- diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Automobilių vagysčių pastaraisiais metais mažėja, tačiau ilgapirščių padaryti nuostoliai – vis dar šimtai tūkstančių eurų.
Vagia įrangą
Draudimo bendrovės ERGO transporto priemonių žalų administravimo skyriaus vadovo Raimondo Bieliausko teigimu, automobilių dalių vagys šiemet jau padarė nuostolių už daugiau kaip 300 tūkst. eurų, o per pastaruosius trejus metus bendra gyventojų dėl pavogtų automobilio dalių patirta žala siekia beveik 1,2 mln. eurų.
Be to, pasak R.Bieliausko, vidutinis žalos dydis šiemet yra beveik 15 proc. didesnis nei pernai ir siekia daugiau kaip 1 800 eurų.
"Automobilių dalys vis dar traukia ilgapirščius. Šiemet jau užfiksavome daugiau kaip pusantro šimto vagysčių, tačiau tamsiausiais metų mėnesiais šie skaičiai greičiausiai dar šoktelės į viršų. Pastaraisiais metais daugiausia vagiama salono įranga – navigacijos ir multimedijos sistemos, saugos pagalvės, vairai. Vis dar siekiama pasipelnyti ir iš brangesnių automobilių priekinių žibintų ar veidrodėlių", – sakė R.Bieliauskas.
Anot jo, dažniausiai vagiamos BMW, "Porsche", "Audi", VW ir "Mercedes Benz" automobilių dalys, o savininkų nuostoliai išauga ne tik dėl prarastų detalių, bet ir transporto priemonės apgadinimų.
Pastaraisiais metais daugiausia vagiama salono įranga – navigacijos ir multimedijos sistemos, saugos pagalvės, vairai.
Siaučia ir provincijoje
Pasak R.Bieliausko, nuo ilgapirščių automobiliai neapsaugoti nei didmiesčiuose, nei mažesniuose šalies miesteliuose.
"Dažniausiai vagys nusitaiko į viešose stovėjimo zonose ar gatvėse paliktus automobilius. Nusikaltėliai taip pat įsilaužia ir į gyventojų garažus, sulaukiame pranešimų ir apie vagystes iš aptvertų privačių kiemų. Dažnokai darbą vagims palengvina ir patys automobilių savininkai, savo transporto priemones palikdami atokesnėse, neapšviestose ir stebėjimo kamerų nepasiekiamose vietose", – vardijo R.Bieliauskas.
Draudikų atstovo teigimu, gerai apšviesta ir saugumo kamerų stebima stovėjimo aikštelė nebūtinai garantuoja automobilio saugumą, tačiau bent jau kelia nusikaltėliams daugiau rizikos ir gali atbaidyti mažiau pasiruošusius ar didelės patirties neturinčius vagišius.
Neaplenkia senienų
R.Bieliauskas pažymėjo, kad kasmet fiksuojama bent po kelias automobilių vagystes, kai savo transporto priemonių lietuviai netenka užsienyje.
Šiemet Lietuvos gyventojų automobiliai buvo pavogti Latvijoje, Ukrainoje, Vokietijoje.
"Tarp vagių vis populiaresni japoniški automobiliai. Pastaraisiais metais pagal pavogtų automobilių skaičių jie jau lenkia anksčiau dažniausiai nusikaltėlių taikiniu tapdavusius vokiškų markių automobilius. Tai turbūt lemia ir tai, kad nauji japoniški automobiliai mūsų šalies keliuose šiandien yra gerokai dažnesni", – sakė R.Bieliauskas.
Tarp vagių vis populiaresni japoniški automobiliai.
Dauguma šiemet pavogtų automobilių – 2017–2019 m. modeliai. Vis dėlto, R.Bieliausko teigimu, visiškai saugiai jaustis negali ir senesnių transporto priemonių savininkai.
Pernai trečdalis visų draudimo bendrovės fiksuotų automobilių vagysčių buvo susijusios su 2003–2006 m. pagamintomis transporto priemonėmis.
"Vagys siekia vertingesnio grobio, kurį būtų galima lengvai ir greitai realizuoti, todėl dažniausiai taikosi į naujesnius, aukštesnės klasės, populiarių gamintojų automobilius. Gyventojų patirta žala tokiais atvejais siekia nuo keliolikos iki kelių dešimčių tūkstančių eurų. Tačiau, turėdami progą, nusikaltėliai neatsisako ir vidutinio naujumo ar klasės automobilių. Vidutinis žalos dėl automobilio vagystės dydis šiemet siekia beveik 22 tūkst. eurų", – pažymėjo R.Bieliauskas.
