- Marius Eidukonis
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Neseniai rašėme apie Gediminą Misevičių, kuris pusantrų metų važinėja elektromobiliu "Nissan Leaf" ir visą laiką stebėjo, kokius privalumus bei trūkumus turi tokio tipo transporto priemonė. Po šios publikacijos skaitytojai iškėlė ne vieną klausimą, ar išties elektromobilio eksploatacija pigesnė nei to, kuris turi vidaus degimo širdį.
Kodėl elektromobilis?
Žinodami, kad G.Misevičius kartu su elektromobiliu eksploatuoja ir kitą automobilį, vėl kreipėmės į jį, kad pabandytume atsakyti į jums kilusius klausimus.
Pirmiausia, mūsų pašnekovas pradėjo nuo istorijos, kaip apskritai kilo mintis sėsti į elektromobilį. "2015-ųjų rudenį atėjo noras pakeisti 2007 m. "Honda CR-V" (2.0 benzinas). Automobilis buvo naudojamas tik mūsų šeimoje ir buvo nuvažiavęs 177 tūkst. km. Jau antra honda buvo labai patikima (neplaniniam remontui per visus aštuonerius metus buvo išleista tik apie 200 eurų), tačiau taip tęstis negalėjo amžinai. Išbandyta buvo įvairių automobilių, ir po "Nissan X-Trail" bandymų tiesiog dėl įdomumo, kad elektrinis, pavažiavau ir su "Leaf". Elektromobilis paliko geriausią įspūdį iš visų testuotų automobilių", – prisiminė G.Misevičius.
Vis dėlto naujo automobilio kaina vyrui pasirodė neadekvati, vertinant automobilio dydį, todėl buvo pradėta ieškoti naudotų alternatyvų. Paieškos buvo vaisingos. G.Misevičius Latvijoje surado parduodamą 14 mėn. senumo "Nissan Leaf". Elektromobilis buvo nuvažiavęs tik 9 tūkst. km.
"Tai buvo Europos rinkai skirtas elektromobilis (dauguma į Lietuvą atkeliaujančių elektromobilių yra iš JAV). Buvo didžiulis pranašumas, nes žinojau, kad veiks navigacija ir telematika, automobilis buvo su galiojančia garantija, o pardavėjas – oficialus "Nissan" atstovas Latvijoje", – G.Misevičius pasakojo, kaip jo garaže atsirado "Nissan Leaf".
Išlaidų dienoraštis
Vos tik įsigijęs elektromobilį mūsų straipsnio herojus pradėjo vesti ir automobilio eksploatacijos išlaidų dienoraštį, o paklaustas "Kauno dienos" suskaičiavo, kokia gi būtų elektromobilio eksploatacijos kaina, jei jis būtų naudojamas vietoje "Honda CR-V".
"Skaičiavimams naudojau seną gerą TCO (angl. Total Cost of Ownership – visa eksploatacijos kaina) metodiką. Esmė susumuoti absoliučiai visas sąnaudas per tam tikrą laikotarpį, susijusias su automobilio eksploatacija pagal numatomą nuvažiuoti atstumą", – apie skaičiavimo metodiką pasakojo G.Misevičius. Taigi greta straipsnio pateikiame skaičiavimų lentelę, o su pačiu vairuotoju skiriame dėmesio kiekvienai eilutei.
Pirmoji eilutė – išlaidos degalams. "Nesirėmiau gamintojų duomenimis, nes visi žinome, kad jie visiškai neatitinka tikrovės. Realioms degalų sąnaudoms sužinoti kuo puikiausiai tinka internetinis puslapis spritmonitor.de arba, jei lyginamos esamo automobilio sąnaudos, – pagal realų sunaudojimą", – atkreipė dėmesį pašnekovas.
Brangiausia – nuvertėjimas
Įrašėme ir planinių techninių aptarnavimų paslaugas, kurių kainas 3–5 metams gali pateikti kiekvienas oficialus atstovas. Žinoma, reikia įvertinti ir tai, kad vieniems privaloma juos atlikti kasmet, o kitiems tik kas dvejus metus, vieniems kas 15 tūkst.–20 tūkst. km, kitiems kas 30 tūkst. km.
Draudimui išleidžiami pinigai taip pat labai svarbi transporto priemonės eksploatacijos dalis kaip ir prognozuojamos išlaidos remontui. "Pati didžiausia dalis – automobilio nusidėvėjimas. Rėmiausi prielaida, kad automobilis kasmet nuvertėja po 20 proc. – t.y. jei automobilio kaina 100 proc., po metų bus 80 proc., po dvejų – tik 64 proc., po trejų – 51,4 proc. Ši taisyklė veikia pakankamai gerai iki tol, kol automobiliui sukanka septyneri metai ir automobilio nuvertėjimas sumažėja", – sakė jis.
