- diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Prieš 70 metų pirmą kartą pasaulį išvydo garsiausi pasaulyje motoroleriai "Vespa".
Motorolerį sukūrė aeronautikos inžinierius Corradino D‘Ascanio. Užduotis kuriant šį motorolerį buvo viena – sukurti tokią transporto priemonę, kuri būtų paprasto dizaino, o su ja būtų lengva važinėti karo sugriautomis Italijos miestų gatvėmis. C.D‘Ascanio pats nebuvo didelis dviračių transporto priemonių gerbėjas, tačiau nusprendė sukurti tokį motorolerį, kuriuo drąsiai galėtų važinėti ir moterys su sijonais.
Inžinieriaus patirtis aeronautikos srityje lėmė, kad vamzdinis motociklo rėmas buvo pakeistas skardiniu, o variklis buvo uždengtas ir įrengtas dešinėje pusėje. Dėl tokios konstrukcijos "Vespos" vairuotojo kojoms atsirado daugiau vietos, o svarbiausia – nereikėjo baimintis, kad kelnes ar sijonus įsuks mechanizmai.
Dėl kitokios sėdėsenos nei ant įprasto motociklo vairuotojas sėdėdavo neapžergęs sėdynės, o patogiai ištiesęs nugarą, todėl "Piaggio Vespa" itin patiko moterims. Paprasta buvo ir variklio konstrukcija. Vieno cilindro horizontalus agregatas neturėjo jokios grandinės ar kardaninio veleno, todėl buvo sutaupyta svorio ir reikėjo mažiau priežiūros.
Žmonės kalba, kad "Vespos" pavadinimas šiam motoroleriui buvo suteiktas visiškai atsitiktinai. Pirmą kartą šį motorolerį pamatęs įmonės savininkas Enrico Piaggio sušuko: "Sembra una vespa!"( "Atrodo kaip vapsva!") Motoroleris vabzdį priminė ne tik savo išvaizda, tačiau ir skleidžiamu garsu.
Pirmaisiais prekybos metais parduota apie 2,5 tūkst. "Vespų". Buvo prekiaujama dviem "Vespos" versijomis – pigesne ir prabangesne, tačiau abu modeliai skyrėsi labai nedaug. Prabangesniame modelyje buvo kilometrų skaitiklis, šoninė atrama ir didesnė spalvų gama su baltašonėmis padangomis.
Pirmosios "Piaggio Vespa" techninė charakteristika:
Variklis: 1 cilindro, dviejų taktų, 98 kub. cm. Didžiausia galia 3,2 AG, esant 4 500 aps./min.
Pavarų dėžė: trijų santykių blokas, valdomas sukamąja rankenėle kairėje vairo pusėje.
Sankaba: diskinė-tepalinė.
Kėbulas: iš štampuotos ir virintos plieno skardos.
Pakaba: priekinė – vieno kronšteino su švytuokline svirtele, galinė – švytuojantis varomasis agregatas su gumos intarpais.
Matmenys: ilgis 1 655 mm, plotis 450 mm, vairo plotis 700 mm, aukštis 860 mm, atstumas tarp ašių 1 170, balno aukštis 700 mm. Tuščio motorolerio svoris 60 kg.
Didžiausias greitis – 60 km/val.
Sąnaudos: 1 l / 50 km (skelbiama gamintojo, realiai sunaudojama – 1 l / 35 km).
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Vasarą – su žieminėmis padangomis: kur čia slypi pavojai?2
Automobilių servisai jau rikiuoja eiles vairuotojų, besiruošiančių keisti automobilių padangas. Meistrai sako, kad pavasarinis keitimas mažiau aktyvus, nei lapkričio mėnesį. Yra vairuotojų, kurie ir vasarą važinėja su žieminėmis padangomi...
-
Seimas svarstys iniciatyvą įpareigoti visus paspirtukų vairuotojus dėvėti šalmus2
Parlamentarai imasi svarstyti iniciatyvą, kuria būtų nustatyta visiems paspirtukų vairuotojams dėvėti šalmus, nepaisant jų amžiaus. ...
-
Pasipiktino dėl automobilių taršos patikrinimų: ar nepermokėjo už aparatus?23
Aplinkosaugininkų planuojami automobilių taršos patikrinimai šiurpą kelia ne vienam vairuotojui. Socialiniuose tinkluose dėl to kilo pasipiktinimo bangos. Kokią teisę aplinkosaugininkai turi tikrinti taršą? O jie turi įstatym...
-
Aplinkosaugininkai pradeda tikrinti automobilių taršą: vairuotojai kai kurių bėdų gali net neįtarti57
Aplinkosaugininkai parodomojoje akcijoje pademonstravo, kaip stabdys automobilius ir tikrins jų taršą. Oficialiai tikrinti automobilius aplinkosaugininkai pradės pavasario viduryje. Kaip viskas vyks ir ką apie tai mano gyventojai, pasakota LNK repor...
-
Perspėja: minti dviratį paskui autobusą – labai pavojinga9
Norėdami išvengti vėjo pasipriešinimo, dviratininkai kartais važiuoja iš paskos didesnių gabaritų transporto priemonėms ar autobusams, tačiau net nenutuokia, kaip arti nelaimės jie atsiduria. Tokie veiksmai kelia pavojų ne tik dvi...
-
Už variklio plovimą – bauda28
Prieš parduodant automobilį pardavėjai neretai stengiasi iššvarinti ne tik mašinos išorę bei vidų, bet ir nuplauti variklį. Tačiau tai daryti autoplovyklose draudžiama, apie tai reikėtų pranešti plovyklos oper...
-
Automobilių vairuotojai turėtų suklusti: techninę apžiūrą gali naikinti iškart4
Aplinkos apsaugos departamento pareigūnai pademonstravo, kaip atrodys vairuotojų stabdymas ir jų turto – automobilių, tikrinimas dėl taršos. Nuo sausio tikrinti taršius automobilius aplinkosaugininkai gali tiesiog kelyje. Jie turi teis...
-
Pervežimai 2023-iaisiais: daugiau keleivių ir krovinių
Lietuvos transporto ir logistikos sektorius 2023 m. išlaikė stabilų augimą ir generavo 18,8 mlrd. eurų pajamų. Pernai 7 proc. išaugo keleivių vežimas visų rūšių transportu. ...
-
Dėl taršos panaikinus automobilio techninę apžiūrą, ji dar galios dvi paras14
Aplinkosaugininkams be kitų institucijų pareigūnams panaikinus automobilio techninę apžiūrą dėl viršytos išmetamųjų dujų normos, ji nuo šiol galios dar dvi paras. ...
-
Pakaitinis automobilis: papildomos išlaidos ar nemokama paslauga?
Atsitikus eismo įvykiui, kurio kaltininkas – ne jūs, jūsų automobilis buvo taip apgadintas, kad jį teks palikti autoservise ir tai sutrikdys kasdienį gyvenimą. Tačiau ar žinojote, kad turite galimybę to išvengti? ...