- „Kauno dienos“ inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Lietuvos keleivių vežimo asociacijos (LKVA) teigimu, pirmas darbas, kurio skubiai gali tekti imtis būsimiems rajonų savivaldybių merams, – spręsti tarpmiestinio susisiekimo autobusais iššūkius.
Painiava rinkoje
Anot LKVA vadovo Gintaro Nakučio, institucijų nesusikalbėjimas šiuo metu kelia chaosą, o dėl situacijos neapibrėžtumo keleiviai jau dabar negali užsisakyti bilietų kelionėms po balandžio 1 d.
„Visuomet sakėme: kad ir kokių pokyčių valstybė šioje rinkoje įgyvendintų, mūsų visų pagrindinis tikslas turi būti, jog sąlygos keleiviams nepablogėtų. Dabar matome, kad šiam pamatiniam tikslui kyla grėsmių“, – teigė G. Nakutis.
Šiuo metu Susisiekimo ministerija jau yra parengusi Kelių transporto kodekso (KTK) pataisas, kuriomis bus apibrėžta liberali patekimo į tolimojo susisiekimo rinką procedūra.
Šios pataisos lapkritį buvo aptartos Seimo ekonomikos komitete, joms pritarta, tačiau galutinis svarstymas atidėtas iki pavasario sesijos.
Pasak G. Nakučio, neapibrėžtumą rinkoje kelia tai, kad, nelaukdama pataisų priėmimo, ministerijai pavaldi Lietuvos transporto saugos administracija (LTSA) paskelbė konkursų, skirtų naujiems vežėjams atrinkti. Motyvuojama tuo, kad dabar galiojančios sutartys su esamais vežėjais baigs galioti balandžio 1-ąją.
Kreipėsi į teismus
„Susiklosto dviprasmiška situacija: Susisiekimo ministerija parengė pataisas, kad patekimas į rinką būtų liberalus ir nereikėtų konkursų, o jai pavaldi įstaiga organizuoja konkursą. Kaip šis chaosas bus sprendžiamas, jei Seimas pavasarį priims KTK pataisas, o konkursai jau bus įvykę ir vežėjai maršrutams atrinkti?“ – klausė G. Nakutis.
Gali nutikti taip: žmonės, užsiregistravę pas gydytojus ir laukę eilėje apie pusmetį, po balandžio 1-osios negalės nuvykti.
Anot jo, Vilniaus apygardos administracinį ir Vilniaus apygardos teismus jau yra pasiekę vežėjų ir kitų suinteresuotų asmenų skundai dėl LTSA konkurso.
Juose keliami ne tik konkurso teisinio pagrįstumo klausimai, bet ir argumentuojama akivaizdžiais praktinio įgyvendinimo trūkumais: pavyzdžiui, niekas negali atsakyti, kaip galima aptarnauti maršrutą, kurio reiso tvarkaraštis sudarytas tik viena kelionės kryptimi, arba kaip apskaičiuoti paslaugos įkainį, jei nenurodytas net preliminarus keleivių skaičius.
Vežėjų sutartys su LTSA baigsis kovo pabaigoje, nuo balandžio stabdomi pardavimai ir informacijos teikimas keleiviams apie tarpmiestinių autobusų eismą portale autobusubilietai.lt, autobusų stotyse, turizmo informaciniuose centruose ir kituose informacijos kanaluose.
Ateitis – miglota
„Jau dabar sulaukiame pasipiktinusių keleivių skambučių – kodėl negalima užsisakyti bilieto iš anksto, pasitikslinti maršruto? Savaitė, kai bus sustabdytas tiek bilietų pardavimas, tiek informacijos teikimas, – priešvelykinė, tuo metu tradiciškai autobusais keliaujama daugiau. Tai Lietuvos gyventojams ir šalies svečiams gali turėti ypač neigiamos įtakos. Žmonės nežinos, nei kaip važiuos autobusai, nei kaip nusipirkti bilietą“, – teigė bendrovės „Kautra“ rinkodaros direktorius Gintautas Pakusas.
Klaipėdos autobusų parko generalinio direktoriaus Vaido Ramanausko teigimu, ši situacija – tai dar viena nežinomybė ir keleiviams, ir vežėjams.
„Neturime supratimo, kaip dirbti toliau, kaip planuoti ateitį. Tenka aiškintis keleiviams, kodėl negalime jiems suteikti informacijos apie autobusų eismą Velykų švenčių laikotarpiu, teisintis, kad tai – ne mūsų, vežėjų, problema. Nežinomybė atbaido keleivius, skatina juos rinktis alternatyvius keliavimo būdus, nors valstybė deklaruoja žengianti žaliojo kurso keliu ir teikianti prioritetą viešajam transportui“, – kalbėjo V. Ramanauskas.
Rokiškio autobusų parko direktorius Antanas Taparauskas teigė, kad apskritai neaišku, kaip keleiviai galės iš rajonų nuvykti į didžiuosius miestus.
„Gali nutikti taip, kad žmonės, užsiregistravę pas gydytojus, laukę eilėje apie pusmetį ir suplanavę kelionę po balandžio 1-osios, liks be galimybės nuvykti į lauktą konsultaciją. Galbūt kam nors tai – gyvybės ir mirties klausimas“, – pabrėžė A. Taparauskas.
Siūlo išeitis
Vežėjų atstovai nesupranta, kodėl LTSA prireikė skelbti konkursą, kol tebevyksta Susisiekimo ministerijos parengtų pataisų projekto svarstymas Seime.
„Mūsų nuomone, pirmiausia derėtų sulaukti teisinio tolimojo susisiekimo autobusais reguliavimo, Seimo sprendimų, nes kitaip padariniai gali atsiliepti daugeliui mūsų šalies gyventojų“, – sakė G. Nakutis.
Jo teigimu, iki tol, kol bus priimtos KTK pataisos ir įsigalios naujas teisinis reguliavimas, dabartiniams keleivių vežėjams galėtų būti išduoti laikini leidimai vežti keleivius turimais maršrutais.
„Tokiu atveju neliktų dviprasmybės, keleiviai net nepajustų, kad kažkas pasikeitė įstatymuose. Jie jau dabar vėl galėtų įsigyti bilietų iš anksto, žmonėms nereikėtų nerimauti iki paskutinės kelionės dienos – pavyks ar nepavyks? Turime ieškoti geriausio sprendimo keleiviams jau dabar, nes, priešingu atveju, pirmas darbas, kurio turės imtis naujai išrinkti rajonų merai, – spręsti užgriuvusias susisiekimo problemas“, – pažymėjo G. Nakutis.
Nuogąstavimą, kad šalyje gali sumažėti tarpmiestinių autobusų maršrutų ir gyventojams taps sunkiau pasiekti kitus miestus, praeitą savaitę išreiškė ir Lietuvos savivaldybių asociacija.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Darbo užmokesčio atotrūkis tarp sostinės ir kitų regionų per ketvirtį išaugo
Vidutinio darbo užmokesčio atotrūkis tarp šalies regionų pirmąjį šių metų ketvirtį siekė 421,8 euro ir per ketvirtį padidėjo 32 eurais, skelbia Valstybės duomenų agentūra. ...
-
Liberalai keičia poziciją dėl mokesčių reformos: palaikys pataisas RRF paramai gauti
Seimo Liberalų sąjūdžio frakcija pareiškė, kad tęsiantis politiniam neapibrėžtumui laikysis saikingesnės pozicijos dėl mokesčių pertvarkos. ...
-
Lietuva išrinkta į Jungtinių Tautų turizmo organizacijos vadovybę2
Lietuva išrinkta į Jungtinių Tautų Pasaulio turizmo organizacijos (PTO) Vykdomąją tarybą ketverių metų kadencijai. ...
-
Dujų kaina biržoje toliau krinta, bet tai nemažina gyventojų sąskaitų: kodėl?21
Vyriausybė nuo liepos naikina kainos kompensaciją elektrai, o dujoms pratęsia iki metų galo. Dujų kompensacija šį pusmetį bus trečdaliu mažesnė. Nors dujų kaina biržoje ir toliau krinta, tai nemažina gyventojų sąskaitų. Kodėl taip yra i...
-
Lietuvos banko vadovas neneigia – rudenį gali būti sunku15
Lietuvos banko vadovas neneigia, kad rudenį gali būti sunku. Bet siūlo nebijoti, o vertinti toliau ir imtis sprendimų. Bene didžiausias nerimas tiems, kurie turi paskolas. Anot Lietuvos banko, palūkanos dar didės ir tikėtina, kad kiek didės rudenį. E...
-
Lietuvos inicijuotiems Ukrainos atstatymo projektams Taivanas skyrė 5 mln. JAV dolerių3
Taivanas prisijungė prie Lietuvos iniciatyvos atstatyti Kyjivo srityje Rusijos kariuomenės sugriautą mokyklą Borodyankos miestelyje ir nuo apšaudymo nukentėjusį darželį Irpinėje – skyrė tam 5 mln. JAV dolerių (4,67 mln. eurų). ...
-
Apklausa: gyventojai pensijai norėtų papildomai sukaupti vidutiniškai 136 tūkst. eurų5
Gyventojai į pensiją norėtų išeiti vidutiniškai papildomai sukaupę apie 136 tūkst. eurų, rodo „Swedbank“ užsakymu atlikta apklausa. ...
-
NKSC direktorius: per pirmąjį šių metų ketvirtį fiksuota perpus mažiau kibernetinių incidentų
Per pirmąjį šių metų ketvirtį fiksuota perpus mažiau kibernetinių incidentų nei tuo pačiu metu pernai – beveik 600, sako Nacionalinio kibernetinio saugumo centro (NKSC) direktorius Liudas Ališauskas. ...
-
NKSC direktorius: šią savaitę prasidėjusios DDoS atakos tebesitęsia
Šią savaitę prasidėjusios paskirstytos paslaugos trikdymo (angl. Distributed Denial of Service, DDoS) atakos tebesitęsia, sako Nacionalinio kibernetinio saugumo centro (NKSC) direktorius. ...
-
Seimui pateiktos pataisos dėl algų savivaldos politikams8
Seimui ketvirtadienį pateiktos pataisos, numatančios, kad savivaldos politikams vietoje skandalą sukėlusių vadinamųjų kanceliarinių išmokų būtų mokamas atlyginimas. ...