- diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Pastarosiomis dienomis vairuotojams teko vairuoti itin atsargiai – kelius padengęs ledas neleido nei akimirkai atsipalaiduoti. Dėl to pasipylė ir avarijos. Vilniaus automechanikos ir verslo mokyklos autodrome ledo irgi netrūksta. Čia galima pasimokyti, kaip reikia saugiai važiuoti, esant slidžiam keliui praneša LNK.
Vairavimo instruktorius Valentinas Remeika papasakojo, ką daryti, kai kelias yra slidus.
„Išvažiavus, kai jau pamatai, kad slidu, kad kelias blizga, kad yra sniegas, reikia įvertinti slidžią dangą. Reikia, kad aplinkui nieko nebūtų – kažkur pabandyti stabdyti, pažiūrėti, kaip automobilis slysta, koks sukibimas. Aišku, to nereikia daryti, kai aplinkui daug automobilių – viską reikia daryti atsargiai“, – aiškino Valentinas.
„Saugus važiavimas priklauso nuo labai daug komponentų. Iš karto krinta greitis, didėja stabdymo atstumas, turi laikytis didesnio atstumo nuo aplinkui važiuojančių, turi įvertinti, kas vyksta aplinkui. Važiuoti reikia labai atsargiai. Koks bebūtų automobilis, be vairuotojo jis vienas nieko nepadarys“, – sakė instruktorius.
Visas reportažas – LNK vaizdo įraše.
Instruktorius paaiškino, kaip elgtis slidžiame kelyje, norint sustoti ir pajudėti įkalnėje.
„Jeigu jau ratai prasisuko, tai žinokit: jūs padarėt ledą. Galima kažkiek grįžti atgal, pasigauti kitą vietą, ramiai, absoliučiai neakceleruojant, pakelti truputį sankabą, pradeda kibti. Jei negali užvažiuoti, pasižiūri: įkalnėje būna kraščiukas, žolė ar žemė, net sniego kraštas, jei nesuvažinėtas, – prašau, ant jo užvažiuoji ir puikiai važiuoji. Aišku, reikia pasirinkti saugų greitį, ir viskas. Čia labai paprasta“, – tikino V. Remeika.
Jis aptarė ir kitą situaciją – posūkį nuokalnėje.
Blogiausiu atveju, duok per stabdžius, jei reikia staigiai stabdyti, bet nespausk sankabos.
„Labai svarbu saugus greitis, daugiau nieko. Viską daro tik važiavimo greitis, jokių staigių judesių. Lėtai suk ir pasirink tą greitį, kuris stabiliai laiko automobilį. Visai atleisti, ypač posūkyje, negalima, nes tada irgi gali pradėti nešti. Variklis stabdo ratus. Jauti pagal automobilio greitį, kiek jis stabiliai laikosi ant kelio, tiek ir spaudi greičio pedalą. O jeigu greitis nesaugus ir pajutai, kad tave neša, – ramiai išsitiesink, atleisk akceleratorių, bet neatleisk visai, nes tada prisistabdo ratai, gali dar toliau nešti. Ir jokių staigių stabdymų“, – teigė V. Remeika.
„Jeigu jau matai, kad slysti ir nieko nebus, nesuvaldysi, tada važiuok prie kelkraščio, bandyk stabdyti į bortelį ar kraštą kokį – tai yra daug geriau negu į kažką atsitrenkti ir nesuvaldyti automobilio“, – pridūrė jis.
