- diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Per kelius metus žaibišku greičiu didžiausiuose Europos ir Lietuvos miestuose išpopuliarėjo ekologiška susisiekimo priemonė – elektriniai paspirtukai. Su nauja transporto priemone atsirado ir naujos taisyklės, kurių nelabai linkę laikytis vairuotojai. Tuo metu Europoje prasidėjo kelių ženklinimas specialiai šiai priemonei. Ar nauji kelio ženklai įvestų santaiką tarp eismo dalyvių Lietuvoje?
Visuomenę būtina informuoti
Elektriniai paspirtukai pastaraisiais metais yra didžiausią naudojimo proveržį padariusi transporto priemonė Lietuvos didmiesčiuose. Šis populiarumas sukėlė tikrą karą tarp automobilių vairuotojų, pėsčiųjų ir besinaudojančių paspirtukais. Pastarųjų vairuotojai dažnai aplenkia Kelių eismo taisykles (KET), nors jose numatyti normatyvai ir taisyklės.
Eismo saugumo srityje pirmaujančioje Švedijoje siekiame visiškai uždrausti elektriniu paspirtuku važiuoti gatvėmis. Apie tai svarstyti pradėta įvykus avarijai, kurios metu po susidūrimo su automobiliu žuvo 27 metų elektrinio paspirtuko vairuotojas.
„Visų pirmą reikia aiškiai reglamentuoti paspirtukų naudojimo tvarką. Aš asmeniškai paspirtuko prieinamumo galimybes šiandien matau ypatingai dideles, tačiau jų naudojimo tvarka, man nėra aiški. Ar aš turiu segėti šalmą, ar mano paspirtukas privalo turėti greičio ribojimą, ar turiu nulipti prieš kertant gatvę pėsčiųjų perėjoje, ar galiu važiuoti kelkraščiu jei nėra pėsčiųjų ir dviračių tako, ar galiu važiuoti pėsčiųjų takais, kur ir kaip turiu palikti paspirtuką gatvėje, ar privaloma segėti ryškiaspalvę liemenę, ar turi būti įrengti ir įjungti žibintai, ar galiu važiuoti neblaivus? Tikiu, kad šie atsakymai yra parengti arba yra rengiami, tačiau reikia kuo plačiau informuoti visuomenę“, – nuomone dalinasi vienos saugaus eismo bendrovės komercijos ir tyrimų vadovas Boleslovas Vengrys.
Bendri ženklai naujoms tranporto priemonėms
Italijoje, Milano mieste, bandoma suvaldyti chaosą, kurį sukuria paspirtukų vairuotojai. Šią vasarą atsirado kelio ženklai, vaizduojantys juodą žmogeliuką su paspirtuku baltame fone. Ženklas nurodo, kur gali būti judama šia transporto priemone. Lietuvoje specialaus ženklinimo šiuo metu dar nėra.
„Ženklinimo misija – priminti taisykles. Suprantama, kiekvienai naujai transporto priemonei naujo ženklinimo neįvesime. Pažiūrėkite kiek jų yra Vingio parke Vilniuje arba Palangos miete: riedžiai, elektriniai dviračiai, keturračiai, paspirtukai, vasaros slidės ir t.t. Ženklinimas paspirtuko simboliu ant dviračiu tako arba nubrauktas paspirtuko simbolis ant pėsčiųjų tako problemą išspręstų tik dalinai. Tačiau bendras ženklinimas visoms šioms transporto priemonėms primintų vairuotojams, kas galima, o kas ne. Padėtų geriau suprasti taisykles ir palaikyti tvarką, tačiau labai svarbus yra taisyklių viešinimas ir žmonių ugdymas. Be to, kiekvienai naujai taisyklei reikalinga priežiūra. Jei nebus daroma prevencija, naudotojų įprotis nepasikeis“, – teigia specialistas.
Taisykles mažai kas žino
Paspirtuku važiuojant iki 6km/val. galioja tos pačios KET taisyklės kaip pėstiesiems, tad šia priemone negalima važiuoti dviračių taku.
