rodo, kad nuostoliai, patirti aikštelėse, parkavimo vietose, šiemet vairuotojams jau kainavo beveik 2,5 mln. eurų. Automobilių savininkai turėtų būti itin atidūs prieš šventes.
„Žmonės randa apgadintas transporto priemones. Už tokius nuostolius šiemet jau išmokėjome daugiau nei 335 tūkst. eurų. Apgadinus svetimą automobilį ir turtą, negalima pasišalinti iš įvykio vietos, nes tai užsitraukia rimtų padarinių“, – sakė „Lietuvos draudimo“ Žalų departamento vadovas Artūras Juodeikis.
Net jei abi transporto priemonės nejuda ir variklis nepaleistas, tačiau atidarant dureles subraižoma, įlenkiama kito automobilio dalis – tai laikoma eismo įvykiu.
Anot jo, dauguma aikštelių prie parduotuvių, prekybos centrų yra filmuojamos, todėl atsakomybės išvengti nepavyks. Paliktas raštelis taip pat nėra išeitis, nes nesušvelnina padaryto nuostolio ir nepadeda išvengti administracinės atsakomybės.
Deklaracija būtina
Pasak eksperto, pastebima, kad itin daug eismo įvykių stovėjimo aikštelėse nutinka važiuojant atbuline eiga ar parkuojantis priekine eiga.
„Mūsų bendrovės duomenimis, tokie nuostoliai šiemet klientams jau kainavo beveik 200 tūkst. eurų. Vidutinė tokio nuostolio suma siekia beveik 700 eurų, tokių kreipimųsi šiemet sulaukėme jau beveik 300. Įvykiai nutinka neatsargiai manevruojant, per skubėjimą nesilaikant saugių atstumų“, – vardijo pašnekovas.
Anot jo, dar vienas dažnas nuostolių pobūdis stovėjimo aikštelėse yra žala, padaryta durelėmis.
„Tokiais atvejais dažniausiai pažeidžiamas automobilio dažų sluoksnis, apgadinamas, įlenkiamas sparnas, durelės. Net jei abi transporto priemonės nejuda ir variklis neužvestas, tačiau atidarant dureles subraižoma, įlenkiama kito automobilio dalis – tai laikoma eismo įvykiu. Todėl nutikus nelaimei būtina užpildyti eismo įvykio deklaraciją ir kitus dokumentus.
Gali pasirodyti, kad trinktelėjimas durelėmis padaro itin smulkią ir nereikšmingą žalą, tačiau vis tiek sukelia nuostolių ir papildomų išlaidų. Šiemet tokiems nuostoliams atlyginti jau išmokėjome daugiau nei 6 tūkst. eurų. Pavyzdžiui, pernai didžiausia nuostolio suma siekė beveik 4 tūkst. eurų“, – sakė ekspertas.
Skubėjimas nepadės
Stovėjimo aikštelėse, ypač per apsipirkimo karštinę dažnos situacijos, kai yra sudėtinga atidaryti ar prilaikyti dureles, nes rankos yra užimtos pirkiniais. Specialistas teigė, kad įspėti ir priminti apie saugų elgesį reikėtų ir vaikus, pagyvenusius žmones.
„Jie taip pat skuba išlipti, todėl gali durelėmis subraižyti ar sutrenkti kitam automobiliui į šoną. Priminkite vaikams, kad į parduotuvę reikia eiti tam skirtais takais, pasirūpinkite, kad jie nebėgiotų važiuojamąja dalimi“, – dėstė jis.
Parkuojantis patariama įvertinti, kiek vietos palikta jūsų automobiliui, įsitikinti, kad galėsite saugiai išlipti iš transporto priemonės, kad ir kitai transporto priemonei pavyks saugiai išvažiuoti.
„Parkuojantis ir išvykstant nuostolių būna daugiausia, todėl pagalvokite tiek apie save, tiek ir apie kitus eismo dalyvius. Nepamirškite elementarių Kelių eismo taisyklių, ypač važiuodami atbuline eiga, sukdami į kairę ar dešinę. Nepaisant to, kad aikštelėse, kiemuose greitis nedidelis, atidumas būtinas ir čia“, – priminė A.Juodeikis.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Paradoksas: kodėl šiuolaikiniai žibintai patvarumu neprilygsta senoviniams?10
Rudenį vis trumpėjant dienoms ir ilgėjant naktims, eismo dalyviams itin svarbūs tampa automobilio žibintai. Tamsiuoju paros metu tai vienintelė transporto priemonės dalis, padedanti pamatyti kliūtis ir iškylantį pavojų kelyje. Ką daryti, kad ...
-
Pirkti automobilį turguje pigiau, bet salone – patikimiau2
Anksčiau klientų gausa nesiskundę automobilių prekeiviai turguose šiandien sulaukia vis daugiau konkurencijos. Jiems iššūkį meta naujų automobilių prekybos atstovai, vienas po kito atidarantys naudotų modelių salonus ir plečiant...
-
Ralio trasoje dominavo patyręs Dakaro lenktynininkas2
Elektrėnuose vykusiame penktajame, priešpaskutiniame, Lietuvos ralio čempionato etape „Alburnus Rally Elektrėnai 2023“ netrūko nei incidentų, nei įspūdingo meistriškumo epizodų. ...
-
Vairuotojams teks saugotis ne tik greičio matuoklių, bet ir dviratininkų radarų4
Vairuotojams šalies keliuose netrukus reikės saugotis ne tik greičio matuoklių, bet ir dviratininkų radarų, praneša LNK. ...
-
Pataria tikrinti saugos diržus: avarijos atveju tai tikrai nėra smulkmena
Yra trys žingsniai tikrinant saugos diržus įsigijus dėvėtą automobilį, praneša LNK. ...
-
Techninių apžiūrų centre – netikėtumas: kokiame amžiuje gyvename?97
Klaipėdietės patirtis techninių apžiūrų (TA) centre privertė susimąstyti – kokiame amžiuje gyvename? Tvarkingas, jokių gedimų neturėjęs 2015 metais pagamintas automobilis nebuvo pripažintas tinkamu naudoti dėl absurdiškos priežasti...
-
Vaikų saugumas gatvėse – tėvų atsakomybė3
Prasidėjus naujiems mokslo metams, vienas didžiausių rūpesčių tėvams yra saugi vaikų kelionė į mokyklą. Norint suformuoti saugaus elgesio gatvėje įpročius, suaugusiesiems svarbu apie tai kalbėtis su vaikais. Psichologė-psichoterapeutė Viktorij...
-
Naujovių atspirties taškas – laikui atsparios vertybės1
Sukako 30 metų, kai „Volvo Trucks“ pristatė „Volvo FH“ – visų laikų geriausiai parduodamą bendrovės sunkvežimį. Nuo pat pradžių šis „Volvo“ flagmanas pasižymėjo išskirtiniu išorės ir i...
-
Įdarbinimo procedūros efektas: darbdaviams pabosta laukti4
Europos šalyse smarkiai trūkstant tarptautinių krovinių vežimo vairuotojų, dėl jų ES konkuruojančios Lietuvos transporto įmonės valdžios institucijoms siūlo peržiūrėti užsieniečių įdarbinimo tvarką. ...
-
Kolonoje – karaliaus Karolio III ir dainininko Stingo favoritai1
Tradicinis ralis „Vilduja“ istorinių automobilių įvairove nustebino ne tik paprastus žiūrovus, bet ir daug ko mačiusius žinovus ir kolekcininkus. Tarp dalyvių buvo ir keletas eksponatų, pelniusių pasaulinių garsenybių simpatijas. ...