- diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
„Keliaujant užsienyje žiemą reikia būti pasiruošus netikėtoms situacijoms ir šį metų sezoną Europos šalyse automobiliams galiojantiems skirtingiems reikalavimams“, – pabrėžė draudimo bendrovės „If“ specialistė Guoda Jasaitė.
Ant žlegančių ratų
Dalis lietuvių tokiai kelionei renkasi savo transportą, tad tokiu atveju reikia pasirengti kelio sąlygų pokyčiams ir atkreipti dėmesį į automobilio padangų reikalavimus.
„Gali kilti iššūkių ir dėl ledo, sniego, lietaus ar smarkaus vėjo, stipriai akinanti žiemos saulė taip pat gali būti pavojinga“, – komentavo G. Jasaitė, „If“ transporto žalų grupės vadovė.
Vykstant slidinėti į Alpes arba važiuojant į vieną iš kitų populiarių Europos žiemos vietų, pravartu žinoti tiek saugumo, tiek teisinius klausimus. Kai kurios šalys reikalauja ar rekomenduoja naudoti tik žiemines padangas, o kitose valstybėse privalomos ir grandinės. Nesilaikant šių taisyklių galima sulaukti baudos.
Žiemos iššūkiai vairuotojams – ne vien ledas ar sniegas, bet ir stipriai akinanti saulė.
„Austrija, Prancūzija ir Vokietija – trys pagrindinės šalys, kuriose tiek žieminės padangos, tiek sniego grandinės yra privalomos, esant žiemos oro sąlygoms. Visą laiką su sniego grandinėmis nereikia važiuoti, privalu stebėti kelio ženklus, eismo sąlygas ir pagal tai spręsti, ar jos būtinos“, – teigė G. Jasaitė.
Įpročiai gali suklaidinti
Pasak jos, kitos dvi šalys, garsėjančios slidinėjimo kurortais – Šveicarija ir Italija, taiko švelnesnius reikalavimus.
„Tiek Šveicarijoje, tiek Italijoje žieminės padangos yra tik rekomenduojamos, bet neprivalomos, nebent to reikalauja oro sąlygos: stiprūs krituliai, sniegas ar ledas. Italijoje sniego grandinės yra privalomos, jas būtina naudoti nuo spalio iki balandžio 15 d. arba kitu metu, jei to reikalauja oro sąlygos. Šveicarijoje sniego grandinių naudojimo tvarka tokia pat kaip ir Austrijoje, Prancūzijoje ar Vokietijoje“, – sakė G. Jasaitė.
Specialistės teigimu, Lietuvoje esame įpratę prie gerai pažįstamų kelių, todėl ir pablogėjusios oro sąlygos ne taip stipriai baugina.
Kitose Europos šalyse žiemą žalos dažniausiai patiriama dėl kritinių situacijų, dauguma įvykių kyla dėl nesaugaus vairavimo, nesilaikant tinkamo atstumo, ypač greitkeliuose, nuo vilkikų – ant jų dažnai būna daugiau sniego ir nuošliaužos gali sukelti didelį pavojų.
Būtini formalumai
„If“ atstovė priminė, kad, patekus į eismo įvykį ES, galioja privalomasis transporto priemonių draudimas.
Jei eismo įvykis smulkus, nukentėjusiųjų nėra ir sutariama dėl avarijos kaltininko, draudikai rekomenduoja nufotografuoti eismo įvykio vietą, sugadintas transporto priemones ir užpildyti eismo įvykio deklaraciją.
Įvykus eismo įvykiui, kai nukenčia žmonių, nepaisant sužalojimų dydžio, policiją kviesti būtina.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
„AutoTyrimai“: naudotų automobilių rinka per metus augo 1,2 proc.1
Lietuvoje sausį-kovą pirmą kartą įregistruota 36,9 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 1,2 proc. daugiau nei tuo pat laiku pernai, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis, skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
Seimas spręs, ar švelninti atsakomybę taršių automobilių savininkams2
Seimas pradeda svarstymus, ar aplinkosaugininkams nustačius viršytą automobilių išmetamųjų dujų normą vietoj baudos pirmą kartą leisti skirti įspėjimą bei ilginti tokio automobilio techninės apžiūros galiojimą. ...
-
Siūlys švelninti bausmes vairuotojams už padidintą automobilių išmetamų teršalų kiekį17
Suteikus teisę aplinkosaugininkams stabdyti ir tikrinti automobilių išmetamų į aplinką teršalų kiekį, Seime atsirado dvi iniciatyvos, kuriomis siūloma švelninti baudas už tokius pažeidimus, pradedant nuo įspėjimo. ...
-
Sostinės gatvėse testuojamas naujos kartos elektrinis autobusas3
UAB „Vilniaus viešasis transportas“ bandymams perduotas „Fencer F1 Integral EV“ žemagrindis elektrinis autobusas. Naujas elektrinis autobusas gatvėmis važinėja balandžio 11–24 dienomis, 10-uoju maršrutu. ...
-
Orams sušilus – daugiau eismo įvykių1
Balandžio mėnesio pradžia vairuotojus įpareigojo keisti žiemines padangas į vasarines. Kas nutiks, jei nepasikeitę padangų pateksite į eismo įvykį, ir apie kitas sezonines vairuotojų problemas „Labas vakaras, Lietuva“ rubrikoje „A...
-
Retenybių medžiotojams – ypatingi ir brangūs taikiniai
Šį pavasarį aukcionuose kolekcininkams bus pasiūlyti keli ypatingi automobiliai, tarp jų – reti „Bugatti Type 57C“ ir „Lotus-Climax Type 12“. ...
-
„Land Cruiser 250“ – naujas karalius6
„Galiu teigti, kad gimė naujas kelio ir bekelės karalius“, – išbandęs naująjį visureigį „Toyota Land Cruiser 250“ sakė lenktynininkas Benediktas Vanagas. ...
-
Padirbės, kad eismas būtų saugesnis5
Akcinė bendrovė „Via Lietuva“ per šiuos metus yra suplanavusi eismo saugumą didinančius sprendimus įgyvendinti visuose šalyje užfiksuotuose vadinamųjų juodųjų dėmių kelių ruožuose ir sankryžose. ...
-
Paskelbti Pasaulio metų automobilio konkurso nugalėtojai2
Tarptautinėje Niujorko automobilių parodoje paskelbti Pasaulio metų automobilio konkurso („World Car of the Year“, WCOTY) nugalėtojai. ...
-
Techninės apžiūros barjeras: įtakos turi ir vairuotojo elgesys45
Lietuvos automobilių techninių apžiūrų statistika negailestinga. Pernai beveik pusė transporto priemonių pirmuoju bandymu neįveikė šio barjero ir negavo teisės dalyvauti eisme. Kas lemia tokius niūrius skaičius ir kaip juos pakeisti? ...