Iniciatyvą perima elektromobiliai ir SUV

Pirkę naują automobilį 2021-aisiais turbūt jau žino, kad sunkiausia šio proceso dalis buvo ne jį išsirinkti, bet gauti – puslaidininkių krizė tebevaržo gamintojų galimybes ir klientų norus.

Paramos įtaka

Per 2021-uosius Lietuvoje įregistruoti iš viso 34 878 nauji lengvieji automobiliai – 19,5 proc. mažiau nei 2020-aisiais.

Didelę dalį sudarė reeksportas, o jį atmetus, naujų automobilių rinka 2021 m. mūsų šalyje, palyginti su 2020 m., augo net 8 proc.

Bene didžiausia dinamika – tarp elektromobilių: jų pardavimai Lietuvoje ūgtelėjo net trigubai. Per praeitus metus Lietuvoje naujų tik elektra varomų automobilių buvo registruota net 1 320 (2020 m. – vos 453).

„Klientai vis aktyviau domisi elektromobiliais. Yra kelios priežastys: pirmiausia ir, matyt, viena svariausių – valstybės teikiama parama elektromobiliui įsigyti“, – sakė oficialaus „Nissan“, „Hyundai“ ir „Citroen“ atstovo Lietuvoje bendrovės „Fakto Auto“ rinkodaros vadovas Vaidotas Kviklys.

2021 m. elektromobilių pardavimai Lietuvoje ūgtelėjo net trigubai: naujų registruota 1 320 (2020 m. – vos 453).

Jo žodžius patvirtina ir elektromobilių registracijų skaičius skirtingais mėnesiais.

2021 m. vasarį valstybei sustabdžius paramą naujiems elektromobiliams, sumažėjo ir jų registracijų – tuo metu jų per mėnesį buvo galima skaičiuoti vienetais ar, geriausiu atveju, dešimtimis. Pardavimai vėl įgavo pagreitį paskelbus apie atnaujintą paramos teikimą nuo balandžio.

Vilnius – lyderis

V.Kviklys vardijo ir kitas vis augančio susidomėjimo elektromobiliais priežastis.

„Tiek privatūs žmonės, tiek įmonės vis drąsiau renkasi elektromobilius dėl besiplečiančios infrastruktūros ir didesnės informacijos apie gyvenimą su elektromobiliu. Anksčiau tai buvo labiau mistinis ateities dalykas, kurį rinkdavosi fanatikai ir technologijų mėgėjai, dabar žmonės vis drąsiau domisi ir atranda, kad šiuolaikiniai elektromobiliai gali visokeriopai išpildyti lūkesčius, keliamus kasdieniam šeimos automobiliui“, – kalbėjo „Fakto Auto“ atstovas.

Dėl patogios infrastruktūros elektromobilių populiarumas vis dar didžiausias didmiesčiuose, o Lietuvos sostinė kitus miestus lenkia net keliais kartais: 2021 m. lapkričio 1-ąją Vilniaus miesto savivaldybėje buvo registruoti 3 292 elektromobiliai, antroje vietoje likusioje Kauno miesto savivaldybėje tuo pat metu – 868 elektra varomi automobiliai.

„Nauji elektromobiliai – trečia jų populiarumo priežastis, nes gamintojai pristato vis modernesnius ir patrauklesnius. Antai 2021-aisiais į Lietuvą atvykęs ir apdovanojimų tiek čia, tiek svetur susirinkęs „Hyundai IONIQ 5“ – puikus to pavyzdys. Su valstybes parama mažiau nei 50 tūkst. eurų kainuojantis elektromobilis viena įkrova gali įveikti beveik 500 km. Vairuotojas gali rinktis: ar toliau pilti degalus ir mokėti visas išlaikymo išlaidas, ar sutaupyti ir šiek tiek pakeisti įpročius“, – teigė V.Kviklys.

2021 m. lapkričio pradžios duomenimis, populiariausių Lietuvoje registruotų M1 klasės elektromobilių rikiuotė buvo tokia: „Nissan“ – 28 proc., „Volkswagen“ – 15 proc., „Tesla“ – 14 proc., BMW – 9 proc., „Hyundai“ – 7 proc. Kitų gamintojų elektromobiliai sudarė likusius 27 proc.

Sedanas – jau praeitis?

Dažname automobilių salone jau seniai nebėra sedanų, nykstančia rūšimi jau galima vadinti ir hečbekus ar net universalus – dauguma pirkėjų dabar nori didesnio pravažumo miesto visureigių, dar žinomų kaip SUV.

Anot V.Kviklio, „Fakto Auto“ 2021 m. pardavimų duomenis atsispindi bendrosios tendencijos: žmonės vis labiau renkasi didesnio pravažumo miesto visureigius – šio segmento modeliai yra praktiški ir atitinka visus daugumos klientų poreikius, o vis modernesnės hibridinės sistemos leidžia turėti didesnį automobilį su itin mažomis sąnaudomis.

SUV tendenciją patvirtino „Nissan“ hečbeko „Micra“ pardavimai – jie sudarė mažiau nei procentą visų automobilių, o žvaigždėmis ir toliau liko „Juke“ bei „Qashqai“.

Kompaktinių visureigių segmento pradininko „Qashqai“ pardavimai pernai sudarė daugiau nei pusę visų šios markės automobilių pardavimų „Fakto Auto“ salone, o antroje vietoje liko kiek mažesnis „Juke“.

V.Kviklio teigimu, panašios tendencijos matomos ir kitų gamintojų pardavimų suvestinėse – kompaktinės klasės miesto visureigiai išlaiko geidžiamųjų statusą: „Hyundai“ gretose – „Tucson“ ir „Kona“, „Citroen“ antroje vietoje – hečbeko-SUV kėbulą turintis C4.

Hibridinę pavarą turintys automobiliai taip pat sparčiai iš rinkos stumia tik vidaus degimo varikliu varomus modelius, o tam didžiausią įtaką turi ir taršos mokesčio dydis, ir degalų sąnaudos.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Tai tik

Tai tik portretas
pilieciu judejimo teises ribojimas.

Alis...

Alis... portretas
aš prieš lengvatas elektromobilių savininkams... bet už sankcijas dyzelių savininkams miestuose...

Play

Play portretas
Vistiek nuo 2035 metu jeigu uźdraus vidaus degimo variklius tai tik naujus gaminti o tie kur buvo iki to laiko pagaminti ir toliau vaźinės nes vistiek tiek mašinu pasauli jos vistiek nedings kaip vaźinêjom taip ir vaźinèsim o kaip delfi raše kad juos uźdrausti nuo 2040 metu bus beprasmiška nes ju visai negamins
VISI KOMENTARAI 9
  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Orai
  • TV
    programa
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Facebook
  • Twitter
  • RSS

Galerijos

Daugiau straipsnių