- diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Prieš 70 metų pirmą kartą pasaulį išvydo garsiausi pasaulyje motoroleriai "Vespa".
Motorolerį sukūrė aeronautikos inžinierius Corradino D‘Ascanio. Užduotis kuriant šį motorolerį buvo viena – sukurti tokią transporto priemonę, kuri būtų paprasto dizaino, o su ja būtų lengva važinėti karo sugriautomis Italijos miestų gatvėmis. C.D‘Ascanio pats nebuvo didelis dviračių transporto priemonių gerbėjas, tačiau nusprendė sukurti tokį motorolerį, kuriuo drąsiai galėtų važinėti ir moterys su sijonais.
Inžinieriaus patirtis aeronautikos srityje lėmė, kad vamzdinis motociklo rėmas buvo pakeistas skardiniu, o variklis buvo uždengtas ir įrengtas dešinėje pusėje. Dėl tokios konstrukcijos "Vespos" vairuotojo kojoms atsirado daugiau vietos, o svarbiausia – nereikėjo baimintis, kad kelnes ar sijonus įsuks mechanizmai.
Dėl kitokios sėdėsenos nei ant įprasto motociklo vairuotojas sėdėdavo neapžergęs sėdynės, o patogiai ištiesęs nugarą, todėl "Piaggio Vespa" itin patiko moterims. Paprasta buvo ir variklio konstrukcija. Vieno cilindro horizontalus agregatas neturėjo jokios grandinės ar kardaninio veleno, todėl buvo sutaupyta svorio ir reikėjo mažiau priežiūros.
Žmonės kalba, kad "Vespos" pavadinimas šiam motoroleriui buvo suteiktas visiškai atsitiktinai. Pirmą kartą šį motorolerį pamatęs įmonės savininkas Enrico Piaggio sušuko: "Sembra una vespa!"( "Atrodo kaip vapsva!") Motoroleris vabzdį priminė ne tik savo išvaizda, tačiau ir skleidžiamu garsu.
Pirmaisiais prekybos metais parduota apie 2,5 tūkst. "Vespų". Buvo prekiaujama dviem "Vespos" versijomis – pigesne ir prabangesne, tačiau abu modeliai skyrėsi labai nedaug. Prabangesniame modelyje buvo kilometrų skaitiklis, šoninė atrama ir didesnė spalvų gama su baltašonėmis padangomis.
Pirmosios "Piaggio Vespa" techninė charakteristika:
Variklis: 1 cilindro, dviejų taktų, 98 kub. cm. Didžiausia galia 3,2 AG, esant 4 500 aps./min.
Pavarų dėžė: trijų santykių blokas, valdomas sukamąja rankenėle kairėje vairo pusėje.
Sankaba: diskinė-tepalinė.
Kėbulas: iš štampuotos ir virintos plieno skardos.
Pakaba: priekinė – vieno kronšteino su švytuokline svirtele, galinė – švytuojantis varomasis agregatas su gumos intarpais.
Matmenys: ilgis 1 655 mm, plotis 450 mm, vairo plotis 700 mm, aukštis 860 mm, atstumas tarp ašių 1 170, balno aukštis 700 mm. Tuščio motorolerio svoris 60 kg.
Didžiausias greitis – 60 km/val.
Sąnaudos: 1 l / 50 km (skelbiama gamintojo, realiai sunaudojama – 1 l / 35 km).
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Ekspertas – apie vairavimą neįprastomis oro salygomis: pradeda bijoti, ko nereikia bijoti3
Oro sąlygas, kurios nustebino šalies gyventojus pirmadienį, keiksnoja ne tik daržininkai ir sodininkai, bet ir vairuotojai. Vairuoti tokiomis sąlygomis ir dar su vasarinėmis padangomis gali būti tikras iššūkis, LNK reportaže pasako...
-
Klaipėdoje duris atvers unikalus senovinių automobilių muziejus21
Senojo dujų fabriko pastatuose vietą atrado unikali, daugiau nei prieš 100 metų pagamintų automobilių kolekcija. Dešimtmetį puoselėtas sumanymas „Senovinių automobilių namai-Memel Automuseum“ jau baigiamas įgyvendinti, ir mu...
-
„AutoTyrimai“: naudotų automobilių rinka per metus augo 1,2 proc.1
Lietuvoje sausį-kovą pirmą kartą įregistruota 36,9 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 1,2 proc. daugiau nei tuo pat laiku pernai, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis, skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
„VW Golf“ jubiliejaus proga – kelionė istoriniu automobiliu1
Laikui nepavaldus dizainas, patikimumas, praktiškumas ir laikmetį lenkiančios inovacijos – taip galima apibūdinti bet kurį „Volkswagen Golf“. Tai dar kartą patvirtino ir žurnalistas Vitoldas Milius, šio modelio 50-mečio p...
-
Sukčiavimo virusas gajus, požiūriai į tai – skirtingi7
Dėl didelių ridos klastojimo mastų Lietuvoje nukenčia ne tik naudotų automobilių pirkėjai, bet ir valstybės biudžetas. ...
-
Semsimės patirties iš ES lyderių švedų3
Lietuva toliau konsultuosis ir semsis patirties saugaus eismo srityje iš Švedijos – saugaus eismo lyderės Europoje. ...
-
Pavojus sugrįžo – ar keliuose sugyvensime draugiškai?16
Pastarosios dienos nėra palankiausios dviratėms eismo dalyvėms, bet į gatves jau sugrįžo tūkstančiai motociklininkų, dviratininkų ir paspirtukininkų. Sezono pradžioje ir automobilių vairuotojams reiktų pasikartoti Kelių eismo taisykles (KET), su...
-
Seimas spręs, ar švelninti atsakomybę taršių automobilių savininkams4
Seimas pradeda svarstymus, ar aplinkosaugininkams nustačius viršytą automobilių išmetamųjų dujų normą vietoj baudos pirmą kartą leisti skirti įspėjimą bei ilginti tokio automobilio techninės apžiūros galiojimą. ...
-
Siūlys švelninti bausmes vairuotojams už padidintą automobilių išmetamų teršalų kiekį17
Suteikus teisę aplinkosaugininkams stabdyti ir tikrinti automobilių išmetamų į aplinką teršalų kiekį, Seime atsirado dvi iniciatyvos, kuriomis siūloma švelninti baudas už tokius pažeidimus, pradedant nuo įspėjimo. ...
-
Sostinės gatvėse testuojamas naujos kartos elektrinis autobusas3
UAB „Vilniaus viešasis transportas“ bandymams perduotas „Fencer F1 Integral EV“ žemagrindis elektrinis autobusas. Naujas elektrinis autobusas gatvėmis važinėja balandžio 11–24 dienomis, 10-uoju maršrutu. ...