- diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Pastarosiomis dienomis vairuotojams teko vairuoti itin atsargiai – kelius padengęs ledas neleido nei akimirkai atsipalaiduoti. Dėl to pasipylė ir avarijos. Vilniaus automechanikos ir verslo mokyklos autodrome ledo irgi netrūksta. Čia galima pasimokyti, kaip reikia saugiai važiuoti, esant slidžiam keliui praneša LNK.
Vairavimo instruktorius Valentinas Remeika papasakojo, ką daryti, kai kelias yra slidus.
„Išvažiavus, kai jau pamatai, kad slidu, kad kelias blizga, kad yra sniegas, reikia įvertinti slidžią dangą. Reikia, kad aplinkui nieko nebūtų – kažkur pabandyti stabdyti, pažiūrėti, kaip automobilis slysta, koks sukibimas. Aišku, to nereikia daryti, kai aplinkui daug automobilių – viską reikia daryti atsargiai“, – aiškino Valentinas.
„Saugus važiavimas priklauso nuo labai daug komponentų. Iš karto krinta greitis, didėja stabdymo atstumas, turi laikytis didesnio atstumo nuo aplinkui važiuojančių, turi įvertinti, kas vyksta aplinkui. Važiuoti reikia labai atsargiai. Koks bebūtų automobilis, be vairuotojo jis vienas nieko nepadarys“, – sakė instruktorius.
Visas reportažas – LNK vaizdo įraše.
Instruktorius paaiškino, kaip elgtis slidžiame kelyje, norint sustoti ir pajudėti įkalnėje.
„Jeigu jau ratai prasisuko, tai žinokit: jūs padarėt ledą. Galima kažkiek grįžti atgal, pasigauti kitą vietą, ramiai, absoliučiai neakceleruojant, pakelti truputį sankabą, pradeda kibti. Jei negali užvažiuoti, pasižiūri: įkalnėje būna kraščiukas, žolė ar žemė, net sniego kraštas, jei nesuvažinėtas, – prašau, ant jo užvažiuoji ir puikiai važiuoji. Aišku, reikia pasirinkti saugų greitį, ir viskas. Čia labai paprasta“, – tikino V. Remeika.
Jis aptarė ir kitą situaciją – posūkį nuokalnėje.
Blogiausiu atveju, duok per stabdžius, jei reikia staigiai stabdyti, bet nespausk sankabos.
„Labai svarbu saugus greitis, daugiau nieko. Viską daro tik važiavimo greitis, jokių staigių judesių. Lėtai suk ir pasirink tą greitį, kuris stabiliai laiko automobilį. Visai atleisti, ypač posūkyje, negalima, nes tada irgi gali pradėti nešti. Variklis stabdo ratus. Jauti pagal automobilio greitį, kiek jis stabiliai laikosi ant kelio, tiek ir spaudi greičio pedalą. O jeigu greitis nesaugus ir pajutai, kad tave neša, – ramiai išsitiesink, atleisk akceleratorių, bet neatleisk visai, nes tada prisistabdo ratai, gali dar toliau nešti. Ir jokių staigių stabdymų“, – teigė V. Remeika.
„Jeigu jau matai, kad slysti ir nieko nebus, nesuvaldysi, tada važiuok prie kelkraščio, bandyk stabdyti į bortelį ar kraštą kokį – tai yra daug geriau negu į kažką atsitrenkti ir nesuvaldyti automobilio“, – pridūrė jis.