V. Remeika aptarė, kokias klaidas dažniausiai daro vairuotojai, kai jiems tenka stabdyti staigiai.
„Dažniausios klaidos – kai stabdo, iškart spaudžia sankabą. Kai tu įspaudi sankabą, kad ir įjungta pavara, variklis jau važiuoja sau, ratai sukasi sau, o stabdymo kelias prailgėja, ypač kai danga slidi ir jeigu dar posūkis nors truputį, tikrai gali pradėti nešti. Sankabą stabdydamas spaudi tik kada labai lėtai važiuoji, aikštelėje kažką manevruoji, kad neužgestum. O kada greitai vairuoji, tai kaip tik prailgini stabdymo kelią. Blogiausiu atveju, duok per stabdžius, jei reikia staigiai stabdyti, bet nespausk sankabos“, – kalbėjo instruktorius.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Planuojate pirkti naudotą automobilį iš užsienio? Atskleidė, kuriose šalyse klastoja ridą10
Dabar pats tinkamiausias metas atsinaujinti ne tik savo drabužius, bet ir transporto priemonę. Ne visi turi galimybę nuvykti į saloną ir nusipirkti patį naujausią automobilį, tuomet tenka rinktis jau važinėtą. Iš kur geriausia rinktis važin...
-
Vasarą – su žieminėmis padangomis: kur čia slypi pavojai?2
Automobilių servisai jau rikiuoja eiles vairuotojų, besiruošiančių keisti automobilių padangas. Meistrai sako, kad pavasarinis keitimas mažiau aktyvus, nei lapkričio mėnesį. Yra vairuotojų, kurie ir vasarą važinėja su žieminėmis padangomi...
-
Seimas svarstys iniciatyvą įpareigoti visus paspirtukų vairuotojus dėvėti šalmus2
Parlamentarai imasi svarstyti iniciatyvą, kuria būtų nustatyta visiems paspirtukų vairuotojams dėvėti šalmus, nepaisant jų amžiaus. ...
-
Pasipiktino dėl automobilių taršos patikrinimų: ar nepermokėjo už aparatus?23
Aplinkosaugininkų planuojami automobilių taršos patikrinimai šiurpą kelia ne vienam vairuotojui. Socialiniuose tinkluose dėl to kilo pasipiktinimo bangos. Kokią teisę aplinkosaugininkai turi tikrinti taršą? O jie turi įstatym...
-
Aplinkosaugininkai pradeda tikrinti automobilių taršą: vairuotojai kai kurių bėdų gali net neįtarti57
Aplinkosaugininkai parodomojoje akcijoje pademonstravo, kaip stabdys automobilius ir tikrins jų taršą. Oficialiai tikrinti automobilius aplinkosaugininkai pradės pavasario viduryje. Kaip viskas vyks ir ką apie tai mano gyventojai, pasakota LNK repor...
-
Perspėja: minti dviratį paskui autobusą – labai pavojinga9
Norėdami išvengti vėjo pasipriešinimo, dviratininkai kartais važiuoja iš paskos didesnių gabaritų transporto priemonėms ar autobusams, tačiau net nenutuokia, kaip arti nelaimės jie atsiduria. Tokie veiksmai kelia pavojų ne tik dvi...
-
Už variklio plovimą – bauda28
Prieš parduodant automobilį pardavėjai neretai stengiasi iššvarinti ne tik mašinos išorę bei vidų, bet ir nuplauti variklį. Tačiau tai daryti autoplovyklose draudžiama, apie tai reikėtų pranešti plovyklos oper...
-
Automobilių vairuotojai turėtų suklusti: techninę apžiūrą gali naikinti iškart4
Aplinkos apsaugos departamento pareigūnai pademonstravo, kaip atrodys vairuotojų stabdymas ir jų turto – automobilių, tikrinimas dėl taršos. Nuo sausio tikrinti taršius automobilius aplinkosaugininkai gali tiesiog kelyje. Jie turi teis...
-
Pervežimai 2023-iaisiais: daugiau keleivių ir krovinių
Lietuvos transporto ir logistikos sektorius 2023 m. išlaikė stabilų augimą ir generavo 18,8 mlrd. eurų pajamų. Pernai 7 proc. išaugo keleivių vežimas visų rūšių transportu. ...
-
Dėl taršos panaikinus automobilio techninę apžiūrą, ji dar galios dvi paras14
Aplinkosaugininkams be kitų institucijų pareigūnams panaikinus automobilio techninę apžiūrą dėl viršytos išmetamųjų dujų normos, ji nuo šiol galios dar dvi paras. ...