- diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Vyrus prie vairo matome kur kas dažniau nei moteris, bet pastaraisiais metais tendencijos keičiasi. 2021 m. moterys Lietuvoje sudarė jau daugiau kaip pusę visų naujų vairuotojų. Nors pernai ši dalis kiek pamažėjo, dailiosios lyties atstovės vis tiek sudaro didžiulę eismo dalyvių dalį.
Statistika iškalbinga
Valstybinės įmonės „Regitra“ duomenimis, 2021 m. moterys gavo 56,3 proc. visų naujų vairuotojo pažymėjimų. Pernai, atslūgus pandemijai, jų dalis siekė 80 tūkst. pažymėjimų (arba 43,8 proc.). Nors vyrai neretai šaiposi, kad moterys prie vairo – bėda už kampo, statistika byloja priešingai. Dailiosios lyties atstovės rečiau sukelia avarijų, o jų vairavimo įpročiai yra saugesni nei vyrų.
Prieš keletą metų Didžiojoje Britanijoje atlikti tyrimai parodė, kad moterys vyrus lenkia ne vienu aspektu. Pavyzdžiui, jos pareigingiau laikosi greičio apribojimų, saugaus atstumo nuo kitų transporto priemonių. Taip pat nustatyta, kad jos rečiau vairuodamos naudojasi mobiliuoju telefonu, retai pavojingai manevruodamos įsilieja į eismą arba sukelia sumaištį kelyje. Prie šviesoforų saugiai sustoja 85 proc. moterų ir tik 44 proc. vyrų, tinkamu dažnumu į veidrodėlius žiūri 79 proc. moterų ir tik 46 proc. vyrų.
Kalbant apie avarijas, vairuotojos į jas patenka rečiau, tiesa, statistinė moteris vidutiniškai nuvažiuoja mažiau kilometrų nei vyras.
Tas pats tyrimas atskleidė, kad vyrai geriau nei moterys valdo automobilio vairą, taip pat daugiau dėmesio skiria vadinamajai aklajai zonai. Tiek vyrai, tiek moterys vienodai tinkamai pasirenka saugų automobilio greitį atsižvelgdami į situaciją kelyje.
Kalbant apie avarijas, vairuotojos į jas patenka rečiau, tiesa, statistinė moteris vidutiniškai nuvažiuoja mažiau kilometrų nei vyras. Kitas aspektas, kad avarijoje nukentėjusi transporto priemonė, kurią vairavo moteris, registruojant įvykį draudimo kompanijoje, kartais žymima jos savininko vyro vardu.
Bando ir apgauti
Specialistai pastebi, kad moterims atrodo daug paprasčiau išlaikyti vairavimo egzaminus arba dalyvauti eisme, negu savarankiškai įsigyti automobilį. Žinoma, jei moteris įžengė į prašmatnų saloną ir dairosi naujos transporto priemonės, profesionalūs konsultantai mielai atsakys į visus jos klausimus ir patars, kokį modelį išsirinkti.
Skirtumai: moterys pareigingiau laikosi greičio apribojimų ir saugaus atstumo, o vyrai geriau valdo automobilio vairą. / Evaldo Šemioto nuotr.
Naudotų automobilių pardavėjai neretai pažeria pašaipių replikų arba bando apgauti mažiau techniką išmanančias interesantes. Tiesa, žeminančių juokelių iš vadinamųjų perekupų tenka išgirsti ne tik moterims, bet ir vyrams.
„Turbūt dažnam yra tekę atsidurti tokioje situacijoje, kai, paskambinus pardavėjui ir uždavus kokį klausimą, galima sulaukti pasityčiojimo ir pasijusti kvailio vietoje. Kitą kartą net nesinori skambinti, net jeigu ir pamatai, kad jis siūlo gerą automobilį ar būtent tokį, kokio galbūt ieškai“, – aiškino startuolio Caramba.lt bendraįkūrėjas Kęstutis Petkevičius.
Pasitelkia pagalbą
Jo žodžiais, dėl šios priežasties moterys ieško pagalbos iš šalies. Į apžiūrą pirkėjai, nepriklausomai nuo jų lyties, dažnai kviečiasi pažįstamą meistrą, o kartais tiesiog draugą ar kaimyną. Tiesa, net ir tokia palyda ne visuomet garantuoja, kad pasirinktas automobilis bus techniškai tvarkingas.
„Aš ir esu rinkęs automobilį savo žmonai, uošvienei. Jeigu nusprendėte, kad automobilį padės išsirinkti dėdė ar kaimynas, kuris kažkada garaže remontuodavo „Žigulius“ ar pirmos kartos „Volkswagen Golf“, dar nereiškia, kad jis galės kompetentingai patarti dabar, kai transporto priemonių techniniai parametrai stipriai pasikeitę, viduje sumontuota daug kompiuterizuotos elektronikos, o gamyboje taikomos naujausios technologijos“, – perspėjo K. Petkevičius.
Anot jo, skirtingai nei gyvame bendravime, specializuotose interneto platformose moterys nejaučia suvaržymų rinkantis automobilį, drąsiai klausia ir dėsto savo poreikius.
Pasirinkimo netrūksta
Kitas pašnekovas Gediminas Dijokas pabrėžė, kad šiuolaikinės moterys kur kas labiau pasitiki savo jėgomis ir kompetencija. Derybose jos nejaučia nevisavertiškumo komplekso vien todėl, kad nėra baigusios automechanikų mokyklos ar autoserviso darbuotojo kursų.
