- diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Iš kontrabandininkų ir girtų vairuotojų konfiskuoti automobiliai ne parduodami aukcione, o tarnauja tauriai misijai – siunčiami į karo alinamą Ukrainą, pasakojama LNK reportaže.
Tarp konfiskuotų automobilių „Mercedes-Benz“ stovi nuo praėjusių metų rudens. Mašina angliškais numeriais atimta iš girto vairuotojo. Savanoriai tikrina, ar ji dar gali važiuoti.
„Kol vyksta visi teisiniai procesai, apie dvejus metus mašinos stovi aikštelėje. Normalu, kad nenaudojamas akumuliatorius per tiek laiko „nusėda“. Tai – pagrindinė priežastis, dėl ko automobilis neužsiveda. Paskui, kai pabandome užvesti, žiūrime, ar nėra kitų bėdų, ką reikia paremontuoti“, – sakė Žurnalistų autoklubo narys Aidas Bubinas.
„Mercedes-Benz“ mašinoje gedimų nepastebėta. Tokios tinkamos mašinos bus siunčiamos į karo alinamą Ukrainą. Tarnaus ir logistikai, ir karo lauke.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
„Per praėjusius metus muitinė perdavė apie 82 automobilius. Čia turiu omenyje ir konfiskuotus, ir muitinės naudotus automobilius. Šiuo metu ruošiame apie penkiolika mašinų. Tikslaus skaičiaus, kiek ketiname perduoti, negalime pasakyti, nes, žinote, kontrabandininkai iš anksto nepraneša, kada važiuos. Ir mes nežinome, kada juos sulaikysime“, – pašmaikštavo Muitinės departamento Tarptautinių ryšių skyriaus patarėjas Valdas Dovydėnas.
Ukrainiečiams kovoti su okupantais padeda iš girtų vairuotojų arba kontrabandininkų konfiskuoti automobiliai.
„Dažnai degalų bakuose yra slepiamos cigaretės. Ir tas bakas būna sumažintas iki minimumo. Yra tekę rasti tik 3 litrų talpos. Tam, kad užtektų kirsti valstybinę sieną, o visa kitą ertmę užima kontrabandinės cigaretės“, – aiškino A. Bubinas.
Tokiam automobiliui tenka keisti kuro baką, nes su 3 litrais degalų ukrainiečiai toli nenuvažiuotų.
„Va, ten stovi A klasės mersedesas, aišku, su Didžiosios Britanijos numeriais. Kaip minėjo Aidas, kurioje pusėje vairas, kare na taip jau svarbu“, – teigė Žurnalistų autoklubo narys Vitoldas Milius.
Kadangi konfiskuotos mašinos stovi lauke, dalį jų paveikia korozija. Tenka keisti stabdžių diskus ir kitas dalis.
„Jiems reikia dirbti, važiuoti, kariauti, o ne užsiimti automobilių remontu. Kad jis nuvažiuotų tuos kelis tūkstančius kilometrų ir pasitarnautų, tai bent jau minimaliai paremontuojame čia, vietoje“, – teigė A. Bubinas.
Nors iš žmonių, įmonių konfiskuotų mašinų sumažėjo, iš kontrabandininkų – tam tikras srautas visada yra. Tad, sakyčiau, gerai, kad tie sukčiai įkliūva.
„Tokie minimalūs remonto darbai, kuriuos atlieka savanoriai, įprastai užtrunka apie 5–7 darbo dienas. Tai reiškia, kad labai greitai, nes derinti reikia su daug institucijų“, – sakė V. Dovydėnas.
Konfiskuoti automobiliai į Ukrainą keliauja nuo pernai metų balandžio.
„Tų automobilių vis atsiranda. Ne visi jie būna tinkami naudoti, bet patikriname. Nors iš žmonių, įmonių konfiskuotų mašinų sumažėjo, iš kontrabandininkų – tam tikras srautas visada yra. Tad, sakyčiau, gerai, kad tie žulikai įkliūva“, – pasakojo V. Milius.
