- diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Prieš 70 metų pirmą kartą pasaulį išvydo garsiausi pasaulyje motoroleriai "Vespa".
Motorolerį sukūrė aeronautikos inžinierius Corradino D‘Ascanio. Užduotis kuriant šį motorolerį buvo viena – sukurti tokią transporto priemonę, kuri būtų paprasto dizaino, o su ja būtų lengva važinėti karo sugriautomis Italijos miestų gatvėmis. C.D‘Ascanio pats nebuvo didelis dviračių transporto priemonių gerbėjas, tačiau nusprendė sukurti tokį motorolerį, kuriuo drąsiai galėtų važinėti ir moterys su sijonais.
Inžinieriaus patirtis aeronautikos srityje lėmė, kad vamzdinis motociklo rėmas buvo pakeistas skardiniu, o variklis buvo uždengtas ir įrengtas dešinėje pusėje. Dėl tokios konstrukcijos "Vespos" vairuotojo kojoms atsirado daugiau vietos, o svarbiausia – nereikėjo baimintis, kad kelnes ar sijonus įsuks mechanizmai.
Dėl kitokios sėdėsenos nei ant įprasto motociklo vairuotojas sėdėdavo neapžergęs sėdynės, o patogiai ištiesęs nugarą, todėl "Piaggio Vespa" itin patiko moterims. Paprasta buvo ir variklio konstrukcija. Vieno cilindro horizontalus agregatas neturėjo jokios grandinės ar kardaninio veleno, todėl buvo sutaupyta svorio ir reikėjo mažiau priežiūros.
Žmonės kalba, kad "Vespos" pavadinimas šiam motoroleriui buvo suteiktas visiškai atsitiktinai. Pirmą kartą šį motorolerį pamatęs įmonės savininkas Enrico Piaggio sušuko: "Sembra una vespa!"( "Atrodo kaip vapsva!") Motoroleris vabzdį priminė ne tik savo išvaizda, tačiau ir skleidžiamu garsu.
Pirmaisiais prekybos metais parduota apie 2,5 tūkst. "Vespų". Buvo prekiaujama dviem "Vespos" versijomis – pigesne ir prabangesne, tačiau abu modeliai skyrėsi labai nedaug. Prabangesniame modelyje buvo kilometrų skaitiklis, šoninė atrama ir didesnė spalvų gama su baltašonėmis padangomis.
Pirmosios "Piaggio Vespa" techninė charakteristika:
Variklis: 1 cilindro, dviejų taktų, 98 kub. cm. Didžiausia galia 3,2 AG, esant 4 500 aps./min.
Pavarų dėžė: trijų santykių blokas, valdomas sukamąja rankenėle kairėje vairo pusėje.
Sankaba: diskinė-tepalinė.
Kėbulas: iš štampuotos ir virintos plieno skardos.
Pakaba: priekinė – vieno kronšteino su švytuokline svirtele, galinė – švytuojantis varomasis agregatas su gumos intarpais.
Matmenys: ilgis 1 655 mm, plotis 450 mm, vairo plotis 700 mm, aukštis 860 mm, atstumas tarp ašių 1 170, balno aukštis 700 mm. Tuščio motorolerio svoris 60 kg.
Didžiausias greitis – 60 km/val.
Sąnaudos: 1 l / 50 km (skelbiama gamintojo, realiai sunaudojama – 1 l / 35 km).
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Už E. Presley priklausiusį motociklą tikėjosi daugiau, nei buvo pasiūlyta1
Motociklo „Harley-Davidson FLH“, priklausiusio rokenrolo legendai Elvis’ui Presley (1935–1977), nepavyko antrąkart parduoti aukcione JAV, nes šeimininko lūkesčiai gerokai viršijo pasiūlytą kainą. ...
-
Gyventojai planuoja, ieško, skaičiuoja ir abejoja
Net 88 proc. Lietuvos gyventojų planuose – naujas automobilis, o didelė dalis jų – 32 proc. – naują transporto priemonę planuoja įsigyti per ateinančius dvejus trejus metus. ...
-
Kaip saugiai vežti vaikus ir gyvūnus?3
Suaugusiam žmogui saugumas kelionės metu įprastai reiškia tai, kad automobilyje įrengtos oro pagalvės, o keleivis segi saugos diržą. Tuo tarpu, mažamečio vaiko ar gyvūno saugumo užtikrinimui tenka imtis papildomų priemonių. Kitu atveju &nda...
-
Kauniečiams – išskirtinis „Toyota“ apdovanojimas
Automobiliai „Toyota“ seniai pelnė mūsų vairuotojų pripažinimą. Japonijos koncerno pagaminti modeliai ne vienus metus skina laurus populiariausių Lietuvoje automobilių rinkimuose. Neseniai išskirtinio japonų dėmesio sulaukė ir j...
-
Prašo laisvo kelio, bet kai kam – nė motais9
Ne visi vairuotojai geba tinkamai elgtis važiuojamojoje kelio dalyje sutikę transporto priemonių su įjungtais švyturėliais, dėl šios priežasties neretai įvyksta eismo nelaimių. ...
-
Šokiruoja: 40 proc. lakstūnų teigia, kad greičio viršijimas – normalu28
Dauguma vairuotojų prisipažįsta viršijantys greitį ir net 40 proc. iš jų nemato tame nieko blogo. Nesibaimina nei pakliūti į avariją, nei ką nors susižeisti ar susižeisti patys. Įsivaizduoja kontroliuojantys situaciją ir bijo tik gau...
-
Sostinėje lakstūnus tramdys vidutinio greičio matuokliai: miestas dar labiau užsikiš?6
Darbo dienomis spūstys, savaitgaliais – lenktynės. Bent jau taip sako Vilniaus meras, argumentuodamas, kodėl sostinėje pradės veikti vidutinio greičio matuokliai. Tačiau gyventojai bijo, kad miestas dar labiau užsikiš. Kur Vilniuje bus įr...
-
ADAC rezultatai – su staigmenomis: patikimiausių automobilių dešimtukas5
Vokietijos automobilių klubo ADAC (vok. Allgemeiner Deutscher Automobil-Club) ekspertai, sudarantys mažiausiai ir daugiausiai problemų keliančių automobilių reitingus, pateikė naujausius rezultatus. ...
-
Garsiausių automobilių šešėlyje – net Holivudo žvaigždės: nuo Žaibo Makvyno iki Transformerių2
Betmobilis, Žaibas Makvynas ar Pono Byno mašina – tikrai ne gamykliniai modelių pavadinimai. Veikiau – tikros kino pramonės garsenybės, kartais suvaidinančios svarbesnius vaidmenis už ryškiausias Holivudo žvaigždes. Kokie auto...
-
Prie vairo su vėjeliu – ne vien užmiestyje: kaip suprantame leistiną greitį3
Apie du trečdalius šalies vairuotojų linkę viršyti greitį, o didžioji dalis taip besielgiančių jaučiasi puikiai valdantys situaciją. Be to, daug svarbesnė gresianti piniginė bauda nei galima avarija ir tragiški padariniai. ...