Quantcast

KTK studentai į Palangą sugrįžta su gamykline „Porsche“

  • Teksto dydis:

Sakoma, kad vieni svajoja, o kiti daro. Kauno technikos kolegijos (KTK) studentų komanda jau ne kartą įrodė, kad šiuos du veiksmus galima suderinti. Jauni inžinieriai ne tik svajoja, bet ir savo svajones įgyvendina – šįmet į „Aurum 1006 km“ lenktynes sugrįžta jau penktąjį kartą su išskirtiniu „Porsche“. Kaip tai pavyko ir kokie tikslai keliami didžiausiose ilgo nuotolio varžybose Baltijos šalyse, pasakoja komandos vadovas Povilas Bonkevičius.

– Povilai, į Palangą šįmet sugrįžtate jau penktąjį kartą. Ar prieš įkurdamas studentišką komandą kada nors apie tai pasvajojote?

– Išties mums tai penktas kartas. Puikiai atsimenu, kaip ruošėmės pirmus kartus, tobulinome mūsų „VW Golf“ automobilį. Vėliau buvo BMW ir štai šiemet gavome šansą sugrįžti su tikrai konkurencingu automobiliu. Ar tikrai maniau, kad taip ir bus? Turbūt ne, bet tikrai pasvajodavome, turėjome aiškius tikslus, kurių siekėme ir štai mes vėl jau ruošiamės stoti prie starto linijos.

 – Papasakokite su kokiu automobiliu šiemet startuosite ir kaip bei kada jis atsirado jūsų komandoje?

– Šįmet lenktynėse atvykstame su jungtinėmis pajėgomis. Mūsų komanda vadinsis „Autodosta by KTK“. „Porsche“, su kuriuo dalyvausime lenktynėse, priklauso vienam iš pilotų. Jis įsigijo šį gamyklinį automobilį ir ieškojo ambicingos komandos, su kuria galėtų augti. Labai džiaugiamės, kad pasirinko mus, patikėjo mūsų žiniomis, patirtimi ir noru kartu siekti tikslų. Tai didelis įvertinimas ir tuo pačiu atsakomybė.

Pats automobilis yra gamyklinis „Porsche 991.1“,  pagamintas 2014 metais, turintis 3,8 litrų atmosferinį benzininį variklį, 460 arklių po variklio dangčiu ir sveriantis 1,2 tonos. Tai tikrai konkurencinga technika, kuri gamykliškai jau buvo paruošta atlaikyti varžybų krūvius.

– Ar jau spėjote išbandyti šį automobilį, kaip jį ruošiate varžyboms?

– Šį automobilį pirmą kartą išmėginome dar praėjusiame sezone, 6 valandų lenktynėse Baltijos čempionate. Rezultatai jau tada buvo neblogi – užėmėme antrąją vietą bendroje įskaitoje. Didžiąją dalį namų darbų jau esame atlikę. Spėjome pažinti automobilį, žinome, kaip jis elgiasi trasoje, turime visas reikalingas analizes ir parametrus.

Šiuo metu likę einamieji eksploataciniai darbai, pavarų dėžės ir variklio atstatymai. Dabar didžiausią dėmesį skiriame papildomoms treniruotėms, darbui su vairuotojais, dėliojamės tinkamas strategijas.

– Kokius tikslus sau keliate šįmet?

– Turime gerą, konkurencingą ir greitą techniką, patyrusius pilotus: Audrių Stasiulevičių, Mantą Jasiulevičių, Remigijų Devainį ir Joną Sluckų, kurie yra laimėję ne vienas varžybas ir yra daugkartiniai prizininkai. Visa tai iš techninės ir inžinerinės pusės rems patyrę Kauno technikos kolegijos inžinieriai. Tad ateiname į varžybas tikrai tikėdami savimi ir su tikslu minimum būti tarp TOP10, o tikslas maximum – TOP5.

Tikime, kad tai yra įmanoma. Dėl pirmų vietų dar kol kas konkuruoti bus sunku, nes favoritai skries su maždaug 100 arklių daugiau turinčiais automobiliais, kuriuos pilotuos patyrę vairuotojai, o komandas palaikys dideli biudžetai. Tokios komandos klaidų daro mažai, tačiau viską pamatysime Palangoje.

– Kaip bendrai vertinate šiųmetes lenktynes?

– Žiūrint bendrai į lenktynes, iš pirmo žvilgsnio atrodo lyg ir bus mažesnis dalyvių skaičius. Šiemet turėtų varžytis 22 automobiliai. Tikimės, kad jie visi ir išsirikiuos prie starto linijos. Kodėl sumažėjo dalyvių skaičius? Sunku pasakyti, galbūt dėl ekonominių priežasčių, o galbūt dėl to, kad konkuruoti mažesnėms komandoms vis sunkiau.

Tikrai matome, kad šiemet tie 22 dalyviai atvyksta išskirtiniais, galingais automobiliais. Anksčiau būdavo apie penki automobiliai „Porsche GT“ klasėje, o šiemet, galima sakyti, kad šitame lygyje bus visi. Tai pats konkurencingumas ir varžybų kokybė bus labai išaugusi.

– O kokie iššūkiai jūsų laukia?

– Pirmiausia laukia padangų iššūkis. Šiemet sudegė daugumos dalyvių naudojamų „Hankook“ padangų gamykla. Tad nuo visiems puikia pažįstamų padangų turime pereiti prie kitų sprendimų ir vėl viską pradėti iš naujo. Tai tikrai bus didelis iššūkis mūsų inžinieriams.

Taip pat startuosime su nauja sudėtimi, tai visi turime spėti susižaisti. Daug treniruojamės, dirbame kartu, rezultatai ir analizės rodo, kad esame teisingame kelyje, bet visgi, tai aspektas, į kurį turime atsižvelgti.

Tačiau greta turimų iššūkių ateiname ir su savo stiprybėmis. Tai pirmiausiai mūsų patyrusių inžinierių techninė komanda. Yra komandų, kurios per metus dalyvauja 1–2 varžybose, o mes dalyvaujame bent septyniose.

Pavyzdžiui, šiemet Baltijos šalių Žiedo čempionate turime net penkis automobilius, daug lenktynių ir treniruočių. Dabar esame tarp TOP3 komandų, turime reikiamą greitį ir tempą. Tai labai gera bazė mūsų inžinierių komandai tobulinti įgūdžius ir atidirbti procesus iki mažiausių detalių. Važiuodami trasoje praleidžiame daugiau kaip mėnesį. Manau, tai daug pasako.

Visa ši patirtis leidžia į varžybas žengti su mažiau streso ir daugiau pasitikėjimo savo jėgomis. Visgi dalyvausime jau penktąjį kartą, tikrai turime jau daug patirties ir kasmet neatsakytų klausimų lieka vis mažiau. Svarbiausia, kad su metais entuziazmas ne mažėja, o auga, kaip ir ambicijos ir noras tobulėti bei varžytis. Tad tikiu, kad mūsų laukia tikrai puikios lenktynės.

– To ir linkime. Sėkmės!



NAUJAUSI KOMENTARAI

Įššukiis pasipriešinti Shvabrui

Įššukiis pasipriešinti Shvabrui portretas
Nes žada iš visų atimti auto, persodinti ant paspirdukų.
VISI KOMENTARAI 1

Galerijos

Daugiau straipsnių