Vien triukšmas nepadės
Anot R.Bieliausko, daugeliu atveju garsinės signalizacijos vagims atbaidyti nepakanka, o tokios apsaugos efektyvumas – menkas.
"Ypač brangesnių automobilių savininkai turėtų pasirūpinti aukščiausio lygio apsaugos sistemomis, kurios leidžia nuotoliniu būdu sekti automobilio buvimo vietą, o pavojaus signalą gali automatiškai perduoti į savininko pultelį ar telefoną. Papildomą apsaugą taip pat suteikia ir variklio blokavimo sistemos, kurios neleidžia užvesti automobilio variklio be savininko žinios. Tokias apsaugos priemones privalu įdiegti norint kasko draudimu apdrausti visas didesnės vertės transporto priemones", – pabrėžė R.Bieliauskas.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Parlamentarė: visi neįgalieji A juosta neturėtų važiuoti6
Laisvės partijos frakcijai priklausanti parlamentarė Monika Ošmianskienė skeptiškai vertina susisiekimo ministro ketinimus leisti A juosta važiuoti ir transporto priemonėms, vežančioms specialiuosius poreikius turinčius gyventojus. ...
-
Eismas per karantiną: avarijų vis tiek buvo
Pernai šalyje eismo įvykių buvo mažiau nei 2019-aisiais, tačiau vidutinis draudimo išmokos dydis didėjo – liudija draudimo bendrovės ERGO duomenys. ...
-
Vagystės iš automobilių: nesaugiausia – Kaune4
Pernai Lietuvoje – mažiau smulkių vagysčių iš automobilių nei 2019-aisiais, tačiau stambių grobimų – beveik tiek pat. ...
-
Pratęstas per karantiną baigusių galioti pradedančiųjų vairuotojo pažymėjimų terminas1
Pratęstas per karantiną baigusių galioti pradedančiųjų vairuotojo pažymėjimų galiojimas, trečiadienį pranešė valstybės įmonė „Regitra“. ...
-
Dėl pūvančių griuvenų – klaipėdiečių skundai: apleisti automobiliai tampa šiukšlių krūvomis14
Klaipėdos savivaldybė per metus sulaukia šimtų skundų dėl daugiabučių kiemuose rūdijančių automobilių. Apleistų kledarų savininkai, vos gavę įspėjimą, kartais tesugeba perstumti mašiną iš vienos vietos į kitą. Tačiau y...
-
S. Gentvilas: planuojama šiemet skirti 3 mln. eurų elektromobilių įsigijimo paramai4
Aplinkos ministras Simonas Gentvilas sako, kad šiemet planuojama paramai elektromobilių įsigijimui numatyti 3 mln. eurų, taip pat planuojamos lėšos siekiant patogesnio ir aplinkai draugiško miestų viešojo transporto. ...
-
Vairavimas žiemą: svarbi automobilio techninė būklė
Besikeičiančios žiemos sąlygos, gausiau iškrentantis sniegas ir žema temperatūra vairuotojus ragina būti atsargesnius kelyje, rinktis saugų, o ne maksimaliai leistiną greitį bei laikytis didesnio nei įprasta saugaus atstumo. Kitas svarbus sau...
-
Žiemos iššūkiai klupdo ne tik kelių gaidelius6
"Oooo… Reikėjo važiuoti lėčiau", – nutęsė susinervinęs jaunuolis, mano akivaizdoje šią savaitę įsirėžęs į taikiai stovintį dailų kaimynės mažalitražį. Vairavimo sąlygų neįvertinęs vaikinas prisidarė bėd...
-
Automobilių rinkimai – Europoje ir kitapus Atlanto
"Lietuvos metų automobilio 2021" rinkimus laimėjęs "Volkswagen ID.3" yra tarp pretendentų ir į Europos karūną. ...
-
Talino gatvėse – išmaniosios atkarpos
Estijos sostinėje Taline pradėtos naudoti pirmos septynios išmaniųjų gatvių atkarpos, gaminančios elektros energiją naudojant saulės baterijas. ...