- diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Daugybė automobilių pradeda gyvenimą vienoje šalyje, kol galiausiai kažkuriuo metu atsiduria kitoje. Tai ypač tinka kalbant apie Vakarų Europos transporto priemones, kurios sudaro didelę dalį naudotų automobilių rinkos Rytų Europoje.
Atrodo geriau prižiūrėti
Nors daugiausia automobilių Senajame žemyne eksportuoja Vokietija, situacija skirtingose šalyse nevienoda. Automobilių istorijos ataskaitas teikiančios įmonės „carVertical“ atliktas tyrimas nustatė, iš kurių šalių į Lietuvą dažniausiai atkeliauja transporto priemonės, ir atskleidė su importuojamais automobiliais susijusias rizikas.
Net 26 proc. visų naudotų mašinų į Lietuvą atkeliauja iš Vokietijos, 19 proc. – iš Prancūzijos, 12 proc. – iš JAV, 9 proc. – iš Italijos, 7 proc. – iš Belgijos. Šie duomenys buvo gauti išanalizavus daugiau nei 1 mln. automobilių istorijos ataskaitų.
Pirkėjai dažnai renkasi automobilius atvežtus iš Vokietijos, nes tiki, kad čia juos prižiūri labiau nei kitose šalyse.
„Pirkėjai dažnai renkasi automobilius atvežtus iš Vokietijos, nes tiki, kad čia juos prižiūri labiau nei kitose šalyse. Lietuviai mano, kad vokiečiai, turėdami didžiausią naudotų transporto priemonių rinką, nepraleidžia techninių aptarnavimų, naudoja tik kokybiškas dalis ir apskritai renkasi geresnės komplektacijos automobilius“, – aiškino „carVertical“ komunikacijos vadovas Matas Buzelis.
Problemos – specifinės
Automobilio būklė ir dažniausiai pasitaikančios problemos iš tiesų smarkiai priklauso nuo regiono, iš kurio jis atkeliauja. Transporto priemonės iš Švedijos ir kitų Šiaurės šalių dėl sniego, druskų ir žemos temperatūros paprastai būna labiau pažeistos korozijos.
Nors automobiliai iš Italijos korozija dažniausiai nepasižymi, dėl intensyvios saulės jų kėbulo dažai gali būti išblukę. Ekstremalūs temperatūrų pasikeitimai ne į naudą jokiai transporto priemonei. Tai paaiškina, kodėl švelniu klimatu ir gerais keliais garsėjančios Vokietijos automobiliai tokie populiarūs Lietuvoje. Iš Vokietijos įvežamos transporto priemonės paprastai turi mažiau problemų dėl korozijos, jų kėbulo dažai būna puikiai išsilaikę, važiuoklė – geros būklės.
Kai automobilis keliauja iš vienos šalies į kitą, sunku atsekti jo istoriją. Dauguma šalių nesikeičia transporto priemonių duomenimis, todėl automobilis gali būti smarkiai apgadintas Vokietijoje ar Belgijoje, o vėliau lyg niekur nieko atgimti Lietuvoje.
Statistika neguodžia
Rinkos skaidrumo indekso duomenimis, net 59 proc. visų platformoje lietuvių tikrintų automobilių praeityje buvo apgadinti, o 18 proc. turėjo suklastotą ridą.
Šie duomenys rodo, kad naudotų transportų priemonių rinka Lietuvoje vis dar yra neskaidri ir pirkėjai turėtų saugotis apgavysčių.
Anot statistikos, lietuviai patraukliausiais ir patikimiausiais laiko japoniškus „Toyota“, „Honda“ ir „Lexus“, vokiškus „Volkswagen“, BMW ir „Audi“ modelius. Italijos ar Prancūzijos gamintojų produkcija mūsų šalies antrinėje rinkoje vertinama skeptiškai. Tiesa, „Renault“, „Peugeot“ ar „Fiat“ automobiliai taip pat gana populiarūs mūsų keliuose, nes yra pigesni nei konkurentai iš Vokietijos ir Azijos.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
„AutoTyrimai“: naudotų automobilių rinka per metus augo 1,2 proc.1
Lietuvoje sausį-kovą pirmą kartą įregistruota 36,9 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 1,2 proc. daugiau nei tuo pat laiku pernai, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis, skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
Seimas spręs, ar švelninti atsakomybę taršių automobilių savininkams2
Seimas pradeda svarstymus, ar aplinkosaugininkams nustačius viršytą automobilių išmetamųjų dujų normą vietoj baudos pirmą kartą leisti skirti įspėjimą bei ilginti tokio automobilio techninės apžiūros galiojimą. ...
-
Siūlys švelninti bausmes vairuotojams už padidintą automobilių išmetamų teršalų kiekį17
Suteikus teisę aplinkosaugininkams stabdyti ir tikrinti automobilių išmetamų į aplinką teršalų kiekį, Seime atsirado dvi iniciatyvos, kuriomis siūloma švelninti baudas už tokius pažeidimus, pradedant nuo įspėjimo. ...
-
Sostinės gatvėse testuojamas naujos kartos elektrinis autobusas3
UAB „Vilniaus viešasis transportas“ bandymams perduotas „Fencer F1 Integral EV“ žemagrindis elektrinis autobusas. Naujas elektrinis autobusas gatvėmis važinėja balandžio 11–24 dienomis, 10-uoju maršrutu. ...
-
Orams sušilus – daugiau eismo įvykių1
Balandžio mėnesio pradžia vairuotojus įpareigojo keisti žiemines padangas į vasarines. Kas nutiks, jei nepasikeitę padangų pateksite į eismo įvykį, ir apie kitas sezonines vairuotojų problemas „Labas vakaras, Lietuva“ rubrikoje „A...
-
Retenybių medžiotojams – ypatingi ir brangūs taikiniai
Šį pavasarį aukcionuose kolekcininkams bus pasiūlyti keli ypatingi automobiliai, tarp jų – reti „Bugatti Type 57C“ ir „Lotus-Climax Type 12“. ...
-
„Land Cruiser 250“ – naujas karalius6
„Galiu teigti, kad gimė naujas kelio ir bekelės karalius“, – išbandęs naująjį visureigį „Toyota Land Cruiser 250“ sakė lenktynininkas Benediktas Vanagas. ...
-
Padirbės, kad eismas būtų saugesnis5
Akcinė bendrovė „Via Lietuva“ per šiuos metus yra suplanavusi eismo saugumą didinančius sprendimus įgyvendinti visuose šalyje užfiksuotuose vadinamųjų juodųjų dėmių kelių ruožuose ir sankryžose. ...
-
Paskelbti Pasaulio metų automobilio konkurso nugalėtojai2
Tarptautinėje Niujorko automobilių parodoje paskelbti Pasaulio metų automobilio konkurso („World Car of the Year“, WCOTY) nugalėtojai. ...
-
Techninės apžiūros barjeras: įtakos turi ir vairuotojo elgesys45
Lietuvos automobilių techninių apžiūrų statistika negailestinga. Pernai beveik pusė transporto priemonių pirmuoju bandymu neįveikė šio barjero ir negavo teisės dalyvauti eisme. Kas lemia tokius niūrius skaičius ir kaip juos pakeisti? ...