- ELTOS inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Susisiekimo ministras Marius Skuodis sako, kad šiuo metu yra sudėtinga susitarti dėl kainų indeksavimo kelių sektoriuje, nes valstybė ir privatus sektorius rodo skirtingus skaičius. Pasak jo, negali visa našta būti perkelta tik valstybei arba tik privačiam sektoriui, reikia rasti pusiausvyrą.
Kyla iššūkių
„Kalbant apie kelius, tai yra tiesiog diskusija tarp rangovų ir Automobilių kelių direkcijos. Šiandien taip pat buvo pokalbis su Automobilių kelių direkcijos direktoriumi, – išsiskiria vertinimas, kiek reikėtų indeksuoti“, – vakar prie Vyriausybės susirinkusiems žurnalistams teigė M.Skuodis.
Ministras tvirtina, kad naujose sutartyse, kur konkursai dėl darbų yra skelbiami dabar, problemų dėl indeksavimo nėra, tačiau kyla iššūkis dėl tų sutarčių, kurios jau yra sudarytos pagal anksčiau numatytą indeksavimą.
„Visi teisės aktai suteikia galimybių iniciatoriui, pirkėjui indeksuoti, ir tai reikia padaryti. Tada yra trečioji dalis sutarčių, kur kainos yra paskelbtos tokios, kokios buvo prieš karą, ir dabar yra iššūkis su rangovais dėl tų sutarčių sudarymo“, – sakė ministras.
Jau rado sprendimų?
Vyriausybės narys tikino, kad jam gaila, jog viešųjų pirkimų sistema sudaryta taip, kad negalima indeksavimu užsiimti dabar, jeigu yra pasirašytos sutartys. Tačiau, anot jo, kai kurios įmonės jau yra radusios sprendimų.
„Dėl kelių Automobilių kelių direkcija yra priėmusi sprendimus, kiek ji gali indeksuoti, priklausomai nuo kiekvieno projekto. Rangovai turi pateikti aiškius įrodymus, kiek pabrango, kad būtų objektyvūs faktai, o to greitesnio susikalbėjimo kartais ir pritrūksta”, – teigė M.Skuodis.
Kyla iššūkis dėl tų sutarčių, kurios jau yra sudarytos pagal anksčiau numatytą indeksavimą.
„Sudėtingiausia ieškoti pusiausvyros, kai rinkoje kol kas nėra pusiausvyros, dar neaišku, kur yra tas ekvilibriumo taškas“, – pridūrė jis.
Prezidento Gitano Nausėdos patarėjas Vaidas Augustinavičius sakė, kad dabartinėje „iššūkių aplinkoje“ situaciją reikėtų vertinti realistiškai ir nesikliauti vien praeityje fiksuotu ekonomikos augimu ir sėkmingai įveiktomis krizėmis. Dėl to, pasak jo, sparčiai augant žaliavų kainoms, būtina verslui padėti ir jas indeksuoti viešųjų pirkimų projektuose.
„Prezidento nuomone, turime būti realistai, ne idealistai. Iššūkių aplinkoje negalime kliautis vien tuo, kad ekonomika anksčiau augo sparčiai arba krizes įveikdavo. Tikime, kad šioje iššūkių aplinkoje taip dar kartą atsitiks, tačiau niekas savaime neįvyksta“, – vakar po Prezidento G.Nausėdos susitikimo su verslo atstovais sakė V.Augustinavičius.
Stabdo pusdieniui
Statybos ir kelių tiesimo įmonės rytoj pusdieniui ketina stabdyti darbus maždaug 80-yje valstybinių ir visuomeninių objektų visoje Lietuvoje.
Akcija „#stabdome statybą“ siekiama atkreipti dėmesį į Vyriausybės ir kitų perkančiųjų organizacijų nenorą ir delsimą dėl pabrangusių žaliavų indeksuoti statybų kainas arba ieškoti kitų sprendimų, pranešė Lietuvos statybininkų asociacija (LSA) ir kelių statybos įmones vienijanti asociacija „Lietuvos keliai“.
Anot asociacijų, dėl karo Ukrainoje išaugo elektros, dujų ir medžiagų kainos, sutriko medžiagų ir žaliavų tiekimas, todėl stringa valstybės finansuojamos statybos, kelių asfaltavimas, o dalyje konkursų neatsiranda dalyvių. Jau pradėtos statybos lėtėja, o naujų nepradedama.
