- diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Draudikai šokiruoti, sukčiavimo atvejų šalies keliuose per pirmus šių metų devynis mėnesius, lyginant su pernai, išaugo net 58 proc., pasakojama LNK reportaže.
Šiemet bandymų sukčiauti fiksuota virš 1,3 tūkst. atvejų. Pernai tuo pačiu metu šis skaičius siekė apie 600 atvejų.
„Automatiškai didėja ir žalos kiekis. Beveik dvigubai, šiemet sakyčiau net daugiau, gal 60 proc. Žala šiais metais siekia 1,8 mln., pernai fiksuota žalos už 1,2 mln. eurų“, – teigė „Lietuvos draudimo“ transporto draudimo ekspertas Paulius Ilbertas.
Spėjama, kad toks sukčiavimo mastas atsirado dėl ekonomiškai sunkių laikų.
Visas reportažas – LNK vaizdo įraše:
„Bandoma ieškoti visokių būdų kaip pasipelnyti. Tarp jų – ir nelegalūs būdai“, – pastebėjo P. Ilbertas.
Pasinaudoja situacija
„Dažniausiai bandoma manipuliuoti emocijomis. Jie stengiasi, kad kuo greičiau pasirašytumėte kažką, teigia kažkur skubantys. Siekiama išnaudoti emocinę būseną. Juk kai papuolama į avariją, žmogus išsigąsta“, – darė išvadas P. Ilbertas.
Užpildau viską už jus, jums nieko nereikės daryti ir išsiskirstom
Patariama ištikus nelaimei išlaikyti šaltą protą ir kritinį mąstymą. Neskubėti, viską nusifotografuoti, ypač įvykio vietą. Kilus neaiškumams, galima skambinti draugui, klausti patarimo, jei šis turi patirties.
„Visada galima kviesti policiją. Pareigūnai tikrai nebaus vien todėl, kad atvažiavo ir nustatė kaltininką“, – aiškino P. Ilbertas.
Dažniausiai sukčiai pasimeta, kai padarius avariją nesutariama dėl įvykio kaltininko. Jei bandoma kviesti policiją, sukčius dažniausiai susierzina ir bando išsisukinėti. Siūloma nekviesti policijos, greitai susitarti.
„Užpildau viską už jus, jums nieko nereikės daryti ir išsiskirstom“, – apie vykdomas schemas pasakojo P. Ilbertas.
Kartais žmonės su tuo pačiu automobiliu toje pačioje vietoje patenka į kelis eismo įvykius.
„Sukčiai mėgsta išsirinkti pavojingas vietas, kurias jie gerai žino. Dažnai renkamasi žiedinės sankryžos. Jos sudėtingos jaunesniems vairuotojams. Būtent tose vietose inscenizuojami eismo įvykiai“, – tikino P. Ilbertas.
Draudimo kompanijos duomenimis aiškiai matosi, kad žmogui avarija visada nutinka toje pačioje vietoje, tie patys eismo įvykio dalyviai, kad kaltininkai pastoviai vyresnio amžiaus atstovai.
Tačiau draudimo kompanijos turi savų priemonių, kaip tvarkytis su apgavikais. Gerėja ir infrastruktūra.
„Daugelis sankryžų, gatvių filmuojamos, galima atsekti kada į automobilį įvažiavo, kaip nutiko eismo įvykis“, – kalbėjo P. Ilbertas.
Tobulėja ir automobiliai, dabartinės sistemos fiksuoja visus greičio pakitimus, registruoja įvykio laiką, dėl visų šių smulkmenų sukčiauti tampa vis sudėtingiau.
„Tikiuosi, kad dėl šių technologijų atsiradimo ir išaiškiname daugiau sukčiavimo atvejų, gal dėl to kiekis atrodo išaugęs. Nežinome, kiek neišaiškinome, todėl sunku lyginti“, – aiškino P. Ilbertas.
Aiškinasi patys
„Vienas žmogus, jei neklystu, yra patekęs į eismo įvykį 90 kartų“, – prisiminė P. Ilbertas.
Eismo įvykiams sukurpti sukčiai dažniausiai naudoja senus automobilius, tačiau pagal statistiką iš karto aišku, ar tai apgavikas.