Savanoriams jau pavyko prisidėti prie maždaug šimto automobilių perdavimo Ukrainai. Ir dalies dovanotų mašinų jau nebeliko.
„Kai kuriose vietovėse automobiliai „neišgyvena“ ir savaitės. Reikia suprasti, kad kareiviai, atvažiavę atlikti tam tikros užduoties, automobilį bando kažkur užmaskuoti, saugiai palikti, bet užmačius priešui, jis greitai tampa taikiniu ir yra sunaikinamas. Jau jo ir nebėra“, – sakė A. Bubinas.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Medininkų pilyje vyks draugiškų Lietuvos ir Lenkijos santykių sutarties 30-io minėjimas
Medininkų pilyje ketvirtadienį vyks Lietuvos ir Lenkijos draugiškų santykių ir gero kaimyninio bendradarbiavimo sutarties 30 metų jubiliejaus minėjimas. ...
-
Vokiečių žiniasklaida: Bundesvero brigada Lietuvoje kainuos 11 mlrd. eurų3
Vokietijos kovinės brigados suformavimas Lietuvoje kainuos apie 11 mlrd. eurų. ...
-
Premjerė švietimo ministro artimiausiu metu teikti neskubės, darbus tęs M. Navickienė2
Premjerė Ingrida Šimonytė teigia artimiausiu metu neskubėsianti teikti naujo švietimo, mokslo ir sporto ministro, darbus tęs laikinai pareigas einanti Monika Navickienė. ...
-
Dėl gaisro Kretingoje galima oro tarša bei draudžiamas automobilių eismas Klaipėdos gatvėje2
Dėl kilusio gaisro UAB „Imedeksa“ Kretingoje, galima oro tarša bei draudžiamas automobilių eismas Klaipėdos gatvėje. Apie tai savo feisbuko paskyroje paskelbė Kretingos rajono meras Antanas Kalnius. ...
-
Lojalumo pokyčiai darbo rinkoje: į jaunų žmonių išėjimą reikia žiūrėti pozityviai3
Darbo rinkoje keičiasi ne tik tendencijos, bet ir vertybės. Viena iš jų – lojalumas. Apie tai, ar dabartinei darbuotojų kartai lojalumas išlieka vertybe, LNK reportaže pasakojo gydytojas psichoterapeutas Dainius Jakučionis. ...
-
Kaip veiks „teisė į remontą“?1
Buitinės ir išmaniosios technikos gamintojai netrukus gali būti priversti taisyti net ir negarantines prekes nemokamai arba už „pagrįstą kainą“. O pataisius sugedusią garantinę techniką dar metams pratęsti jos garantinį terminą. ...
-
Lietuvos kariuomenė mini plaukuotų didvyrių šventę: svarbiausia – kantrybė1
Lietuvos kariuomenėje minima Šuns diena, pasakojama LNK reportaže. ...
-
Kaune pagerbtas „Ąžuoliuko“ įkūrėjo atminimas5
Trečiadienį Kaune atidengta atminimo lenta, skirta choro dirigento profesoriaus Hermano Perelšteino, berniukų ir jaunuolių choro „Ąžuoliukas“ įkūrėjui. Pernai buvo minimos 100-osios H. Perelšteino gimimo metinės. ...
-
Kas žudo Klaipėdos senamiestį?7
Klaipėdoje jau ne vieną dešimtmetį trunka diskusijos, kaip atgaivinti senamiestį. Įvairių kadencijų politikai siūlė neįtikėtinų būdų – svajota apie tramvajų, siūlyta dalį senamiesčio uždengti kupolu, o kojas klaipantį grindin...
-
Kalėjimų tarnybos direktoriumi paskirtas M. Kairys
Vyriausybė nusprendė skirti Mindaugą Kairį Lietuvos kalėjimų tarnybos direktoriumi. ...