- diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Prieš penkerius metus regėjimo netekęs nutrūktgalvis Sigitas Sinkevičius rugsėjo 5-osios, kai turėtų įvykti su motociklininkų bendruomenės žmonėmis suplanuotas susitikimas "Mane veža", laukia labiau nei Kalėdų, Velykų ir Joninių kartu sudėjus. Jis drauge su daugiau negu 100 tokią pat negalią turinčių bičiulių gauna retą progą pajusti visaverčio gyvenimo skonį: greitį, vėją, kūną persmelkiančią variklio vibraciją ir adrenalino antplūdį.
Izoliacija – kasdienybė
Tris mėnesius trukęs karantinas daugybės žmonių kasdienybę įrėminęs sulig jų namų sienomis ar kiemo vartais, į nokdauną pasiuntė daugybę kasdienybę nuspalvinančių užsiėmimų. Nei susitikimų su bičiuliais, nei koncertų, nei kino, nei pasisėdėjimų kavinėse. Švelniausias šios savotiškos įprastų veiklų abstinencijos įvertinimas būtų – nuobodu.
"Galbūt klystu, bet man atrodo, kad koronaviruso sukelta pandemija ir su tuo susiję radikalūs gyvenimo būdo pokyčiai suteikė galimybę regintiems žmonėms pajusti, ką reiškia izoliacija – šiek tiek panašią į tą, kurioje visą gyvenimą leidžia aklieji. Tarkime, aš nebijau, kad ir visiškai vienas išeiti į miestą ar pėsčias traukti į darbą iš Karoliniškių į Pilaitę tiek šaligatviais, tiek miško takais. Tačiau daugybė neregių dėl pačių įvairiausių priežasčių nieko panašaus negali sau leisti ar tam nesiryžta. Patikėkite – jų kasdienybė yra gerokai niūresnė už tai, ką žmonės patyrė karantino metu, ir trunka nepalyginti ilgiau nei kova su COVID-19 virusu", – sako S.Sinkevičius.
Pasak jo, akcija "Mane veža" yra vienas pačių geriausių dalykų, kurie neregiams nutiko pastaraisiais metais. "Tai tobulas vaistas nuo depresijos", – atvirauja S. Sinkevičius, savo aistra gyventi tiesiog užburiantis aplinkinius. Jau netekęs regėjimo pusamžis, profesionaliu masažuotoju dirbantis vyras išbandė tokius daugelio beprotiškais laikomus dalykus, kaip šuolis nuo tilto su guma ar iš lėktuvo su parašiutu. Kelionė motociklu, jo teigimu, galėtų būti pirmas žingsnis akliesiems išplečiant pažinimo ribas, nes yra gerokai lengviau realizuojama.
Akcija suteikė drąsos
Visos beprotiškos idėjos Sigitui kilo po pirmosios akcijos, vykusios 2017-aisias. Pasak jo, "Mane veža" ne tik suteikė puikių pojūčių laviną, bet ir stipriai pakėlė pasitikėjimą savimi. "Pradėjau ne tik svajoti, bet ir planuoti nepatirtas veiklas. Kad ir šuolį nuo kone 39 m aukščio tilto prisirišus virvėmis. Tikrai patiko, todėl tai pakartojau", – šypsosi Sigitas. Vėliau sklandė parasparniu: "Ne tik pabandžiau, bet ir sudominau likimo brolius ir seses pabandyti sklandyti. Smagu ir linksma buvo girdėti draugo žodžius: jeigu nebūčiau pabandęs važiuoti motociklu, net nebūčiau drįsęs galvoti apie parasparnį, o dabar noriu dar."
Ir tai dar ne viskas. Po pirmosios akcijos Sigito noras pavairuoti automobilį tapo ryžtingu užsispyrimu tai padaryti. "Išlipęs iš automobilio, po keturių valandų praleistų prie vairo, paklausiau, kiek minučių aš važinėjau, nes laiko sąvoka buvo dingusi – taip labai man patiko. Beje, o dabar, kai neseniai buvau pavėžėtas RS6, bent apytiksliai galiu įsivaizduoti, ką jaučia starto metu ir naikintuvo pilotai."
Tačiau, pasak jo, "Mane veža" davė daugiau: "Nugalėjau baimę eiti nereguliuojama pėsčiųjų perėja, labiau pažinti miestą jo klausydamas, įgijau drąsos keliauti... Pirmą kartą, netekęs regėjimo, į pajūrį keliavau traukiniu, o ne autobusu. Jeigu pasijaučiau tvirtesnis, ryžausi naujiems, nebandytiems veiksmams, žymiai drąsiau įvertinau savas galimybes, tas pats nutiko ir kitiems mano likimo draugams – jų gyvenimas, reginčiųjų kalba šnekant, tapo spalvingesnis", – teigia akcijos ambasadorius.
Jausmas, kai visa didžiulė kolona pajuda iš miesto – nuo variklių gaudžiantis oras, benzino kvapas, pravažiuojančių automobilių signalai ar praeivių šūksniai, yra toks stiprus ir gilus, kad tuos potyrius mūsų bendruomenė aptarinėja visus likusius metus.
Jaučiasi laisvas
Visą gyvenimą Sigitas buvo užkietėjęs automobilių aistruolis ir su tiksliausiomis detalėmis gali charakterizuoti kadaise jam patikusių modelių formas. Jeigu eidamas per senamiestį nugirsta apie netoliese stovintį egzotiškesnį automobilį, Sigitas vis dar paprašo jo šeimininko leidimo pirštų galiukais apžiūrėti mašiną. Tačiau vis dėlto šiuo metu asmeniniame jo transporto priemonių reitinge karaliauja motociklai.
