- diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Pavasarį gatvėse atsiveria daug duobių, nuo kurių nukenčia ne tik automobilio padangos ir ratlankiai. Su atėjusia šiluma prasideda ir netikėtų akmenukų sezonas, kuris daugiausia žalos padaro automobilių stiklams.
Įspūdinga suma
Kovo–gegužės mėnesiais registruojama 30 proc. daugiau tokių žalų nei kitu metų laiku, o vienas skriejantis akmenukas gali sukelti ir daugiatūkstantinių nuostolių.
"Dažniausiai tokiais atvejais nukenčia priekiniai stiklai, neretai apgadinamas buferis ar variklio gaubtas, o vidutinis akmenukų sukeltos žalos dydis siekia 330 eurų. Daugiametė patirtis rodo, kad mažas akmenukas gali pridaryti ir daugiatūkstantinių nuostolių, kai įskelia prabangaus automobilio priekinį stiklą ar panoraminį stogą. Pastarųjų metų didžiausia akmenuko sukelta žala – 4,1 tūkst. eurų. Tuomet teko keisti priekinį "Bentley" automobilio stiklą. Palyginimui, pakeisti KIA automobilio stiklą atsieina 1 tūkst. eurų", – sako Dominykas Trimonis, vienos draudimo bendrovės transporto žalų grupės vadovas.
Pastarųjų metų didžiausia akmenuko sukelta žala – 4,1 tūkst. eurų.
Skaičius kasmet auga
Intensyvėjantis automobilių eismas yra tik viena priežasčių, didinančių skriejančių akmenukų riziką. Jau kelerius metus lengviesiems automobiliams nebūtini purvasargiai. Ir nors naujesnių automobilių kėbulo projekcija kelyje dengia ratų projekciją, tačiau tai neatlieka tokios apsauginės nuo purvo ir akmenukų funkcijos, kurią turėjo purvasargiai.
Dar viena svarbi priežastis, kodėl priekiniai stiklai įskeliami dažniau – jie tapo plonesni. Šiuo metu priekinis stiklas yra apie 10 proc. plonesnis nei prieš keletą metų, todėl išauga tikimybė jam skilti, atsitrenkus akmenukui. Pažeidimo vietoje susidariusi įvarža plečiasi, ir stiklas gali skilti net dėl silpniausios vibracijos: automobiliui važiuojant per duobes, greitį ribojantį kalnelį ar atsitrenkus į šaligatvio bortelį.
Svarbu laiku pastebėti
Pasak eksperto, neretai vairuotojai, skilus stiklui, delsia kreiptis į specialistus ar draudimo bendrovę, bet vėliau, kai automobilio priekinis stiklas pažeidžiamas dar labiau, tenka jį pakeisti, tad išauga ne tik nuostoliai. "Kitas svarbus veiksnys – spėję susiremontuoti įskeltą stiklą, tausosite aplinką. Dėl stiklo remonto į aplinką patenka beveik 10 kartų mažiau CO2, negu jį keičiant nauju", – komentuoja D.Trimonis.
Vienintelis būdas apsaugoti automobilį nuo skriejančių akmenukų – laikytis saugaus atstumo nuo priekyje važiuojančių transporto priemonių. Jei vis dėlto akmenukas pataikė į stiklą, rekomenduojama įdaužą užklijuoti skaidriu lipduku ir kuo skubiau kreiptis į stiklus remontuojančią bendrovę. Neskyrus tinkamo dėmesio, iš pažiūros menka įdauža gali smarkiai skilti pačiu netinkamiausiu metu, pavyzdžiui, važiuojant į techninę apžiūrą ar vykstant į tolimą kelionę.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Nesąžiningų vairuotojų madai artėja galas: kokie pakeitimai laukia?48
Seimui palaiminus Rinkliavų įstatymo pakeitimus, akimirksniu bus sučiupti ir tie vairuotojai, kurie neteisėtai naudojasi net ir neįgaliems vairuotojams skiriama kortele, atveriančia galimybę į nemokamą parkavimąsi brangiausiose ar patogiausiose vieto...
-
Ekspertas – apie vairavimą neįprastomis oro salygomis: pradeda bijoti, ko nereikia bijoti3
Oro sąlygas, kurios nustebino šalies gyventojus pirmadienį, keiksnoja ne tik daržininkai ir sodininkai, bet ir vairuotojai. Vairuoti tokiomis sąlygomis ir dar su vasarinėmis padangomis gali būti tikras iššūkis, LNK reportaže pasako...
-
Klaipėdoje duris atvers unikalus senovinių automobilių muziejus21
Senojo dujų fabriko pastatuose vietą atrado unikali, daugiau nei prieš 100 metų pagamintų automobilių kolekcija. Dešimtmetį puoselėtas sumanymas „Senovinių automobilių namai-Memel Automuseum“ jau baigiamas įgyvendinti, ir mu...
-
„AutoTyrimai“: naudotų automobilių rinka per metus augo 1,2 proc.1
Lietuvoje sausį-kovą pirmą kartą įregistruota 36,9 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 1,2 proc. daugiau nei tuo pat laiku pernai, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis, skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
„VW Golf“ jubiliejaus proga – kelionė istoriniu automobiliu1
Laikui nepavaldus dizainas, patikimumas, praktiškumas ir laikmetį lenkiančios inovacijos – taip galima apibūdinti bet kurį „Volkswagen Golf“. Tai dar kartą patvirtino ir žurnalistas Vitoldas Milius, šio modelio 50-mečio p...
-
Sukčiavimo virusas gajus, požiūriai į tai – skirtingi7
Dėl didelių ridos klastojimo mastų Lietuvoje nukenčia ne tik naudotų automobilių pirkėjai, bet ir valstybės biudžetas. ...
-
Semsimės patirties iš ES lyderių švedų3
Lietuva toliau konsultuosis ir semsis patirties saugaus eismo srityje iš Švedijos – saugaus eismo lyderės Europoje. ...
-
Pavojus sugrįžo – ar keliuose sugyvensime draugiškai?16
Pastarosios dienos nėra palankiausios dviratėms eismo dalyvėms, bet į gatves jau sugrįžo tūkstančiai motociklininkų, dviratininkų ir paspirtukininkų. Sezono pradžioje ir automobilių vairuotojams reiktų pasikartoti Kelių eismo taisykles (KET), su...
-
Seimas spręs, ar švelninti atsakomybę taršių automobilių savininkams4
Seimas pradeda svarstymus, ar aplinkosaugininkams nustačius viršytą automobilių išmetamųjų dujų normą vietoj baudos pirmą kartą leisti skirti įspėjimą bei ilginti tokio automobilio techninės apžiūros galiojimą. ...
-
Siūlys švelninti bausmes vairuotojams už padidintą automobilių išmetamų teršalų kiekį17
Suteikus teisę aplinkosaugininkams stabdyti ir tikrinti automobilių išmetamų į aplinką teršalų kiekį, Seime atsirado dvi iniciatyvos, kuriomis siūloma švelninti baudas už tokius pažeidimus, pradedant nuo įspėjimo. ...