- „Kauno dienos“, velocita.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Istoriškai itin stiprias pozicijas Europos naujų automobilių rinkoje turėję Vokietijos gamintojai patiria vis daugiau iššūkių. Tradicinis lyderis vis dar nepajudinamas, tačiau jam įkandin žengiantys konkurentai iš kitų žemynų vis aukščiau kelia galvas Senajame kontinente.
Korėjiečių proveržis
2022 m. daugiausia automobilių – 1 197 455 – Europoje pardavė „Volkswagen“, tačiau jo rezultatai, Europos automobilių gamintojų asociacijos (ACEA) duomenimis, pernai suprastėjo 6,9 proc. Palyginkime: visa rinka pernai traukėsi 4,1 proc.
Antrą vietą Europoje užėmė 7,6 proc. pardavimo apimtį užauginusi didžiausia Japonijos gamintoja „Toyota“ (per 766 tūkst. vnt.), o trečioje ir ketvirtoje pozicijose rikiavosi „Premium“ segmento lyderiai iš Vokietijos – BMW (per 646 tūkst.) ir „Mercedes-Benz“ (per 634 tūkst.), tačiau pastarųjų apimtis krito atitinkamai 5,4 ir 1,5 proc.
„Toyota“ ne vienintelė pagerino pozicijas mūsų žemyne. Stabilų augimo tempą demonstravo ir į geriausių aštuntuką įsiveržusi Pietų Korėjos „Kia“. Ši gamintoja padidino savo pardavimo apsukas 7,9 proc. (iki daugiau nei 542 tūkst. automobilių) ir atsiriekė rekordinę 4,8 proc. rinkos pyrago dalį.
Korėjiečiai aplenkė tokius prekių ženklus kaip „Škoda“, „Opel“, „Ford“ ar „Nissan“.
Jeigu prieš penkiolika metų kažkas būtų pasakęs, kad „Kia Sportage“ salonas atrodys kaip „Mercedes-Benz“, būčiau atšovęs, kad tikrai taip nebus. Tačiau taip yra.
Sėkmė Pietų Korėjos gamintoją lydėjo ir Baltijos šalyse. 6 proc. rinkos dalies turinti įmonė užėmė penktą vietą. Aukščiau ji praleido tik tradicinius lyderius: „Toyota“ ir „Volkswagen“, „Škoda“ su „Renault“. Lietuvoje 5 proc. rinkos dalies užimanti „Kia“ taip pat rikiavosi penktoje vietoje.
Padėjo patys europiečiai
„Kia“ nė neslepia: tvirčiausią pamatą proveržiui Europoje padėjo patys europiečiai.
Vystymo bazė Frankfurte (Vokietija), gamykla Žilinoje (Slovakija), naujam startui dar 2006 m. prisiviliotas vienas talentingiausių dizainerių, buvęs „Audi“ specialistas Peteris Schreyeris ir jo su komanda įdirbis leido korėjiečiams pagaliau sukurti tai, ko nuolat geidžia Senojo žemyno vairuotojai: automobilį, kurio medžiagų ir surinkimo kokybė, dizaino sprendimai, komforto ir saugumo technologijų paketai niekuo nenusileidžia vokiškų bendrovių modeliams.
„Jeigu prieš penkiolika metų kažkas būtų pasakęs, kad „Kia Sportage“ salonas atrodys kaip „Mercedes-Benz“, būčiau atšovęs, kad tikrai taip nebus. Tačiau taip yra. Matyti, kad jie tikrai sueuropėjo, kad investuota daug pinigų į vizualinį identitetą, kad kuriami automobiliai, kurių žmonės norėtų“, – korėjiečių progresą vertina automobilių istorijos patikros bendrovės „carVertical“ komunikacijos vadovas Matas Buzelis.
Be to, „Kia“ žengė ir papildomų žingsnių – ėmėsi siūlyti gausesnių žemesnių įrangos lygių paketų (pavyzdžiui, šildomą vairą ir sėdynes net mažiausiuose modeliuose) už pranašesnę nei konkurentų kainą.
Tad kai kurių lygiaverčiai sukomplektuotų „Volkswagen“ ir „Kia“ gaminių kaina ėmė skirtis tūkstančiais eurų, o korėjietiško modelio pirkėjai galėjo gauti daugiau įrangos jau baziniu lygiu.
Dar aukščiau reikalavimų kartelę Europos rinkoje pakėlė „Kia“ pasitikėjimas savo automobilių kokybe. Gamintoja visiems naujiems modeliams suteikė septynerių metų standartinę garantiją.
Segmentų susiliejimas
M. Buzelio žodžiais, pardavimo statistikos dinamika gana neblogai atspindi ryškiausius pokyčius įgyvendinusių įmonių veiklą tiek kalbant apie technologinį vystymąsi, tiek vertinant išorinius transporto priemonių pokyčius.
Pašnekovas, be korėjiečių, linkęs išskirti ir „Stellantis“ grupei priklausančius gamintojus.
„Gal labai drąsiai pasakysiu, bet kai kurie ekonominiai prekių ženklai pagal savo kryptį, dizainą, bendrą vaizdą jau po truputį eina į „Premium“ segmentą, o kai kurie „Premium“ atstovai – atvirkščiai, regresuoja“, – atkreipė dėmesį M. Buzelis.
Vertindamas pastaruoju metu labiausiai pažengusius gamintojus, automobilių žurnalistas ir fotografas Justas Lengvinas taip pat teigė negalįs nepaminėti korėjiečių ir prancūzų „Citroën“, kurio modelis „C5 X“ tapo ir Lietuvos metų automobiliu.