G.Misevičius taip pat pasiūlė pridėti ir automobilio statymo mieste kainą, jeigu jums tenka dažnai ieškoti trasnporto priemonei vietos ten, kur stovėjimas mokamas, o kalbant apie elektromobilį, dar reikia pridėti ir įkrovimo stotelės įrengimą, kad būtų galima greičiau įkrauti.
Išvada
Taigi, "Nissan Leaf" yra beveik du kartus brangesnis nei "Honda CR-V", tačiau jo bendros eksploatacijos sąnaudos per trejus metus yra mažesnės.
"Ir ne tik pigiau – "Leaf" turi daug pranašumų, lyginanat jį su "CR-V" mieste – septyneriais metais naujesnis, daugiau įvairios įrangos, galima taupyti laiką važiuojant A juostomis, nemokamas parkavimas ir kiti praėjusioje publikacijoje minėti pranašumai", – vardijo pašnekovas.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Palangoje – pokyčiai dėl vietinės rinkliavos už automobilių statymą
Ketvirtadienį Palangos savivaldybės taryba apsisprendė dėl vietinės rinkliavos už automobilių statymą nustatytose apmokestinamose kurorto vietose pokyčių. Jie priimti Palangos rinkliavų centro siūlymu. ...
-
Nesąžiningų vairuotojų madai artėja galas: kokie pakeitimai laukia?57
Seimui palaiminus Rinkliavų įstatymo pakeitimus, akimirksniu bus sučiupti ir tie vairuotojai, kurie neteisėtai naudojasi net ir neįgaliems vairuotojams skiriama kortele, atveriančia galimybę į nemokamą parkavimąsi brangiausiose ar patogiausiose vieto...
-
Ekspertas – apie vairavimą neįprastomis oro salygomis: pradeda bijoti, ko nereikia bijoti3
Oro sąlygas, kurios nustebino šalies gyventojus pirmadienį, keiksnoja ne tik daržininkai ir sodininkai, bet ir vairuotojai. Vairuoti tokiomis sąlygomis ir dar su vasarinėmis padangomis gali būti tikras iššūkis, LNK reportaže pasako...
-
Klaipėdoje duris atvers unikalus senovinių automobilių muziejus21
Senojo dujų fabriko pastatuose vietą atrado unikali, daugiau nei prieš 100 metų pagamintų automobilių kolekcija. Dešimtmetį puoselėtas sumanymas „Senovinių automobilių namai-Memel Automuseum“ jau baigiamas įgyvendinti, ir mu...
-
„AutoTyrimai“: naudotų automobilių rinka per metus augo 1,2 proc.1
Lietuvoje sausį-kovą pirmą kartą įregistruota 36,9 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 1,2 proc. daugiau nei tuo pat laiku pernai, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis, skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
„VW Golf“ jubiliejaus proga – kelionė istoriniu automobiliu1
Laikui nepavaldus dizainas, patikimumas, praktiškumas ir laikmetį lenkiančios inovacijos – taip galima apibūdinti bet kurį „Volkswagen Golf“. Tai dar kartą patvirtino ir žurnalistas Vitoldas Milius, šio modelio 50-mečio p...
-
Sukčiavimo virusas gajus, požiūriai į tai – skirtingi7
Dėl didelių ridos klastojimo mastų Lietuvoje nukenčia ne tik naudotų automobilių pirkėjai, bet ir valstybės biudžetas. ...
-
Semsimės patirties iš ES lyderių švedų3
Lietuva toliau konsultuosis ir semsis patirties saugaus eismo srityje iš Švedijos – saugaus eismo lyderės Europoje. ...
-
Pavojus sugrįžo – ar keliuose sugyvensime draugiškai?16
Pastarosios dienos nėra palankiausios dviratėms eismo dalyvėms, bet į gatves jau sugrįžo tūkstančiai motociklininkų, dviratininkų ir paspirtukininkų. Sezono pradžioje ir automobilių vairuotojams reiktų pasikartoti Kelių eismo taisykles (KET), su...
-
Seimas spręs, ar švelninti atsakomybę taršių automobilių savininkams4
Seimas pradeda svarstymus, ar aplinkosaugininkams nustačius viršytą automobilių išmetamųjų dujų normą vietoj baudos pirmą kartą leisti skirti įspėjimą bei ilginti tokio automobilio techninės apžiūros galiojimą. ...