Būtent motociklas, pasak pašnekovo, leidžia labai gerai inventorizuoti prisiminimus apie miestą ir jo gatves, kuriomis kažkada pats važinėjo. "Dar daugiau. Važiuodamas motociklu patiriu kažką panašaus kaip ir žaidžiantys kompiuterinius žaidimus su 3D akiniais – užuodžiu upės kvapą, jaučiu medžių paunksnės vėsą, įkaitusį asfaltą, jau nekalbu apie šoktelėjimus per vadinamuosius gulinčius policininkus ar spurtą, kai pilotas "atsuka rankeną". Tada vėl jaučiuosi laisvas", – teigia Sigitas.
"Jausmas, kai visa didžiulė kolona pajuda iš miesto – nuo variklių gaudžiantis oras, benzino kvapas, pravažiuojančių automobilių signalai ar praeivių šūksniai, yra toks stiprus ir gilus, kad tuos potyrius mūsų bendruomenė aptarinėja visus likusius metus. Todėl kai šiemet dėl karantino buvo atšaukiami masiniai renginiai ar perkeliamos jų datos, visi buvome smarkiai sunerimę, ar pavyks dar kartą sukurti tą nedidelį stebuklą. Tikėkimės, viskas bus gerai", – entuziazmu trykšta S.Sinkevičius
Registracija prasidėjo
Šių metų registracija jau prasidėjo. Registruotis kviečiami ir keleiviai, ir vairuotojai.
Akcija vyksta tokiu principu: dalyvauti vienu metu registruojasi tiek keleiviai, tiek vairuotojai. Nors pirmenybė teikiama anksčiau užsiregistravusiems keleiviams, kiekvienais metais stengiamasi, kad būtų pavėžėti visi norintys. Keleiviams vairuotojai priskiriami pagal gyvenamąją vietą arba pagal vietą, kurioje pageidauja dalyvauti (arba arčiausiai šių vietų), taip pat pagal motociklo kalibrą ir keleivio svorį. Dalyviai kviečiami registruotis visoje Lietuvoje.
Akciją "Mane veža" organizuoja tinklaraščio Motociklininkė.lt autorė, vairavimo praktikos mokytoja Aldona Juozaitytė-Pieva. Praėjusiais metais prie jos prisijungė 200 dalyvių visoje Lietuvoje ir dar apie 100 Latvijoje, kur bendras motociklininkų ir neregių žygis buvo pakrikštytas "RIDE2SHARE" vardu. Ši akcija 2017-aisiais buvo nominuota Nacionaliniuose lygybės ir įvairovės apdovanojimuose "Įveiktos kliūties" kategorijoje.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Naudotų lengvųjų automobilių rinka per metus augo 4,1 proc.
Lietuvoje vasarį pirmą kartą įregistruota 12 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 4,1 proc. daugiau nei 2023 metų vasarį, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis, skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
Moterų metų automobiliu išrinktas „Kia EV9“3
Geriausiu 2024 m. moterų automobiliu pasaulyje išrinktas elektrinis „Kia EV9“. ...
-
Atranda vis naujų būdų, kaip padidinti dviračių greitį: bandoma jį apriboti6
Amsterdame tarp jaunimo populiarėja elektriniai dviračiai storomis padangomis. ...
-
Automobilio nuoma: jokių lipdukų ir varžybų1
Lietuvoje prigijus automobilių dalijimuisi (angl. car-sharing) ir nuomai, ekspertai atskleidžia, kokiose situacijose vairuotojui neverta užmiršti, kad išnuomota transporto priemonė – ne jo nuosavybė. ...
-
Kaimynų rinkos pulsas: vasaris buvo derlingas
Per 2024 m. vasarį Lietuvoje ir Lenkijoje naujų automobilių parko pokyčiai buvo teigiami. ...
-
Prabangiame latvių bokšto garaže – pokyčiai3
Latvijos krepšininkas Kristaps Porzingis, aistringas „Mercedes-Benz“ gerbėjas, nusprendė parduoti vieną savo prabangaus garažo automobilių. ...
-
Ratlankių mados – sumani investicija ar išmesti pinigai?11
Visi žinome posakį, kad žmogų sutinkame pagal drabužį, o palydime pagal protą. Vairuotojai šią išmintį perfrazuoja taip: pagal variklį palydime, o sutinkame pagal ratus. Vienas pastebimiausių automobilio akcentų – ratlankiai, ta...
-
Velykų laikotarpiu traukinių eismas tarp Vilniaus ir Klaipėdos bus atnaujintas
Traukinių eismas tarp Vilniaus ir Klaipėdos Velykų laikotarpiu – nuo kovo 28 dienos iki balandžio 2 dienos – bus visiškai atnaujintas, be to, kursuos didesni jų sąstatai. Visais kitais maršrutais traukiniai kursuos įprastai, sk...
-
Seimo komitetas: atsakomybės perkėlimas automobilio savininkui prieštarauja Konstitucijai5
Siūlymas perkelti automobilio savininkui atsakomybę už jo automobilį vairavusį ir Kelių eismo taisyklių pažeidimus padariusį kitą vairuotoją, prieštarauja Konstitucijoje įtvirtintiems teisinės valstybės ir lygiateisiškumo principams...
-
Vairavimo egzaminą laikė jau 30 kartų: kas dažniausiai pakiša koją būsimiems vairuotojams?25
Jau tris dešimtis kartų vairavimo egzaminą laikiusi klaipėdietė vis dar neturi vairuotojo pažymėjimo, tačiau vilčių prarasti neketina. Ne kiekvienam uostamiesčio gyventojui pavyksta išlaikyti vairavimo egzaminą iš pirmo karto. D...