Gal labai drąsiai pasakysiu, bet kai kurie ekonominiai prekių ženklai pagal savo kryptį, dizainą, bendrą vaizdą jau po truputį eina į „Premium“ segmentą.
„Kalbėdamas apie kainos ir kokybės santykį, tiesiog negaliu nepaminėti „Kia“ ir „Hyundai“. Ši tendencija jau vyrauja daugiau nei trejus ar ketverius metus, tačiau naujausias elektromobilių platformas pristatę prekių ženklai ne tik palypėjo keliais laipteliais aukščiau, palyginti su tuo, kur buvo prieš dešimtmetį, bet ir gali puikuotis vokiškiems konkurentams nenusileidžiančia kokybe“, – vertino pašnekovas.
Naujosios kartos P. Korėjos gamintojų elektromobilius europiečiai įvertino jau pernai – beveik trečdalis (30,9 proc.) 2022 m. Senajame žemyne parduotų „Kia“ modelių buvo varomi tik elektros energija.
Progresyvi koncepcija
J. Lengvino vertinimu, „Kia“ gamintojai dėl savo sėkmės gali dėkoti pirmiausia įgyvendintai bendrovės koncepcijai ir darbuotojams.
„Nuosekliai gerėjanti kokybė, santūri ir gana aiški dizaino kalba, gausios komplektacijos modeliai ilgainiui atveda vis daugiau pirkėjų bet kuriam gamintojui. Automobilis yra didelis pirkinys, tad tie, kurie nepasižymi fanatiška meile vienam ar kitam prekių ženklui, prieš pirkdami domisi ne tik gamintojo puslapiuose ar salonuose pateikiama informacija, bet ir žmonių atsiliepimais, o šie, matyt, iškalbingi. Kitas svarbus veiksnys, kad apskritai automobiliai smarkiai brangsta, tad į adekvačiai savo produktus įvertinančius gamintojus atsisuka ir pirkėjai, anksčiau pratę prie kiek brangesnių europietiškų automobilių“, – reziumavo pašnekovas.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Chuliganai su vandens motociklais Nemune: aptaškyti praeiviai ir institucijų dėmesys (vaizdo įrašas)23
Praeiviai užfiksavo, kaip Nemune, netoli „Žalgirio“ arenos bei Vytauto Didžiojo tilto keli vandens motociklai specialiai manevruoja arti pakrante einančių žmonių. Kauniečiai įsitikinę, kad taip elgiasi nesubrendę chuliganai. ...
-
Rinkimuose – penkių gamintojų sunkiasvoriai
Antrą kartą Lietuvoje organizuojamame „DKV LIVE Metų sunkvežimio“ konkurse dėl geriausiojo vardo varžysis septyni visiškai nauji sunkiasvoriai, tarp jų yra visiškai elektrinių. ...
-
Budrumo abėcėlė: kur ir kurią dieną1
„Lietuvos draudimo“ ekspertų duomenimis, šalyje avaringiausias dviejų juostų automagistralių ir greitkelių ruožas – tarp Vilniaus ir Kauno. ...
-
Automobilio nuomos burtai: nepasitikrinai – mokėk papildomai1
Automobilius besinuomojantys vairuotojai skundžiasi susidūrę su galimai paslėptais mokesčiais, kuriuos taiko bendrovė „CityBee“. Klientus piktina, kad ši žinoma Lietuvos įmonė priskaičiuoja sumą už savo pačios sugalvotas mokamas...
-
Moksleiviai varžėsi saugaus eismo konkurse1
Kovo 18 dieną Marijampolės rajono Sasnavos pagrindinėje mokykloje vyko tradicinis jaunųjų dviratininkų saugaus eismo konkursas „Autokontaktas 2023“. Jame be Sasnavos moksleivių varžėsi dvi komandos iš Latvijos. ...
-
To dar nėra buvę: vairavimo egzaminą iš pirmo karto išlaiko vos penktadalis bandančiųjų63
Žmonės skundžiasi, jog išlaikyti vairavimo egzaminą tampa vis sunkiau. Tenka bandyti po kelis, o kartais ir po keliasdešimt kartų. „Regitra“ neslepia – šiuo metu tik maždaug penktadalis laikančiųjų vairavimo egza...
-
Autobusas – keleiviams ir jų automobiliams5
Prancūzijos startuolis „Symone“ planuoja jau kitąmet pademonstruoti dviaukštį autobusą, kuriuo keleiviai galėtų gabenti ir savo automobilius ar motociklus. ...
-
Pareigūnai dronais žadina vairuotojus5
Nyderlandų aplinkos ir transporto inspekcijos (ILT) pareigūnai pradėjo naudoti bepiločius orlaivius (dronus), kad patikrintų, kaip vilkikų vairuotojai laikosi 45 valandų pertraukos reikalavimų. ...
-
Naudotų automobilių pirkėjai – vis atsargesni, klastotojai – išmanesni9
Naudotų automobilių rinkoje paplitusi praktika – klastoti ridą. Pirkėjai – vis atsargesni, tačiau transporto priemonių istorijos ataskaitas teikiančios įmonės „CarVertical“ tyrimas rodo: vis dar labai didelė rizika įsigyti &b...
-
Daugiau naujų automobilių pirko ne vien lietuviai2
Naujų automobilių rinkos pulsas: Lietuvoje, Estijoje, Lenkijoje, Vokietijoje – pozityvi vasario mėnesio pardavimo statistika. ...