Quantcast

Lietuvos keleivių vežimo asociacija pasidalijo rūpesčiais, sudėliojo prioritetus

Lietuvos keleivių vežimo asociacijos (LKVA) nariai veiklos rezultatus ir artimiausius darbus aptarė Marijampolėje.

Reforma su kompromisais

LKVA sudaro 23 įmonės – tiek priklausančios savivaldybėms, tiek ir privačios, taip pat keleivių vežėjas traukiniais – įmonė „LTG Link“.

Tarp svarbiausių aktualijų – tolimojo susisiekimo pertvarka.

„Pasirinktas kompromisinis sprendimas: suteiktas aštuoniolikos mėnesių pereinamasis laikotarpis, kai bus galima vežti keleivius tais pačiais maršrutais, nereikės derinti tvarkaraščių su autobusų stotimis, nebus reikalaujama pateikti dvylikos mėnesių garantijos, netaikomas reisų dažnių reikalavimas. Taip pat pailgintas iki penkerių metų reikalavimų autobusų stotims įgyvendinimo laikotarpis“, – priminė LKVA prezidentas Gintaras Nakutis.

Vienas LKVA siekių – kad kelių rinkliava (e-tolling) nebūtų taikoma viešajam transportui.

Seimui priėmus šias pataisas, nutrauktas vežėjų tolimojo susisiekimo maršrutams konkursas.

„Tačiau kol kas neparengti ir keleivių vežėjams nežinomi poįstatyminiai teisės aktai ar jų projektai, todėl dar reikės nemažai laiko ir pastangų į juos įsigilinti“, – pabrėžė G. Nakutis.

LKVA prezidentas pasidžiaugė sėkmingu bendradarbiavimu su Lietuvos savivaldybių asociacija ir asociacija „Linava“ – tik bendromis pastangomis pavyko pasiekti priimtiną rezultatą.

Pastaruoju metu vis aktualesni vairuotojų trūkumo, transporto priemonių pritaikymo žmonėms su individualiais poreikiais klausimai.

Laukia aprašo

Keleivių vežėjai tvirtai žengia žaliojo kurso keliu, tačiau susiduria su įvairiomis problemomis.

G. Nakutis priminė, kad 2022-aisiais buvo pradėtos formuoti paramos priemonės, skirtos viešosioms transporto priemonėms atnaujinti, įsigyjant naujų, varomų alternatyviais degalais.

Suformuoti du priemonių paketai: vienas – skirtas aštuoniolikos savivaldybių (160 mln. eurų), turinčių darnaus judumo planus, kitas – kitoms 42 savivaldybėms (75 mln. eurų, dabar liko 66 mln.).

Tikimasi, kad finansavimo aprašai bus paskelbti artimiausiu metu.

Dėmesys – ir rinkliavai

Šiemet laukiantys darbai – tolimojo susisiekimo pertvarka, vairuotojų trūkumo problemos ir jų sprendimas, transporto priemonių pritaikymo specialiųjų poreikių turintiems keleiviams klausimai.

Itin svarbi sritis – viešojo transporto priemonių atnaujinimas. Ketinama siekti intensyvesnio finansavimo, paramos įsigyjant biometanu varomų transporto priemonių, taip pat – ekologiškais degalais varomų tolimojo susisiekimo autobusų.

Šiemet teks grįžti ir prie kelių rinkliavos (e-tolling) – siekti, kad ji nebūtų taikoma viešojo transporto ir / ar aukščiausius „Euro“ standartus atitinkantiems autobusams.

Keleivių vežėjams dirbti trukdo nepatenkinama kelių būklė ir priežiūra. LKVA nuomone, visi reguliariojo susisiekimo keliai turi būti išasfaltuoti ir tvarkomi ištisus metus.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Keista!

Keista! portretas
Asociacija yra,o kam vezti keleivius kaimuose - nera jau kelis desimtmecius!

o

o portretas
kodel butent marjampole? gal geriau Kaune juk tai musu centras lietuvybes nei klaipeda nei vilnius tuom negal pasigyrt vien lgbt saika cia nesiverzia /krabas/ apkarpe nagus tai gal nelis tik gaila juozapaicio pardave savo grazu balsa saikai lenkai zlotais butu daugiau sumokeje ir ner nei balso nei zmogaus geda????
VISI KOMENTARAI 2

Galerijos

Daugiau straipsnių