Quantcast

„Nelegalus“ Trojos arklys iš Kinijos (palyginkite patys)

Kinijos pramonės baubas likusio pasaulio automobilių gamintojus gąsdina vis labiau ir agresyviau. Šios supervalstybės konstruktoriai dideliais tempais skverbiasi į Europos ir Jungtinių Valstijų rinkas dažnai peržengdami padorumo ribas – nevargsta kurdami išskirtinį automobilių dizainą ar bandydami įsigyti licencijų.

Kova su automobilių pasaulio užkariavimo planus kuriančiomis Kinijos milžinėmis „Brilliance“, „Chery“, „Landwind“, „Great Wall“ ir „Geely“ jau seniai tapo beprasmiška. Kol kiniška produkcija kokybe akivaizdžiai nusileido vakarietiškams automobiliams, daugelis didžiųjų Senojo žemyno ir JAV automobilių milžinų į azijiečių bandymus žiūrėjo pro pirštus ir šypsena. Vis dėlto pastaraisiais metais Kinijos automobilių pardavimo mastai auga milžiniškais tempais, o populiarių vakarietiškų automobilių kopijavimas kelia vis daugiau problemų.

Didžiosios Kinijos kompanijos naudoja agresyvią kainodarą ir stengiasi atsiriekti vis daugiau Europos rinkos. Verslo modelis labai paprastas – nukopijuoti kurį nors populiarų vakarietišką modelį ir pasiūlyti jį už beveik dukart mažesnę kainą.

Sprendimas: kompanija „Yema Auto“ taip pat kėsinasi į kitų gamintojų kūrinius. Modelis E-SUV labai panašus į „Infiniti EX“ visureigį, o kiti - T-SUV – it iš akies trauktas „Volkswagen Tiguan“, o F16 – „Audi A4 Avant“ kopija.

Šiuo metu daugiau nei 44 proc. Kinijos automobilių rinkos sudaro vietinė produkcija. BYD, „Lifan“, „Chang'an“, „Geely“, „Chery“, „Hafei“, „Jianghuai“, „Great Wall“ ar „Roewe“ kinams yra įaugę į kraują, tačiau tuo antroji pagal didį pasaulio ekonomika neapsiriboja.

Kinai supranta, kad, norint plėstis, reikia žvalgytis į Vakarus. Ir tai jie daro. Vis daugiau vietinių gamintojų kuria automobilius bendradarbiaudami su puikiai žinomais automobilių gamintojais „Volkswagen“, „General Motors“, „Hyundai“, „Nissan“, „Honda“, „Toyota“, „Mitsubishi“ ir kitais.

Tikslas – užtikrinti kokybę

Prieš kelerius metus naujų automobilių įvertinimo programos „Euro NCAP“ testai kinams nieko gero nežadėjo. Nors kinai skambiais lozungais gindavosi bendradarbiavimu su Europos ir JAV automobilių pramonės milžinais, visos šios kalbos keldavo juoką pamačius vaizdus – per atsparumo smūgiams bandymus kiniški visureigiai, atsimušę į sieną, duždavo tarsi popierinės dėžės, nepalikdami nė menkiausios vilties gyvam likti viduje sėdinčiam vairuotojui.

Optimizmo neįkvėpė ir Kinijos vartotojų asociacijos atliktas tyrimas, po kurio paaiškėjo, kad trys iš keturių vietos gamintojų pagamintų automobilių sugenda per pirmą pusmetį.

Prieš kelerius metus vertinant keleivių saugumą kiniški automobiliai iš penkių galimų žvaigždučių gaudavo daugiausia vieną, o dažnas ir nė vienos. Vis dėlto paskutinių testų rezultatai – ne Europos gamintojų naudai. Kinijos automobilių rodikliai šioje kategorijoje auga tarsi ant mielių. Naujausi MG6 ir „Emegrand EC7“ modeliai įvertinti keturiomis žvaigždutėmis ir tik laiko klausimas, kai supervalstybė sukurs penkių saugumo žvaigždučių keturratį.

Kinai tikisi, kad išspręsti patikimumo problemas padės ir tai, kad nemažai gamintojų savo automobilius surinkti pradėjo Europos šalyse, o nemažai jų jau yra įsigiję ir Senojo žemyno kompanijų kontrolinius paketus.

Kova su vėjo malūnas

Šiuo metu Kinijoje gaminama apie 30 markių automobilių ir dauguma iš jų tikrai nėra vietos dizainerių fantazijos vaisius. Per pastaruosius kelis dešimtmečius būta nemažai ginčų ir nepasitenkinimo audrų.

Kai kada vakariečiai ir japonai net kreipdavosi į teismus, ir sykiais pasiekdavo tikslą, tačiau dažniau šie bandymai primindavo kovą su vėjo malūnais. Po BMW pretenzijų teismas uždraudė Vokietijoje pardavinėti visureigį „Shuanghuan CEO“, labai panašų į bavariškąjį X5.