Tačiau paspirtukai, turintys galios šaltinį, važiuojantys greičiau nei 6km/val. bet neviršijantys 25km/val. greičio privalo laikytis tų pačių KET taisyklių kaip ir dviratininkai. Jie gali važiuoti šaligatviu, važiuojamąja kelio dalimi kuo arčiau dešiniojo krašto bei dviračių taku.
„Paspirtukas yra dviratė transporto priemonė ir jų naudotojams turėtų galioti tos pačios taisyklės kaip ir dviratininkams. Tačiau tą turi suprasti kiekvienas prieš pradėdamas naudotis šia lengvai prieinama transporto paslauga. Svarbiausia naudotojas turi suprasti apie savo atsakomybę už save ir kitus eismo dalyvius.“, – tikina B.Vengrys.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
„AutoTyrimai“: naudotų automobilių rinka per metus augo 1,2 proc.1
Lietuvoje sausį-kovą pirmą kartą įregistruota 36,9 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 1,2 proc. daugiau nei tuo pat laiku pernai, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis, skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
Seimas spręs, ar švelninti atsakomybę taršių automobilių savininkams2
Seimas pradeda svarstymus, ar aplinkosaugininkams nustačius viršytą automobilių išmetamųjų dujų normą vietoj baudos pirmą kartą leisti skirti įspėjimą bei ilginti tokio automobilio techninės apžiūros galiojimą. ...
-
Siūlys švelninti bausmes vairuotojams už padidintą automobilių išmetamų teršalų kiekį17
Suteikus teisę aplinkosaugininkams stabdyti ir tikrinti automobilių išmetamų į aplinką teršalų kiekį, Seime atsirado dvi iniciatyvos, kuriomis siūloma švelninti baudas už tokius pažeidimus, pradedant nuo įspėjimo. ...
-
Sostinės gatvėse testuojamas naujos kartos elektrinis autobusas3
UAB „Vilniaus viešasis transportas“ bandymams perduotas „Fencer F1 Integral EV“ žemagrindis elektrinis autobusas. Naujas elektrinis autobusas gatvėmis važinėja balandžio 11–24 dienomis, 10-uoju maršrutu. ...
-
Orams sušilus – daugiau eismo įvykių1
Balandžio mėnesio pradžia vairuotojus įpareigojo keisti žiemines padangas į vasarines. Kas nutiks, jei nepasikeitę padangų pateksite į eismo įvykį, ir apie kitas sezonines vairuotojų problemas „Labas vakaras, Lietuva“ rubrikoje „A...
-
Retenybių medžiotojams – ypatingi ir brangūs taikiniai
Šį pavasarį aukcionuose kolekcininkams bus pasiūlyti keli ypatingi automobiliai, tarp jų – reti „Bugatti Type 57C“ ir „Lotus-Climax Type 12“. ...
-
„Land Cruiser 250“ – naujas karalius6
„Galiu teigti, kad gimė naujas kelio ir bekelės karalius“, – išbandęs naująjį visureigį „Toyota Land Cruiser 250“ sakė lenktynininkas Benediktas Vanagas. ...
-
Padirbės, kad eismas būtų saugesnis5
Akcinė bendrovė „Via Lietuva“ per šiuos metus yra suplanavusi eismo saugumą didinančius sprendimus įgyvendinti visuose šalyje užfiksuotuose vadinamųjų juodųjų dėmių kelių ruožuose ir sankryžose. ...
-
Paskelbti Pasaulio metų automobilio konkurso nugalėtojai2
Tarptautinėje Niujorko automobilių parodoje paskelbti Pasaulio metų automobilio konkurso („World Car of the Year“, WCOTY) nugalėtojai. ...
-
Techninės apžiūros barjeras: įtakos turi ir vairuotojo elgesys45
Lietuvos automobilių techninių apžiūrų statistika negailestinga. Pernai beveik pusė transporto priemonių pirmuoju bandymu neįveikė šio barjero ir negavo teisės dalyvauti eisme. Kas lemia tokius niūrius skaičius ir kaip juos pakeisti? ...