- diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
„Lietuvos metų automobilio 2021“ rinkimuose vidutinio dydžio visureigių kategorijoje, kaip visuomet, ankšta. „Jeep Compass“ galimybėmis bekelėje neabejoja niekas, kaip ir „Cupra Formentor“ dinaminėmis savybėmis, o praktiškumo ir universalumo kategorijose rinkimų komisijos nariai išskiria „Ford Kuga“ – patraukli kaina ir didžiausia segmente bagažinė daro jį itin racionaliu pasirinkimu.
„Kuga“ sulaukė išskirtinio įvertinimo rinkimuose – komisijos nariai ir konsultantai šį modelį išrinko tarp pretendentų gauti net tris apdovanojimus: „Metų visureigio“, „Šeimos automobilio“ ir „Už dizainą“. Pirmose dviejose kategorijose iš trisdešimties „Lietuvos metų automobilio 2021“ dalyvių tarp finalininkų pateko po tris modelius, o geriausio dizaino – keturi.
Nustebino degalų sąnaudos
Geriausio naujo automobilio rinkimų komisijos narys, socialinių tinklų turinio kūrėjas Dainius Leonavičius atkreipė dėmesį, kad „Ford Kuga“ yra vienas iš vos dviejų automobilių tarp visų 30 dalyvių, kuriuos gamintojai pateikė su dyzeliniu varikliu.
Ilgametį žurnalistą labai nustebino nedidelės šio miesto visureigio degalų sąnaudos. Su greičio palaikymo sistema 90 km/val. užmiesčio tempu kelionės atkarpą jis įveikė vidutiniškai sunaudodamas vos 3,7 l/100 km. Pavėjui sąnaudos buvo netgi mažesnės, šis rodiklis buvo gautas po eksperimento, kai tą patį ruožą įveikė ir važiuodamas priešinga kryptimi.
„Taip jau išėjo, kad buvau iš naujo nustatęs degalų sąnaudų parodymus. Įveikus nedidelį atstumą kompiuteris rodė 2,7 l/100 km. Tuomet sustojau ir pagalvojau, kad reikia pavažiuoti tuo pačiu keliu atgal“, – pasakojo pašnekovas.
Bendras sąnaudų rodiklis, anot D. Leonavičiaus, buvo pasiektas pervažiuojant ir 50 km/val. greičiu per miestelį, ir netgi kelias minutes prastovėjus sankryžoje laukiant eilės pasukti iš šalutinio kelio. Todėl eksperimento sąlygos buvo artimos kasdieniam vairavimui neviršijant leistino greičio.
Bandydamas didesnio pravažumo modelius žurnalistas įprastai būna nusiteikęs, kad jų degalų sąnaudos bus gerokai didesnės nei tokio pat dydžio hečbekų ar universalų, todėl „Ford Kuga“ ekonomiškumas tapo dvigubu siurprizu.
Komfortas ir praktiškumas
D. Leonavičius pastebėjo, kad nuo konkurentų „Ford Kuga“ skiriasi galinių sėdynių transformavimo galimybėmis. Jos slankioja pirmyn ir atgal, o galimybė padidinti bagažinės tūrį ir tuo pat metu vežti penkis keleivius suteikia daugiau praktiškumo.
„Dar vienas išskirtinumas – viena iš didžiausių bagažinių tarp visų rinkimams pristatytų naujų modelių. Jos tūris siekia net 645 l ir tai kartu su ekonomišku dyzeliniu varikliu liudija, kad jis puikiai tiks tolimoms šeimų kelionėms“, – dėstė pašnekovas.
Jam taip pat patiko visureigio pakaba, kuri mažina kėbulo svyravimus. Anot pašnekovo, pagyrimo verta ir šio modelio garso izoliacija. Nors važiuojant per greičio kalnelį ar žvyrkeliu galima girdėti, kaip dirba važiuoklė, tačiau net ir tuomet triukšmas – minimalus, kone prilygstantis „premium“ segmento modeliams.
„Važiuodami automagistrale mes su keleiviais net susižvalgėme: kalbant visiškai nereikėjo kelti balso ar klausant pasigarsinti radiją. Ir variklio skyriaus garso izoliacija gera“, – komentavo D. Leonavičius.
„Ford Kuga“ bazinė kaina kainoraštyje nėra mažiausia, tačiau, kaip pažymėjo žurnalistas, šio modelio standartinė komplektacija yra ganėtinai turtinga: aprūpinta avarinio stabdymo sistema, dienos šviesų LED žibintais, berakčiu durų atidarymu ir užvedimu, 12,3 colio skaitmeniniu prietaisų skydeliu ir netgi beleidžiu išmaniojo telefono įkrovimu.
D. Leonavičius priminė, kad šiam modeliui taip pat siūloma naujos kartos „Ford“ automatinio parkavimo sistema, kuri viską atlieka savarankiškai – ne tik sukinėja vairą, bet greitėja ar stabdo, taip pat ir perjungia pavaras.
