- diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Didžiausia eismo įvykio tikimybė – šalies miestuose, kur intensyvus automobilių srautas ir didelė gyventojų koncentracija. Tačiau šiemet suvestinėse kur kas dažniau vardijami kurortai ir turistų pamėgti regionai.
Nauja tendencija
"Šiemet pastebėjome naują tendenciją – vietinio turizmo įtaką eismo įvykių dažniui. Jų imta fiksuoti daugiau tose vietose, kur didesni keliaujančiųjų po šalį srautai – pajūrio ir kituose kurortiniuose miestuose, vietovėse, kur yra nemažai traukos objektų", – sakė draudimo bendrovės BTA ekspertizių skyriaus vadovas Andrius Žiukelis.
Anot jo, gyvenamojoje aplinkoje eismo dalyviai jau būna įpratę orientuotis, žino visus kelio ženklus ir ribojimus. Atvykus į nepažįstamą miestą ar vietovę, būtinas didesnis budrumas ir atidumas bei saugus greitis, tačiau to laikomasi ne visada.
Eismo įvykių dažnis, apskaičiuotas pagal 100 tūkst. gyventojų tenkantį atvejų kiekį, parodė, kad per 2021 m. septynis mėnesius, palyginti su tuo pačiu laikotarpiu pernai, Ignalinos savivaldybėje eismo įvykių užfiksuota penkis kartus daugiau, Anykščių ir Biržų rajonuose – maždaug po tris kartus, Druskininkų, Telšių, Molėtų ir Zarasų – vidutiniškai po du kartus daugiau.
Draudikų pastebėjimais, avaringumas šiemet didėjo beveik visose šalies savivaldybėse. Mažėjimo tendencijos pastebėtos tik trijose: Joniškio rajono savivaldybėje eismo įvykių dažnis šiemet buvo 22 proc. mažesnis nei pernai, Kupiškio rajono – 5 proc., Plungės rajono – 1 proc. mažesnis.
Eismo įvykių skaičiumi Lietuvoje 2018–2020 m. pirmavo Savanorių prospektas Vilniuje: per trejus metus – 937 įvykiai.
Juodasis sąrašas
Draudimo ekspertai sudarė ir trejų pastarųjų metų avaringiausių kelių bei gatvių sąrašus.
Avaringiausios kasmet tapdavo Savanorių prospektas ir Ukmergės gatvė Vilniuje, Savanorių prospektas Kaune, Klaipėdoje – Taikos prospektas bei Šilutės plentas.
Eismo įvykių skaičiumi Lietuvoje 2018–2020 m. pirmavo Savanorių prospektas Vilniuje: per trejus metus – 937 įvykiai. Toliau rikiuojasi Taikos prospektas Klaipėdoje (806), Ukmergės gatvė Vilniuje (744), Savanorių prospektas Kaune (708), Šilutės plentas Klaipėdoje (695), Geležinio Vilko gatvė Vilniuje (594), Taikos prospektas Kaune (559) ir Ozo (525), Žirmūnų (467), Kalvarijų (462) gatvės Vilniuje.
A.Žiukelio teigimu, vienas svarbių aspektų – prieš daug metų suplanuotas ir nekeičiamas eismo organizavimas. Už eismo saugumo užtikrinimą atsakingos institucijos galėtų inicijuoti sankryžų pertvarkymą, pėsčiųjų perėjų perkėlimą ar įrengimą, atlikti kitus pakeitimus, kurie, pasikeitus transporto priemonių ir kitų eismo dalyvių srautams, tapo nebeaktualūs.
Prie Kauno – sudėtinga
Iš užmiesčio kelių daugiausia eismo įvykių nutinka kelyje A1 Vilnius–Kaunas–Klaipėda – pernai čia fiksuota 414 atvejų.
Itin daug jų įvyko per Kauną einančioje kelio atkarpoje. A.Žiukelio nuomone, tam įtakos galėjo turėti ir kelio remonto darbai, ir itin intensyvus eismas šiame ruože, kur kertasi net kelios svarbios automobilių eismo arterijos.
