- „Kauno diena“, carvertical.com inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Skelbimų portaluose pilna automobilių, kurie kadaise buvo naudojami kaip taksi. Pirkėjai tokių transporto priemonių paprastai vengia, tačiau ar visais atvejais abejonės – pagrįstos?
Rizika ir išlaidos
Transporto priemonių istorijos ataskaitas teikiančios įmonės „carVertical“ duomenimis, populiariausios taksi automobilių markės – „Mercedes-Benz“ (28,99 proc.), „Volkswagen“ (14,41 proc.), „Škoda“ (12,32 proc.), „Volvo“ (10,87 proc.), BMW (5,81 proc.).
Populiariausi taksi modeliai – „Mercedes-Benz E-Class“ (17,9 proc.), „Škoda Superb“ (7,7 proc.), „Volkswagen Passat“ (6,1 proc.), 5-os serijos BMW (5 proc.), „Volvo V70“ (4,7 proc.), „Škoda Octavia“ (4,1 proc.), „Mercedes-Benz V-Class“ (3,5 proc.), „Mercedes-Benz C-Class“ (2,8 proc.), „Audi A6“ (2,1 proc.), „Volvo V90“ (2,1 proc.).
Populiariausi taksi automobiliai – „Mercedes-Benz“, „Volkswagen“, „Škoda“.
Kodėl geriau nepirkti buvusio taksi automobilio?
Jis gali būti nuvažiavęs šimtus tūkstančių kilometrų, todėl nemažai svarbių dalių gali būti susidėvėjusios. Net jei automobilis buvo gerai prižiūrimas, didelė rida vis tiek yra reikšmingas rizikos faktorius.
„Ar pirkėjai turėtų vengti taksi automobilių? Spręsti patiems, vis dėlto bet kokio automobilio kaina turėtų atspindėti jo tikrą būklę, kuri priklauso nuo to, kaip automobilis buvo naudojamas. Taksi automobiliai gali pareikalauti nemažai išlaidų, nes dažnai būna itin susidėvėję“, – sakė automobilių rinkos ekspertas ir „carVertical“ komunikacijos vadovas Matas Buzelis.
Tenka dideli krūviai
Daugiausia taksi važinėja mieste, tad smarkiai apkraunamas variklis, stabdžiai, važiuoklė.
Automobilis su panašia rida, kuris daugiausia buvo eksploatuojamas greitkeliuose, bus daug geresnės būklės.
Taksi automobilių interjeras (ypač galinė sėdynė) gali būti smarkiai susidėvėjęs. Dauguma žmonių saugo savo transporto priemones, o taksi keleiviai į vidų lipa snieguotais batais, šlapiomis striukėmis.
Kita vertus, taksi parkus paprastai sudaro patikimos transporto priemonės, pasižyminčios gera reputacija ir galinčios nuvažiuoti daugybę kilometrų.
Odometras ar spalva?
Kaip žinoti, ar automobilis buvo naudojamas kaip taksi? Paprasčiausias būdas – patikrinti jo istoriją. Kitu atveju gali būti sunku gauti šią informaciją, nes nesąžiningi pardavėjai tokius faktus slepia, odometro rodmenų klastojimas – paplitęs reiškinys.
Automobilio spalva taip pat gali daug papasakoti apie jo praeitį – daugybė miestų naudoja vienos spalvos taksi, kad juos būtų lengva atskirti gatvėje.
Kai kurie modeliai, gaminti taksi paslaugoms teikti, net turi specialią kėbulo spalvą.
Perkant naudotą automobilį svarbu atidžiai apžiūrėti jo išorę, nes gali matytis, kur buvo priklijuoti taksi lipdukai. Jie uždengia tam tikrus plotus nuo saulės, tad tos vietos gali būti ryškesnės ir aiškiai matomos, liudijančios, kad transporto priemonė naudota kaip taksi.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Klaipėdoje duris atvers unikalus senovinių automobilių muziejus20
Senojo dujų fabriko pastatuose vietą atrado unikali, daugiau nei prieš 100 metų pagamintų automobilių kolekcija. Dešimtmetį puoselėtas sumanymas „Senovinių automobilių namai-Memel Automuseum“ jau baigiamas įgyvendinti, ir mu...
-
„AutoTyrimai“: naudotų automobilių rinka per metus augo 1,2 proc.1
Lietuvoje sausį-kovą pirmą kartą įregistruota 36,9 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 1,2 proc. daugiau nei tuo pat laiku pernai, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis, skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
„VW Golf“ jubiliejaus proga – kelionė istoriniu automobiliu1
Laikui nepavaldus dizainas, patikimumas, praktiškumas ir laikmetį lenkiančios inovacijos – taip galima apibūdinti bet kurį „Volkswagen Golf“. Tai dar kartą patvirtino ir žurnalistas Vitoldas Milius, šio modelio 50-mečio p...
-
Sukčiavimo virusas gajus, požiūriai į tai – skirtingi7
Dėl didelių ridos klastojimo mastų Lietuvoje nukenčia ne tik naudotų automobilių pirkėjai, bet ir valstybės biudžetas. ...
-
Semsimės patirties iš ES lyderių švedų3
Lietuva toliau konsultuosis ir semsis patirties saugaus eismo srityje iš Švedijos – saugaus eismo lyderės Europoje. ...
-
Pavojus sugrįžo – ar keliuose sugyvensime draugiškai?16
Pastarosios dienos nėra palankiausios dviratėms eismo dalyvėms, bet į gatves jau sugrįžo tūkstančiai motociklininkų, dviratininkų ir paspirtukininkų. Sezono pradžioje ir automobilių vairuotojams reiktų pasikartoti Kelių eismo taisykles (KET), su...
-
Seimas spręs, ar švelninti atsakomybę taršių automobilių savininkams3
Seimas pradeda svarstymus, ar aplinkosaugininkams nustačius viršytą automobilių išmetamųjų dujų normą vietoj baudos pirmą kartą leisti skirti įspėjimą bei ilginti tokio automobilio techninės apžiūros galiojimą. ...
-
Siūlys švelninti bausmes vairuotojams už padidintą automobilių išmetamų teršalų kiekį17
Suteikus teisę aplinkosaugininkams stabdyti ir tikrinti automobilių išmetamų į aplinką teršalų kiekį, Seime atsirado dvi iniciatyvos, kuriomis siūloma švelninti baudas už tokius pažeidimus, pradedant nuo įspėjimo. ...
-
Sostinės gatvėse testuojamas naujos kartos elektrinis autobusas3
UAB „Vilniaus viešasis transportas“ bandymams perduotas „Fencer F1 Integral EV“ žemagrindis elektrinis autobusas. Naujas elektrinis autobusas gatvėmis važinėja balandžio 11–24 dienomis, 10-uoju maršrutu. ...
-
Orams sušilus – daugiau eismo įvykių1
Balandžio mėnesio pradžia vairuotojus įpareigojo keisti žiemines padangas į vasarines. Kas nutiks, jei nepasikeitę padangų pateksite į eismo įvykį, ir apie kitas sezonines vairuotojų problemas „Labas vakaras, Lietuva“ rubrikoje „A...