- diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
-
Vitoldas Milius
-
Nauja V. Miliaus kelionė: per Europą – elektromobiliu
-
Nauja V. Miliaus kelionė: per Europą – elektromobiliu
-
Nauja V. Miliaus kelionė: per Europą – elektromobiliu
-
Nauja V. Miliaus kelionė: per Europą – elektromobiliu
-
Nauja V. Miliaus kelionė: per Europą – elektromobiliu
-
Nauja V. Miliaus kelionė: per Europą – elektromobiliu
Vitoldas Milius pradėjo dar vieną neįprastą kelionę automobiliu: ketvirtadienio popietę jis startavo iš šiauriausio Europos taško Nordkapo Norvegijoje ir sieks kuo greičiau nuvažiuoti į piečiausią žemyninės dalies tašką – Tarifą Ispanijoje. Prieš kelerius metus V. Milius automobiliu įveikė analogišką maršrutą per 55 val., tačiau dabar tokio rekordo nesiekia – keliautojas važiuoja elektromobiliu „Hyundai Kona EV“.
„Dyzeliniu automobiliu didelius atstumus įveikti nėra sunku, tereikia gerai suplanuoti sustojimų grafiką, tinkamu laiku pervažiuoti intensyvaus eismo vietas ir nešvaistyti laiko kitose situacijose. Važiuojant elektromobiliu sunku numatyti tikslų kelionės laiką, nes neįmanoma iš anksto įvertinti įkrovimo stotelių apkrovos, važiavimo greičio ir kitų niuansų“, – teigė „Auto Bild Lietuva“ žurnalo redaktorius V. Milius.
Maršrutas gerai žinomas
Iš Nordkapo į Tarifą V. Milius yra rekordiškai greitai nuvažiavęs jau du kartus. 2011 m. rudenį kartu su Aidu Bubinu bei Audriumi Sutkumi „Hyundai i40“ automobiliu visą atstumą įveikė per 52 val. 20 min.; 2015 m. vienas 5 777 km nuvažiavo per 55 val. 5 min.
Nė viena kelionė neapsiėjo be netikėtumų. 2011 m. suplanuotą startą teko pavėlinti viena para – šiauriausiame Europos taške kilo štormas ir eismo sąlygos neleido važiuoti saugiai, ką jau kalbėti – greitai. Pasiekus Vokietiją V. Milius negalėjo padidinti planuoto vidutinio greičio, teko susitaikyti su didžiuliu eismu ir vargti skinantis kelią Pietų link, o artėjant prie kelionės tikslo – su netikėtomis spūstimis mažuose Ispanijos miesteliuose.
2015 m. V. Milius važiuodamas vienas tapo didelės avarijos liudininku – turėjo pralaukti bene valandą kelyje, kol bus patraukti eismo įvykyje suknežinti automobiliai.
Ne išimtis ir ši kelionė: dėl siaučiančios pūgos ir uždarytų kelių teko koreguoti pačius pirmuosius kelionės kilometrus bei pavėlinti numatytą starto laiką.
Pajėgiausias elektromobilis Lietuvoje
„Hyundai Kona EV“ yra daugiausia kilometrų realiomis sąlygomis galintis įveikti Lietuvoje parduodamas elektromobilis. 64 kWh talpos bateriją turintis elektromobilis, gamintojo duomenimis, gali įveikti 482 km vienu įkrovimu matuojant pagal naująją WLTP metodiką. Tačiau pats V. Milius yra pasiekęs geresnį rezultatą – praėjusį pavasarį jis Vilniaus mieste įveikė 710 km.
Nedidelis „Hyundai“ krosoveris yra ir ganėtinai galingas – jo variklis pasiekia 204 AG ir 395 Nm sukimo momentą, o iki 100 km/val. įsibėgėja per 7,6 sek.
„Nuvažiuoti 700 km viena įkrova nesieksiu. Kur kas realesnis rezultatas bus apie 300–400 km, manau, jog bandysiu palaikyti apie 90–100 km/val. vidutinį kelionės greitį. Važiuoti greičiau yra neefektyvu dėl didelių energijos sąnaudų, o lėčiau stabdyčiau eismą“, – aiškino keliautojas.
