- Ramūnas Fetingis
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Lietuvos automobilių sportas išgyvena ne geriausius laikus. Jau antrus metus Lietuvos automobilių sporto federacijoje (LASF) tvyrojusios revoliucinės nuotaikos sausį peraugo į tikrą perversmą. Mūsų šalies automobilių sportas suskilo į dvi stovyklas.
Vaikų darželis
Viskas prasidėjo seniai – jau prieš keletą metų sklido kalbos, kas automobilių ralyje reikia tobulinti automobilių klasifikaciją. Tačiau niekas nesikeitė, kol į Lietuvą neatvažiavo pasaulinės klasės automobilis. Saulius Girdauskas ir Paulius Urbonas nusipirko "Škoda Fabia WRC". Tokio automobilio mūsų šalyje dar niekas neturėjo. Tačiau staiga paaiškėjo, kad jis mūsų šalyje negali lenktyniauti, nes pagal galiojančias taisykles yra nelegalus – neatitinka techninių reikalavimų.
Ką daryti? Būtų kvaila neleisti dalyvauti automobiliui, kuris neabejotinai į trasas padės pritraukti žiūrovų. Tačiau reglamentą keisti buvo jau vėlu – baigėsi jo keitimo terminas, o taisyklių, žinia, prasidėjus varžyboms niekas nekeičia. Bet tik ne Lietuvoje...
S.Girdauskas su naujuoju automobiliu galėjo lenktyniauti, tačiau ne čempionato įskaitoje, o tik kaip atskirų ralių dalyvis, tai reiškia, kad sezono gale jis čempionas nebus.
Bet kaip ir dera "švogerių" krašte, reikalavimai buvo pakeisti atbuline data ir prasidėjo chaosas: teismai, apeliacijos, ginčai, raštai... Natūralu, jog konkurentai, pastebėję šį pažeidimą, ėmėsi žygių, kad teisybė būtų atstatyta.
Viskas baigėsi tuo, kad 2008-ųjų Lietuvos ralio čempionatas praėjo kovojant ne tik ir ne tiek ralio trasose, kiek kabinetuose ir teismo procesuose. Viso šio farso kulminacija pasiekta pernai per "Saulės" ralį, kai dalyviams net nebuvo įteikti apdovanojimai.
Kad ir kaip ten būtų, po visų teismų, apeliacijų ir svarstymų maratonų "Škoda" buvo legalizuota, nors procesai dar nesibaigė. Šis maratonas turėjo pamokyti LASF nedaryti klaidų ir popierinius reikalus sutvarkyti laiku.
Perversmas federacijoje
Galų gale visos aistros baigėsi perversmu – po begalės užkulisinių veiksmų sausį buvo surengtas neeilinis LASF suvažiavimas. Jame išrinktas naujas LASF prezidentas ir nauja vadovybė. Atrodytų, kad valdžia pasikeitė per vėlai – bet kokie formalūs taisyklių ir reikalavimų keitimo terminai baigėsi prieš Naujuosius metus. Tačiau tik ne LASF.
Šįkart labai šiurkščiai buvo dar kartą pakeistos taisyklės, kas vėl išprovokavo protestų laviną. Dabar jau labai sunku atsirinkti, kuris ralio reglamentas tikras, nes jie buvo keičiami keletą kartų, buvo atšaukiami ir vėl skelbiami galiojančiais. Akivaizdu, kad naujajam LASF prezidentui Gintarui Furmanavičiui vieno pagrindinių rinkimų pažadų – sutaikyti priešiškas puses – bent jau kol kas nepavyko išpildyti. Greičiau atvirkščiai, kol kas susidaro įspūdis, kad federacijos darbas tapo visai nekontroliuojamas.
Kam to reikia?
Visos šios košės centre sukasi du amžini priešininkai – daugkartinis šalies ralio nugalėtojas Rokas Lipeikis ir ne mažiau tituluotas S.Girdauskas. Du priešininkai seniai kovoja ir, deja, ne tik ralio trasose.
Tačiau po pirmo šių metų Lietuvos ralio čempionato etapo, vykusio Utenoje, abu lenktynininkai tarpusavyje ilgai diskutavo. Galbūt tai ženklas, kad aistros pagaliau rimsta?
Keista matyti tokias aistras sporte, kur lenktynininkai ne uždirba, o leidžia savo uždirbtus pinigus. Suprasčiau, jeigu būtų kovojama dėl pagrindinio prizo, tačiau ralyje jokių vertingų prizų nėra. Kaip kelios dešimtys žmonių negali susitarti dėl bendrų ir priimtinų visiems taisyklių?