„Jos supranta, kad vairavimas gatvėse ir keliuose tai – ne Dakaro ralis, kurį įmanoma įveikti tik žinant kiekvieną savo transporto priemonės varžtelį. Era, kai pakeliui iš sostinės į pajūrį subyrėdavo „Žiguliai“, o vairuotojas turėdavo pats vėl juos susirinkti, jau seniai baigėsi“, – aiškino G. Dijokas.
Šio specialisto drauge su kolegomis sukurta naudotų automobilių pardavimo platforma sujungia skirtingus Europos šalių pardavėjų pasiūlymus, todėl pateikia itin daug pasirinkimų. Tokia platforma pirkėjui gali pasiūlyti kur kas daugiau variantų nei automobilių turgus ar aikštelės.
G. Dijokas pastebi, kad klientės moterys gana tiksliai žino, ko ieško. Vienas pirmiausių pasirinkimo kriterijų būna automobilio markė ar net konkretus modelis. Taip pat moterims gana svarbus automobilio amžius ir spalva.
Jis įsitikinęs, kad miglotos žinios apie automobilius ir per menkas išmanymas neturėtų daryti esminės įtakos sprendimui, ar pirkti konkrečią transporto priemonę. Tiesiog, tą procesą geriau atlikti padedant pažįstamam specialistui arba virtualiosiose platformose, kur kiekvienas pirkėjui patikęs modelis yra kruopščiai patikrinimas.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Neeilinio policijos reido rezultatai: saugos diržų nesegi net autobusų vairuotojai
Pareigūnai stabdė autobusus ir tikrino jų keleivius. Nors reidas buvo nukreiptas į keleivius, bausti dėl diržų nesegėjimo teko ir pačius autobusų vairuotojus. Tokių įkliuvo net keli, praneša LNK. ...
-
Siūlo baudas už privačioje vietoje pastatytą automobilį: tektų pakloti ir kelis šimtus eurų2
Seimo nariai konservatoriai Vilnius Semeška ir Andrius Vyšniauskas siūlo skirti baudas vairuotojams, palikusiems automobilį svetimoje stovėjimo vietoje. ...
-
Karas dėl vietos automobiliui: gyventojų išmonė atima žadą21
Centrinėse miesto gatvėse pastatyti automobilį kartais būna misija „Neįmanoma“, bet čia galioja taisyklė – kas pirmesnis, tas gudresnis. Tačiau daugiabučių kiemų situacija kur kas sudėtingesnė. Gyventojai stengiasi įvairiais b...
-
Šalyje – greičio matuoklių bumas: kelia klausimą, ar jie pastatyti teisingose vietose11
Šalies keliuose viena po kitos dygsta įvairios kameros, fiksuojančios tiek mašinų greitį, tiek numerius. Kelių direkcija sako, kad radarai skirti avaringumui mažinti ir drausmei didinti, praneša LNK. ...
-
Paradoksas: greičio matuoklių daugėja, bet ir žuvusiųjų eisme – net trečdaliu daugiau12
Kurį laiką mažėję žuvusiųjų skaičiai šalies keliuose vėl šoko į viršų. Ypač skaudžių eismo įvykių būta pavasarį. Trečdalis nelaimių įvyksta dėl per didelio greičio, o jį viršija ir išgėrę ir blaiv...
-
„Regitros“ tvarka piktina būsimus vairuotojus: diskriminuoja neišlaikančius egzamino iš pirmo karto?42
Jei „Regitroje“ iš pirmo karto nepasisekė išlaikyti praktinio egzamino, gali tekti jį laikyti pakartotinai ne tada, kai patogu, o tuomet, kai pasiūlo sistema. Būsimi vairuotojai piktinasi, kad, antrą kartą registruojantis laikyt...
-
Laukiniai gyvūnai sėja nuostolius keliuose12
Susidūrus su laukiniais gyvūnais kelyje, padariniai būna skaudūs – stipriai apgadinamos transporto priemonės, žūsta gyvūnai ar net žmonės. Antroje rugsėjo pusėje prasideda laukinių žvėrių poravimosi metas, todėl gyvūnai turi mažiau bai...
-
Tautos mėgstamiausi: visureigiai už 10 tūkst. eurų4
Vieša paslaptis, kad vadinamieji parketiniai visureigiai užkariauja vis didesnę mūsų rinkos dalį. Vieni vairuotojai juos renkasi vietoj vienatūrių, kiti – vietoj universalų. Kokį SUV modelį rinktis, jei planuojate transporto priemonei i&...
-
Specialistai perspėja: jaunas vairuotojas – tiksinti bomba24
Neseniai Lietuvoje nuskambėjo neeilinis eismo įvykis, kai nepatyręs „Volkswagen“ vairuotojas atsitrenkė į namą ir sužalojo jame miegojusius žmones, nes, jo žodžiais, vairuodamas krapštėsi nosį. Ši nelaimė, galėjusi virst...
-
Į kovą su paspirtukininkais pažeidėjais stoja ir pats jų nuomotojas: kas gresia?7
Per du mėnesius įspėjimus dėl netinkamo važinėjimo paspirtukais jau gavo maždaug trys tūkst. šios transporto priemonės mėgėjų ir apie 250 buvo užblokuoti. Nuo šiol visi „Bolt“ naudotojai bus vertinami pagal re...