Efektyvumą užmiestyje „Hyundai Kona EV“ taip pat jau įrodė – pavasarį vykusiose elektromobilių lenktynėse iš Vilniaus į Palangą jis nuvažiavo be sustojimo papildomam įkrovimui ir 337 km distanciją įveikė per 3 val. 28 min.
Minėtos kelionės elektromobiliu buvo atliktos šiltuoju metų laiku, o dabartinė vyks žiemą. Tai apsunkina ne tik planavimą, bet ir mažina elektromobilio pajėgumą, mat dalį energijos resursų teks sunaudoti salonui šildyti.
Ketvirtadienį startavęs iš Nordkapo V. Milius neturi užsibrėžęs konkrečios dienos, kada turi būti Tarifoje. Tačiau laiko jis švaistyti nežada ir sustojęs tikisi užtrukti kuo trumpiau.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
„AutoTyrimai“: naudotų automobilių rinka per metus augo 1,2 proc.1
Lietuvoje sausį-kovą pirmą kartą įregistruota 36,9 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 1,2 proc. daugiau nei tuo pat laiku pernai, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis, skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
Seimas spręs, ar švelninti atsakomybę taršių automobilių savininkams2
Seimas pradeda svarstymus, ar aplinkosaugininkams nustačius viršytą automobilių išmetamųjų dujų normą vietoj baudos pirmą kartą leisti skirti įspėjimą bei ilginti tokio automobilio techninės apžiūros galiojimą. ...
-
Siūlys švelninti bausmes vairuotojams už padidintą automobilių išmetamų teršalų kiekį17
Suteikus teisę aplinkosaugininkams stabdyti ir tikrinti automobilių išmetamų į aplinką teršalų kiekį, Seime atsirado dvi iniciatyvos, kuriomis siūloma švelninti baudas už tokius pažeidimus, pradedant nuo įspėjimo. ...
-
Sostinės gatvėse testuojamas naujos kartos elektrinis autobusas3
UAB „Vilniaus viešasis transportas“ bandymams perduotas „Fencer F1 Integral EV“ žemagrindis elektrinis autobusas. Naujas elektrinis autobusas gatvėmis važinėja balandžio 11–24 dienomis, 10-uoju maršrutu. ...
-
Orams sušilus – daugiau eismo įvykių1
Balandžio mėnesio pradžia vairuotojus įpareigojo keisti žiemines padangas į vasarines. Kas nutiks, jei nepasikeitę padangų pateksite į eismo įvykį, ir apie kitas sezonines vairuotojų problemas „Labas vakaras, Lietuva“ rubrikoje „A...
-
Retenybių medžiotojams – ypatingi ir brangūs taikiniai
Šį pavasarį aukcionuose kolekcininkams bus pasiūlyti keli ypatingi automobiliai, tarp jų – reti „Bugatti Type 57C“ ir „Lotus-Climax Type 12“. ...
-
„Land Cruiser 250“ – naujas karalius6
„Galiu teigti, kad gimė naujas kelio ir bekelės karalius“, – išbandęs naująjį visureigį „Toyota Land Cruiser 250“ sakė lenktynininkas Benediktas Vanagas. ...
-
Padirbės, kad eismas būtų saugesnis5
Akcinė bendrovė „Via Lietuva“ per šiuos metus yra suplanavusi eismo saugumą didinančius sprendimus įgyvendinti visuose šalyje užfiksuotuose vadinamųjų juodųjų dėmių kelių ruožuose ir sankryžose. ...
-
Paskelbti Pasaulio metų automobilio konkurso nugalėtojai2
Tarptautinėje Niujorko automobilių parodoje paskelbti Pasaulio metų automobilio konkurso („World Car of the Year“, WCOTY) nugalėtojai. ...
-
Techninės apžiūros barjeras: įtakos turi ir vairuotojo elgesys45
Lietuvos automobilių techninių apžiūrų statistika negailestinga. Pernai beveik pusė transporto priemonių pirmuoju bandymu neįveikė šio barjero ir negavo teisės dalyvauti eisme. Kas lemia tokius niūrius skaičius ir kaip juos pakeisti? ...