- diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Socialinėje erdvėje apstu skelbimų, kviečiančių važiuoti prie jūros, į oro uostą, iš miesto į miestą. Didžioji dalis tokių vežėjų dirba nelegaliai. Apie tokius vežėjus, trukdančius legaliai dirbantiems vežėjams, pokalbis su Lietuvos nacionalinės vežėjų asociacijos „Linava“ atstovu Andriumi Burba.
– Ar įsivaizduojate, kiek tokių vežėjų egzistuoja? Ar bandėte suskaičiuoti?
– Tikrai taip. Žiūrėjome, kokia rinka, kuri nemoka mokesčių. Keli šimtai autobusų, mikroautobusų dirba šioje rinkoje, o apie lengvuosius automobilius net kalbėti neverta. Vieni dirba nelegaliai, kiti su verslo liudijimu. Nieko blogo, jei jie pavežtų nemokamai, bet jie paima pinigus – vadinasi, nesumoka mokesčių. Mes, kaip vežėjai, juos mokame ir esame skaičiavę, kad tie, kurie veža autobusais dešimtis žmonių į oro uostą ar kitą vietas, sumoka tiek mokesčių, kiek mes sumokame už vieną sėdimą vietą. Galima kalbėti, kad valstybė per metus negauna apie 100 mln. eurų. Tai dideli pinigai ir mums be galo sudėtinga su jais konkuruoti. Kai pinigai gaunami iš nelegalios veiklos, jie turi vadinamųjų juodų pinigų, kuriais gali dempinguoti tam tikrus maršrutus.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
– Kokie maršrutai dempinguojami jau dabar?
– Pagrindiniai maršrutai – tarp didmiesčių. Tai ne tik Lietuva, bet matome ir pasienio valstybes – Lenkiją, Latviją. Deja, didžioji jų išrašytų sąskaitų dalis yra fiktyvi, bet patikrinti labai sunku. Esame kalbėję su Mokesčių inspekcija, prašėme policijos padėti, bet visiems trūksta resursų, nes reikia pamatyti pinigų perdavimo procesą. Tai sudėtinga, bet įmanoma. Mus, legalius vežėjus, nuolat tikrina ir gan dažnai, baudžia. Jų negaudo ir leidžia veiklai plėstis.
– Kaip įsivaizduojate priemones, norint pagauti nelegalius vežėjus?
– Portaluose pilna skelbimų. Būtų galima padaryti keletą akcijų, paviešinti tuos asmenis, pabūti nusikalstamo modelio dalyviais. Nesudėtinga sumokėti pinigus, užfiksuoti ir parodyti per žinias. Tokių vežėjų sumažėtų. Reikia mokėti mokesčius ir bus sąžininga.
– Jei žinote nesumokėtų mokesčių sumą, vadinasi, preliminariai žinote, kiek yra tokių vežėjų?
– Mes juos matome kiekvieną diena. Tuos pačius skelbimus, matome juos savo maršrutuose, kaip jie paima mūsų klientus. Mes mokame mokesčius, turime įsipareigojimų, o klientų skaičius nedidėja. Nelegalūs juos pasiima suviliodami vienu kitu euru pigiau.
– Sunku apeliuoti į kliento sąžinę. Jis renkasi kur pigiau ir patogiau.
– Taip, bet yra žmonių, kurie nori būti teisingi. Kai kada reikia padėti jais tapti. Tai valstybės pareiga – nesmaugti, kuris legalus, o padėti jam egzistuoti, t.y. sudaryti lygias konkurencines sąlygas.
– Ar didės bilietų kainos, kai kyla degalų kainos?
– Mes visada turime maršrutų, kurie nuostolingi ir kurie pelningi, ir taip susilyginame. Nelegalūs dažniausiai pasiima pelningiausius maršrutus ir užsidirba. Jie neturi pareigos išlaikyti tinklą. Yra daug spragų, bet tikimės, kad valstybė padės.
Vienas kartas gali būti pats skaudžiausias.
– Matėme, kad išvardijote labai daug institucijų, į kurias kreipėtės.