Po šią savaitę vyksiančio apeliacinio teismo posėdžio turėtų paaiškėti, pagal kokias taisykles žais šiais metais ralistai. Tačiau jau dabar aišku, kad ir šiemet ralio užkulisiuose bus kovojama labai intensyviai.
Kova su vėjo malūnais
Šis karas prasidėjo tada, kai Lietuvoje atsirado pasaulinės klasės ralio automobilis. Natūralu, kad jaunimas, pretendavęs į aukštas pozicijas čempionate, prarado bet kokias viltis nugalėti – aplenkti tokią "raketą" kaip "Fabia WRC", jeigu prie jos vairo sėdi patyręs lenktynininkas, neįmanoma.
Su ta pačia problema susiduriama ne tik Lietuvoje – Tarptautinė automobilių sporto federacija (FIA) taip pat visais būdais stengiasi, kad nugalėtoją lemtų ne tik ir ne tiek technika ir į ją investuotų pinigų kiekis, kiek lenktynininko pajėgumas. Deja, nei LASF, nei FIA susidoroti su šia donkichotiška problema niekaip nepavyksta ir greičiausiai nepavyks.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
„AutoTyrimai“: naudotų automobilių rinka per metus augo 1,2 proc.1
Lietuvoje sausį-kovą pirmą kartą įregistruota 36,9 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 1,2 proc. daugiau nei tuo pat laiku pernai, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis, skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
Seimas spręs, ar švelninti atsakomybę taršių automobilių savininkams2
Seimas pradeda svarstymus, ar aplinkosaugininkams nustačius viršytą automobilių išmetamųjų dujų normą vietoj baudos pirmą kartą leisti skirti įspėjimą bei ilginti tokio automobilio techninės apžiūros galiojimą. ...
-
Siūlys švelninti bausmes vairuotojams už padidintą automobilių išmetamų teršalų kiekį17
Suteikus teisę aplinkosaugininkams stabdyti ir tikrinti automobilių išmetamų į aplinką teršalų kiekį, Seime atsirado dvi iniciatyvos, kuriomis siūloma švelninti baudas už tokius pažeidimus, pradedant nuo įspėjimo. ...
-
Sostinės gatvėse testuojamas naujos kartos elektrinis autobusas3
UAB „Vilniaus viešasis transportas“ bandymams perduotas „Fencer F1 Integral EV“ žemagrindis elektrinis autobusas. Naujas elektrinis autobusas gatvėmis važinėja balandžio 11–24 dienomis, 10-uoju maršrutu. ...
-
Orams sušilus – daugiau eismo įvykių1
Balandžio mėnesio pradžia vairuotojus įpareigojo keisti žiemines padangas į vasarines. Kas nutiks, jei nepasikeitę padangų pateksite į eismo įvykį, ir apie kitas sezonines vairuotojų problemas „Labas vakaras, Lietuva“ rubrikoje „A...
-
Retenybių medžiotojams – ypatingi ir brangūs taikiniai
Šį pavasarį aukcionuose kolekcininkams bus pasiūlyti keli ypatingi automobiliai, tarp jų – reti „Bugatti Type 57C“ ir „Lotus-Climax Type 12“. ...
-
„Land Cruiser 250“ – naujas karalius6
„Galiu teigti, kad gimė naujas kelio ir bekelės karalius“, – išbandęs naująjį visureigį „Toyota Land Cruiser 250“ sakė lenktynininkas Benediktas Vanagas. ...
-
Padirbės, kad eismas būtų saugesnis5
Akcinė bendrovė „Via Lietuva“ per šiuos metus yra suplanavusi eismo saugumą didinančius sprendimus įgyvendinti visuose šalyje užfiksuotuose vadinamųjų juodųjų dėmių kelių ruožuose ir sankryžose. ...
-
Paskelbti Pasaulio metų automobilio konkurso nugalėtojai2
Tarptautinėje Niujorko automobilių parodoje paskelbti Pasaulio metų automobilio konkurso („World Car of the Year“, WCOTY) nugalėtojai. ...
-
Techninės apžiūros barjeras: įtakos turi ir vairuotojo elgesys45
Lietuvos automobilių techninių apžiūrų statistika negailestinga. Pernai beveik pusė transporto priemonių pirmuoju bandymu neįveikė šio barjero ir negavo teisės dalyvauti eisme. Kas lemia tokius niūrius skaičius ir kaip juos pakeisti? ...