- Jadvyga Bieliavska, ELTA
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Seimo narys Gintaras Vaičekauskas mano, kad motociklų vairuotojai nepagrįstai yra priskirti pavojingiausiems vairuotojams ir jiems taikoma pati griežčiausia atsakomybė, todėl jis siūlo Administracinių nusižengimų kodekse panaikinti motociklų vairuotojus nepagrįstai diskriminuojančias nuostatas.
Kodekso pataisas įregistravęs parlamentaras siūlo motociklininkams taikyti tokią pačią atsakomybę už tokio paties pavojingumo pažeidimus kaip ir kitiems vairuotojams, vairuojantiems įprastas transporto priemones.
„Motociklų vairuotojai nepagrįstai yra priskirti pavojingiausiems vairuotojams ir jiems taikoma pati griežčiausia atsakomybė: pvz., gyvenamojoje zonoje, kur leidžiamas maksimalus greitis 20 km/h, motociklininkui, vairavusiam motociklą, kurio darbinis tūris yra 51 cm3, ir važiavusiam 51 km/h greičiu privalomai gali būti paskirtas teisės vairuoti transporto priemones atėmimas šešiems mėnesiams, kai tuo tarpu vairuotojui, kuris kartu veždamas dar 7 keleivius ir mieste važiuodamas kad ir 150 km/h greičiu gali būti nubaustas teisės vairuoti transporto priemones atėmimu tam pačiam šešių mėnesių laikotarpiui. Automobilio vairuotojas viršijęs leistiną greitį 30 km/h gali ir toliau vairuoti visas transporto priemones, tačiau, jei tai padaro motociklo vairuotojas, jis negali vairuoti jokių transporto priemonių, t. y. jam uždraudžiama vairuoti ir automobilį, su kuriuo nerizikuodamas prarasti teisės vairuoti galėtų viršyti greitį net iki 50 km/h.“, - sako projektą parengęs Seimo Liberalų sąjūdžio frakcijos narys G. Vaičekauskas.
Pasak jo, akivaizdu, kad tai neproporcinga motociklų vairuotojų atžvilgiu, kad sankcijos nėra subalansuotos pagal pažeidimo pavojingumą ir galinčios kilti žalos dydį.
„Administracinių nusižengimų kodekse nustatyta, kad administracinė nuobauda ir administracinio poveikio priemonė skiriamos vadovaujantis teisės viršenybės, teisingumo, operatyvumo, protingumo ir proporcingumo principais, tačiau paminėtuoju atveju protingumo ir proporcingumo principų neįmanoma taikyti dėl logiškai tarpusavyje nesuderintų įstatymo nuostatų“, - sako projektą parengęs Seimo narys G. Vaičekauskas.
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, įvertinęs projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, mano, kad dėl jo reikėtų paprašyti Vyriausybės išvados.
„Atsižvelgiant į tai, kad pagal Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo 7 straipsnį valstybinę eismo saugumo užtikrinimo politiką formuoja, Valstybinę eismo saugumo programą ir šios programos įgyvendinimo priemonių planą tvirtina Vyriausybė, siūlytume dėl šio projekto prašyti Vyriausybės išvados“, - sakoma išvadoje, kurią pasirašė Teisės departamento direktorius Andrius Kabišaitis.
Šiuo metu Administracinių nusižengimų kodekse numatyta, kad motociklų vairuotojams privalomai skiriamas teisės vairuoti transporto priemones atėmimas nuo trijų iki šešių mėnesių, jei greitis viršytas daugiau kaip 30 km/h, tačiau ne daugiau kaip 40 km/h; nuo šešių mėnesių iki vienų metų – jei greitis viršytas daugiau kaip 40 km/h, bet ne daugiau kaip 50 km/h; nuo vienų metų iki vienų metų ir šešių mėnesių – kai greitis viršytas daugiau kaip 50 km/h.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Ekspertas – apie vairavimą neįprastomis oro salygomis: pradeda bijoti, ko nereikia bijoti3
Oro sąlygas, kurios nustebino šalies gyventojus pirmadienį, keiksnoja ne tik daržininkai ir sodininkai, bet ir vairuotojai. Vairuoti tokiomis sąlygomis ir dar su vasarinėmis padangomis gali būti tikras iššūkis, LNK reportaže pasako...
-
Klaipėdoje duris atvers unikalus senovinių automobilių muziejus21
Senojo dujų fabriko pastatuose vietą atrado unikali, daugiau nei prieš 100 metų pagamintų automobilių kolekcija. Dešimtmetį puoselėtas sumanymas „Senovinių automobilių namai-Memel Automuseum“ jau baigiamas įgyvendinti, ir mu...
-
„AutoTyrimai“: naudotų automobilių rinka per metus augo 1,2 proc.1
Lietuvoje sausį-kovą pirmą kartą įregistruota 36,9 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 1,2 proc. daugiau nei tuo pat laiku pernai, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis, skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
„VW Golf“ jubiliejaus proga – kelionė istoriniu automobiliu1
Laikui nepavaldus dizainas, patikimumas, praktiškumas ir laikmetį lenkiančios inovacijos – taip galima apibūdinti bet kurį „Volkswagen Golf“. Tai dar kartą patvirtino ir žurnalistas Vitoldas Milius, šio modelio 50-mečio p...
-
Sukčiavimo virusas gajus, požiūriai į tai – skirtingi7
Dėl didelių ridos klastojimo mastų Lietuvoje nukenčia ne tik naudotų automobilių pirkėjai, bet ir valstybės biudžetas. ...
-
Semsimės patirties iš ES lyderių švedų3
Lietuva toliau konsultuosis ir semsis patirties saugaus eismo srityje iš Švedijos – saugaus eismo lyderės Europoje. ...
-
Pavojus sugrįžo – ar keliuose sugyvensime draugiškai?16
Pastarosios dienos nėra palankiausios dviratėms eismo dalyvėms, bet į gatves jau sugrįžo tūkstančiai motociklininkų, dviratininkų ir paspirtukininkų. Sezono pradžioje ir automobilių vairuotojams reiktų pasikartoti Kelių eismo taisykles (KET), su...
-
Seimas spręs, ar švelninti atsakomybę taršių automobilių savininkams4
Seimas pradeda svarstymus, ar aplinkosaugininkams nustačius viršytą automobilių išmetamųjų dujų normą vietoj baudos pirmą kartą leisti skirti įspėjimą bei ilginti tokio automobilio techninės apžiūros galiojimą. ...
-
Siūlys švelninti bausmes vairuotojams už padidintą automobilių išmetamų teršalų kiekį17
Suteikus teisę aplinkosaugininkams stabdyti ir tikrinti automobilių išmetamų į aplinką teršalų kiekį, Seime atsirado dvi iniciatyvos, kuriomis siūloma švelninti baudas už tokius pažeidimus, pradedant nuo įspėjimo. ...
-
Sostinės gatvėse testuojamas naujos kartos elektrinis autobusas3
UAB „Vilniaus viešasis transportas“ bandymams perduotas „Fencer F1 Integral EV“ žemagrindis elektrinis autobusas. Naujas elektrinis autobusas gatvėmis važinėja balandžio 11–24 dienomis, 10-uoju maršrutu. ...