- Sniegė Balčiūnaitė, BNS
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Seime kelią skinasi pataisos, leidžiančios nuo 2023 metų liepos kelių mokesčio netaikyti elektra ir vandeniliu varomam komerciniam transportui, o nuo 2026 metų jam būtų taikoma 75 proc. dydžio lengvata.
Seimas ketvirtadienį po svarstymo pritarė tai numatančioms Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatymo pataisoms. Vyriausybė joms iš esmės irgi yra pritarusi.
„Modernios, pažangios transporto priemonės, komercinės, krovininės transporto priemonės yra atleidžiamos nuo kelių mokesčio, bet biudžetui arba kelių fondui tai nesudarys praktiškai absoliučiai jokio poveikio šiuo metu, nes tokių automobilių arba tokių transporto priemonių Lietuvoje yra itin mažai“, – teigė Ekonomikos komiteto išvadą pristatydamas socialdemokratas Gintautas Paluckas.
Pasak jo, tokia lengvata svarbi siekiant paskatinti pažangių, atsinaujinančiais energijos šaltiniais varomų transporto priemonių įsigijimus.
Pakeitimų iniciatorius Laisvės frakcijos narys Kasparas Adomaitis pabrėžė, kad verslui šiuo metu elektra varomas transportas neatsiperka, todėl jį reikia remti.
„Tai nėra atsiperkanti investicija. Todėl tokį verslą, kuris investuoja į aplinkai draugišką transportą, turime remti“, – teigė jis.
Pasak jo, iš anksto numatoma lengvata padės verslui irgi iš anksto planuoti savo investicijas ir investuoti į draugišką aplinkai transportą.
K. Adomaitis, be kita ko, pabrėžė, kad planuojama lengvata nėra skirta asmeninio naudojimo automobiliams, o tik tiems, kurie naudojami komercinėje veikloje, daugiausia krovininiams.
„Tai yra kompensacija jiems už tai, kad mažiau teršia aplinką, kad mažiau pridaro žalos aplinkai, kad, galų gale, tie patys kaimo gyventojai (...) neturi kvėpuoti kietosiomis dalelėmis iš dyzelinių variklių“, – aiškino parlamentaras.
Tuo tarpu Regionų frakcijos atstovas Remigijus Žemaitaitis piktinosi, kad nėra gerai vieniems išimties tvarka taikyti lengvatas, o kitiems jų nenustatyti. Pataisas jis pavadino „dar viena landa ir dar viena spraga“, kurių pasekmės paaiškės po trijų metų.
„Savo projektu padidinate eilinių, paprastų žmonių įmokas, kurie šiandien vairuoja galimai automobilius taršius. Taip pat didinate maisto prekių pristatymą į parduotuves, paslaugų teikimą“, – įspėjo jis.
R. Žemaitaitis prognozuoja, kad dėl lengvatos nebus surenkami mokesčiai ir kelių priežiūra tinkamai nebus finansuojama: „Tyčia ir piktybiškai darote, kad vietinės reikšmės keliai, regioniniai keliai negautų finansavimo“.
Tačiau K. Adomaitis pabrėžė, kad kol kas Lietuvoje tėra įregistruota „vos keli šimtai“ krovininių elektra varomų transporto priemonių, todėl lengvata jokio rimto poveikio kelių priežiūros finansavimui neturės.
Savo ruožtu R. Žemaitaitis prognozuoja, kad verslas ne tik pirks elektra varomus automobilius, bet ir jau investuoja į juos: „Beveik 12 proc. automobilių nusiperka įmonės ir įmonių savininkai, vadovai, važiuoja šitais automobiliais. (...) Pavėžėjimo platformos, taksi perka hibridinius automobilius. Ir 400 km hibridu važiuojant iki 100 km per valandą greičiu savikaina išeina 15 eurų“.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
„AutoTyrimai“: naudotų automobilių rinka per metus augo 1,2 proc.1
Lietuvoje sausį-kovą pirmą kartą įregistruota 36,9 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 1,2 proc. daugiau nei tuo pat laiku pernai, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis, skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
Seimas spręs, ar švelninti atsakomybę taršių automobilių savininkams2
Seimas pradeda svarstymus, ar aplinkosaugininkams nustačius viršytą automobilių išmetamųjų dujų normą vietoj baudos pirmą kartą leisti skirti įspėjimą bei ilginti tokio automobilio techninės apžiūros galiojimą. ...
-
Siūlys švelninti bausmes vairuotojams už padidintą automobilių išmetamų teršalų kiekį17
Suteikus teisę aplinkosaugininkams stabdyti ir tikrinti automobilių išmetamų į aplinką teršalų kiekį, Seime atsirado dvi iniciatyvos, kuriomis siūloma švelninti baudas už tokius pažeidimus, pradedant nuo įspėjimo. ...
-
Sostinės gatvėse testuojamas naujos kartos elektrinis autobusas3
UAB „Vilniaus viešasis transportas“ bandymams perduotas „Fencer F1 Integral EV“ žemagrindis elektrinis autobusas. Naujas elektrinis autobusas gatvėmis važinėja balandžio 11–24 dienomis, 10-uoju maršrutu. ...
-
Orams sušilus – daugiau eismo įvykių1
Balandžio mėnesio pradžia vairuotojus įpareigojo keisti žiemines padangas į vasarines. Kas nutiks, jei nepasikeitę padangų pateksite į eismo įvykį, ir apie kitas sezonines vairuotojų problemas „Labas vakaras, Lietuva“ rubrikoje „A...
-
Retenybių medžiotojams – ypatingi ir brangūs taikiniai
Šį pavasarį aukcionuose kolekcininkams bus pasiūlyti keli ypatingi automobiliai, tarp jų – reti „Bugatti Type 57C“ ir „Lotus-Climax Type 12“. ...
-
„Land Cruiser 250“ – naujas karalius6
„Galiu teigti, kad gimė naujas kelio ir bekelės karalius“, – išbandęs naująjį visureigį „Toyota Land Cruiser 250“ sakė lenktynininkas Benediktas Vanagas. ...
-
Padirbės, kad eismas būtų saugesnis5
Akcinė bendrovė „Via Lietuva“ per šiuos metus yra suplanavusi eismo saugumą didinančius sprendimus įgyvendinti visuose šalyje užfiksuotuose vadinamųjų juodųjų dėmių kelių ruožuose ir sankryžose. ...
-
Paskelbti Pasaulio metų automobilio konkurso nugalėtojai2
Tarptautinėje Niujorko automobilių parodoje paskelbti Pasaulio metų automobilio konkurso („World Car of the Year“, WCOTY) nugalėtojai. ...
-
Techninės apžiūros barjeras: įtakos turi ir vairuotojo elgesys45
Lietuvos automobilių techninių apžiūrų statistika negailestinga. Pernai beveik pusė transporto priemonių pirmuoju bandymu neįveikė šio barjero ir negavo teisės dalyvauti eisme. Kas lemia tokius niūrius skaičius ir kaip juos pakeisti? ...