Nauja mada – paprastumas
Konkurso „Lietuvos metų automobilis 2021“ komisijos nariui, „Auto Bild Lietuva“ redaktoriui Vitoldui Miliui patiko pastebimai pasikeitęs Ford Kuga“ išorės dizainas. Anot jo, jis varžosi su „Lietuvos metų automobilio 2017“ rinkimuose triumfavusiu „SEAT Ateca“ ar „Volkswagen Tiguan“.
V. Milius užsiminė, kad „Kuga“ – tai automobilis, kuris nepriverčia aikčioti netikėtais sprendimais. Šiuose rinkimuose yra labai neįprastų automobilių kaip „Porsche Taycan“ ar „Honda e“, o „Ford Kuga“ atitinka įprastą ir visiems suprantamą formatą. Jis pridūrė, kad tai itin jaučiama atidarius duris ir sėdus į vidų, kuriame vyrauja klasikinis stilius be didelių žvilgančių ekranų ar neįprastų, sunkiai perprantamų prietaisų. Viskas atrodo paprasta ir suprantama iš pirmo karto.
„Kuga“ yra toks įprastas automobilis, kad tai naujame elektromobilių ir įmantrių interjero sprendimų amžiuje netgi tapo šio modelio išskirtinumu“, – juokavo V. Milius.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Planuojate pirkti naudotą automobilį iš užsienio? Atskleidė, kuriose šalyse klastoja ridą10
Dabar pats tinkamiausias metas atsinaujinti ne tik savo drabužius, bet ir transporto priemonę. Ne visi turi galimybę nuvykti į saloną ir nusipirkti patį naujausią automobilį, tuomet tenka rinktis jau važinėtą. Iš kur geriausia rinktis važin...
-
Vasarą – su žieminėmis padangomis: kur čia slypi pavojai?2
Automobilių servisai jau rikiuoja eiles vairuotojų, besiruošiančių keisti automobilių padangas. Meistrai sako, kad pavasarinis keitimas mažiau aktyvus, nei lapkričio mėnesį. Yra vairuotojų, kurie ir vasarą važinėja su žieminėmis padangomi...
-
Seimas svarstys iniciatyvą įpareigoti visus paspirtukų vairuotojus dėvėti šalmus2
Parlamentarai imasi svarstyti iniciatyvą, kuria būtų nustatyta visiems paspirtukų vairuotojams dėvėti šalmus, nepaisant jų amžiaus. ...
-
Pasipiktino dėl automobilių taršos patikrinimų: ar nepermokėjo už aparatus?25
Aplinkosaugininkų planuojami automobilių taršos patikrinimai šiurpą kelia ne vienam vairuotojui. Socialiniuose tinkluose dėl to kilo pasipiktinimo bangos. Kokią teisę aplinkosaugininkai turi tikrinti taršą? O jie turi įstatym...
-
Aplinkosaugininkai pradeda tikrinti automobilių taršą: vairuotojai kai kurių bėdų gali net neįtarti57
Aplinkosaugininkai parodomojoje akcijoje pademonstravo, kaip stabdys automobilius ir tikrins jų taršą. Oficialiai tikrinti automobilius aplinkosaugininkai pradės pavasario viduryje. Kaip viskas vyks ir ką apie tai mano gyventojai, pasakota LNK repor...
-
Perspėja: minti dviratį paskui autobusą – labai pavojinga9
Norėdami išvengti vėjo pasipriešinimo, dviratininkai kartais važiuoja iš paskos didesnių gabaritų transporto priemonėms ar autobusams, tačiau net nenutuokia, kaip arti nelaimės jie atsiduria. Tokie veiksmai kelia pavojų ne tik dvi...
-
Už variklio plovimą – bauda28
Prieš parduodant automobilį pardavėjai neretai stengiasi iššvarinti ne tik mašinos išorę bei vidų, bet ir nuplauti variklį. Tačiau tai daryti autoplovyklose draudžiama, apie tai reikėtų pranešti plovyklos oper...
-
Automobilių vairuotojai turėtų suklusti: techninę apžiūrą gali naikinti iškart4
Aplinkos apsaugos departamento pareigūnai pademonstravo, kaip atrodys vairuotojų stabdymas ir jų turto – automobilių, tikrinimas dėl taršos. Nuo sausio tikrinti taršius automobilius aplinkosaugininkai gali tiesiog kelyje. Jie turi teis...
-
Pervežimai 2023-iaisiais: daugiau keleivių ir krovinių
Lietuvos transporto ir logistikos sektorius 2023 m. išlaikė stabilų augimą ir generavo 18,8 mlrd. eurų pajamų. Pernai 7 proc. išaugo keleivių vežimas visų rūšių transportu. ...
-
Dėl taršos panaikinus automobilio techninę apžiūrą, ji dar galios dvi paras14
Aplinkosaugininkams be kitų institucijų pareigūnams panaikinus automobilio techninę apžiūrą dėl viršytos išmetamųjų dujų normos, ji nuo šiol galios dar dvi paras. ...