Skundą kinų kompanijai „Shuanghuan Automobile“ buvo pareiškęs ir koncernas „Daimler AG“. Vokiečiai tikino, kad „Bubble“ modelyje atpažino savąjį „Smart ForTwo“. Ir nors teismas pripažino, kad europiečių pretenzijos pagrįstos ir turi pagrindo, po kelių mėnesių kilo komiškas incidentas. Teismas uždraudė kloną rodyti 2007-ųjų gruodį vykusiame tarptautinėje Bolonijos parodoje, tačiau toks sprendimas nesutrukdė kinams „savo“ kūrinio pastatyti parodų centro stovėjimo aikštelėje.

Labiausiai dėl kinų išradingumo galvas tenka sukti kaimyninės Japonijos automobilių pramonės milžinams. Pastarųjų metų tendencija – kinų verslininkai ypač pamėgo kopijuoti japoniškų automobilių dizainą.

„Great Wall“ kompanijai buvo uždrausta Europoje parduoti nuo „Fiat Panda“ nukopijuotą „Peri“ modelį, tačiau kinai iš Europos patentų biuro gavo leidimą Senajame žemyne prekiauti iškalbingą pavadinimą turinčiu modeliu „Feel Free“, įtartinai panašiu į „Toyota Ractis/Verso-S“.

Laikai keičiasi ir rinkoje vis dažniau atsiranda ir „teisėtų“ kopijų. Kompanija „Brilliance“ pristatė savo pirmąjį visureigį V5, kuris labai panašus į BMW X1, tačiau jame visi sprendimai legalūs – kinų keturratis kurtas kartu su BMW kompanija, bendradarbiaujančia su „Brilliance“.

„Ford“ buvo susikirtus su Kinijos JAC kompanija. Būtent ji kūrė 4R3 modelį, kuris atrodė tarsi „Ford“ F-150 modelio brolis dvynys. „Ford Global Technologies“ prezidentas Billas Coughlinas tvirtino, kad patentavimo sistema apsaugo nuo plagijavimo, ir užtikrino, kad „Ford“ modeliai Kinijoje daugiau klonuojami nebebus.

Šie atvejai – tik lašas jūroje. Akivaizdus faktas, šiuo metu vis dar labai badantis akis, – pažaboti neteisybę vakariečiams sekasi sunkiai.

Lietuvoje kol kas neįsitvirtino

Novatoriškiesiems kinams surasti kelią į konservatoriško lietuvio širdį sekasi sunkiai. Mūsų šalyje taip pat buvo keletas bandymų užkariauti rinką kiniškais automobiliais, tačiau visi jie patyrė fiasko.

Pirmą kartą apie kinišką produkciją ant ratų garsiau pradėta kalbėti tik 2009-aisiais, kai lietuviams buvo pasiūlyta įsigyti „Great Wall“ visureigių. Vėliau kitai Kinijos automobilių pramonės bendrovei „Dongfeng Motor“ Lietuvoje, kaip ir kitose Baltijos šalyse, atstovavo bendrovė „Autobagi“.

Ieškant priežasčių, kodėl kinai vis dėlto neužkariavo lietuvių simpatijų, pirmiausia turėtume paminėti kokybę ir, nors šioje Azijos supervalstybėje pagaminamų automobilių kokybė kasmet gerėja, nepatiklūs lietuviai išlieka atsargūs. Kita priežastis – mūsų tautiečiai mėgsta didelius ir erdvius automobilius, o dauguma Kinijos rinkai kurtų transporto priemonių yra gerokai mažesnės nei analogiška vokiška ar amerikietiška produkcija. Trečias dalykas – įsigijus kinišką automobilį iškiltų papildomų rūpesčių: nėra detalių, priežiūros centrų.

Didžiosiose Vakarų Europos valstybėse tendencijos priešingos. Kinijos atstovybės daugelyje šalių auga tarsi grybai po lietaus. Prisijaukinti europietį kinams padėjo vienas genialus sprendimas – dauguma gamintojų pirkėjams leidžia patiems įsitikinti, kad kalbos apie prastą kokybę yra laužtos iš piršto ir automobilius leidžia bandyti net iki dvejų metų


Modeliai

Kiniškas „Dongfeng EQ2050 M3D“ panašumų su amerikietiškuoju „Hummer“ turi daugiau nei skirtumų. Civilinei Kinijos armijai ir policijai skirto visureigio versijos ištakos siekia 1988 m. Tuomet Pekine vykusioje ginkluotės parodoje amerikiečiai demonstravo savo karišką „Humvee“. Visureigis po parodos liko Kinijoje, o 1990-ųjų viduryje kinai jau pristatė savo „Humvee“ versiją. Kiniškas „Humvee“ klonas, bėgant metams, evoliucionavo, jį gamino net kelios kinų valstybinio kapitalo kompanijos.

„Hawtai Automotive“ visureigis „Hawtai B35“ net ir nedaug automobiliuose susigaudančiam žmogui primena ne ką kitą, o prabangų vokiečių visureigį „Porsche Cayenne“. Tiesa, su radiatoriaus grotelėmis, paskolintomis iš „Bentley“. Tačiau „B35“ gaminamas naudojant licencinę praėjusios kartos „Hyundai Santa Fe“ platformą.

