Quantcast

Naujų vilkikų pardavimai metų pabaigoje smuko beveik 40 proc.

Pirmoje šių metų pusėje augę naujų vilkikų pardavimai šiuos metus užbaigs su minuso ženklu.

Kelių transporto priemonių registro duomenimis, pirmą kartą įregistruotų naujų vilkikų pagal N3 klasę skaičius per šių metų pastaruosius penkis mėnesius, nuo liepos iki lapkričio, palyginti su 2018 metų tuo pačiu laikotarpiu, susitraukė 39 proc. (nuo 3645 iki 2099).

Per šių metų lapkritį įregistruotas 281 naujas vilkikas, kai pernai lapkritį – 452 minėtos klasės nauji vilkikai. N3 klasei priskiriamos transporto priemonės kroviniams vežti, kurių techniškai leistina pakrautos transporto priemonės bendroji masė yra didesnė kaip 12 tonų.

Rinkos dalyvių teigimu, toks smarkus naujų vilkikų pardavimų nuosmukis metų pabaigoje šalyje fiksuojamas pirmąkart.

Pasak „MAN Truck and Bus AG“ įgaliotojo atstovo Lietuvoje, bendrovės „Adampolis“ pardavimų vadovo Audriaus Lukošiaus, naujų vilkikų pardavimai Lietuvoje drastiškai pradėjo kristi nuo šių metų liepos.

„Nežinia dėl Mobilumo paketo perspektyvų ir tuo pačiu Lietuvos Vyriausybės sprendimas gerokai padidinti mokestinę bazę vežėjams per komandiruojamų darbuotojų dienpinigių apmokestinimą rinkoje pasėjo pesimizmo ir netikrumo dėl ateities. Bankai įvertino su tuo susijusias rizikas, kaip ir verslas, kuris stabdo investicijas“, – sako A.Lukošius.

Pasak jo, bendrovės įvertinimu, 2020 metais Lietuvoje naujų vilkikų pardavimų rinka susitrauks 20-30 proc.

Per šių metų 11 mėnesių pirmą kartą įregistruotų naujų vilkikų pagal N3 klasę skaičius siekė 6956 – 12 proc. mažiau, palyginti su tuo pačiu praėjusių metų laikotarpiu (7899). Šių metų pirmoje pusėje naujų vilkikų skaičius, palyginti su pernykščiu pirmuoju pusmečiu, pagal įsigytą jų kiekį buvo 9,5 proc. didesnis.

Lietuvos transporto saugos administracijos duomenimis, 2018 metų gruodžio 31 dieną licencijuotų vežėjų tarptautiniais kelių maršrutais buvo per 4,8 tūkst., kurie naudojo daugiau kaip 47 tūkst. vilkikų tarptautiniams kroviniams vežti.

Tarptautinio transporto ir logistikos aljanso generalinio sekretorius ir „Hegelmann Transporte“ generalinio direktoriaus Tomo Jurgelevičiaus teigimu, naujų vilkikų pardavimai tradiciškai kiekvienų metų pabaigoje mažėja.

„Šįmet naujų vilkikų įsigijimus metų pabaigoje papildomai pristabdė transporto įmonių atsargumas – verslas laukia, kokia bus reali situacija po Naujųjų metų, kai įsigalios Vyriausybės nutarimas dėl komandiruojamų darbuotojų dienpinigių apmokestinimo didinimo“, – sakė T.Jurgelevičius.

Šių metų spalį Vyriausybė priėmė nutarimą, kuriuo nuo 2020 metų sausio 1 dienos nuo 1,3 iki 1,65 yra didinamas koeficientas, taikomas apskaičiuojant minimalų darbo užmokesčio dydį, kurį mokant darbuotojui gali būti mokama didesnė nei 50 proc. darbo užmokesčio dydžio neapmokestinamųjų dienpinigių suma. Numatyta, kad kitąmet didės ir pati minimali mėnesinė alga.

T.Jurgelevičiaus vertinimu, po Naujųjų metų naujų vilkikų registracija šalyje turėtų suaktyvėti, nes verslas ieškos galimybių prisitaikyti prie naujų sąlygų.

„Tik ar verslas bus plėtojamas Lietuvoje, ar už šalies ribų? Panašu, kad dėl neproporcingai didinamos mokestinės naštos šalies viduje ir Lietuvos vežėjams nepalankių sprendimų Mobilumo paketo kontekste, verslo plėtra bus vis rečiau siejama su Lietuva“, – sakė T.Jurgelevičius.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Kęstas

Kęstas portretas
Lietuvos ir kitų Rytų Europo šalių transporto verslininkai, prisipirkę sunkvežimių, prisisamdę ukrainiečių ir baltarusių, mokėdami tiems žmonėms neadekvačiai mažus atlyginimus, nepervesdami padoriai į Sodrą pinigų jų pensijoms, versdami juos valkatiškai gyventi laikino sustojimo aikštelėse prie greitkelių, numuša pervežimų kainas visoje Vakarų Europoje. Tai Vakaruose pradėta teisingai vadinti dempingu. Taip atsirado mobilumo paketas ir nauji mokesčiai. Nuorodas ir platesnį aptarimą galima rasti, guglinant žodžius apie mokslą-studijas-ekonomiką.
VISI KOMENTARAI 1

Galerijos

Daugiau straipsnių