- diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Tyrimai rodo, kad vis mažiau Lietuvos žmonių kasdien išsiverčia be automobilio, nevairuojančių mūsų šalies gyventojų per trejus metus gerokai sumažėjo.
Naujausiais duomenimis, mūsų šalyje prie automobilio vairo nesėda 28 proc. žmonių. Jie naudojasi viešuoju transportu, renkasi kitas transporto priemones arba automobiliuose sėdasi į keleivio vietas, rašoma pranešime.
Kasdienio gyvenimo be automobilio neįsivaizduojančių mūsų šalies žmonių skaičius kasmet auga. Šias tendencijas kuria vis didėjantis gyventojų siekis būti savarankiškiems. Prie to prisideda ir ekonominės sąlygos – už miesto arba mažesniuose Lietuvos miesteliuose gyvenantiems žmonėms sudarytos menkesnės galimybės naudotis viešuoju transportu. Jiems neturint asmeninės transporto priemonės sunku pasiekti darbovietę, vaikų ugdymų įstaigas ir kitas vietas, kuriose žmonės privalo apsilankyti kiekvieną dieną.
Tyrimų duomenimis, mažiausiai – vos 19 proc. – nevairuojančių yra 35–44 metų amžiaus, daugiausia – net 44 proc. – kasdien nesėdančių prie automobilio vairo žmonių sudaro jaunimas iki 19 metų. Prieš trejus metus didžiausia dalis – 66 proc. – tarp nevairuojančių buvo vyresni nei 56 metų žmonės.
"Regitros" statistika rodo, kad vairuotojų pažymėjimai dažniausiai išduodami aštuoniolikmečiams, tačiau tyrimai parodė, kad jie iškart nesėda prie automobilio vairo. 35–44 metų žmonių kasdienis maršrutas yra pats ilgiausias: jie ne tik vyksta į darbą patys, bet ir veža vaikus į ugdymo įstaigas, būrelius, kai kurie paveža ir pasiima iš darbo sutuoktinius, vyksta apsipirkti ir pramogauti.
Tyrimai parodė, kad automobilio Lietuvoje nevairuoja 23 proc. vyrų ir 33 proc. moterų. Prieš trejus metus kiekvieną dieną prie transporto priemonės vairo nesėsdavo 27 proc. vyrų ir 61 proc. moterų. Latvijoje yra daugiausia nevairuojančių žmonių. Kaimyninėje valstybėje prie vairo nesėda 32 proc. šalies gyventojų. Estijoje, kaip ir Lietuvoje, kasdien nevairuoja 28 proc. žmonių.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Vasarą – su žieminėmis padangomis: kur čia slypi pavojai?2
Automobilių servisai jau rikiuoja eiles vairuotojų, besiruošiančių keisti automobilių padangas. Meistrai sako, kad pavasarinis keitimas mažiau aktyvus, nei lapkričio mėnesį. Yra vairuotojų, kurie ir vasarą važinėja su žieminėmis padangomi...
-
Seimas svarstys iniciatyvą įpareigoti visus paspirtukų vairuotojus dėvėti šalmus2
Parlamentarai imasi svarstyti iniciatyvą, kuria būtų nustatyta visiems paspirtukų vairuotojams dėvėti šalmus, nepaisant jų amžiaus. ...
-
Pasipiktino dėl automobilių taršos patikrinimų: ar nepermokėjo už aparatus?23
Aplinkosaugininkų planuojami automobilių taršos patikrinimai šiurpą kelia ne vienam vairuotojui. Socialiniuose tinkluose dėl to kilo pasipiktinimo bangos. Kokią teisę aplinkosaugininkai turi tikrinti taršą? O jie turi įstatym...
-
Aplinkosaugininkai pradeda tikrinti automobilių taršą: vairuotojai kai kurių bėdų gali net neįtarti57
Aplinkosaugininkai parodomojoje akcijoje pademonstravo, kaip stabdys automobilius ir tikrins jų taršą. Oficialiai tikrinti automobilius aplinkosaugininkai pradės pavasario viduryje. Kaip viskas vyks ir ką apie tai mano gyventojai, pasakota LNK repor...
-
Perspėja: minti dviratį paskui autobusą – labai pavojinga9
Norėdami išvengti vėjo pasipriešinimo, dviratininkai kartais važiuoja iš paskos didesnių gabaritų transporto priemonėms ar autobusams, tačiau net nenutuokia, kaip arti nelaimės jie atsiduria. Tokie veiksmai kelia pavojų ne tik dvi...
-
Už variklio plovimą – bauda28
Prieš parduodant automobilį pardavėjai neretai stengiasi iššvarinti ne tik mašinos išorę bei vidų, bet ir nuplauti variklį. Tačiau tai daryti autoplovyklose draudžiama, apie tai reikėtų pranešti plovyklos oper...
-
Automobilių vairuotojai turėtų suklusti: techninę apžiūrą gali naikinti iškart4
Aplinkos apsaugos departamento pareigūnai pademonstravo, kaip atrodys vairuotojų stabdymas ir jų turto – automobilių, tikrinimas dėl taršos. Nuo sausio tikrinti taršius automobilius aplinkosaugininkai gali tiesiog kelyje. Jie turi teis...
-
Pervežimai 2023-iaisiais: daugiau keleivių ir krovinių
Lietuvos transporto ir logistikos sektorius 2023 m. išlaikė stabilų augimą ir generavo 18,8 mlrd. eurų pajamų. Pernai 7 proc. išaugo keleivių vežimas visų rūšių transportu. ...
-
Dėl taršos panaikinus automobilio techninę apžiūrą, ji dar galios dvi paras14
Aplinkosaugininkams be kitų institucijų pareigūnams panaikinus automobilio techninę apžiūrą dėl viršytos išmetamųjų dujų normos, ji nuo šiol galios dar dvi paras. ...
-
Pakaitinis automobilis: papildomos išlaidos ar nemokama paslauga?
Atsitikus eismo įvykiui, kurio kaltininkas – ne jūs, jūsų automobilis buvo taip apgadintas, kad jį teks palikti autoservise ir tai sutrikdys kasdienį gyvenimą. Tačiau ar žinojote, kad turite galimybę to išvengti? ...