- diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Kone kiekvieną savaitgalį kuriame nors Lietuvos mieste vyksta šonaslydžio varžybos.
Automobilių sporto žinovai tikina, kad pagal trasoje sukuriamo reginio efektingumą, generuojamas emocijas ir galimybę viską matyti iš taip arti, kad nesunku pajusti tvoskiantį kovinių mašinų variklių karštį, šonaslydžio varžybos yra bene patraukliausios žiūrovams.
Vis dėlto yra viena sąlyga: technika turi būti sukonstruota preciziškai laikantis saugos reikalavimų ir incidentų atveju nesukelti grėsmės nei aplinkiniams žmonėms, nei pačiam lenktynininkui.
Kaip su šia užduotimi sekasi tvarkytis Lietuvos drifto "Street" ir "SEMI-PRO" lygos čempionato dalyviams, įvertino LASF Techninių reikalavimų komiteto pirmininkas Egidijus Janavičius.
Pastaruosius porą metų itin daug laiko skiriantis bendravimui su sportininkais ir jiems techniką varžyboms ruošti padedantiems mechanikams, technikos guru pasidžiaugė, kad padėtis pastebimai gerėja beveik visose srityse. Šonaslydininkai nusipelno komplimentų už dėmesį detalėms ir adekvačias reakcijas į pastabas bei rekomendacijas.
Profesionalumo mūsiškėje automobilių sporto padangėje tikrai daugėja.
"Šonaslydžio automobiliai, palyginti su standartiniais, modifikuojami gana radikaliai. Pirmiausia dėmesį patraukiančios priekinės pakabos ir vairo mechanizmo pokyčiai, leidžiantys itin dideliu kampu pasukti ratus, tačiau kad ir kaip neįprastai jie atrodytų, didesnių bėdų nekelia. Juo labiau kad šonaslydžio meistrai vis dažniau renkasi ne savadarbes detales, bet pagamintas specializuotose įmonėse. Tarkim, Garliavoje veikianti įmonė IRP sportininkams siūlo iš tiesų labai kokybiškas pakabos ir kitas detales, kurias renkasi ir aukščiausio lygio šonaslydžio čempionatuose startuojančios komandos. Kita Garliavoje įsikūrusi įmonė "Twisted Smoke Performance" gamina variklio "aprengimo" detales – įsiurbimo ir išmetimo kolektorius, aušinimo sistemas, degalų sistemas ir t.t. Apskritai lietuviškų įmonių, kurių pagrindinė varomoji jėga lenktynių komandų užsakymai, sąrašas maloniai ilgas, o profesionalumo mūsiškėje automobilių sporto padangėje tikrai daugėja", – pasakoja E.Janavičius.
LASF Techninių reikalavimų komiteto pirmininkas, pasakodamas apie kovinių šonaslydžio automobilių ypatumus, taip pat atkreipė dėmesį į radikalias permainas po variklio dangčiu.
"Dažniausiai tokių automobilių ratus suka modifikuotos jėgainės, kurių galingumas siekia 600–700 AG. Tai tikrai labai daug, todėl kartais smagračiai, sankabos ar kardaniniai velenai neatlaiko ir detonuoja ne prasčiau nei rankinės granatos. Turint tai galvoje, būtina įrengti tam tikras papildomas apsaugos priemones lenktynininko kabinai, kad gedimo atveju jis nenukentėtų", – teigia E.Janavičius.
Lietuvos drifto "Street" ir "SEMI-PRO" lygos čempionato kovas šiais metais rengiančio klubo "SideToSideDriftTeam" vadovas Darius Jurčiukonis žada, kad beveik kiekvienų varžybų metu stengsis sudaryti sąlygas žiūrovams iš arti pamatyti, kuo vienas nuo kito skiriasi lenktynininkų automobiliai ir kokią įtaką konstrukciniai sprendimai turi sportininkų rezultatams.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
„AutoTyrimai“: naudotų automobilių rinka per metus augo 1,2 proc.1
Lietuvoje sausį-kovą pirmą kartą įregistruota 36,9 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 1,2 proc. daugiau nei tuo pat laiku pernai, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis, skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
Seimas spręs, ar švelninti atsakomybę taršių automobilių savininkams2
Seimas pradeda svarstymus, ar aplinkosaugininkams nustačius viršytą automobilių išmetamųjų dujų normą vietoj baudos pirmą kartą leisti skirti įspėjimą bei ilginti tokio automobilio techninės apžiūros galiojimą. ...
-
Siūlys švelninti bausmes vairuotojams už padidintą automobilių išmetamų teršalų kiekį17
Suteikus teisę aplinkosaugininkams stabdyti ir tikrinti automobilių išmetamų į aplinką teršalų kiekį, Seime atsirado dvi iniciatyvos, kuriomis siūloma švelninti baudas už tokius pažeidimus, pradedant nuo įspėjimo. ...
-
Sostinės gatvėse testuojamas naujos kartos elektrinis autobusas3
UAB „Vilniaus viešasis transportas“ bandymams perduotas „Fencer F1 Integral EV“ žemagrindis elektrinis autobusas. Naujas elektrinis autobusas gatvėmis važinėja balandžio 11–24 dienomis, 10-uoju maršrutu. ...
-
Orams sušilus – daugiau eismo įvykių1
Balandžio mėnesio pradžia vairuotojus įpareigojo keisti žiemines padangas į vasarines. Kas nutiks, jei nepasikeitę padangų pateksite į eismo įvykį, ir apie kitas sezonines vairuotojų problemas „Labas vakaras, Lietuva“ rubrikoje „A...
-
Retenybių medžiotojams – ypatingi ir brangūs taikiniai
Šį pavasarį aukcionuose kolekcininkams bus pasiūlyti keli ypatingi automobiliai, tarp jų – reti „Bugatti Type 57C“ ir „Lotus-Climax Type 12“. ...
-
„Land Cruiser 250“ – naujas karalius6
„Galiu teigti, kad gimė naujas kelio ir bekelės karalius“, – išbandęs naująjį visureigį „Toyota Land Cruiser 250“ sakė lenktynininkas Benediktas Vanagas. ...
-
Padirbės, kad eismas būtų saugesnis5
Akcinė bendrovė „Via Lietuva“ per šiuos metus yra suplanavusi eismo saugumą didinančius sprendimus įgyvendinti visuose šalyje užfiksuotuose vadinamųjų juodųjų dėmių kelių ruožuose ir sankryžose. ...
-
Paskelbti Pasaulio metų automobilio konkurso nugalėtojai2
Tarptautinėje Niujorko automobilių parodoje paskelbti Pasaulio metų automobilio konkurso („World Car of the Year“, WCOTY) nugalėtojai. ...
-
Techninės apžiūros barjeras: įtakos turi ir vairuotojo elgesys45
Lietuvos automobilių techninių apžiūrų statistika negailestinga. Pernai beveik pusė transporto priemonių pirmuoju bandymu neįveikė šio barjero ir negavo teisės dalyvauti eisme. Kas lemia tokius niūrius skaičius ir kaip juos pakeisti? ...