„Kai kur statybos pabrango daugiau kaip 50 proc. Tokio staigaus ir didelio brangimo nematėme jau kelis dešimtmečius, todėl įmonės negalės įgyvendinti sutarčių pasiūlytomis kainomis. Išeitį būtų galima rasti, jeigu Vyriausybė dėl karo Ukrainoje leistų rinkos dalyviams indeksuoti kainas“, – pranešime teigė LSA prezidentas Dalius Gedvilas.
Pasak „Lietuvos kelių“ vykdomojo direktoriaus Šarūno Frolenkos, jau pradėtų projektų įgyvendinimas užprogramuoja nuostolingą įmonių veiklą.
„Kelių statyba ypatinga tuo, kad jos užsakovas išimtinai yra valstybė, jos valdomos įmonės ir savivaldybės, todėl tik nuo jų sprendimo priklauso, ar sektorius išliks gyvybingas, ar prasidės visai šalies ekonomikai pavojinga bankrotų banga”, – pranešime sakė Š.Frolenka.
Pasak asociacijų, skaičiuojama, kad nieko nedarant artimiausiu metu gali nutrūkti per 150 daugiau nei 300 mln. eurų vertės objektų statybos.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Vyriausybė – už baudas iki 500 eurų užstačius svetimą automobilio vietą11
Vyriausybė pritaria siūlymui už automobilio stovėjimo vietos neteisėtą užėmimą tokios transporto priemonės savininką įspėti arba skirti jam piniginę baudą. ...
-
Dviračiu į kelią – ne paskubomis1
„Naujam sezonui dviratį geriausia ruošti rudenį“, – pataria legendinis Lietuvos sportininkas, dukart olimpinis čempionas Gintautas Umaras. ...
-
Gamintojų akistatos – vingiuotoje įkalnėje
Birželį jau 102-ąjį kartą bus rengiamos legendinės pakilimo į Paiko kalną lenktynės „Pikes Peak“. Joms specialius projektus kuria ne vien entuziastai, sporto komandos, bet ir automobilių gamintojai. Visų laikų trasos rekordas jau prikla...
-
Kelininkų gudrybės: vairuotojai piktinasi, ekspertai juokiasi54
Kelių tiesimą ne tik Lietuvoje gaubia mitai. Mūsų šalyje ne kartą nuvilnijo skandalai dėl plonesnio nei pridera asfalto sluoksnio, kurį kelininkai paklodavo naudodamiesi įstatymų spragomis. Ar pastaraisiais metais situacija pasikeitė? ...
-
„AutoTyrimai“: naujų lengvųjų automobilių balandį – 15 proc. daugiau
Naujų lengvųjų automobilių Lietuvoje balandį įregistruota 15 proc. daugiau nei prieš metus, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
Į gatves išriedėjo sunkvežimiai be vairuotojų: ar saugu?9
Be vairuotojo keliais važinės jau ir sunkvežimiai, bent jau Amerikos Teksaso valstijoje. Taip tikimasi išspręsti tolimųjų reisų vairuotojų trūkumą. Viliamasi, kad per ateinančius ketverius metus Jungtinių Valstijų keliuose riedės tūkstan...
-
Pusė autoservisų Lietuvoje – vis dar nelegalūs: kaip neatiduoti automobilio į blogas rankas?18
Apie tai, kokiame servise tvarkyti automobilį, kad įmonė tikrai būtų tvarkinga bei kur dėti nebenaudojamą automobilį, LNK žurnalistas kalbėjosi su aplinkos Apsaugos instituto direktoriumi Alfredu Skinuliu. ...
-
Nori daugiau tvarkos: nuomojami paspirtukai Kaune bet kur nesimėtys?16
Jau ne pirmą sezoną Kaune galima pasinaudoti nuomojamų elektrinių paspirtukų paslauga, tačiau mieste juos būdavo galima palikti bet kur. Ant takų ar šalikelėse numesti paspirtukai kėlė netvarką. Dabar planuojama įrengti specialias vietas, k...
-
Didinamas eismo saugumas ties IX fortu: keisis eismo organizavimas6
Akcinė bendrovė „Via Lietuva“ informuoja, kad artimiausiu metu Kaune, kelyje ties IX fortu, bus atlikti eismo organizavimo pakeitimai. Siekiant šioje vietoje padidinti eismo saugumą ir sumažinti pavojingų situacijų kelyje skaičių, na...
-
Kauno bandymas suvaldyti sukčiaujančius vairuotojus baigėsi nesėkme: kas bus toliau?22
Kauno bandymas suvaldyti elektromobilių vairuotojus, kad šie nesukčiautų, baigėsi nesėkme, tad šią savaitę apmokestintos visos iki šiol buvusios nemokamos elektromobilių įkrovimo stotelės. Miestas sutaupys dešimtis tūksta...