Antroje vietoje pagal avaringumą 2020 m. buvo kelias A2 Vilnius–Panevėžys (61 eismo įvykis), trečioje – kelias A5 Kaunas–Marijampolė–Suvalkai (53). Ketvirtą vietą užėmė kelias A10 Panevėžys–Ryga (33).
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Planuojate pirkti naudotą automobilį iš užsienio? Atskleidė, kuriose šalyse klastoja ridą7
Dabar pats tinkamiausias metas atsinaujinti ne tik savo drabužius, bet ir transporto priemonę. Ne visi turi galimybę nuvykti į saloną ir nusipirkti patį naujausią automobilį, tuomet tenka rinktis jau važinėtą. Iš kur geriausia rinktis važin...
-
Vasarą – su žieminėmis padangomis: kur čia slypi pavojai?2
Automobilių servisai jau rikiuoja eiles vairuotojų, besiruošiančių keisti automobilių padangas. Meistrai sako, kad pavasarinis keitimas mažiau aktyvus, nei lapkričio mėnesį. Yra vairuotojų, kurie ir vasarą važinėja su žieminėmis padangomi...
-
Seimas svarstys iniciatyvą įpareigoti visus paspirtukų vairuotojus dėvėti šalmus2
Parlamentarai imasi svarstyti iniciatyvą, kuria būtų nustatyta visiems paspirtukų vairuotojams dėvėti šalmus, nepaisant jų amžiaus. ...
-
Pasipiktino dėl automobilių taršos patikrinimų: ar nepermokėjo už aparatus?23
Aplinkosaugininkų planuojami automobilių taršos patikrinimai šiurpą kelia ne vienam vairuotojui. Socialiniuose tinkluose dėl to kilo pasipiktinimo bangos. Kokią teisę aplinkosaugininkai turi tikrinti taršą? O jie turi įstatym...
-
Aplinkosaugininkai pradeda tikrinti automobilių taršą: vairuotojai kai kurių bėdų gali net neįtarti57
Aplinkosaugininkai parodomojoje akcijoje pademonstravo, kaip stabdys automobilius ir tikrins jų taršą. Oficialiai tikrinti automobilius aplinkosaugininkai pradės pavasario viduryje. Kaip viskas vyks ir ką apie tai mano gyventojai, pasakota LNK repor...
-
Perspėja: minti dviratį paskui autobusą – labai pavojinga9
Norėdami išvengti vėjo pasipriešinimo, dviratininkai kartais važiuoja iš paskos didesnių gabaritų transporto priemonėms ar autobusams, tačiau net nenutuokia, kaip arti nelaimės jie atsiduria. Tokie veiksmai kelia pavojų ne tik dvi...
-
Už variklio plovimą – bauda28
Prieš parduodant automobilį pardavėjai neretai stengiasi iššvarinti ne tik mašinos išorę bei vidų, bet ir nuplauti variklį. Tačiau tai daryti autoplovyklose draudžiama, apie tai reikėtų pranešti plovyklos oper...
-
Automobilių vairuotojai turėtų suklusti: techninę apžiūrą gali naikinti iškart4
Aplinkos apsaugos departamento pareigūnai pademonstravo, kaip atrodys vairuotojų stabdymas ir jų turto – automobilių, tikrinimas dėl taršos. Nuo sausio tikrinti taršius automobilius aplinkosaugininkai gali tiesiog kelyje. Jie turi teis...
-
Pervežimai 2023-iaisiais: daugiau keleivių ir krovinių
Lietuvos transporto ir logistikos sektorius 2023 m. išlaikė stabilų augimą ir generavo 18,8 mlrd. eurų pajamų. Pernai 7 proc. išaugo keleivių vežimas visų rūšių transportu. ...
-
Dėl taršos panaikinus automobilio techninę apžiūrą, ji dar galios dvi paras14
Aplinkosaugininkams be kitų institucijų pareigūnams panaikinus automobilio techninę apžiūrą dėl viršytos išmetamųjų dujų normos, ji nuo šiol galios dar dvi paras. ...