Quantcast

Instruktoriaus patarimai: kaip elgtis slidžiame kelyje

  • Teksto dydis:

Pastarosiomis dienomis vairuotojams teko vairuoti itin atsargiai – kelius padengęs ledas neleido nei akimirkai atsipalaiduoti. Dėl to pasipylė ir avarijos. Vilniaus automechanikos ir verslo mokyklos autodrome ledo irgi netrūksta. Čia galima pasimokyti, kaip reikia saugiai važiuoti, esant slidžiam keliui praneša LNK.

Vairavimo instruktorius Valentinas Remeika papasakojo, ką daryti, kai kelias yra slidus.

„Išvažiavus, kai jau pamatai, kad slidu, kad kelias blizga, kad yra sniegas, reikia įvertinti slidžią dangą. Reikia, kad aplinkui nieko nebūtų – kažkur pabandyti stabdyti, pažiūrėti, kaip automobilis slysta, koks sukibimas. Aišku, to nereikia daryti, kai aplinkui daug automobilių – viską reikia daryti atsargiai“, – aiškino Valentinas.

„Saugus važiavimas priklauso nuo labai daug komponentų. Iš karto krinta greitis, didėja stabdymo atstumas, turi laikytis didesnio atstumo nuo aplinkui važiuojančių, turi įvertinti, kas vyksta aplinkui. Važiuoti reikia labai atsargiai. Koks bebūtų automobilis, be vairuotojo jis vienas nieko nepadarys“, – sakė instruktorius.

Visas reportažas – LNK vaizdo įraše.

Instruktorius paaiškino, kaip elgtis slidžiame kelyje, norint sustoti ir pajudėti įkalnėje.

„Jeigu jau ratai prasisuko, tai žinokit: jūs padarėt ledą. Galima kažkiek grįžti atgal, pasigauti kitą vietą, ramiai, absoliučiai neakceleruojant, pakelti truputį sankabą, pradeda kibti. Jei negali užvažiuoti, pasižiūri: įkalnėje būna kraščiukas, žolė ar žemė, net sniego kraštas, jei nesuvažinėtas, – prašau, ant jo užvažiuoji ir puikiai važiuoji. Aišku, reikia pasirinkti saugų greitį, ir viskas. Čia labai paprasta“, – tikino V. Remeika.

Jis aptarė ir kitą situaciją – posūkį nuokalnėje.

Blogiausiu atveju, duok per stabdžius, jei reikia staigiai stabdyti, bet nespausk sankabos.

„Labai svarbu saugus greitis, daugiau nieko. Viską daro tik važiavimo greitis, jokių staigių judesių. Lėtai suk ir pasirink tą greitį, kuris stabiliai laiko automobilį. Visai atleisti, ypač posūkyje, negalima, nes tada irgi gali pradėti nešti. Variklis stabdo ratus. Jauti pagal automobilio greitį, kiek jis stabiliai laikosi ant kelio, tiek ir spaudi greičio pedalą. O jeigu greitis nesaugus ir pajutai, kad tave neša, – ramiai išsitiesink, atleisk akceleratorių, bet neatleisk visai, nes tada prisistabdo ratai, gali dar toliau nešti. Ir jokių staigių stabdymų“, – teigė V. Remeika.

„Jeigu jau matai, kad slysti ir nieko nebus, nesuvaldysi, tada važiuok prie kelkraščio, bandyk stabdyti į bortelį ar kraštą kokį – tai yra daug geriau negu į kažką atsitrenkti ir nesuvaldyti automobilio“, – pridūrė jis.

V. Remeika aptarė, kokias klaidas dažniausiai daro vairuotojai, kai jiems tenka stabdyti staigiai.

„Dažniausios klaidos – kai stabdo, iškart spaudžia sankabą. Kai tu įspaudi sankabą, kad ir įjungta pavara, variklis jau važiuoja sau, ratai sukasi sau, o stabdymo kelias prailgėja, ypač kai danga slidi ir jeigu dar posūkis nors truputį, tikrai gali pradėti nešti. Sankabą stabdydamas spaudi tik kada labai lėtai važiuoji, aikštelėje kažką manevruoji, kad neužgestum. O kada greitai vairuoji, tai kaip tik prailgini stabdymo kelią. Blogiausiu atveju, duok per stabdžius, jei reikia staigiai stabdyti, bet nespausk sankabos“, – kalbėjo instruktorius.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių