Quantcast

Keleiviams – chaoso kirčiai

  • Teksto dydis:

Lietuvos keleivių vežimo asociacijos (LKVA) teigimu, pirmas darbas, kurio skubiai gali tekti imtis būsimiems rajonų savivaldybių merams, – spręsti tarpmiestinio susisiekimo autobusais iššūkius.

Painiava rinkoje

Anot LKVA vadovo Gintaro Nakučio, institucijų nesusikalbėjimas šiuo metu kelia chaosą, o dėl situacijos neapibrėžtumo keleiviai jau dabar negali užsisakyti bilietų kelionėms po balandžio 1 d.

„Visuomet sakėme: kad ir kokių pokyčių valstybė šioje rinkoje įgyvendintų, mūsų visų pagrindinis tikslas turi būti, jog sąlygos keleiviams nepablogėtų. Dabar matome, kad šiam pamatiniam tikslui kyla grėsmių“, – teigė G. Nakutis.

Šiuo metu Susisiekimo ministerija jau yra parengusi Kelių transporto kodekso (KTK) pataisas, kuriomis bus apibrėžta liberali patekimo į tolimojo susisiekimo rinką procedūra.

Šios pataisos lapkritį buvo aptartos Seimo ekonomikos komitete, joms pritarta, tačiau galutinis svarstymas atidėtas iki pavasario sesijos.

Pasak G. Nakučio, neapibrėžtumą rinkoje kelia tai, kad, nelaukdama pataisų priėmimo, ministerijai pavaldi Lietuvos transporto saugos administracija (LTSA) paskelbė konkursų, skirtų naujiems vežėjams atrinkti. Motyvuojama tuo, kad dabar galiojančios sutartys su esamais vežėjais baigs galioti balandžio 1-ąją.

Kreipėsi į teismus

„Susiklosto dviprasmiška situacija: Susisiekimo ministerija parengė pataisas, kad patekimas į rinką būtų liberalus ir nereikėtų konkursų, o jai pavaldi įstaiga organizuoja konkursą. Kaip šis chaosas bus sprendžiamas, jei Seimas pavasarį priims KTK pataisas, o konkursai jau bus įvykę ir vežėjai maršrutams atrinkti?“ – klausė G. Nakutis.

Gali nutikti taip: žmonės, užsiregistravę pas gydytojus ir laukę eilėje apie pusmetį, po balandžio 1-osios negalės nuvykti.

 

Anot jo, Vilniaus apygardos administracinį ir Vilniaus apygardos teismus jau yra pasiekę vežėjų ir kitų suinteresuotų asmenų skundai dėl LTSA konkurso.

Juose keliami ne tik konkurso teisinio pagrįstumo klausimai, bet ir argumentuojama akivaizdžiais praktinio įgyvendinimo trūkumais: pavyzdžiui, niekas negali atsakyti, kaip galima aptarnauti maršrutą, kurio reiso tvarkaraštis sudarytas tik viena kelionės kryptimi, arba kaip apskaičiuoti paslaugos įkainį, jei nenurodytas net preliminarus keleivių skaičius.

Vežėjų sutartys su LTSA baigsis kovo pabaigoje, nuo balandžio stabdomi pardavimai ir informacijos teikimas keleiviams apie tarpmiestinių autobusų eismą portale autobusubilietai.lt, autobusų stotyse, turizmo informaciniuose centruose ir kituose informacijos kanaluose.

Ateitis – miglota

„Jau dabar sulaukiame pasipiktinusių keleivių skambučių – kodėl negalima užsisakyti bilieto iš anksto, pasitikslinti maršruto? Savaitė, kai bus sustabdytas tiek bilietų pardavimas, tiek informacijos teikimas, – priešvelykinė, tuo metu tradiciškai autobusais keliaujama daugiau. Tai Lietuvos gyventojams ir šalies svečiams gali turėti ypač neigiamos įtakos. Žmonės nežinos, nei kaip važiuos autobusai, nei kaip nusipirkti bilietą“, – teigė bendrovės „Kautra“ rinkodaros direktorius Gintautas Pakusas.

Klaipėdos autobusų parko generalinio direktoriaus Vaido Ramanausko teigimu, ši situacija – tai dar viena nežinomybė ir keleiviams, ir vežėjams.

„Neturime supratimo, kaip dirbti toliau, kaip planuoti ateitį. Tenka aiškintis keleiviams, kodėl negalime jiems suteikti informacijos apie autobusų eismą Velykų švenčių laikotarpiu, teisintis, kad tai – ne mūsų, vežėjų, problema. Nežinomybė atbaido keleivius, skatina juos rinktis alternatyvius keliavimo būdus, nors valstybė deklaruoja žengianti žaliojo kurso keliu ir teikianti prioritetą viešajam transportui“, – kalbėjo V. Ramanauskas.

Rokiškio autobusų parko direktorius Antanas Taparauskas teigė, kad apskritai neaišku, kaip keleiviai galės iš rajonų nuvykti į didžiuosius miestus.

„Gali nutikti taip, kad žmonės, užsiregistravę pas gydytojus, laukę eilėje apie pusmetį ir suplanavę kelionę po balandžio 1-osios, liks be galimybės nuvykti į lauktą  konsultaciją. Galbūt kam nors tai – gyvybės ir mirties klausimas“, – pabrėžė A. Taparauskas.

Siūlo išeitis

Vežėjų atstovai nesupranta, kodėl LTSA prireikė skelbti konkursą, kol tebevyksta Susisiekimo ministerijos parengtų pataisų projekto svarstymas Seime.

„Mūsų nuomone, pirmiausia derėtų sulaukti teisinio tolimojo susisiekimo autobusais reguliavimo, Seimo sprendimų, nes kitaip padariniai gali atsiliepti daugeliui mūsų šalies gyventojų“, – sakė G. Nakutis.

Jo teigimu, iki tol, kol bus priimtos KTK pataisos ir įsigalios naujas teisinis reguliavimas, dabartiniams keleivių vežėjams galėtų būti išduoti laikini leidimai vežti keleivius turimais maršrutais.

„Tokiu atveju neliktų dviprasmybės, keleiviai net nepajustų, kad kažkas pasikeitė įstatymuose. Jie jau dabar vėl galėtų įsigyti bilietų iš anksto, žmonėms nereikėtų nerimauti iki paskutinės kelionės dienos – pavyks ar nepavyks? Turime ieškoti geriausio sprendimo keleiviams jau dabar, nes, priešingu atveju, pirmas darbas, kurio turės imtis naujai išrinkti rajonų merai, – spręsti užgriuvusias susisiekimo problemas“, – pažymėjo G. Nakutis.

Nuogąstavimą, kad šalyje gali sumažėti tarpmiestinių autobusų maršrutų ir gyventojams taps sunkiau pasiekti kitus miestus, praeitą savaitę išreiškė ir Lietuvos savivaldybių asociacija.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Liurbia

Liurbia portretas
Taigi valdzia nori kad per kokia savivaldybe riedes vaziuos bet koks transportas ta ir mokes ,kad jos teritorija vaziuoja ,nu liurbia liurbia se imu nai.

Senukas

Senukas portretas
Kur cia tokia juoda stotis ar pas kraba?

Dzūkelis

Dzūkelis portretas
Aišku kad ši valdžia, paveikta senojo ožio, kuris labai labai nekenčia Lietuvos ir Lietuvos žmonių, kenkėjiškų bezdalų darys viską, kad tik Lietuvoje būtų daugiau chaoso, daugiau betvarkės, daugiau nepatogumų gyventojams
VISI KOMENTARAI 3

Galerijos

Daugiau straipsnių