Quantcast

Naudotų automobilių pardavėjai neguodžia: kainos, deja, nemažėja

  • Teksto dydis:

Pernai apie 20 proc. augusios naudotų automobilių kainos kol kas nesiruošia mažėti, o pardavėjai prognozuoja, kad šių metų pirmą pusmetį tikėtis atpigimo nėra pagrindo.

Pasiūla nedidėja

Iki pandemijos įprastai ne pirmos jaunystės automobilių kaina kasmet mažėdavo, tačiau nuo 2020-ųjų ši tendencija pakrypo į priešingą pusę – naudoti automobiliai pradėjo brangti.

„Pernai Vokietijoje parduodami naudoti automobiliai pabrango apie 20 proc., kai pagal rinkos dėsnius jie turėjo bent 10 proc. atpigti. Dėl sumažėjusios naudotų automobilių pasiūlos kainos linkusios ir toliau augti, nors ir pastebime, kad jos nebekyla taip greitai, kaip ankstesniais mėnesiais“, – komentavo „BRC Autocentro“ pardavimų vadovas Zbignevas Podskorbis.

Pašnekovo teigimu, kylančias kainas diktuoja naudotų automobilių pasiūla, kuri ir toliau mažėja, ypač brangesnių, per 30 tūkst. eurų kainuojančių automobilių.

„Prasidėjus pandemijai naudotų automobilių aikštelės Lietuvoje, kaip ir Vokietijoje, Belgijoje ir kitose Europos šalyse, buvo gerokai ištuštėjusios. Pernai situacija mažai kuo pasikeitė – dėl puslaidininkių ir kitų komponentų trūkumo naujų automobilių gamyba buvo stipriai sulėtėjusi, dėl to išaugo naudotų automobilių paklausa. Natūraliai kartu su paklausa visus metus didėjo ir kainos, atitinkamai mažėjo pasiūla – automobilių trūkumas pernai buvo stebimas visoje Europoje“, – sakė Z. Podskorbis.

2022 m. pradžioje Lietuvoje augęs susidomėjimas naudotais elektromobiliais gerokai nuslūgo.

Paveikia ir karas

Naudotų automobilių rinką Lietuvoje paveikė ir karas Ukrainoje – pernai itin aktyviai buvo perkami visureigiai, tad šiuo metu įsigyti tokio tipo automobilį vis mažiau galimybių.

Be to, pernai itin aktyviai buvo perkami patys pigiausi naudoti automobiliai, vos tinkami toliau eksploatuoti.

„Nuo 2022-ųjų antro pusmečio Lietuvos naudotų automobilių rinkoje buvo stebimas padidėjęs pirkėjų srautas iš Baltarusijos ir kitų Rytų šalių. Ypač daug dėmesio sulaukė apynauji, 1–3 metų automobiliai, nes dėl sankcijų Europos gamintojai rusams nebeparduoda naujų automobilių, tad paklausa jiems yra itin išaugusi Rytų šalyse“, – teigė Z. Podskorbis.

Dėl karo augo ir Lietuvos naudotų automobilių eksportas į Ukrainą: 2022 m. balandį–liepą šioje šalyje buvo taikomos importo lengvatos, tad ukrainiečiai pirko itin daug automobilių iš kitų šalių. „BRC Autocentras“ pernai į Ukrainą pardavė keturis kartus daugiau automobilių nei ankstesniais metais.

Pašnekovo teigimu, šiemet naudotų automobilių pardavimus Rytų šalių pirkėjams gali pristabdyti pernai lapkritį Lietuvoje įsigaliojęs pinigų plovimo prevencijos įstatymas, apribojantis atsiskaitymą grynaisiais už sandorius, viršijančius 5 tūkst. eurų sumą.

Dyzeliukai paklausūs

Populiariausi išlieka mažesnėmis degalų sąnaudomis pasižymintys dyzeliu varomi automobiliai.

„Lietuvos pirkėjai dar nelinkę atsisakyti dyzeliniais varikliais varomų ar labiau taršių automobilių dėl jų eksploatacinių savybių ir žemesnės kainos. Jei norima konkretaus modelio, dažnai net nežiūrima į automobiliui taikomą didesnį registracijos mokestį, kuris apskaičiuojamas pagal jo taršumą“, – pastebėjo „BRC Autocentro“ pardavimų vadovas.

Vis dėlto nuo šių metų pradžios šalyje padidintas automobilių registracijos mokestis gali pastūmėti pirkėjus dažniau rinktis netaršius arba mažiau taršius naudotus automobilius, kurių išmetamo anglies dioksido kiekis neviršija 130 g/km.

Pasak pašnekovo, Lietuvoje vis labiau auga ir hibridinių automobilių paklausa, tačiau dažniausiai sprendimą įsigyti tokį automobilį lemia ne jo draugiškumas aplinkai, o degalų sąnaudos.

Importas nuslūgo

2022 m. pradžioje augęs susidomėjimas naudotais elektromobiliais gerokai nuslūgo – mažėjo ne tik jų pardavimai, bet ir importas į Lietuvą.

„Elektromobilių populiarumo mažėjimui nemažai įtakos turėjo brangusi elektros energija, tačiau dėl to jų kaina vis tiek nelinkusi mažėti. Nepanašu, kad šiemet situacija rinkoje jų atžvilgiu reikšmingai keistųsi“, – sakė Z. Podskorbis.

Planuojantiems šiemet įsigyti naudotą automobilį specialistas pataria įvertinti realius poreikius ir naudojimo įpročius: dažniausiai trumpais atstumais važinėjantiems mieste rekomenduoja rinktis benzinu arba hibridiniu varikliu varomą automobilį, o važinėjantiems kur kas ilgesnius atstumus – dyzelinį.



NAUJAUSI KOMENTARAI

asmeniskai

asmeniskai  portretas
2 menesius neparduodu auto. nesuprantu kas cia vyksta?

1---00---1

1---00---1 portretas
Vakar išvaikščiojome Kauno turgų. Mašinų lyg ir yra viena kita, bet pardavėjai tinginiai. Jų nėra, tik telefonai palikti ant lango, mol skambink ir pakalbėsim. O dar ir žiopliai, tai pamiršę užrašyti kokiu kuru varoma, tai kainos nėra. Imsiu aš mat visiems iš eilės skambinėti. Apsieis, kol susipras, kad prekyba yra kruopštus darbas.
VISI KOMENTARAI 2

Galerijos

Daugiau straipsnių