„Vairuotojo viso gyvenimo vairavimo stažas penkiolika ar dvidešimt metų. Matai, kad toks asmuo turi 30 įvykių ir daugmaž vienam mieste. Visur nekaltas, bet aplinkybės visų įvykių panašios. Iš karto kelia įtarimų, tokį asmenį pasižymime raudonu šauktuku“, – juokėsi P. Ilbertas.
Tokio žmogaus, kuris kelia akivaizdžius įtarimus, įvykiai ateityje tiriami dėmesingiau.
„Draudimo bendrovės atlygina kaltininkui žalą tik tuomet, kai visiškai aišku, kas kaltas, o kas nukentėjo“, – pasakojo P. Ilbertas.
Kartais pačios draudimo bendrovės atlieka tyrimus, jei reikia pasitelkia ir policijos pagalbą. Būna, kad tokie tyrimai išaiškina sukčius, tuomet jiems gresia baudžiamoji atsakomybė.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Chuliganai su vandens motociklais Nemune: aptaškyti praeiviai ir institucijų dėmesys (vaizdo įrašas)23
Praeiviai užfiksavo, kaip Nemune, netoli „Žalgirio“ arenos bei Vytauto Didžiojo tilto keli vandens motociklai specialiai manevruoja arti pakrante einančių žmonių. Kauniečiai įsitikinę, kad taip elgiasi nesubrendę chuliganai. ...
-
Moksleiviai varžėsi saugaus eismo konkurse1
Kovo 18 dieną Marijampolės rajono Sasnavos pagrindinėje mokykloje vyko tradicinis jaunųjų dviratininkų saugaus eismo konkursas „Autokontaktas 2023“. Jame be Sasnavos moksleivių varžėsi dvi komandos iš Latvijos. ...
-
To dar nėra buvę: vairavimo egzaminą iš pirmo karto išlaiko vos penktadalis bandančiųjų63
Žmonės skundžiasi, jog išlaikyti vairavimo egzaminą tampa vis sunkiau. Tenka bandyti po kelis, o kartais ir po keliasdešimt kartų. „Regitra“ neslepia – šiuo metu tik maždaug penktadalis laikančiųjų vairavimo egza...
-
Autobusas – keleiviams ir jų automobiliams5
Prancūzijos startuolis „Symone“ planuoja jau kitąmet pademonstruoti dviaukštį autobusą, kuriuo keleiviai galėtų gabenti ir savo automobilius ar motociklus. ...
-
Pareigūnai dronais žadina vairuotojus5
Nyderlandų aplinkos ir transporto inspekcijos (ILT) pareigūnai pradėjo naudoti bepiločius orlaivius (dronus), kad patikrintų, kaip vilkikų vairuotojai laikosi 45 valandų pertraukos reikalavimų. ...
-
Naudotų automobilių pirkėjai – vis atsargesni, klastotojai – išmanesni9
Naudotų automobilių rinkoje paplitusi praktika – klastoti ridą. Pirkėjai – vis atsargesni, tačiau transporto priemonių istorijos ataskaitas teikiančios įmonės „CarVertical“ tyrimas rodo: vis dar labai didelė rizika įsigyti &b...
-
Daugiau naujų automobilių pirko ne vien lietuviai2
Naujų automobilių rinkos pulsas: Lietuvoje, Estijoje, Lenkijoje, Vokietijoje – pozityvi vasario mėnesio pardavimo statistika. ...
-
Karas keliuose: norisi muštis – padarykite pritūpimų14
Šią savaitę malšinti konflikto, kilusio vieno prekybos centro prieigose, lėkė net penki Kauno policijos ekipažai. Laimei, signalas apie inkasatoriaus užpuolimą nepasitvirtino, o sumaišties priežastimi tapo elementarus dviejų vyr...
-
Ar daugiau neišvysime su Rusija susijusių automobilių numerių?11
Prieš kelerius metus atlikėjas Stano smagiai prisijuokė gavęs automobilio numerius su trimis raidėmis KRV. Ko gero, ne kartą esate pastebėję gatvėmis riedantį automobilį su šypseną keliančiu raidžių trumpiniu. Tačiau vieni numeriai...
-
Lietuva užsimojo panaikinti benzinu ar dyzelinu varomus autobusus19
Europos Komisija (EK) įsitikinusi, kad 2030 m. visas Europos viešasis transportas tausos gamtą. Lietuva to siekia iki 2029 m., praneša LNK. ...