- diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Statybviečių transportui nedraudžiama judėti miestų gatvėmis, tačiau iš statybos aikštelių pajudančios transporto priemonės negali išvažiuoti purvinais ratais ir teršdamos gatves kelti pavojų vairuotojų saugumui.
Prie statomų objektų įsikūrę gyventojai dažnai pastebi, kad iš vykdomų darbų vietų išvažiuojančių transporto priemonių ratai būna nenuvalyti ir teršia kelią, iš birias medžiagas vežančių transporto priemonių kėbulo krovinys byra ant kelio ir iš po ratų iššokantys akmenys, skalda ir kitos kietosios medžiagos apgadina kitas transporto priemones, taip gruntu užterštas asfaltas palijus neatitinka sukibimo reikalavimo, tampa slidus. „Iš statybos aikštelių pajudančios transporto priemonės į kelią turėtų išvažiuoti švariais ratais, o vežamas krovinys, pavyzdžiui, smėlis ar skalda neturėtų byrėti ir sudaryti pavojingų vairavimo sąlygų iš paskos važiuojantiems. Bet kokios vežamos statybinės medžiagos transporto priemonėje turi būti sudėtos, o, prireikus – pritvirtintos ir uždengtos taip, kad nekristų, neterštų kelio ir aplinkos ir nekeltų pavojaus žmonėms ar materialinėms vertybėms, negadintų kelio įrenginių ir techninių eismo reguliavimo priemonių“, – sako Lietuvos transporto saugos administracijos vyriausiasis specialistas Vytautas Juškevičius.
Pasak pareigūno, Administracinių nusižengimų kodekse nustatyta administracinė atsakomybė nuo 300 iki 560 eurų už automobilių kelio dangos užteršimą.
Iš statybos aikštelių pajudančios transporto priemonės į kelią turėtų išvažiuoti švariais ratais, o vežamas krovinys, pavyzdžiui, smėlis ar skalda neturėtų byrėti ir sudaryti pavojingų vairavimo sąlygų iš paskos važiuojantiems.
Siekdamos neteršti kelio dangos, įmonėms rekomenduotina aprūpinti savo vairuotojus papildoma įranga, pavyzdžiui, tentu ar tinklu, kad vairuotojas galėtų krovinį uždengti, taip pat transporto priemonėje visuomet turėtų būti šluota, kad nuo transporto priemonės vairuotojas galėtų nusivalyti krovinio likučius. Statybvietėse turėtų būtį aikštelė ar vieta, kurioje transporto priemonės ratai pagal poreikį galėtų būti nuplaunami, kad į viešą kelią papultų tik švarios transporto priemonės. „Iš statybviečių išvažiuojančių transporto priemonių vairuotojai turėtų elgtis atsakingai ir jei jau taip nutiko, kad kelio danga išpurvinta iš statybvietės ant ratų prilipusiu gruntu ar iš transporto byrančiomis statybinėmis medžiagomis, vairuotojas ar statybas vykdanti įmonė turėtų sutvarkyti, kad purvina kelio danga nekeltų pavojaus kitų eismo dalyvių saugumui“, – sako V. Juškevičius.
Paskui iš statybvietės išvažiavusią transporto priemonę važiuodami vairuotojai turėtų laikytis saugaus atstumo, kad byrantis krovinys neapgadintų iš paskos važiuojančio automobilio. O pastebėję galimą pažeidimą, apie jį turėtų pranešti policijai, LTSA, kelio savininkui ar kelią prižiūrinčiai įmonei. Būtų gerai, kad galimus pažeidimus piliečiai fiksuotų vaizdo įrašymo įranga. Policija kviečia apie šiurkščius, eismo saugumui grėsmę keliančius pažeidimus galite pranešti trumpuoju pagalbos telefonu 112, o užfiksuotą vaizdo medžiagą ir nuotraukas pareigūnai prašo perduoti policijai per elektroninių paslaugų portalą E. policija – www.epolicija.lt.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Vyriausybė – už baudas iki 500 eurų užstačius svetimą automobilio vietą11
Vyriausybė pritaria siūlymui už automobilio stovėjimo vietos neteisėtą užėmimą tokios transporto priemonės savininką įspėti arba skirti jam piniginę baudą. ...
-
Dviračiu į kelią – ne paskubomis1
„Naujam sezonui dviratį geriausia ruošti rudenį“, – pataria legendinis Lietuvos sportininkas, dukart olimpinis čempionas Gintautas Umaras. ...
-
Gamintojų akistatos – vingiuotoje įkalnėje
Birželį jau 102-ąjį kartą bus rengiamos legendinės pakilimo į Paiko kalną lenktynės „Pikes Peak“. Joms specialius projektus kuria ne vien entuziastai, sporto komandos, bet ir automobilių gamintojai. Visų laikų trasos rekordas jau prikla...
-
Kelininkų gudrybės: vairuotojai piktinasi, ekspertai juokiasi54
Kelių tiesimą ne tik Lietuvoje gaubia mitai. Mūsų šalyje ne kartą nuvilnijo skandalai dėl plonesnio nei pridera asfalto sluoksnio, kurį kelininkai paklodavo naudodamiesi įstatymų spragomis. Ar pastaraisiais metais situacija pasikeitė? ...
-
„AutoTyrimai“: naujų lengvųjų automobilių balandį – 15 proc. daugiau
Naujų lengvųjų automobilių Lietuvoje balandį įregistruota 15 proc. daugiau nei prieš metus, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
Į gatves išriedėjo sunkvežimiai be vairuotojų: ar saugu?9
Be vairuotojo keliais važinės jau ir sunkvežimiai, bent jau Amerikos Teksaso valstijoje. Taip tikimasi išspręsti tolimųjų reisų vairuotojų trūkumą. Viliamasi, kad per ateinančius ketverius metus Jungtinių Valstijų keliuose riedės tūkstan...
-
Pusė autoservisų Lietuvoje – vis dar nelegalūs: kaip neatiduoti automobilio į blogas rankas?18
Apie tai, kokiame servise tvarkyti automobilį, kad įmonė tikrai būtų tvarkinga bei kur dėti nebenaudojamą automobilį, LNK žurnalistas kalbėjosi su aplinkos Apsaugos instituto direktoriumi Alfredu Skinuliu. ...
-
Nori daugiau tvarkos: nuomojami paspirtukai Kaune bet kur nesimėtys?16
Jau ne pirmą sezoną Kaune galima pasinaudoti nuomojamų elektrinių paspirtukų paslauga, tačiau mieste juos būdavo galima palikti bet kur. Ant takų ar šalikelėse numesti paspirtukai kėlė netvarką. Dabar planuojama įrengti specialias vietas, k...
-
Didinamas eismo saugumas ties IX fortu: keisis eismo organizavimas6
Akcinė bendrovė „Via Lietuva“ informuoja, kad artimiausiu metu Kaune, kelyje ties IX fortu, bus atlikti eismo organizavimo pakeitimai. Siekiant šioje vietoje padidinti eismo saugumą ir sumažinti pavojingų situacijų kelyje skaičių, na...
-
Kauno bandymas suvaldyti sukčiaujančius vairuotojus baigėsi nesėkme: kas bus toliau?22
Kauno bandymas suvaldyti elektromobilių vairuotojus, kad šie nesukčiautų, baigėsi nesėkme, tad šią savaitę apmokestintos visos iki šiol buvusios nemokamos elektromobilių įkrovimo stotelės. Miestas sutaupys dešimtis tūksta...