V. Remeika aptarė, kokias klaidas dažniausiai daro vairuotojai, kai jiems tenka stabdyti staigiai.
„Dažniausios klaidos – kai stabdo, iškart spaudžia sankabą. Kai tu įspaudi sankabą, kad ir įjungta pavara, variklis jau važiuoja sau, ratai sukasi sau, o stabdymo kelias prailgėja, ypač kai danga slidi ir jeigu dar posūkis nors truputį, tikrai gali pradėti nešti. Sankabą stabdydamas spaudi tik kada labai lėtai važiuoji, aikštelėje kažką manevruoji, kad neužgestum. O kada greitai vairuoji, tai kaip tik prailgini stabdymo kelią. Blogiausiu atveju, duok per stabdžius, jei reikia staigiai stabdyti, bet nespausk sankabos“, – kalbėjo instruktorius.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Susisiekimo ministerija: turėsime užtikrinti visavertį žmonių su individualiais poreikiais judumą
Susisiekimo ministerija įsipareigoja iki 2027 m. viešąjį transportą Lietuvoje pritaikyti individualių poreikių turintiems žmonėms. “ ...
-
Seimui teikiamas siūlymas nuo kelių mokesčio atleisti komercinius elektromobilius
Seimui antradienį pristatomos pataisos, kuriomis komercinių elektromobilių savininkus siūloma atleisti nuo mokesčio už naudojimąsi magistraliniais keliais. Tokių automobilių savininkai per metus sutaupytų 304 eurus. ...
-
Startuolio užmojai: elektromobilių įkrovimo stotelių daugės kasmet8
Veiklą Lietuvoje pradeda Estijos startuolis „Eleport“, diegiantis elektromobilių įkrovimo stoteles. Planuojama jau artimiausiais metais Lietuvoje įrengti mažiausiai 100 viešai prieinamų transporto priemonių įkrovimo vietų. ...
-
Dar 12 mln. parama – norintiems įsigyti netaršų transportą3
Gyventojai, atsisakę taršaus automobilio ir įsigiję mažiau taršią transporto priemonę ar visuomeninio transporto metinius bilietus, dviračius ar paspirtukus, gali pasinaudoti finansine parama. ...
-
Technologijų proveržis: padangų nebepūsime, gedimus nustatys pačios2
Padangos ir ratlankiai – atrodytų, vieni paprasčiausių automobilio elementų. Tačiau gamintojai ratams teikia vis didesnę reikšmę ir juos papildo įspūdingais technologiniais ir dizaino sprendimais. Jau po keleto metų mūsų automobilių p...
-
Nesportinės aistros lenktynių trasoje: gali sunykti ir tapti statybų aikštele?11
Kačerginės žiede aistras kaitina ne tik lenktynės, bet ir turtiniai ginčai. Pati trasa nesulaukia atnaujinimo. Nuogąstaujama, kad ji gali sunykti ir tapti statybų aikštele. ...
-
Brangstant kurui, vairuotojai vis dažniau dairosi į elektromobilius: ar apsimoka?7
Brangstant degalams vairuotojai vis dažniau dairosi į elektrą varomus automobilius. Elektromobiliai puiki transporto priemonė žiūrint ir toliau į ateitį, kai bus nebegaminamos degalais varomos transporto priemonės. Tačiau ir elektromobilių vairuotoj...
-
Automobilis be įsipareigojimų: mobilumo įpročių perversmas9
Mobilumas kaip paslauga (angl. MaaS – mobility as a service) yra plačiai aptarinėjama tema šiomis dienomis, o šį verslo modelį pritaikantys startuoliai bando užkariauti pasaulį kaip kažkada tai darė FinTech sektorius. ...
-
Po „Kauno dienos“ publikacijos apie keturračių verslą – aplinkosaugininkų žinutė3
Praėjusią savaitę „Kauno diena“ publikavo straipsnį „Aistros dėl keturračių verslo: ar ne gėda?“. Gamtai neabejingiems žmonėms užkliuvo keturračius nuomojančios įmonės „Ciongo“ reklama ir jie susir...
-
Paspirtukų, mopedų dalijimosi paslaugų įmonės Vilniuje kuria klasterį2
Pirmadienį Vilniuje pasirašytas memorandumas dėl dalijimosi klasterio įkūrimo. Jį pasirašė sostinėje įsitvirtinę transporto priemonių dalijimosi verslai „Bolt“, „Spark“, „CityBee“ ir „Skok&ldquo...