- diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Žiema pagaliau ateina į Lietuvą – meteorologai praneša, kad oro temperatūra artimiausiomis naktimis nukris iki 10 laipsnių šalčio. Šiemet – tai pirmasis atšalimas, todėl toks orų pokytis dažniausiai atneša nemalonius netikėtumus vairuotojams.
Pirmieji šalčiai yra tikras išbandymas automobiliams, kurie nėra tinkamai paruošti žiemos vairavimo sezonui. Draudikai atkreipia dėmesį, kad paspaudus pirmajam didesniam šaltukui neužvedamų automobilių skaičius padidėja trigubai. Jie taip pat įspėja, kad tempimo virves ir „krokodilus“ naujesnių nei 10 metų automobilių savininkai turėtų pamiršti.
„Pirmieji šalčiai kasmet automobiliams tampa egzaminu, kai oro sąlygos patikrina jų akumuliatoriaus ir variklio galimybes. Praktika rodo, kad didžioji dalis transporto priemonių, kurios užšąla esant didesniam minusui, yra senesnės nei 10 metų bei varomos dyzelinu, tačiau nereti ir tokie atvejai, kai silpnas akumuliatorius bei neveikiančios pakaitinimo žvakės šaltyje sutrukdo užvesti ir naujesnį automobilį“, – sakė draudimo bendrovės „Gjensidige“ Transporto kompleksinių žalų skyriaus vadovas Modestas Žilionis.
Draudikas nerekomendavo neužsivedančio automobilio akumuliatorių krauti nuo kitos transporto priemonės akumuliatoriaus, kad dėl įkrovimo metu atsirandančio stipraus įtampos šuolio nesugestų paslaugą suteikiančio automobilio elektronika.
Žalų ekspertas akcentavo automobilio tempimo pavojus. Pasak M. Žilionio, žiemos metu vis dar gaunama pranešimų apie tempiant įvykusius eismo įvykius. „Tempti labai nesaugu dėl paprastai tokiu metu esančios snieguotos kelio dangos bei prasto matomumo tempiamo automobilio vairuotojui. Juk neužsivedančio automobilio langai neapšildomi iš vidaus, o iš vairuotojo burnos sklindantis garas dar labiau pablogina matomumą. Vairuotojams reiktų atkreipti dėmesį, kad dažnais atvejais avarijos kaltininku pripažįstamas geradaris, sutikęs patempti neužsivedančią transporto priemonę“, – komentavo draudimo bendrovės atstovas.
7 pagrindiniai žingsniai, kaip užvesti automobilį speiguotą rytą
1.Nuspauskite sankabos pedalą. Esant šaltam orui dėl sustingusios alyvos starteriui sunkiau sukti variklį su prievadais, todėl nuspaudus sankabos pedalą automobiliuose su mechanine pavarų dėže bus sutaupoma sukimo energija.
2. Dyzelinius variklius būtinai „pažadinkite“. Reikia kelis kartus pasukti automobilio užvedimo raktelį ir pašildyti žvakes. Raktelį būtina sukti į padėtį, kai prietaisų skydelyje užsidega lemputės. Palaikykite raktelį vos kelias sekundes – kol užges pakaitinimo žvakių simbolio lemputė ir grįžkite į pradinę padėtį, šį veiksmą pakartokite 3-5 kartus. Po šių „apšildymo“ veiksmų bandykite užvesti variklį švelniai spaudžiant akceleratorių.
3. Nekankinkite starterio ir akumuliatoriaus. Jeigu užvesti nepavyksta, nekankinkite starterio ir akumuliatoriaus ilgai, nes užvedimo periodai turi būti trumpi ir trukti vos kelias sekundes. Tokiais atvejais elektros sistemai būtinai reiktų leisti pusę minutės pailsėti. Trumpi starterio sukimo periodai išjudins sustingusį automobilio tepalą.
4. Taupykite energiją mašinos baterijose. Reikėtų išjungti visus prietaisus, kurie naudoja elektrą. Tai ne tik žibintai, salono šildymo bei ventiliacijos sistema, bet ir langų bei sėdynių šildymas ir radijo imtuvas.
5. Nuolat stebėkite, ar akumuliatorius nebus išsikrovęs. Klausykite, kaip starteris suka variklio alkūninį veleną, jei garsas silpnas, o prietaisų skydelio apšvietimas prigęsta, akumuliatorius tikriausiai bus išsikrovęs.