„Lifan 520“ automobilis kaip du vandens lašai panašus į „Toyota Vios“ modelį, gaminamą kartu su Kinijos kompanija FAW ir parduodamą šios šalies rinkoje. „Lifan“ atstovai nepasikuklino nukopijuoti netgi tokių smulkmenų kaip radiatoriaus grotelių forma. Jis kainuoja apie 8 tūkst. dolerių.

Kompanijos BAIC visureigis B80VJ labai panašus į legendinį G klasės mersedesą. Tiesa, kiniško „Gelandewageno“ priekis pasiskolintas iš „Jeep“ visureigių.

BAIC į serijinę gamybą taip pat įdiegė BC301Z modelį, B klasės „Mercedes-Benz“ kopiją.

„Shenzhen Greenwheel EV“ kuria elektromobilį J0, labai primenantį prancūzišką elektromobilį „Renault Zoe“.

Kompanija „Yema Auto“ taip pat kėsinasi į kitų gamintojų kūrinius. Modelis E-SUV labai panašus į „Infiniti EX“ visureigį, T-SUV – it iš akies trauktas „Volkswagen Tiguan“, o F16 – „Audi A4 Avant“ kopija.

JAC pradeda prekybą maždaug 19 tūkst. dolerių kainuojančiu visureigiu SII – „Hyundai ix35“ broliu dvyniu. Automobiliai skiriasi tik priekiniu buferiu, radiatoriaus grotelėmis, kiek kitokiais priekiniais žibintais ir galiniu buferiu.

Pekino parodoje kompanija „Haima“ pristatė koncepcinį modelį „Yao“ – sedano „Hyundai i40“ kloną.


Kinijos automobilių pramonės milžinai

1. „SAIC Motor“

Didžiausia valstybės kontroliuojama Kinijos automobilių gamintoja. Įkurta 1955 m. Šanchajuje. Garsiausi modeliai – „Maxus“, MG, „Roewe“, „Yuejin“.

2. „Dongfeng Motor“

1969 m. Vuhane įkurta bendrovė. Populiariausi modeliai – „Fengshen“ ir „Venucia“.

3. „First Automobile Works“

1953 m. Čiangčune įkurta bendrovė, sukūrusi pirmą lengvąjį kinišką automobilį „Hong Qi“. Žymiausi modeliai – „Besturn“, „Dario“, „Haima“, „Jiaxing“, „Jie Fang“, „Jilin“, „Oley“, „Pengxiang“, „Shenli“, „Yuan Zheng“ ir „Tianjin Xiali“.

4. „Chang'an Motors“

1862 m. Čiongjinge įkurta bendrovė. Dažniausiai bendradarbiauja su vakariečių kompanijomis „Ford“, „Suzuki“ ir „PSA Peugeot Citroen“.

5. „Beijing Automotive Group“

1958 m. įkurta Pekino automobilių grupė – BAIC. Žymiausi prekės ženklai – „Foton Motor“ ir BAW. Kinijos rinkoje atstovauja „Hyundai“ ir „Mercedes“ prekės ženklams.

6. „Guangzhou Automobile“

1997 m. Guangdžou mieste įkurtas gamintojas, kuris bendradarbiauja su „Mitsubishi“, „Honda“, „Isuzu“, „Fiat“, „Toyota“, „Peugeot“.

7. „Chery“

1997 m. Vuhu mieste įkurta kompanija, rinkai siūlanti automobilius prekės ženklais „Chery“, „Karry“, „Rely“ ir „Riich“.

8. „BYD Automobile“

Nuo 2003-ųjų veiklą Šenžene veiklą vykdanti bendrovė. Žinomiausi modeliai – „Flyer City“, F6, S8/F8, F0, F3, F3-R, G3G3-R, L3, G6, e6, M6, S6.

9. „Brilliance China Auto“

2002 m. Šenjange įkurta bendrovė, kurios garsiausi automobiliai – FRV, FRV Cross, FSV, H230, H320, H530, M1, M2 Wagon, M3 (Kubao), V5.

10. „Jianghuai Automobile“

1964 m. Hefėjaus mieste įkurta kompanija. Žinomiausias modelis – „Refine“.



NAUJAUSI KOMENTARAI

sarunas

sarunas portretas
Iš įdėtų nuotraukų taip ir nesupratau, kuo jau tokie panašūs kaip du vandens lašai „Lifan 520“ ir „Toyota Vios“. Nebent ratų skaičiumi ir spalva. O prie „Shenzhen Greenwheel EV J0" ir „Renault Zoe“ aprašymo įdėtos dvi to paties "Renault Zoe" nuotraukos (net valstybinio numerio vietoje parašyta "Zoe")

siūlau

siūlau portretas
įkurtų visi gamintojai fabrikus Kinijoj, ir neliktų problemos.

darbdavys

darbdavys portretas
Tokį žurnalistą už tokį straipsnį reiktų vyti šieno ravėti
VISI KOMENTARAI 3

Galerijos

Daugiau straipsnių