- diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
„Keliaujant užsienyje žiemą reikia būti pasiruošus netikėtoms situacijoms ir šį metų sezoną Europos šalyse automobiliams galiojantiems skirtingiems reikalavimams“, – pabrėžė draudimo bendrovės „If“ specialistė Guoda Jasaitė.
Ant žlegančių ratų
Dalis lietuvių tokiai kelionei renkasi savo transportą, tad tokiu atveju reikia pasirengti kelio sąlygų pokyčiams ir atkreipti dėmesį į automobilio padangų reikalavimus.
„Gali kilti iššūkių ir dėl ledo, sniego, lietaus ar smarkaus vėjo, stipriai akinanti žiemos saulė taip pat gali būti pavojinga“, – komentavo G. Jasaitė, „If“ transporto žalų grupės vadovė.
Vykstant slidinėti į Alpes arba važiuojant į vieną iš kitų populiarių Europos žiemos vietų, pravartu žinoti tiek saugumo, tiek teisinius klausimus. Kai kurios šalys reikalauja ar rekomenduoja naudoti tik žiemines padangas, o kitose valstybėse privalomos ir grandinės. Nesilaikant šių taisyklių galima sulaukti baudos.
Žiemos iššūkiai vairuotojams – ne vien ledas ar sniegas, bet ir stipriai akinanti saulė.
„Austrija, Prancūzija ir Vokietija – trys pagrindinės šalys, kuriose tiek žieminės padangos, tiek sniego grandinės yra privalomos, esant žiemos oro sąlygoms. Visą laiką su sniego grandinėmis nereikia važiuoti, privalu stebėti kelio ženklus, eismo sąlygas ir pagal tai spręsti, ar jos būtinos“, – teigė G. Jasaitė.
Įpročiai gali suklaidinti
Pasak jos, kitos dvi šalys, garsėjančios slidinėjimo kurortais – Šveicarija ir Italija, taiko švelnesnius reikalavimus.
„Tiek Šveicarijoje, tiek Italijoje žieminės padangos yra tik rekomenduojamos, bet neprivalomos, nebent to reikalauja oro sąlygos: stiprūs krituliai, sniegas ar ledas. Italijoje sniego grandinės yra privalomos, jas būtina naudoti nuo spalio iki balandžio 15 d. arba kitu metu, jei to reikalauja oro sąlygos. Šveicarijoje sniego grandinių naudojimo tvarka tokia pat kaip ir Austrijoje, Prancūzijoje ar Vokietijoje“, – sakė G. Jasaitė.
Specialistės teigimu, Lietuvoje esame įpratę prie gerai pažįstamų kelių, todėl ir pablogėjusios oro sąlygos ne taip stipriai baugina.
Kitose Europos šalyse žiemą žalos dažniausiai patiriama dėl kritinių situacijų, dauguma įvykių kyla dėl nesaugaus vairavimo, nesilaikant tinkamo atstumo, ypač greitkeliuose, nuo vilkikų – ant jų dažnai būna daugiau sniego ir nuošliaužos gali sukelti didelį pavojų.
Būtini formalumai
„If“ atstovė priminė, kad, patekus į eismo įvykį ES, galioja privalomasis transporto priemonių draudimas.
Jei eismo įvykis smulkus, nukentėjusiųjų nėra ir sutariama dėl avarijos kaltininko, draudikai rekomenduoja nufotografuoti eismo įvykio vietą, sugadintas transporto priemones ir užpildyti eismo įvykio deklaraciją.
Įvykus eismo įvykiui, kai nukenčia žmonių, nepaisant sužalojimų dydžio, policiją kviesti būtina.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Laikas tiksi: nepasikeitusiems automobilio vaistinėlės grės baudos11
Pirmosios pagalbos vaistinėlių komplektacija nebuvo keičiama beveik 20 metų. Tiesa, specialistai pabrėžia – nusipirkus atnaujintą vaistinėlę, reikėtų ir išsiaiškinti, kaip naudotis joje esamomis priemonėmis arba iš naujo ...
-
Už E. Presley priklausiusį motociklą tikėjosi daugiau, nei buvo pasiūlyta1
Motociklo „Harley-Davidson FLH“, priklausiusio rokenrolo legendai Elvis’ui Presley (1935–1977), nepavyko antrąkart parduoti aukcione JAV, nes šeimininko lūkesčiai gerokai viršijo pasiūlytą kainą. ...
-
Gyventojai planuoja, ieško, skaičiuoja ir abejoja
Net 88 proc. Lietuvos gyventojų planuose – naujas automobilis, o didelė dalis jų – 32 proc. – naują transporto priemonę planuoja įsigyti per ateinančius dvejus trejus metus. ...
-
Kaip saugiai vežti vaikus ir gyvūnus?3
Suaugusiam žmogui saugumas kelionės metu įprastai reiškia tai, kad automobilyje įrengtos oro pagalvės, o keleivis segi saugos diržą. Tuo tarpu, mažamečio vaiko ar gyvūno saugumo užtikrinimui tenka imtis papildomų priemonių. Kitu atveju &nda...
-
Kauniečiams – išskirtinis „Toyota“ apdovanojimas
Automobiliai „Toyota“ seniai pelnė mūsų vairuotojų pripažinimą. Japonijos koncerno pagaminti modeliai ne vienus metus skina laurus populiariausių Lietuvoje automobilių rinkimuose. Neseniai išskirtinio japonų dėmesio sulaukė ir j...
-
Prašo laisvo kelio, bet kai kam – nė motais9
Ne visi vairuotojai geba tinkamai elgtis važiuojamojoje kelio dalyje sutikę transporto priemonių su įjungtais švyturėliais, dėl šios priežasties neretai įvyksta eismo nelaimių. ...
-
Šokiruoja: 40 proc. lakstūnų teigia, kad greičio viršijimas – normalu28
Dauguma vairuotojų prisipažįsta viršijantys greitį ir net 40 proc. iš jų nemato tame nieko blogo. Nesibaimina nei pakliūti į avariją, nei ką nors susižeisti ar susižeisti patys. Įsivaizduoja kontroliuojantys situaciją ir bijo tik gau...
-
Sostinėje lakstūnus tramdys vidutinio greičio matuokliai: miestas dar labiau užsikiš?6
Darbo dienomis spūstys, savaitgaliais – lenktynės. Bent jau taip sako Vilniaus meras, argumentuodamas, kodėl sostinėje pradės veikti vidutinio greičio matuokliai. Tačiau gyventojai bijo, kad miestas dar labiau užsikiš. Kur Vilniuje bus įr...
-
ADAC rezultatai – su staigmenomis: patikimiausių automobilių dešimtukas5
Vokietijos automobilių klubo ADAC (vok. Allgemeiner Deutscher Automobil-Club) ekspertai, sudarantys mažiausiai ir daugiausiai problemų keliančių automobilių reitingus, pateikė naujausius rezultatus. ...
-
Garsiausių automobilių šešėlyje – net Holivudo žvaigždės: nuo Žaibo Makvyno iki Transformerių2
Betmobilis, Žaibas Makvynas ar Pono Byno mašina – tikrai ne gamykliniai modelių pavadinimai. Veikiau – tikros kino pramonės garsenybės, kartais suvaidinančios svarbesnius vaidmenis už ryškiausias Holivudo žvaigždes. Kokie auto...