6. Sušildykite alyvą. Variklį užkūrus venkite stiprių sūkių. Judančių detalių sutepimas tokioms sąlygomis yra prastesnis, todėl reikėtų palaukti, kol alyva sušils. Nespauskite akceleratoriaus stipriai, nes nesuteptos judančios detalės greitai dėvisi.
7. Nenaudokite tempimo virvių. Tai nėra saugu nei tempiamai, nei tempiančiai transporto priemonei. Geriau kvieskite techninę pagalbą, kuri saugiai nugabens automobilį iki remonto dirbtuvių.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
„AutoTyrimai“: naujų lengvųjų automobilių balandį – 15 proc. daugiau
Naujų lengvųjų automobilių Lietuvoje balandį įregistruota 15 proc. daugiau nei prieš metus, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
Į gatves išriedėjo sunkvežimiai be vairuotojų: ar saugu?9
Be vairuotojo keliais važinės jau ir sunkvežimiai, bent jau Amerikos Teksaso valstijoje. Taip tikimasi išspręsti tolimųjų reisų vairuotojų trūkumą. Viliamasi, kad per ateinančius ketverius metus Jungtinių Valstijų keliuose riedės tūkstan...
-
Pusė autoservisų Lietuvoje – vis dar nelegalūs: kaip neatiduoti automobilio į blogas rankas?15
Apie tai, kokiame servise tvarkyti automobilį, kad įmonė tikrai būtų tvarkinga bei kur dėti nebenaudojamą automobilį, LNK žurnalistas kalbėjosi su aplinkos Apsaugos instituto direktoriumi Alfredu Skinuliu. ...
-
Nori daugiau tvarkos: nuomojami paspirtukai Kaune bet kur nesimėtys?16
Jau ne pirmą sezoną Kaune galima pasinaudoti nuomojamų elektrinių paspirtukų paslauga, tačiau mieste juos būdavo galima palikti bet kur. Ant takų ar šalikelėse numesti paspirtukai kėlė netvarką. Dabar planuojama įrengti specialias vietas, k...
-
Didinamas eismo saugumas ties IX fortu: keisis eismo organizavimas6
Akcinė bendrovė „Via Lietuva“ informuoja, kad artimiausiu metu Kaune, kelyje ties IX fortu, bus atlikti eismo organizavimo pakeitimai. Siekiant šioje vietoje padidinti eismo saugumą ir sumažinti pavojingų situacijų kelyje skaičių, na...
-
Kauno bandymas suvaldyti sukčiaujančius vairuotojus baigėsi nesėkme: kas bus toliau?22
Kauno bandymas suvaldyti elektromobilių vairuotojus, kad šie nesukčiautų, baigėsi nesėkme, tad šią savaitę apmokestintos visos iki šiol buvusios nemokamos elektromobilių įkrovimo stotelės. Miestas sutaupys dešimtis tūksta...
-
Nusprendė sudrausminti triukšmadarius: už garso viršijimą – techninės apžiūros anuliavimas?15
Alytuje garsiai varikliai griaudžia ne tik dieną, bet ir naktimis, todėl pareigūnai ėmėsi drausminimo priemonių – garso matuoklių. ...
-
Rygos automobilių muziejuje naujas eksponatas – perpjautas, bet važiuojantis
Rygos automobilių muziejus pasipildė neįprastu eksponatu – per pusę perpjautu antros kartos „Nissan Leaf“ elektromobiliu. Ką apynaujis, 2018 m. pagamintas automobilis veikia senovinių, klasikinių ir istorinę reikšmę turinči...
-
Švaresnio transporto link: Lietuva turi didelių rezervų1
ES valstybėms ieškant kelių, kaip sparčiai sumažinti transporto taršą, Lietuvos specialistai beda pirštu į žemai kabantį vaisių, kurį nuraškius vienu judesiu galima pasiekti bent dalį norimų rezultatų. ...
-
Kauniečio svajonė – vairuoti skandalingą „Tesla“ šedevrą23
Elektrinis monstras, turėjęs tapti „Tesla“ koncerno kūrybos viršūne, sulaukia vis daugiau apkalbų ir kritikos. Tačiau net ir kandžiausi atsiliepimai nemažina ažiotažo dėl pirmojo elektrinio sportinio visureigio „Cybertruck&l...