– Mes aiškiai pasakėme Vyriausybei ir Susisiekimo ministerijai, kad busime priversti kelti kainas, jei nebus tam tikrų priemonių – subsidijų, sutvarkytas nelegalus verslas. Taip srautas ateis pas mūsų vežėjus, galėsime išlaikyti turimus maršrutus. Ir galbūt pavyks išlaikyti kainas.
– Važiuojant su nelegaliu vežėju jis už juos neatsako.
– Visiškai teisingai. Neduok Dieve, jei įvyktų avarija, jie visiškai nuo to būtų neapsaugoti.
– Ką turėtų žinoti keleivis, ieškodamas su kuo greičiau nuvažiuoti iš taško A į tašką B?
– Kad jis ne tik palaiko šešėlinį verslą, bet ir rizikuoja savo sveikata. Vienas kartas gali būti pats skaudžiausias.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
„AutoTyrimai“: naudotų automobilių rinka per metus augo 1,2 proc.1
Lietuvoje sausį-kovą pirmą kartą įregistruota 36,9 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 1,2 proc. daugiau nei tuo pat laiku pernai, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis, skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
Seimas spręs, ar švelninti atsakomybę taršių automobilių savininkams2
Seimas pradeda svarstymus, ar aplinkosaugininkams nustačius viršytą automobilių išmetamųjų dujų normą vietoj baudos pirmą kartą leisti skirti įspėjimą bei ilginti tokio automobilio techninės apžiūros galiojimą. ...
-
Siūlys švelninti bausmes vairuotojams už padidintą automobilių išmetamų teršalų kiekį17
Suteikus teisę aplinkosaugininkams stabdyti ir tikrinti automobilių išmetamų į aplinką teršalų kiekį, Seime atsirado dvi iniciatyvos, kuriomis siūloma švelninti baudas už tokius pažeidimus, pradedant nuo įspėjimo. ...
-
Sostinės gatvėse testuojamas naujos kartos elektrinis autobusas3
UAB „Vilniaus viešasis transportas“ bandymams perduotas „Fencer F1 Integral EV“ žemagrindis elektrinis autobusas. Naujas elektrinis autobusas gatvėmis važinėja balandžio 11–24 dienomis, 10-uoju maršrutu. ...
-
Orams sušilus – daugiau eismo įvykių1
Balandžio mėnesio pradžia vairuotojus įpareigojo keisti žiemines padangas į vasarines. Kas nutiks, jei nepasikeitę padangų pateksite į eismo įvykį, ir apie kitas sezonines vairuotojų problemas „Labas vakaras, Lietuva“ rubrikoje „A...
-
Retenybių medžiotojams – ypatingi ir brangūs taikiniai
Šį pavasarį aukcionuose kolekcininkams bus pasiūlyti keli ypatingi automobiliai, tarp jų – reti „Bugatti Type 57C“ ir „Lotus-Climax Type 12“. ...
-
„Land Cruiser 250“ – naujas karalius6
„Galiu teigti, kad gimė naujas kelio ir bekelės karalius“, – išbandęs naująjį visureigį „Toyota Land Cruiser 250“ sakė lenktynininkas Benediktas Vanagas. ...
-
Padirbės, kad eismas būtų saugesnis5
Akcinė bendrovė „Via Lietuva“ per šiuos metus yra suplanavusi eismo saugumą didinančius sprendimus įgyvendinti visuose šalyje užfiksuotuose vadinamųjų juodųjų dėmių kelių ruožuose ir sankryžose. ...
-
Paskelbti Pasaulio metų automobilio konkurso nugalėtojai2
Tarptautinėje Niujorko automobilių parodoje paskelbti Pasaulio metų automobilio konkurso („World Car of the Year“, WCOTY) nugalėtojai. ...
-
Techninės apžiūros barjeras: įtakos turi ir vairuotojo elgesys45
Lietuvos automobilių techninių apžiūrų statistika negailestinga. Pernai beveik pusė transporto priemonių pirmuoju bandymu neįveikė šio barjero ir negavo teisės dalyvauti eisme. Kas lemia tokius niūrius skaičius ir kaip juos pakeisti? ...